Genomineerden met passie boost - BOOST is het grootste zakelijk trefpunt van Zeeuws-Vlaanderen, plaats van handeling is het Scheldetheater in Terneuzen De genomineerden van BOOST 2010 zijn inmiddels bekend: Er- win Traas (48) van ET Soft uit Hulst, Ube van der Zee (30) van Moio Adventures uit Cadzand en Jennifer Baaijens (29) van Letsel Ver halen uit Terneuzen. Zij zullen zichzelf en hun bedrijf op vrijdag 26 november in het Terneuzense Scheldetheater zo goed mogelijk aan het publiek presenteren op het BOOST-event, met zo'n 500 onderne mende mensen het grootste zakelijk trefpunt van Zeeuws-Vlaanderen. De zaal bepaalt uiteindelijk wie van de drie kandidaten de meest inno vatieve ondernemer met passie is. De winnaar ontvangt een investe ringspremie ter waarde van 50.00 euro. door Henk van de Voorde TERNEUZEN - Dit drietal is gese lecteerd uit een tiental ondernemers met passie. Het thema van dit jaar is dan ook 'BOOST your feeling'. On dernemers met passie konden zich tot 1 september aanmelden. Essentieel is het opstarten van een nieuw bedrijf dan wel het in de markt zetten van een nieuw product. „Gevoel voor in novatie en vernieuwing is essentieel voor de concurrentiekracht van een bedrijf. Stilstand is achteruitgang", al dus BOOST-voorzitter Alain Wer kers. tentiële klant het product van zijn keuze niet kan vinden. Als men het zoeken niet goed faciliteert is dat ei- Alain Werkers leidt de BOOST-commissie 2010. I ET Soft ETSoft biedt bedrijven en instellin- gen een voordelige en kwalitatieve oplossing voor alle vragen op internet en software gebied. Erwin Traas start te zijn bedrijf in 2003 op. Hij profi leert zich onder andere met 'Padvin- I der'. Het betreft een nieuw ontwik kelde, volledig op maat te maken, wegwijsterminalwaarvan vernuftige en uitgebalanceerde software de basis vormen. Padvinder draagt er zorg f voor dat door middel van een goede informatieflow klanten eenvoudig door de winkel kunnen na vigeren. Ze zien op een visuele platte grond precies waar in de winkel het gezochte artikel, en eventueel hieraan gerelateerde producten, gevonden kan worden. „Een goede manier om te voorkomen dat er iets wordt ver kocht, is ervoor te zorgen dat een po- genlijk net zo erg als medewerkers in een winkel die niet klantgericht zijn", aldus Erwin Traas. Moio Adventure Moio Adventure Outdoor Sports breidt haar activiteiten in 2011 uit met de exploitatie van Strandpavil joen The First Wave en Straiidkiosk de Zandgolf. „De huidige strandpaviljoens aan de Zeeuws-Vlaamse kust zijn niet inge richt op groepen gedurende het jaar en zeker niet gedurende het zomersei zoen. Moio Adventure wil en kan zich met de exploitatie van een strand paviljoen in eigen beheer onderschei den. Door een afwijkende beleving en pro ducten aan te bieden genereert zowel Moio Adventure als het Strandpavil joen haar eigen klantcnstroom. Gedu rende de verschillende seizoenen wor den met aansprekende activiteiten de diverse doelgroepen bediend, waar door de afhankelijkheid van mooi weer en een druk zomerseizoen min der aanwezig is", aldus Ube van der Zee. Letse/verhalen Letselverhalen wil ten behoeve van slachtoffers van letselschade op onder scheidende wijze bijdragen aan de ver betering van de levenskwaliteit van haar cliënten. Letselverhalen ontzorgt en draagt bij aan het realiseren van een nieuw toekomstperspectief, door met name de juridische en financiële belangen van letselschadecliënten te behartigen en veilig te stellen. „Letselverhalen onderscheidt zich door werkelijk oor en oog te hebben voor het verhaal van de cliënt. Daar toe nemen wij de tijd, en geven wij persoonlijke aandacht aan onze cliënt. Wij richten ons op het samen met de cliënt realiseren van een eerlijke scha devergoeding, voor het veiligstellen van een zorgeloze toekomst. We on- dersteunen de cliënt ook nadrukkelijk op het gebied van bijvoorbeeld reïnte gratie op de arbeidsmarkt en door het vervullen van een regiefunctie in het totale schaderegelingproces", aldus Jennifer Baaijens. Rationeel De BOOST-winnaar ontvangt een in vesteringspremie van 50.000 euro. De avond wordt aan elkaar gepraat door trendwatcher Adjiedj Bakas. „Hij sluit goed aan bij het thema van dit jaar. Ondernemen is passie. We gaan er allemaal vanuit dat we ratio neel denkende wezens zijn, maar het r juiste gevoel ergens bij hebben is voor ondernemers meestal van het grootste belang. In het bedrijfsleven worden vaak grote beslissingen geno men, gebaseerd op 'het juiste gevoel'. Adjiedj Bakas koppelt informatie over trends en de toekomst aan enter tainment." De trader/broker bij Wijnhandel Her man leidt de BOOST-commissie die voorts wordt gevormd door Annema- rie Roffel, Lino de Jong, Patrick Wil le, Jean-Pierre van Wesemael, Raphaël Verbrugge, Jeroen Verdur- men en de nieuwe leden Ilse de Smit en Stefan van de Lavoir. BOOST is het mega-evenement van Junior Ka mer Zeeuws-Vlaanderen, een club van jonge ondernemende mensen tot en met veertig jaar. Middag- en avondprogramma zijn dit jaar ver deeld over twee dagen. De hoofds- -r. ponsors en leden van de BOOST-commissie gaan donderdag middag 4 november op bezoek bij de drie genomineerden die een bedrijfs presentatie zullen geven. Aansluitend volgt in Terneuzen een diner bij Lek ker La Vie in Hotel L'Escaut. Hoofds ponsors zijn: Rabobank, Notariskan toor Verhaegen Verhaegen, Scot Advocaten, Schipper/OAZ, Multras hip, Bouman Kantoor Totaal, Retar- co Shipping, Maandag®, Technotron en 'de Ondernemer'. uw. ikboost.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 125