Contacta: Samenwerken Netwerken contacta De meeuw met een boodschap 13 Corien van Rijn (links) en Jeanet Menheere: bij Contacta nieuwe stijl hoort minisymposium voor standhouders, Het belangrijkste zakelijke evenement van Zuidwest Nederland heeft na 22 succesvolle edities een metamorfose onder gaan. Van 13 t/m 15 oktober 2009 zijn de Zeelandhallen in Goes het podium voor Contacta nieuwe stijl. Op hét Ontmoetings platform voor ondernemend Zuidwest Nederland staat in 2009 Samenwerken Netwerken cen traal. Daarnaast staan drie subthe ma's in de spotlights. Op het The ma Plaza presenteren zich: On derwijs Ondernemen, Maat schappelijk Verantwoord en Grensoverschrijdend Onderne men. Er zullen drie dagen lang al lerlei aansprekende activiteiten plaatsvinden. Ook zal de samen werking tussen de drie thema's be werkstelligd worden. door Loes van der Hoeven GOES - "Uit de evaluatie van Con tacta 2008 is gebleken dat zowel de standhouders als de bezoekers en de organisatie behoefte hebben aan ver nieuwing om ook in de toekomst suc cesvol te kunnen zijn. De veranderen de economie heeft dat verlangen al leen maar versterkt. Bovendien heeft onze directeur Rob Scharflf al direct na zijn aantreden op 1 augustus 2008 eën koerswijziging voor Zeelandhal- le'n Goes ingezet, die heeft geresul teerd in een organisatie die regionale partnerships wil aangaan met haar re gionale klanten." Aan het woord is Jeanet Menheere, projectleider van Contacta. "Om het optimale resultaat te kunnen behalen, was externe input onontbeerlijk. Onze stakeholders daar toe zijn de overheid, het bedrijfsleven en het onderwijs. Samen met delega ties uit die sectoren heeft de Contac- ta-organisatie een Zeeuws platform van vijftien personen gevormd, die net zoals wij geloven in de kracht van Zeeland, in kansen en oplossingen, in creativiteit en passie. Passie is de basis, met passie kan elke organisatie innove ren. Als die krachtige tooi niet aanwe zig is, eindigt menige vermeende in novatie in een slagveld en is de organi satie terug bij af. De platformleden hebben geïnventariseerd wat onderne mend Zeeland beslist wil terugvinden op Contacta. Dat heeft geresulteerd in een nieuw, uitdagend en vooral uit nodigend beursconcept." Zo is er op woensdagmiddag 14 oktober tussen 14.00-16.00 uur een onderwijsmo- ment, waar scholen naar de beurs ko men. De leerlingen kunnen er onder andere deelnemen aan speed dates met ondernemers. Verder wordt het beursthema 2009 'Nederland' van de Belgische Unie van Zelfstandige On dernemers (UN1ZO) er op creatieve wijze belicht. UNIZO participeert in European Employment Services (Eu- res) Scheldemond uit Terneuzen, het samenwerkingsverband waarin diver se openbare bemiddelingsdiensten, vakbonden, werkgeversorganisaties en lokale overheden samenwerken om de arbeidsmobiliteit in de grensre gio van de provincies Oost- en West-Vlaanderen en Zeeland te sti muleren, te vereenvoudigen en de ar beidsmarkt transparanter te maken. Tevens zal het reeds in 2008 ingezette thema MVO opnieuw ruime aan dacht krijgen. Exposanten die MVO in hun bedrijfsvoering hanteren, zul len hier ook optimaal bij betrokken worden. Op het gebied van MVO werkt de organisatie van Contacta sa men met de provincie Zeeland. Pleinen "De som der delen vormt een krach tig geheel. Dat wordt al vele jaren be wezen door de diverse pleinen op Contacta", vervolgt Jeanet Menheere. "Ruim voordat onze uitnodiging voor deelname bij potentiële stand houders op de mat viel, hebben wij al weer diverse pleinen mogen inschrij ven." Bij Contacta nieuwe stijl hoort het minisymposium voor standhou ders en genodigden. Op woensdag 14 oktober geven, voorgaand aan de beurs, prominente Nederlanders en Belgen hun visie over de beursthe- ma's Samenwerken Netwerken, On derwijs Ondernemen, Maatschap pelijk Verantwoord en Grensover schrijdend Ondernemen in de bij het Zeelandhallencomplex behorende ser vicebioscoop Merral. De organisatie van het minisymposium is in handen van de Contacta-organisatie in samen werking met de in Zeeland woonach tige Corien van Rijn, director strate gy concept NXPCTD - Unexpec ted Marketing Events uit Rotter dam. Voor de zesde achtereenvolgen de maal heeft de Contacta-organisatie de Ondernemer gekozen als exclusie ve mediapartner. „Dit jaar gaan wij ons partnership zelfs op verrassende wijze nóg verder intensiveren ver telt Johan van den Kieboom, bladma nager van de Ondernemer. "Samen inet de beursorganisatie bezorgen wij alle bezoekers een onvergetelijke VIP-ontvangst, waarna zij hun rond gang over het business plaza zullen er varen als special guests van de circa 250 exposanten. Evenals in de vijf voorgaande edities verzorgt de Onder nemer in de aanloop naar de beurs al le officiële publicaties met betrekking tot Contacta 2009. Tevens brengt de Ondernemer op 7 oktober de Contac ta 2009 Bëurskrant uit in een oplage van 80.000 exemplaren. Naast de re guliere verspreiding met de PZC en BN/De Stem zal een exemplaar bij al le bedrijven, instellingen, overheden en overige dienstverlenende organisa ties in Zeeland, West-Brabant en op Goeree Ov^rflakkee worden be zorgd. Belangstellenden nodigen wij uit direct via www.contacta.nl adver tenties of bedrijfsreportages in de Bëurskrant van de Ondernemer boe ken. Standhouders krijgen daarin bo vendien gratis redactionele tekst." Contacts e-Newsletter Jeanet Menheere: "Ook wij zijn zeer verheugd dat wij onze constructieve samenwerking met de Ondernemer rondom Contacta verder gaan intensi veren. Daarnaast introduceert Zee landhallen Goes in de aanloop naar de beurs zelf een Contacta e-Newsletter, waarin wij onze lezers zullen attende ren op de allerlaatste ontwikkelingen rondom het ontmoetingsplatform. Be langstellenden kunnen zich hiervoor aanmelden via www.contacta.nl. Elke organisatie moet zichzelf laten zien om gevonden te kunnen wor den. Via de Ondernemer en onze Contacta e-Newsletter laten wij ons zien! De beste manier waarop u zich aan Zuidwest-Nederland kunt presen teren, is als standhouder op Contacta 2009. Op hét ontmoetingsplatform wordt u gezien!" www.contactci.nl ir Kairos Jeroen van Oyen Een paar weken geleden vloog er een grote zeemeeuw pardoes op de voor ruit van mijn auto. Van schrik trok ik aan mijn stuur! En aangezien de storm vloedkering maar weinig ruimte laat tussen weg en vangrail, kon ik even later een fikse deuk aanschouwen in de zijkant van mijn gelukkig botsveilige vier wieler. Grrrr. Desondanks vervolgden wij - vrouw en kinderen - onze reis naar Amsterdam. En reden langs een neergestort vliegtuig, zagen bij de beurs van Berlage de AEX omlaag duiken, maakte de tram een omweg vanwege de Noord/Zuidlijn en werd het Anne Erank Huis bezocht. Over ramptoerisme gesproken Ik zou het hele voorval en de nasleep hebben kunnen afdoen als een ongeluk kig toeval. Totdat ik mij een week later een lezing over Emotionele Stabiliteit herinnerde, die ik twee weken eerder had bijgewoond. Ik begreep opeens dat ik was getest, en volgens mijn reisgenoten had ik de test glansrijk doorstaan! Welnu: de kracht van een goed verhaal ligt in het spel van het bekende met het onbekende. Maar in dit geval is de werkelijkheid zelfs verrassender dan een mens kan verzinnen. De prangende vraag is dan natuurlijk: hoe komt een meeuw aan een boodschap? Is hier een regisseur, schrijver of verhalenverteller aan het werk? Tja, over die vraag zijn al vele oorlogen gevoerd en nog steeds staan de ver houdingen op scherp. Ik houd het er maar op dat het leven ongelofelijk mooi is en dat je je best moet doen om het te zien, wat er ook gebeurt. KAO - identiteit, strategie en communicatie Molenwater 105, 4331 SG Middelburg, T. 0118 615048 E. kairos@kao.nl www.kao.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2009 | | pagina 53