NACHTELIJKE AFSLUITING
VLAKETUNNEL A58
brieven
WCT
DSB 2
DSB 3
DSB 4
Jagen
Wammes
Westerschelde 100
Westerschelde 101
zaterdag 17 oktober 2009
l6| vA
Brieven (max. 150 woorden)
richten aan:
Lezersredacteur PZC
Postbus 91
4330 AB Middelburg
0118-434005
lezersredacteur@pzc.nl
Het realiseren van de Westerschel-
de Container Terminal (WCT) le
vert Zeeland veel voordelen op.
Werkgelegenheid voor hoger en la
ger opgeleiden, op de terminal zelf
maar ook bij toelevering en aanver
wante bedrijven. Toename veilig
heid op de Westerschelde. Sche
pen met grote diepgang en lengte
hoeven niet meer het Nauw van
Bath te passeren en de drukke ri
vier op en af te varen. Een vierde
verdieping van de Westerschelde is
niet meer nodig. Ontpoldering kan
achterwege blijven. Vermindering
emissies en besparing fossiele
brandstoffen. Schepen varen niet
meer onnodig 6o kilometer de
Westerschelde op en af De Zeeuw
se havenbedrijven blij, Zeeland
Seaports blij en de milieubeweging
blij, dus een win-win situatie voor
Zeeland.
Willem Willemse
Boulevard Evertsen 248, Vlissingen
Na commotie rond het Icesafe naar
de achtergrond is verdwenen, waar
overheidsinstanties enorme verlie
zen hebben geleden doordat er be
lastinggeld werd geïnvesteerd in ri
sicovolle beleggingen of spaarreke
ningen, heeft de overheid nog wei
nig geleerd. Gemeenten in
Noord-Holland hebben rekenin
gen lopen bij de DSB-bank en we
derom zal de achteloze burger de
rekening gepresenteerd krijgen. Ge
lukkig wonen wij in Zeeland? Dus
niet. Zoals in de krant te lezen
was, heeft Delta veel aandeelhou
ders binnen de Zeeuwse gemeen
ten en de provincie. Delta inves
teert in risicovolle projecten en be
drijven met gemeenschapsgeld.
Zonnepanelenfabrieken, IT aanbie
ders, afvalverwerkers, etcetera.
Veel bedrijven die niets met de le
vering van ons GWL te maken heb
ben, en die in slechte tijden alle
Zeeuwen in de kou en donker kun
nen laten. Als Delta door verkeer
de investeringen in de problemen
raakt, zal het net zoals DSB, als
kleine speler in de markt, door de
overheid van de kaart geveegd wor
den.
J.M.C. de Waal
Veersesingel 142, Middelburg
Niet alleen de DSB verkoopt 'onza
lige financiële producten', meerde
re banken doen dat, waarom? Om
dat het binnen ons rechtssysteem
wordt toegelaten. Financiële toe
zichthouders, het idee alleen dat
dit soort instituten bestaanrecht
hebben geeft te denken. Blijkbaar
is het vertrouwen van financiële in
stituten onderling niet groot. Ver
volgens het onzalige idee gehono
reerd om Hoogevorst tot opper
hoofd te bombarderen. Volgens
hem moest de gezondheidszorg
concurreren en werd het voor de
'burger' goedkoper? Laat me niet la
chen. Meneer Nijpels (pensioendes-
kundige met verstand van ontpol-
deren), meneer Zalm (invoering
van de euro, miljarden te laag inge
schatte gulden vlak voor de over
gang naar euro) komen meeden
ken bij de DSB tegen een kleine
vergoeding maar toch op tijd weg
wezen, waarom toch? De Grave be
gon lastige vragen te stellen en
werd er bij de DSB uitgekieperd?
Zo raak je toch als burger het ver
trouwen kwijt in alles wat met fi
nanciën te maken heeft.
H.P. van Eeden
van Speykstraat 8, Terneuzen
Jarenlang klanten een poot uit
draaien. Jarenlang mensen bedon
deren. Gewone mensen enorm in
de problemen. Zelf een uitkering
aanvragen, eerst je spaarcentjes op
maken. En dan komt D.S. met een
Mercedes bij Wouter Bos voor een
regeling. Weg die bank inclusief
personeel die de klanten bedon-
MMMilllllllMlillMllimil
mmm wm m s
MAANDAG 19 OKT. 19.30 UUR TOT DINSDAG 20 OKT. 06.00 UUR (NOORDBUIS)
DINSDAG 20 OKT. 19.30 UUR TOT WOENSDAG 21 OKT. 06.00 UUR (ZUIDBUIS)
Rijkswaterstaat voert onderhoudswerkzaamheden uit aan de A5B in de Vlaketunnei. Op maandag 19 oktober van 19.30 uur tot
dinsdag 20 oktober 06.00 uur is de Noordbuis afgesloten voor alle verkeer vanuit Bergen op Zoom richting Vlissingen. Op dinsdag
20 oktober van 19.30 uur tot woensdag 21 oktober 06.00 uur is de Zuidbuis afgesloten voor alle verkeer vanuit Vlissingen richting
Bergen op Zoom. Verkeer wordt omgeleid. Houd rekening met een langere reistijd.
OMLEIDINGSROUTES
Verkeer vanuit Bergen op Zoom richting Vlissingen
via de N289 tussen afrit Yerseke (33) en
oprit 's-Gravenpolder (35). Volg omleidingsroute 3.
Verkeer vanuit Vlissingen richting Bergen op Zoom
via de N289 tussen afrit 's-Gravenpolder [35] en
oprit Yerseke [33]. Volg omleidingsroute 4
Gele borden ter plaatse geven de omleidingsroutes aan.
Bij ongunstige weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld.
Water. Wegen. Werken. Rijkswaterstaat.
Rijkswaterstaat, de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, werkt voor u aan droge voeten, voldoende en schoon water, vlot
en veilig verkeer over weg en water en betrouwbare en bruikbare informatie, www.rijkswaterstaat.nl
Rijkswaterstaat
Ministerie van Verkeer en Waterstaat
NEDERLAND MOET DOOR. VSH An33f BetEf
INFORMATIE: WWW.VANANAARBETER.NL - TELETEKST - RADIO - TELEFOON 0800-8002 (GRATIS]
derd hebben. Trouwens niet alleen
de DSB maar ook andere banken
zoals Fortis belazerden klanten.
R. Brasser
Steengrachtstr 39, Vlissingen
Beschamend als je over jagen in de
krant wilt staan. Het is niet meer
van deze tijd, als je op weerloze
dieren jaagt. De jager moet denken
dat door zijn toedoen, op een af
schuwelijke manier, heel veel die
ren aan hun eind gekomen zijn.
Man, wordt lid van een kaartclub,
die zitten om spelers te springen!
Eef Misiije
Nieuw-Leusenerstraat 11, Cadzand
Hoewel wij meer dan eens naar de
redactie van de krant gecommuni
ceerd hebben, dat in deze krant da
gelijks taal- en stijlfouten te zien
zijn, hebben wij daar nooit enige
reactie op mogen ontvangen. Dat
wat betreft de klantvriendelijk
heid. Op pagina 37 van de krant
van 16 okt. betreft Wammes staat
in de eerste alinea:de media bin
nendruppelt... Voor het goed be
grip: de media is meervoud. De
krant is een medium en de kran
ten zijn de media. Dat mijnheer
Van Gaal hier indertijd mee begon
nen is, wil niet zeggen, dat heel Ne
derland het taalgebruik van deze
man moet volgen. Het zou prettig
zijn als de krant zorgt voor correc
te taal en stijl. Een krant vervult
een voorbeeldfunctie.
Lia Setton
Mezenhof 11, Middelburg
Wij kregen een keurig pamflet in
de bus van de ontwikkelaar van
het plan Perkpolder. Er werd in de
krant zelfs een halve pagina aan ge
wijd. Maar zie ik het nou goed op
het plaatje? Gaat er weer een pol
der aan de natuur gegeven wor
den? Oostelijk van de veerhaven is
de dijk verwijderd en ligt een slik
ken- en schorrengebied! Dat zijn
dus al twee ontpolderingen in één
gemeente. Dat wordt wereld
nieuws! Misschien wil Frank van
Driessche dat eens uitleggen? Het
storten van staalslakken in de Oos-
terschelde is onbegrijpelijk. Staal
slakken zijn toch het overblijfsel
van metaalwinning en zitten vol
met zware metalen en andere rot
zooi. Of vergis ik mij? Maar de
ZMF zal z'n goedkeuring wel gege
ven hebben, dus daar moeten we
maar op vertrouwen.
Jan Ottens
Notendijk 49, Terhole
Als je terugdenkt hoe onze voorva
deren met kruiwagen en schop ge
werkt hebben voor hun en ons da
gelijks voedsel is dit ondemocra
tisch genomen besluit over de ont
poldering puur landverraad! En als
men dan Frans (Hamelink) en Gijs
(van Zonneveld) hoort spreken
over de mensen in de Hedwige -
ze waren zogenaamd tot schreien
bewogen - dan komt dat huichel
achtig op mij over. En nu wil het
provinciebestuur de relatie van de
Zeeuwen onderling verbeteren: 80
procent is vóór ontpoldering. Ik
zou zeggen: Maak van die tachtig
procent die voor ontpolderen is,
honderd procent. 'Goed voorbeeld
doet goed volgen'.
C. de Broekert
Burg. Vogelaarstraat 7, Baarland
HALSTEREN
IM25EI
VERKEERSPLEIN
ZOOMLANDi
BERGEN
OP ZOOM
Ins 8 al
KNOOPPUNT
DE POEL
VLAKETUNNEL
KNOOPPUNT
MARKIEZAAT