Bijna perfecte haring in Goes lIBi 1 t: - k mmflfc ütmÊi E-go haringparty - A V Het is de organisatoren van de Haringpar ty in Goes iveergelukt, een dag na de eer ste aanvoer van nieuwe haring was die al te proeven in restaurant De Stadsschuur. De Haringparty is een initiatief fan tien ondernemers, die al meer dan 15 jaar de nieuwe aanvoer en de opening van het Ha ringseizoen op een ludieke manier organi seren op het binnenplein van Restaurant De Stadsschuur in Goes. GOES- De Haringparty in Goes is uitge groeid tot één van de grootste netwerk bij eenkomsten van Zeeland. Meer dan 1200 zakenmensen, ondernemers en be stuurders kwamen er de eerste haringen proeven, een lekker glaasje (koren) wijn drinken en vooral netwerken. Want de Haringparty is al jaren een van de grootste netwerkevenementen in Zeeland, busi- De opbrengst van de Haringparty gaat steevast naar een goed doel. Dit jaar is dat goede doel de Stichting Doe Een Wens. Doe Een Wens vervult de liefste wens van kinderen tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte en geeft ze de kracht om kind te zijn Onderzoek is meestal prachtig en verwarrend tegelijk. Neem nu het volgende rapport over resultaten en sturing in 46 grotere ICT-projec- ten. Er werden daarbij vragen gesteld om de eigen bereidheid tot vèr- andering te waarderen en ook die van de project-collega's. En wat blijkt? Slechts 24% van de ondervraagden geeft zijn of haar collega's hetzelfde cijfer voor veranderbereidheid en maar liefst 76% vindt zichzelf meer bereid om te veranderen dan de naaste partners in het project. De eigen bereidheid scoorde een 9,4 gemiddeld, de beoor deelde bereidheid van collega's bleef steken op een 6,4. Ander voorbeeld. In de jaren '80 werd aan Zweden gevraagd hun kwaliteit als automobilist te beoordelen: minder dan gemiddeld, ge middeld of bovengemiddeld. U raadt het al: 80% van de automobi listen vond zichzelf bovengemiddeld. Je hoeft Eckhart Tolle niet gele zen te hebben om te begrijpen dat we hier het ego aan het werk zien. Daar kun je om glimlachen, maar het zijn toch ongemakkelijke onderzoeksresultaten. Het is namelijk niet meer vol te houden dat al leen anderen een ego hebben: we hebben allemaal zo'n stoorzender. Is het nou alleen maar ego? Ja en nee natuurlijk. Ons arbeidsethos, onze landscultuur en onze media waarderen individuele prestaties meer dan groepsprestaties. Oftewel: eigenlijk dwingen we elkaar om onszelf hoger te waarderen dan ieder ander. Als daar dan ook betere prestaties tegenover staan is dat nog niet zo erg, maar dat is meestal niet het geval. Het ego is een mooi opstapje naar betere prestaties. Maar wie op het opstapje blijft staan, zal de echte grote sprong nooit maken. Jeroen van Oyen KAO identiteit, strategie communicatie Molenwater 105 4331 SG Middelburg '4 T. 0118 615048 E. kairos@kao.nl 1 www.kao.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 147