8 luit Tsjaikovski overwint ZOMER UITVERKOOP! Welkom op onze donderdag 24 juni 2010 door Fritz de Jong Begin jaren tachtig ging een bevlogen Russische diri gent op zoek naar 'de per fecte harmonie', in Tsjaikovski's berucht moeilijke Vioolconcert. Zijn innige samenwerking met Joodse musici bracht hem in aan varing met het regime van Leon id Brezjnev, waarna hij werd ge degradeerd van chef van het Bolsjoi-orkest tot schoonmaker bij hetzelfde illustere gezelschap. In de komedie Le concert ziet diri gent Filipov (Aleksei Guskov) drie decennia later alsnog zijn kans schoon om het afgebroken Tsjaikovskiconcert te voltooien. Met hulp van de KGB-fiinctiona- ris die hem destijds dwarszat en enkele orkestleden van weleer harkt Filipov een orkest bij el kaar. Ze reizen naar Parijs om hét concert te geven - in het vermaar de Théatre du Chatelet. De Roemeense regisseur Radu Mihaileanu laat de perfecte har monie voor wat hij is en trekt steeds verschillende registers open. Daarbij treft hij soms de juiste toon. Maar soms ook juist helemaal niet. Le concert Regie: Radu Mihaileanu. Met: Aleksei Cuskov, Mélanie Laurent Te zien in Middelburg KOSTUUMSVANAF €199,00 KOLBERTSVANAF €119,00 KATOENEN PANTALONSVANAF 59,00 JACKSVANAF 79,00 PULLOVERSVANAF 69,00 SHIRTS korte mouwVANAF €45,00 POLO'SVANAF 39,00 10% KORTING OP ALLE NIET AFGEPRIJSDE ARTIKELEN Uw Sjaak van Zee team heet u van harte welkom. geen korting op bestellingen Sjaak van Zee Herenmode St. Adriaanstraat 7, 4461 JC Goes T: 0113-215652 E: sjaakvanzee@kpnplanet.nl Maten t/m 62 V*, 64 en 57 - Maandag gesloten CINECITY De Gelukkige Huisvrouw: do, vr, ma, di 13.45 uur; Greenberg: di 14.00 en 19.30 uur; Hoe tem je een draak (3D): za 14.00 uur, zo 11.00 en 14.00 uur, wo 14.00 uur; Killers: do 14.00, 19.15 en 21.45 uur, vr, za 14.00, 19.15 en 22.00 uur; zo 14.00, 19.15 en 21.45 uur, ma 14.00 en 19.15 uur, di 13.45 en 22.00 uur, wö 13.45,19.00 en 21.45 uur; Let ters to Juliet: do, vr 13.30, 16.30, 19.00 en 22.00 uur; za, zo 16.30, 19.00 en 22.00 uur, ma 13.30, 16.30, 19.00 en 22.00 uur, di 13.30,16.30 en 19.00 uur, wo 16.15 en 19.15 uur; Nanny McPhee 2 (NL): za 13.45 uur, zo 11.00 en 13.45 uur, wo 13.45 uur; Planet 51 (NL): za 13.45 uur, zo 11.00 en 13.45 uur, wo 13.45 uur; Prince of Persia: do, vr, za, zo, ma 16.15, 19.15 en 22.00 uur, di 16.15 en 22.00 uur, wo 22.00 uur; Robin Hood: do 16.00 en 21.30 uur, vr, za 16.00 en 21.45 uur, zo, ma, di 16.00 en 21.30 uur; wo 21.30 uur; Sex and the Ci ty 2: do 16.00, 19.00 en 21.30 uur, vr, za The Back-Up Plan 16.00, 19.00 en 21.45 uur, zo 10.45, 16.00, 19.00 en 21.30 uur, ma, di, wo 16.00, 19.00 en 21.30 uur; She's out of my League: do, vr 13.45 en 19.00 uur, za, zo 19.00 uur, ma, di 13.45 en 19.00 uur, wo 19.00 uur; Sneak preview: ma 22.00 uur; StreetDance (3D): do 14.00 en 21.45 uur, vr 14.00 en 22.00 uur, za 22.00 uur, zo 21.45 uur, ma, di 14.00 en 21.45 uur, wo 21.45 uur; The A-team: do 13.30, 16.15, 19.00 en 21.45 uur, vr, za 13.30, 16.15, 19.00 en 22.00 uur, zo 10.45, 13.30, 16.15, 19.00 en 21.45 uur, ma 13.30, 16.15, 19.00 en22.00 uur, di 16.15, 19.00 en 21.45 uur, wo 13.30, 16.15, 19.00 en 21.45 uur; The Twilight Saga: Eclipse: wo 16.15, 19.00 en 21.45 uur; Toy Story 3 (3D, NL): do 16.15, vr, za 13.45 en 16.15, zo 11.00,13.45 en 16.15 uur, ma, di 16.15 uur, wo 13.45 en 16.15 uur; Toy Story 3 (3D): do 13.45, 16.30 en 19.15 uur, vr, za, zo 16.30 en 19.15 uur; ma 13.45, 16.30 en 19.15 uur, di 15.00 en 19.15 uur, wo 16.30 en 19.15 uur; Twilight Marathon: di 18.00 uur; Wickie de Viking: za 13.45, zo 11.00 en 13.45 uur, wo 13.45 uur. MERRAL De Gelukkige Huisvrouw: do, vr, za, zo 19.15 uur, ma 20.00 uur; Prince of Per sia: do, vr 19.15 en 21.30 uur, za, zo 16.15, 19.15 en 21.30, ma 20.00 uur, wo 19.15 en 21.30 uur; Robin Hood: do, vr, za, zo 21.30 uur, di 20.00 uur; Sex and the City 2: do, vr, za, zo 18.45 en 21.30 uur, ma, di 20.00 uur, wo 18.45 en 21.30 uur; The A-T ïam: do, vr 18.45 en 21.15, door Fritz de Jong Mélanie Laurent in Le concert Daarbij is de momenteel onvermij delijke 3D-techniek voornamelijk gebruikt om de karakters - letter lijk - meer diepte te geven. Toen Pixar onlangs de twee eerdere Toy story's opnieuw uitbracht in drie dimensies voelde dat toch een beetje aan als een overbodige gim mick. In de derde Toy Story is de tech niek echter zo geraffineerd ingezet dat je bijna vergeet dat je zo'n mal le bril op je neus hebt. Helemaal als je de Nederlands gesproken ver sie kijkt: vaak zijn het immers de in het luchtledige zwevende onder titels die de 3D-illusie verstoren. Hoewel Toy Story 3 wederom een triomf van digitaal animatiever nuft is, overtuigen de creatievelin- gen van Pixar ook nu weer vooral als eersteklas verhalenvertellers. Net als in de eerste films draait het om de complexe relatie tussen een kind en zijn speelgoedjes, die pas gelukkig zijn als er met hen ge speeld wordt. In deel 1 vreesde cowboypop Woody dat hij vervan gen werd door de glimmend nieu we ruimtepop Buzz Lightyear. In deel stuitten Woody en Buzz -inmiddels onafscheidelijke kame raden - op een speelgoedverzame laar die zijn poppen alleen maar zag als handelswaar, en niet als we zens waar je mee hoort te spelen. In het derde deel dreigt de ergste angstdroom van ieder speeltje waarheid te worden. Eigenaar Andy gaat studeren, en voor het al jaren in een kist verstof- fende speelgoed zijn er drie opties: de zolder, de crèche, of de vuilnis bak. Uiteindelijk wordt het de crèche, maar de dreiging van de vuilnisbak (of nog erger: de vuil verbrander) is op de achtergrond steeds aanwezig. Aangekomen in het schijnbaar idyllische kinderdagverblijf wor den Woody en zijn vrienden ver welkomd door de naar aardbeien geurende beer Lotso, die achter zijn pluizige uiterlijk een duistere inborst verbergt. Om zijn luxe le ventje veilig te stellen stopt de ge traumatiseerde knuffelbeer de nieuwkomers op aan doldrieste kindertjes die niet bepaald zacht zinnig omgaan met hun speel goed. Om te ontkomen aan Lotso's schrikbewind zetten Woody en de zijnen een krankzinnige ontsnap pingsactie op touw. De cowboy pop ontroert opnieuw met zijn aan het religieuze grenzende loyali teit aan zijn eigenaar. Terwijl de andere speeltjes boos zijn omdat ze zijn afgedankt roept Woody Schijnbaar moeiteloos le verden de animatiepio niers van Pixar de afgelo pen jaren instant-klassie kers af als Finding Nemo, Wall-E, The incredibles en Up. Niets wijst voorlopig op slijtage bij het be drijf. Terwijl de Shrek-serie van concurrent DreamWorks alle symptomen vertoont van chro nische sequelitis, pakt Pixars vervolg op de baanbrekende computeranimatie Toy story (1995) minstens zo verfrissend uit als de voorgangers.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 94