NACHTELIJKE AFSLUITING VLAKETUNNEL A58 brieven WCT DSB 2 DSB 3 DSB 4 Jagen Wammes Westerschelde 100 Westerschelde 101 zaterdag 17 oktober 2009 l6| vA Brieven (max. 150 woorden) richten aan: Lezersredacteur PZC Postbus 91 4330 AB Middelburg 0118-434005 lezersredacteur@pzc.nl Het realiseren van de Westerschel- de Container Terminal (WCT) le vert Zeeland veel voordelen op. Werkgelegenheid voor hoger en la ger opgeleiden, op de terminal zelf maar ook bij toelevering en aanver wante bedrijven. Toename veilig heid op de Westerschelde. Sche pen met grote diepgang en lengte hoeven niet meer het Nauw van Bath te passeren en de drukke ri vier op en af te varen. Een vierde verdieping van de Westerschelde is niet meer nodig. Ontpoldering kan achterwege blijven. Vermindering emissies en besparing fossiele brandstoffen. Schepen varen niet meer onnodig 6o kilometer de Westerschelde op en af De Zeeuw se havenbedrijven blij, Zeeland Seaports blij en de milieubeweging blij, dus een win-win situatie voor Zeeland. Willem Willemse Boulevard Evertsen 248, Vlissingen Na commotie rond het Icesafe naar de achtergrond is verdwenen, waar overheidsinstanties enorme verlie zen hebben geleden doordat er be lastinggeld werd geïnvesteerd in ri sicovolle beleggingen of spaarreke ningen, heeft de overheid nog wei nig geleerd. Gemeenten in Noord-Holland hebben rekenin gen lopen bij de DSB-bank en we derom zal de achteloze burger de rekening gepresenteerd krijgen. Ge lukkig wonen wij in Zeeland? Dus niet. Zoals in de krant te lezen was, heeft Delta veel aandeelhou ders binnen de Zeeuwse gemeen ten en de provincie. Delta inves teert in risicovolle projecten en be drijven met gemeenschapsgeld. Zonnepanelenfabrieken, IT aanbie ders, afvalverwerkers, etcetera. Veel bedrijven die niets met de le vering van ons GWL te maken heb ben, en die in slechte tijden alle Zeeuwen in de kou en donker kun nen laten. Als Delta door verkeer de investeringen in de problemen raakt, zal het net zoals DSB, als kleine speler in de markt, door de overheid van de kaart geveegd wor den. J.M.C. de Waal Veersesingel 142, Middelburg Niet alleen de DSB verkoopt 'onza lige financiële producten', meerde re banken doen dat, waarom? Om dat het binnen ons rechtssysteem wordt toegelaten. Financiële toe zichthouders, het idee alleen dat dit soort instituten bestaanrecht hebben geeft te denken. Blijkbaar is het vertrouwen van financiële in stituten onderling niet groot. Ver volgens het onzalige idee gehono reerd om Hoogevorst tot opper hoofd te bombarderen. Volgens hem moest de gezondheidszorg concurreren en werd het voor de 'burger' goedkoper? Laat me niet la chen. Meneer Nijpels (pensioendes- kundige met verstand van ontpol- deren), meneer Zalm (invoering van de euro, miljarden te laag inge schatte gulden vlak voor de over gang naar euro) komen meeden ken bij de DSB tegen een kleine vergoeding maar toch op tijd weg wezen, waarom toch? De Grave be gon lastige vragen te stellen en werd er bij de DSB uitgekieperd? Zo raak je toch als burger het ver trouwen kwijt in alles wat met fi nanciën te maken heeft. H.P. van Eeden van Speykstraat 8, Terneuzen Jarenlang klanten een poot uit draaien. Jarenlang mensen bedon deren. Gewone mensen enorm in de problemen. Zelf een uitkering aanvragen, eerst je spaarcentjes op maken. En dan komt D.S. met een Mercedes bij Wouter Bos voor een regeling. Weg die bank inclusief personeel die de klanten bedon- MMMilllllllMlillMllimil mmm wm m s MAANDAG 19 OKT. 19.30 UUR TOT DINSDAG 20 OKT. 06.00 UUR (NOORDBUIS) DINSDAG 20 OKT. 19.30 UUR TOT WOENSDAG 21 OKT. 06.00 UUR (ZUIDBUIS) Rijkswaterstaat voert onderhoudswerkzaamheden uit aan de A5B in de Vlaketunnei. Op maandag 19 oktober van 19.30 uur tot dinsdag 20 oktober 06.00 uur is de Noordbuis afgesloten voor alle verkeer vanuit Bergen op Zoom richting Vlissingen. Op dinsdag 20 oktober van 19.30 uur tot woensdag 21 oktober 06.00 uur is de Zuidbuis afgesloten voor alle verkeer vanuit Vlissingen richting Bergen op Zoom. Verkeer wordt omgeleid. Houd rekening met een langere reistijd. OMLEIDINGSROUTES Verkeer vanuit Bergen op Zoom richting Vlissingen via de N289 tussen afrit Yerseke (33) en oprit 's-Gravenpolder (35). Volg omleidingsroute 3. Verkeer vanuit Vlissingen richting Bergen op Zoom via de N289 tussen afrit 's-Gravenpolder [35] en oprit Yerseke [33]. Volg omleidingsroute 4 Gele borden ter plaatse geven de omleidingsroutes aan. Bij ongunstige weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld. Water. Wegen. Werken. Rijkswaterstaat. Rijkswaterstaat, de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, werkt voor u aan droge voeten, voldoende en schoon water, vlot en veilig verkeer over weg en water en betrouwbare en bruikbare informatie, www.rijkswaterstaat.nl Rijkswaterstaat Ministerie van Verkeer en Waterstaat NEDERLAND MOET DOOR. VSH An33f BetEf INFORMATIE: WWW.VANANAARBETER.NL - TELETEKST - RADIO - TELEFOON 0800-8002 (GRATIS] derd hebben. Trouwens niet alleen de DSB maar ook andere banken zoals Fortis belazerden klanten. R. Brasser Steengrachtstr 39, Vlissingen Beschamend als je over jagen in de krant wilt staan. Het is niet meer van deze tijd, als je op weerloze dieren jaagt. De jager moet denken dat door zijn toedoen, op een af schuwelijke manier, heel veel die ren aan hun eind gekomen zijn. Man, wordt lid van een kaartclub, die zitten om spelers te springen! Eef Misiije Nieuw-Leusenerstraat 11, Cadzand Hoewel wij meer dan eens naar de redactie van de krant gecommuni ceerd hebben, dat in deze krant da gelijks taal- en stijlfouten te zien zijn, hebben wij daar nooit enige reactie op mogen ontvangen. Dat wat betreft de klantvriendelijk heid. Op pagina 37 van de krant van 16 okt. betreft Wammes staat in de eerste alinea:de media bin nendruppelt... Voor het goed be grip: de media is meervoud. De krant is een medium en de kran ten zijn de media. Dat mijnheer Van Gaal hier indertijd mee begon nen is, wil niet zeggen, dat heel Ne derland het taalgebruik van deze man moet volgen. Het zou prettig zijn als de krant zorgt voor correc te taal en stijl. Een krant vervult een voorbeeldfunctie. Lia Setton Mezenhof 11, Middelburg Wij kregen een keurig pamflet in de bus van de ontwikkelaar van het plan Perkpolder. Er werd in de krant zelfs een halve pagina aan ge wijd. Maar zie ik het nou goed op het plaatje? Gaat er weer een pol der aan de natuur gegeven wor den? Oostelijk van de veerhaven is de dijk verwijderd en ligt een slik ken- en schorrengebied! Dat zijn dus al twee ontpolderingen in één gemeente. Dat wordt wereld nieuws! Misschien wil Frank van Driessche dat eens uitleggen? Het storten van staalslakken in de Oos- terschelde is onbegrijpelijk. Staal slakken zijn toch het overblijfsel van metaalwinning en zitten vol met zware metalen en andere rot zooi. Of vergis ik mij? Maar de ZMF zal z'n goedkeuring wel gege ven hebben, dus daar moeten we maar op vertrouwen. Jan Ottens Notendijk 49, Terhole Als je terugdenkt hoe onze voorva deren met kruiwagen en schop ge werkt hebben voor hun en ons da gelijks voedsel is dit ondemocra tisch genomen besluit over de ont poldering puur landverraad! En als men dan Frans (Hamelink) en Gijs (van Zonneveld) hoort spreken over de mensen in de Hedwige - ze waren zogenaamd tot schreien bewogen - dan komt dat huichel achtig op mij over. En nu wil het provinciebestuur de relatie van de Zeeuwen onderling verbeteren: 80 procent is vóór ontpoldering. Ik zou zeggen: Maak van die tachtig procent die voor ontpolderen is, honderd procent. 'Goed voorbeeld doet goed volgen'. C. de Broekert Burg. Vogelaarstraat 7, Baarland HALSTEREN IM25EI VERKEERSPLEIN ZOOMLANDi BERGEN OP ZOOM Ins 8 al KNOOPPUNT DE POEL VLAKETUNNEL KNOOPPUNT MARKIEZAAT

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2009 | | pagina 16