Zorgwekkend Uitvinding: de Pleutdeux Nieuwe bladmanager Agenda LogiXperience berichten ZEELAND WEST- BRABANT 16 Met z'n tweeen onder de paraplu. Foto: Pleutcleux Meer dan 85 procent van de SRA- Accountantskanto ren merkt negatieve gevolgen van de economische recessie. Dan gaat het met name om verslechte ring van het betalingsgedrag van cliënten (50 procent) en in minde re mate om vermindering van omzet (20 procent) door Ron Gregoor BREDA - Met name de kredietverle ning door banken aan de MKB- klan ten is het grootste zorgenkind van de SRA kantoren. In de praktijk blijkt kredietverlening allerminst op gang gekomen. De uitkomsten van de der de editie van het onderzoek naar de gevolgen van de economische reces sie onder SRA- kantoren stroken met de cijfers uit de MKB- Financierings monitor die het Ministerie van Eco nomische Zaken onlangs naar de Tweede Kamer stuurde. Slechts 59 procent van de bedrijven die de bank in 2009 om financiering vroeg, slaag de daarin. In 2008 was dat nog 81 pro cent. SRA accountants geven in het SRA Onderzoek aan deze ontwikke ling voor het MKB, de moptor van de Nederlandse economie, zeer ver ontrustend te vinden. Opdrachtge vers betalen in deze mindere tijden minder strikt of niet waardoor ook de ondernemer zijn crediteuren later be taalt. Een buffer in de vorm van be drijfskapitaal helpt dan. Ook de MKB- Financieringsmonitor wijst uit dat ondernemers steeds va ker behoefte hebben aan relatief klei ne bedragen tot 100.000 euro, terwijl in vergelijking met het tweede half jaar van 2008 nog steeds dubbel zo veel bedrijven nul op het rekest heb ben gekregen. Studenten zijn er om goede dingen te verzinnen, iets nieuws uit te vinden en bestaande denkpatronen te doorbreken. Zeven studen ten van de Hogeschool Tio in Utrecht zijn daarin geslaagd. Hij nieu we uitvinding: de Pleutdeux. Een waterdichte overkapping voor twee personen. Het is niet de standaard tweepersoons paraplu, maar een geheel nieuw ont werp dat tot voor kort nog nergens in Europa te verkrijgen was. Pleutdeux S.C. is de enthousiaste onderneming achter het product dat de eyecatcher van Nederland gaat worden. De naam van het bedrijf omvat in één woord precies de functie en beleving van de Pleutdeux. Met de Pleutdeux kan de consument op een prettige, comfortabele en hippe manier met zijn tweeën de regen trotseren. Met de Pleutdeux ga je met de trend mee en heb je een leuke eyecatcher. Geen gehannes meer met één grote of twee eenpersoons paraplu's maar gezéllig sa men onder een dakje de regen trotse ren. Zeven creatieve en enthousiaste studenten van Hogeschool Tio te Utrecht zijn een eigen onderneming gestart onder de naam Pleutdeux S.C. Pleutdeux S.C. is een Student Com pany opgericht in samenwerking met Jong Ondernemen. Binnen deze on derneming zetten wij binnen 1,5 jaar Pleutdeux S.C. op de kaart en zorgen wij ervoor dat iedereen, net als wij zelf, razend enthousiast wordt over de Pleutdeux. Je kunt de Pleutdeux als cadeau of gewoon als noodzakelijk droogmiddel in deze herfst eenvou dig bestellen. De Pleutdeux is vanaf medio November 2009 te koop, maar vanaf nu al eenvoudig te bestel len. Dit kan per e-mail naar Pleutdeux@hotmail.com of telefo nisch op 06-83182685. Voor meer informatie over de Pleutdeux en voor een sfeerimpressie: u ww. pleutdeux. hl De Ondernemer heeft een nieuwe bladmanager: Dan ny van Berkel. Hij is 1 november Johan van den Kieboom opge volgd, die per die datum is be noemd tot manager salesmarke- ting. Van Berkel wordt sales ma nager (teamleider) van het seg mentteam, waaronder ook de uit gave van de Ondernemer valt. Danny van Berkel is 31 jaar en twee jaar in dienst van uitgeverij BN/DeStem-PZC als accountma nager zorg en educatie. Daarvoor was hij twee jaar Banqueting/ Sales manager bij hotel keten Van der Valk. Hij werkte ook een halfjaar als account manager bij een payroll bedrijf. Van Berkel was ook ondernemer, hij was acht jaar, tot 2005, mede-eigenaar van het eve nementenbureau Sundance Events Entertainment in Roosendaal. Johan Links Danny van Berkel, rechts Johan van den Kieboom. van den Kieboom is elf jaar chef ge weest van de afdeling die de laatste ja ren door het leven ging als segment team. Als manager salesmarketing gaat hij een afdeling leiden, die marktgericht nieuwe projecten gaat opzetten. Elke maand plaatsen we in de Ondernemer de agenda voor ondernemers. We proberen zo volledig mogelijk alle activiteiten hierin te vermelden, die van belang zijn voor het bedrijfsleven. Tips en informatie hiervoor kunt u sturen naar: r.gregoor@bndestem-pzc.nl. Vlissingen Citté City, zaterdag 7 november, 10.00 - 16.00 uur, Startersdag van Kamer van Koophandel Grand Hotel Arion, vrijdag 13 november, 20.00 uur, JKW Veiling voor goede doel Middelburg Syntensvrijdag 30 november, workshop Slimmer crea tief ondernemen, organisatie Syntens. Schouwburg, maandag 11 januari, Nieuwjaarsbijeen komst Kamer van Koophandel. Schouwen Duiveland Diverse plaatsen, woensdag 11 november, start cursus Schouwburg, woensdag 9 december, Eindejaarsbijeen- komst BOM Kaatsheuvel De Eftelingdonderdag 19 november, 15.30 uur, BZW j aarvergadering. gen voor versproducten, organisatie Syntens. Syntens, vrijdag 30 november, workshop Slimmer infor matiseren en digitaliseren, organisatie Syntens. Chassé Theater, maandag 14 december, Eindejaarsbij- eenkomst Kamer van Koophandel Etten-Leur De Nobelaer, zaterdag 7 november, 10.00- 16.00 uur, Startersdag van Kamer van Koophandel Oosterhout Opel Centrum, donderdag 19 november, 17.00 uur, Soiree de Beaujolais, georganiseerd door Kiwanis Oos terhout voor het goede doel. Tilburg duurzaam ondernemen MKB Breda Syntens, woensdag 4 november, workshop Verpakkin- Er is in Nederland meer dan voldoende voedingsbodem voor een logistiek innovatie-, de monstratie- en ontmoetingscen trum zoals LogiXperience. Dat blijkt uit het online onderzoek en de twee informatiesessies die de afgelopen anderhalve maand zijn gehouden. Het onderzoek is door bijna 350 beslissers in de logistie ke markt ingevuld. De twee infor matiesessies trokken maar liefst 100 serieuze belangstellenden. Het onderzoek is anderhalve maand geleden opgestart in de vorm van een online enquête. Dit onderzoek is voor het Project Team met mensen van AiDC Consultants, Groenewout Consultants Engineers en de Bra bantse Ontwikkelingsmaatschappij (BOM) van groot belang. Het vormt immers het belangrijkste deel van het, fundament onder de haalbaarheidsstu die van LogiXperience. De resultaten van het onderzoek zijn ronduit posi tief. Bijna 350 mensen, vrijwel alle maal beslissers, hebben de enquête in gevuld. De respondenten zijn evenre dig verdeeld over de .verschillende branches. Ze vertegenwoordigen niet alleen bedrijven die producten, syste men of diensten op het gebied van lo gistiek en supply chain management aanbieden, maar ook bedrijven die ge bruik maken van die producten, syste men of diensten. Van die bijna 350 respondenten hebben zo'n 40 men sen de eerste informatiesessie be zocht. Rond de 60 mensen kwamen af op de tweede informatiesessie op woensdag 14 oktober, waarvoor Lo giXperience heeft moeten uitwijken naar het Trivium Hotel in Et ten-Leur. Omdat nog lang niet alle belangstellenden één van deze sessies hebben kunnen bijwonen, volgt op woensdagochtend 11 november voor afgaand aan de Logistica een volgen de informatiesessie.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2009 | | pagina 94