tflHctt?® Zonnebrillen zijn er zowel voor de fun als voor de-sun, Het is de omslag die we de laatste tien, vijftien jaar hebben gezien. Het dragen van een bril getuigt al lang niet meer van een han dicap. En de zonnebril is een echte fashion sta- tement. isf niet. Zelfs niet alle topmerken beschermen goed tegen UV-licht, werken contrastverho gend én hebben een afdoende polarisatie filter. De beste remedie is een be staande bril - al dan niet op sterkte- aanpas sen. Al kan dat door wat d kere glazen lich te 'imagoschade' op leveren. De keuze is aan de consu ment. Die kan via de grote schows in Milaan en Parijs -net als bij de couture- zien aan komen wat de trends worden. Maar Nederland kijkt graag de kat een beetje uit de boom en lijkt pas nu klaar voor de gro te zonnebrillen, die eerder bij fashionista's in het buitenland al in zwang waren. Voor de zogeheten vintage-modellen, prachtig in stijl met de re- tro-look a la Bardo, Birkin of Warhol, ligt iets soort gelijks in het verschiet. Ook wit is helemaal 'in', al is het een lastig kleurtje om mooi te houden. Tip: zorg dat stijl, functionaliteit én mode in evenwicht zijn. Dank aan/meer info: www.option.nl Sn e zonnebril is, naast de be oogde bescherming tegen de zon, een echte imago-ver schaffer. Als de eerste zonne stralen zich aandienen zijn de Chanells, Pradas en Oak leys zelden ver. En wie geen kek type van afgelopen zo mer vooradig heeft gaat snel naar de winkel voor the latest thing. Want je zón der op een terras vertonen is bijna ondenkbaar. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat voor menigeen van ons zonnebrillen wat minder trendgevoelig zijn dan kleding. Niet vreemd, als je bedenkt dat we van een zonnebril vaak meerdere exemplaren hebben. Wat elke gebruiker diep in z'n hart wel weet, zal de deskundige on middellijk beves- 'igen: de ene zonnebril is de andere door Herbert Kats

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2009 | | pagina 49