Thermografie spoort losse contacten op! ///fa HEIJNEN www.hz.nl High Performance Incubator Hogeschool Zeeland Mede mogelijk gemaakt dankzij subsidie van de Provincie Zeeland. In Yerseke is sinds 1992 In Out Reklame actief. Het bureau maakt in opdracht grafische ontwerpen en producties. Van visitekaartjes tot complete huisstijlen. Niet alleen gedrukte me dia, maar ook andere visuele communicatie, van autoreklame, billboards, tot het ontwerpen van verpakkingen en advertentiecampagnes. We spreken met de eigenaar van het bedrijf, René vandeCuchte. Hoe is In Out Reklame ontstaan 'Ik had al meer dan twintig jaar ervaring in de gra fische wereld en heb het hele scala doorlopen; het druk-klaar maken, drukken, lay-outen, ontwerpen, opdrachten begeleiden en plannen. Mijn toenmalige werkgever stopte zijn bedrijf. Ik had toen de keuze om of verder te gaan bij een andere werkgever, of om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Na de nodige over wegingen en een uitgebreide blik in de portemonnee besloot ik toen met In Out Reklame te beginnen. Ik wilde meer de creatieve kant op van het grafische vak, met de nadruk op communicatie en creativiteit. Je kunt daar verschillende kanten mee op. Het mooie in ons werk is dat we samen met de klant tot een mooi product komen. Het is een kwestie van aanvoe len en aanvullen.' Waar haal je in een toch dunbevolkt gebied als Zeelandje klanten vandaan 'Onze huidige klanten zijn duurzame, lange relaties en zij zorgen ook weer voor de aanwas van nieuwe klanten, maar dat is alleen mogelijk als je constant creativiteit en kwaliteit kunt blijven leveren. Dat eer ste is niet altijd even gemakkelijk,je hebt wel eens het gevoel datje het wiel weer opnieuw moet uitvinden. De meeste klanten zijn in Zeeland gevestigd, maar we werken ook voor bedrijven in Noord-Brabant, de Randstad, België en zelfs Denemarken en Duitsland. We bedrijven weinig directe acquisitie, heel inciden teel willen we wat extra aandacht en dan doen we aan sponsoring of we hangen een spandoek op, die we ook zelfontwerpen en maken.' Tevreden klanten dus, maar hoe meetbaar is die tevredenheid? 'Uit vervolgorders en positieve reacties na ontwerp fases, en net gebruikte ik de term 'duurzame relaties'. We denken altijd mee met de klant. Papier is gedul dig, de klant niet altijd. Het aantal klanten maakt het noodzakelijk dat we een basisteam van vier mensen in vaste dienst hebben, daarnaast drie medewerkers in een deeltijdbaan. Zo zijn we redelijk flexibel qua bezetting.' Meedenken met je klanten, wat houdt dat in? 'Bij de eerste gesprekken begrijpen wij heel snel wat een klant wil op het gebied van communicatie. Wij kijken met een frisse, onbevooroordeelde blik naar elke nieuwe opdracht. Niet zelden komt het voor dat wij binnen een kwartier een aantal belangrijke aandachtspunten aanhalen die een relatie zelf nog niet heeft opgemerkt. We kruipen in de huid van de doelgroep en brainstormen over wat hen wel en niet zal aanspreken, vervolgens verwerken wij dit in een eerste ontwerp. Na ons eerste ontwerp hoeven wij meestal niet zo heel veel te wijzigen,' Wat is de meerwaarde om met In Out Reklame in zee te gaan? 'Heel belangrijk voor ons en de klant: We letten conse quent op de kwaliteit en de afgesproken levertijden, intern, maar ook extern voor werkzaamheden die wor den uitbesteed. Het naleven van de afgesproken huis stijl en deze blijvend toepassen opdat het bedrijf/pro duct van onze opdrachtgever duidelijk herkenbaar is en herkenbaar blijft. We hebben geen sterallures,onze prijzen wijken niet veel af van andere bureaus. We zijn niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste. De klant krijgt waar voor zijn geld. Ook vinden onze rela ties het belangrijk dat wij ze niet alleen de mogelijk heden, maar ook de onmogelijkheden vertellen. Daar naast genieten wij veel vertrouwen van onze klanten, daar zijn wij heel zuinig op.'Ter illustratie een citaat van een klant: "Als In Out zegt dat het goed komt, dan weet ik gewoon dat het hoe dan ook goed komt." Heijnen E-Technologie beschikt hiervoor over gespecialiseerde apparatuur én opgeleide inspecteurs. Ook voor elektrotechnische inspecties van installaties of machines volgens NEN 3140, ARBO of bijvoorbeeld NEN ioio. Last van netspanningspieken? Apparatuur die steeds uitvalt? Wilt u weten of er nóg een machine aangesloten kan worden op een verdeelinrichting, of bijvoorbeeld een week-rapportage van het stroomverbruik? De afdeling'lnspectie& Beheer'van Heijnen E Technologie geeft u uitsluitsel. Mail naar rene@heijnen.nl voor een afspraak. WWW E-TECHNOLOGIE Prins Reinierstraat 18,4651 RZ Steenbergen Telefoon: (0167) 544 744. Fax: (0167) 544 747. www.heijnen.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2010 | | pagina 150