241 zeeland Met Connexxion Travel naar Sail Amsterdam 2010 connexxion travel „Êel gaef' („Dat za noe even afvalle...!") UNIEK IN ZEELAND! AVA INBOUW CENTER hét totaaladres Belangrijkste kenmerken van de verschillende wegtypen De wegen in Zeeland f i Dagje Sail, inclusief één uur varen over het li Special Sail zaterdag 14 augustus 2010 door Frans van der Heijde Iedereên van ons ei wè een iichaemsdeêl, wi ie of zie, om 't nog mooi te zeien, nie zö eêl hroös op is. Een onderdeêl wat ao je zou wil le inruile vö een fraaier model. Di bin dingen, wi je eêl je leven mee bluuf zitte. Ao jie bie 't uutdêlen van de oren of neuzen "êlemaele voran" gestaen eit, moe je wè vee kunstgrepen uut laete voere om di vanaf te kommen, 't Is beter om d'r mee te lere leven, 't Kom na tuurlijk vee meer vö 't zicht dan een ongelukkig hröte teên. Di ei jie hoofdzakelijk zelf het 't meeste last van, bie andere valt 't nie op! Di bin ook delen, die haendeweg je leven vur- men an he neme, die je minder hraog ziet, mè die gewoon komme mee de jaeren. Aoles zit t'r nog wè an, mè 't êne deêl is verkleurd, 't ande re wat uutgezakt of nae- genoeg verdwene. Het bekieken van jeugdfoto's laet op dat gebied niks an dudelijkheid te wensen over! En iedereên schient de neiging t'ebben om bie andere mensen eest te kieken nè dat Iichaemsdeêl wi ze bie d'r eihen nie of nie zö te- vree over bin. Ik kieke aoltied nè iemand z'n anden. Mien anden eb be een "onherbergzaem" vel gekre- ge omdat de huidarst minstens een paer keer per jaer m'n "huid- verhoorning" mee stikstof te lief gaet. Ik zie dan louter "gaeve an den..."! Andere mensen bezichtige wi an dermans aermen, bénen of buuk mee een lichte of zwaerdere vorm van jaloezie. Joenge mensen kunne d'r nog zö heerlijk gaef uutzie. Di ei de tand van de tied nog nie an geknaagd! Mè ook die mensen komme an de beurte mee "zwembandjes" of een kael oöd! Di bin mensen die maximumsnelheid inhalen fietsers: landbouwverkeer: kruispunten: 100km/u nee gescheiden nee ongelijkvloers 80km/u nee gescheiden nee rotonde of VRI* Belijning Zeeuwse door René Schrier d'r nog lang goed uutzie, mè dat ei nöha es een keertje vee geld ge kost..! Eigenlijk kwam ik op die "aftae- kel-gedachte" toen 'k bie m'n kap ster een stuitje moest wachte op m'n beurte. Een joenge vrouwe zat nog op m'n stoel en kreêg een fraai kapsel angemete omda ze "te feêste" moest. Mee hröte aandacht ebb'ik erop zitte kieke. Wat ao dat meisje een mooie, volle bos aer. Het moest zö bewerkt ore, dat het eêl d'n dag "in vurm" bleef Mee lief de vö d'r vak en mee vee geduld wiere d'r op aolerlei plekken spél len en schuufjes gestoke. 't Onder ste deêl moest los bluve ange en van voren bleef d'r aer zö zitte, da ze dat iede re keer "nonchalant" achter d'r oren kon leie. vö de kenners; nèt as de tennisser Na- dal dat onderd keer doet in een wedstrijd!) Toen 't geheêl eindeli- enge klaer was, kon 'k het nie naelaete toch even te zeien: "Zeker gegarandeerd tot windkracht zevene?" "Mee lak tot windkracht achte!," was de reactie van de aerkunste- naeres, druk bezig mee de spuit- busse. Tot slot kreeg ze mee een spiegel d'r eihen "achterkant" te zien. Êel gaef!", kloenk 't en die twi woorden wiere uutgesproke op een manier zöas ze dat alleên kun ne in een durp vuuf kilometer van Zoetelande, mee een viertoren! Toen kwam ik in de stoel. "De spiegel van de kapper" gaf ineêns een toaal andere anblik. Noe moes te mien aermzalige resten van een aerbos biegewerkt ore.Wa'k in d'ohen van m'n kapster las, ebb'ik zelf mè gezeid: "Dat za noe even af valle...!" Mè mien kapsel ei in ieder geval hin spèldjes en schuufjes nódig, zö ard kan 't nie waaie! In 2005 verschenen op ver schillende Zeeuwse wegen allerlei nieuwe strepen. Dub bele witte doorgetrokken strepen, onderbroken witte strepen en soms weer groene ba nen tussen die witte strepen. Dat was een gevolg van het eerste Zeeuwse wegencategoriserings- plan. Dat plan had tot doel een ver keersveilige en eenduidig ingerich te wegen te creëren, die bovendien gezamenlijk een logisch netwerk vormen. Dat alles op basis van de principes van Duurzaam Veilig. Dat plan is door voortschrijdend inzicht en veranderingen van ei gendommen inmiddels aan een update toe. Dat betekent dat op sommige plekken de groene verf weer van tussen de witte strepen wordt gewist. Nationale stroomfunctie de ring van snelwegen rond Zeeland plus de A58. Regionale stroomfunctie wegen die zorgen voor aan- en afvoer van verkeer naar de wegen met een na tionale stroomfunctie. GebtedsverbwwjesMte functie we gen met een belangrijke verkeers functie voor het interne Zeeuwse verkeer tussen de verschillende ge bieden zoals stedelijke netwerken in Zeeland. Zij sluiten de dragende kernen aan op het hoofdwegennet. Gebiedsontsfuitende functie de wegen die het verkeer verzamelen vanuit de verblijfsgebieden en de doorgaande plattelandswegen en dat afvoeren naar de wegen van een hogere orde. Doorgaande ptetefandsfwctie: een doorgaans kernverbindende weg, niet in beheer bij de provin cie, waar een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur gewenst is. Eerst zijn alle Zeeuwse wegen nog eens op een rijtje gezet en is nog eens kritisch naar hun functie ge keken. Een van de uitgangspunten bij de inrichting van de wegen is dat de weggebruiker weet wat hij kan verwachten en welk gedrag er van hem verwacht wordt. Zo moet aan de vormgeving van de weg direct te zien zijn welke maxi mumsnelheid er geldt, of men re kening moet houden met land bouwverkeer en/of fietsverkeer en of er viaducten of gelijkvloerse kruisingen zijn. Bij de nieuwe studie van de Zeeuwse wegen kwam ook naar voren dat het idee uit 2002, om al le gebiedsontsluitende wegen te voorzien van een parallelweg (al dan niet gecombineerd met een fietspad) in de praktijk niet haal baar blijkt te zijn. Dat heeft te ma ken met ruimtelijke of financiële overwegingen. De provincie heeft in Zeeland drie verschillende categoriën voor de wegen onderscheiden (stroomwe gen, gebiedsontsluitingswegen en erftoegangswegen) en die zijn weer in totaal acht wegtypen on derverdeeld. Omwille van de duidelijkheid voor de weggebruiker is gekozen voor een koppeling tussen snel heid en markering. Hoewel de eerste strepen voor de nieuwe belijning in 2005 zijn ge zet, duurt het nog wel even eer al le Zeeuwse wegen die daarvoor in aanmerking komen van strepen zijn voorzien. Vooral op water schapswegen moet nog het een en ander aangepast worden. Van de kant van het waterschap legt Linda van Dijke uit dat de be lijning wel wordt aangepast, maar dat zo veel mogelijk werk met werk wordt gemaakt. Om het voor de weggebruiker zo duidelijk mo gelijk te maken wordt op wegen waar geen goede lijnen staan met bordjes gewerkt. Paul Eversdijk van de provincie geeft aan dat afgesproken is om te y .V*- gen 2015 alles op orde te hebben, met de belijning van de Zeeuwse wegen. Hij erkent dat het wense lijk is om de belijning zo snel mo gelijk uit te voeren, uit het oog punt van duidelijkheid voor de weggebruiker. Ook op het terrein van de bekend heid en de betekenis van de lijnen en kleuren moet nog het een en ander verbeteren, geeft directeur Henk Rhebergen van het Regio naal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland aan. „Dit voorjaar is een onderzoek ge houden met het jongerenpanel van de provincie en daar zijn we toch wel een beetje van geschrok- Vertrek: 20,21 en 22 augustus 2010 Met Connexxion Travel beleeft u Sail Amsterdam op unieke wijze! U maakt een één uur durende rondvaart over het IJ. Daarnaast geniet u van een groot aantal activiteiten bij de schepen, kades en op het water. Ook ontvangt u een informatieboekje en een Connexxion surprisetasje. Opstapplaatsen zijn er in heel Nederland. U komt aan rond 11.00 uur en gaat om ongeveer 17.00 uur terug. Als lezer profiteert u van een mooie prijs! U krijgt 5,- korting en betaalt slechts 37,50 (exclusief 3,- per boeking). Meld u aan voor één van deze unieke arrangementen! Ga naar onze website connexxiontravel.nl/ actie-wegener om direct te reserveren. Bel voor meer informatie 0900 4008400 (lokaal tarief). m -. iS ïy s 2 iv 4 Vertrek: 20 en 22 augustus 2010 I 3 J dÊ Stap tijdens Sail Amsterdam op passagiersschip Nirvana en vermaak u een middag lang te midden van het schouwspel. De vaart is geheel verzorgd met hapjes, drankjes en een koud en warm buffet. U reist per luxe touringcar. Rond 12.00 uur gaat u aan boord en om 17.00 uur staat de bus klaar om u terug te brengen naar uw opstapplaats. Als lezer profiteert u van een mooie prijs! U krijgt maar liefst 20,- korting en betaalt slechts 195,00 (exclusief 3,-per boeking).

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 62