tpaap®
KORTING
Schoenen
BETAALBARE BRILMODE
Het beeld is ontzettend
vernieuwend, verrassend en
vooral heel erg kleurrijk,
OP DE COMPLETE BRIL
MOOIE ZONNEBRILLEN IN UW EIGEN STERKTE
TILROE OPTIEK walstraat 81 vlissingen
0118-412370 www.tilroe.nl
Met het voetenwerk kunnen
we deze zomer alle kanten uit.
MONTUURCOLLECTIE 2009
DEZE COLLECTIE ZONNEBRILLEN ZDN OOK GESCHIKT
VOOR MULT1FOCALE BRILDRAGERS DE PRIJS VOOR
EEN MULTIFOCALE ZONNEBRIL BEDRAAGT 185,00
INCLUSIEF STANDAARD ZONNEGLAZEN WET UV FILTER
zend-en-een variaties. Hoog gehakt of plat gezoold. Me
ga kleurrijk of naturel. In een verrassende materialenmix
of gewoon in leder. Hoger, lager, iets er tussenin; de Ro-
en aparte stoffen afwerkingen. Naast aparte en nieuwe
modellen springt het kleurige schoeisel er echt uit. Snoe
perige knalkleurtjes en metallic zijn het helemaal. En
Niets is wat het lijkt op schoenengebied. Fusion heet dat
met een hip woord. Een sneaker met een hoge hak; een
sandaallaars of een laarssandaal; een kruising tussen bal
lerina en bootschoen en het gebruik van onverwachte
materialen zoals canvas of nylon voor een chique pump.
Fusion is echt het toverwoord van dit seizoen. Vooral de
kleurrijke sneakerpump is een regelrechte hit. Een grap
pige vondst die het bij veel kledingstijlen goed doet. Ook
de laarssandaal of de sandaallaars is een heel nieuw feno
meen: een plat sandaaltje met een open laarsschacht,
echt superorigineel. Overal zien we ook kleine fusionde-
tails als westernffanjes, sportieve nylon bandjes, veters
waarom zouden we het bij één kleur houden? Strepen,
schreeuwerige bloemmotieven en veelkleurige bandjes;
het kan allemaal. Ook de zolen komen niet onder een
kleurtje uit.
ENKELBREKEND
Superhoog en superplat is dit seizoen de norm. Dat
komt tot uiting in enkelbrekend hoge plateauzolen en
sleehakken en enorm hoge pumps en vrouwelijke sanda
len. Het accent ligt deze keer niet op de tenen, maar op
de hielen en op de enkels met mooie striksluitingen en
sexy enkelbandjes. Naast superhoog is er ook superplat.
Helemaal in is het kakkineuze bootschoentje met een
erg dun zooltje. De bootschoenen zowel voor de vrouw
als de man passeren echt in ontelbaar veel varianten de
revue. Zo ook de ballerina trouwens. Die gaat al enkele
seizoenen mee en is een echte klassieker geworden. En
dan is er nog een klassieker: de gymp. Die is werkelijk su-
perhot dit seizoen en dan vooral in canvas basketbaluit
voering en in lage retro tennisversie. Bij de mannen is
het vooral de witte sneaker die het hem doet, maar ook
felle tinten en schreeuwerige dessins zijn aan de orde
van de dag. Ja, sneakers zijn het deze zomer helemaal.
Zelfs de wat luxueuzere merken brengen het sneakermo
del in allerlei variaties.
OUDERWETS
Over hits gesproken: de gladiatorsandaal. Ook alom aan
wezig in het modebeeld van deze zomer en ook in dui-
meinse sandaal is een toppertje. Minder te spreken zijn
we over de ouderwetse mannensandalen die deze zomer
ook erg modieus blijken te zijn. Het loopt misschien lek
ker, maar doet wel erg denken aan de Jezussandalen die
in de jaren zeventig en tachtig vooral bon ton waren bij
stoffige leraren en baardige actievoerders (en dan met gei
tenwollen sokken erin!). Zelfs de dichte lederen slof ko-
men we tegen; een erfenis uit genoemde decennia die
we liever waren vergeten. Wat materiaal betreft gaat can
vas de directe concurrentie aan met leer. Niet alleen de
gympen zijn van canvas. Alle andere modellen van
pump tot ballerina zien we in deze stevige stof Van can
vas zijn ook de espadriileachtige schoenen met sleehak
ken en lange strikbanden. Zelfs de zomerlaarzen zijn van
canvas gemaakt. De mannenschoenen zijn een tikkeltje
behoudender qua uitbundigheid en kleur. Heel, heel
veel wit is de norm en verder veel bruin en zandkleur.
Naast de Jezussandaal zijn de (witte) gymp en de halfho
ge boot met of zonder veters de belangrijkste modellen.
De westernlaars begint aan zijn rentree (ook bij de da
mes trouwens) en ook de bootschoen is favoriet, net zo
als de klassieke mocassin met kwastjes. Ook hier zien we
veel versmelting van de verschillende modellen, fusion
dus.
door Machteld Leistra