Woonadvies goud waard Actief op www.deondernemerzwn.nl <S De Column pas begonnen fl U: Eigenwijs 02 Naam: Tinie d'Hooghe (55) Woonplaats: Hulst Bedrijf: Wonen als Muze Begonnen: 1 juni 2010 Meevaller: (potentiële) klanten via goede contacten Tegenvaller: geen Tinie d'Hooghe: Er moet weer beweging komen in de huizenmarkt. Tinie d'Hooghe, geboren in Heikant en getogen in Hulst, heeft re centelijk van haar hobby haar beroep gemaakt. Ze bezocht al re gelmatig te koop staande karakteristiek panden, woonbeurzen, interi eurzaken en zaken in historische bouwmaterialen. Met haar eigen be drijf Wonen als Muze geeft ze professioneel woonadvies op maat. door Henk van de Voorde Handig bijvoorbeeld als je huis al twee jaar te koop staat, terwijl zich maar geen gegadigden aandienen. Ti me's advies op het gebied van ver- koopstyling is soms goud waard. Zo bleek bijvoorbeeld, nog voor ze haar bedrijf opstartte, toen ze woonad vies gaf aan kennissen. Hun huis stond al geruime tijd te koop, maar na bemiddeling van Tinie d'Hooghe was het pand snel ver kocht; en nog tegen de vraagprijs ook! Zeker bij huizen die al lang te koop staan is het belangrijk om de ver koop weer in gang te zetten. Er moet weer beweging komen. Een goede verkoopstyling, presentatieklaar ma ken voor bezichtigingen, is dan ook essentieel. Waar zitten de belemmeringen? Wordt de juiste doelgroep bereikt? Hoe zit de tekst op de huizensite in el kaar? Kloppen de foto's wel? Worden alle sterke kanten voldoende benadrukt. Alles moet uit de kast ge haald worden", aldus Tinie d'Hoog he die opereert vanuit een karakteris tiek pand in de binnenstad van Hulst. Niet of nauwelijks bezichtigingen zonder resultaat is het meest slechte scenario want 'geen beweging' is stil stand. Kopen hebben keuze te over, en moeten juist daarom extra gestimu leerd worden. Je kan maar één keer een goede eerste indruk maken. In een uitgebreid ge sprek met de klant ga ik op een zo creatief mogelijke wijze te werk, waarbij alle mogelijke belemmerin gen worden aangepakt, die de oor zaak kunnen zijn van het feit, dat het huis nog niet is verkocht. In opknap beurten zoals het overschilderen van het huis, geloof ik niet zo. Vaak zit het in kleinere dingen. Het kan bijvoorbeeld te druk of te vol zijn zodat een potentiële koper geen goed beeld krijgt van het huis. Kleuradvies, verplaatsen, weglaten en/of toevoegen van meubelen en ac cessoires kan een gunstig effect heb ben op de verkoop van een pand." Helder Tiny is eveneens intermediair op het gebied van aankoopadvies. ,,Het is be langrijk om het profiel helder te krij gen, terwijl klanten in eerste instantie vaak niet weten waar ze precies naar op zoek zijn. Door goede advisering kunnen mensen gericht op zoek gaan naar een huis." In een inspirerend ge sprek met de aankoopbemiddelaar wordt het gedroomde huis tot in de tail geschetst. Indien er op de woning markt huizen voldoen aan het profiel en een bezichtiging waard zijn, wordt de klant er zo spoedig mogelijk van op de hoogte gebracht. Behalve aan- en verkoopbemiddeling van een woning, interieur- en styling- advies, kan men bij Tinie ook terecht voor advisering op het gebied van ex clusieve meubelen, verlichting en de coratieve objecten. Ze verzorgt desge wenst ook online verkoop van au thentieke meubelen, verlichting en decoratieve objecten. Tinie d'Hooghe, die een opjeiding in tegrale psychologie in Mechelen volg de, is van origine lifecoach coun selor. Haar opgebouwde expertise als coach in de lichamelijke en geeste lijke gezondheidszorg komt goed van pas in haar professie van woonadvi- seur. „Als adviseur moet je in de eer ste plaats heel goed kunnen luisteren. Je moet kunnen waarnemen door de ogen van de klant. Door echt in de huid-te kruipen van de klant kom je te weten waar hij of zij op doelt." Contact: tdhooghe@zeelandnet.nl Info: www.tiniedhooghewonen.nl De nieuwe website van de Ondernemer van de dagbladen BN De- Stem en PZC is in de lucht. Op wvswv.deondernemerzwn.nl vindt u sinds deze maand al het nieuws, dat van belang is voor onder nemers. Vooral uit de regio, maar ook het landelijk nieuws geven wij een plaats. Maar vooral van belang is dat de ondernemers zelf actief op van alles en nog wat kunnen reageren. door Ron Gregoor BREDA - Bovendien kan de lezer er heel gemakkelijk de nummers van de maandelijkse uitgaven op terugvin den. Sinds eind september is www.deon- dernemerzwn.nl in de lucht. Met drie edities: een algemene landelijke, een West- Brabantse en een Zeeuwse. Da gelijks wordt het nieuws geüpdatet. Ons streven is om zoveel mogelijk on- dernemersnieuws te plaatsen. Daar van zijn we voor een groot deel afhan kelijk van de ondernemers in de regio zelf. Mensen die nieuws hebben, kun nen dat melden bij ons. Of het nu gaat om de opening van een zaak, een jubileum, een bijeenkomst van onder nemers of een congres, alles is wel kom. Met foto's graag, want ook het beeld is belangrijk. Zelfs filmpjes kun nen we op de site plaatsen. De websi te is interactief. We hebben vertegen woordigers uit het bedrijfsleven ge vraagd af en toe een eigen blog te plaatsen op de site. Daarnaast kunnen ondernemers op de site de barometer invullen. Wat ge ven zij voor cijfer aan de economi sche ontwikkeling in Zuidwest- Ne- 0 0 'de Ondernemer' is een uitgave van BN DeStem I PZC. 'de Ondernemer' verschijnt in een oplage van 184.000 exemplaren. Uitgever: Adelinde Harms Bladmanager: Danny van Berkel Redactie: Ron Gregoor Accountmanagers: Marcel Schreur Ad van Meel Vormgeving: Hans Willekes derland en ill een paar regels inogen ze uitleggen waarom. Ondernemers, die zichzelf en hun bedrijf graag wil len presenteren, krijgen de kans dat te doen in de rubriek de stoel. Ook hier mogen zij zelf een foto insturen. En u kunt reageren op een stelling. Uiter aard kan er ook geadverteerd worden op de website. Bedrijven die daar inte resse in hebben, kunnen het beste contact opnemen met hun account manager. Het email adres: info@deonderneinerzwn.nl Adresgegevens: Postbus 3805,4800 DV Breda, T: 076 - 5 312 277, F: 076 - 5 312 274 E: deondernemer@bndestem-pzc.nl I: www.deondememer.nl Ik kwam op een feestje een al wat oudere ondernemer te gen. We raakten in gesprek, ik weet niet eens meer waar over het ging. Opeens zei hij: 'Waarom zijn alle journalisten zo eigenwijs?' Eigenwijs, wij? 'Ja, jullie denken altijd alles be ter te weten', antwoordde hij. Ja, dat klopt wel, wij weten ook alles beter, maar dat wil niet zeggen dat we eigenwijs zijn. Ik leg het even uit. Bijna iedereen die werkt, doet dat in een bepaalde sector. Binnen dat segment weet hij heel veel. Bij een journalist ligt dat anders. Zeker nu alle media moeten bezuinigen, zijn er geen echte specialisten meer. Een journalist moet ei genlijk alles doen, hij bemoeit zich overal mee. 's Ochtends spreekt hij iemand uit de ge zondheidszorg, 's middags een directeur van een bedrijf, 's avonds bezoekt hij een ver gadering over subsidies, de volgende dag een burgemees ter, een schouwburgdirecteur en een voetballer. En zo gaat dat de hele week door, maand in, jaar uit. Wat een journalist vooral moet kunnen, is luisteren, schrijven en onthouden. Aan het begin van zijn carrière weet hij niets. Maar omdat hij zoveel mensen spreekt, komt hij steeds meer te weten. En na verloop van tijd weet hij zoveel dat hij er zelfs een ei gen mening op na kan hou den. Dat legde ik de ondernemer uit. Toen ik daarmee klaar was, moest ik ineens denken aan wat een collega altijd zei als je met een probleem zat. 'Kon\maar op. Ik weet bijna alles. En wat ik niet weet, is de moeite van het weten niet waard.' Dus stelde je hem nietsvermoedend dè vraag, waarop je zo node het ant woord ontbeerde. 'Dat is de moeite van het weten niet waard', lachte hij dan. Ron Gregoor Reacties kunt u sturen naar: r.gregoor@bndestem-pzc.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 100