ABN AMRO faciIiteert innovatiekracht AMRO Duurzaam infotorial Wij bouwen mee aan de economie en aan een mooier Zeeuws Vlaanderen. Pieters onder ondernemers leeft en speelt in de regio. Zo bezoekt ze vaak bedrijven en ondernemersverenigingen in de genieën- te Sluis. ,,Er heerst een goede onderne mersgeest. Ik merk veel betrokkenheid, van ondernemers bij het wel en wee van. de streek. Ze hebben de .wil om er voor te - gaan. Wij hebben als ABN AMRO 'spé ciale aandacht voor jonge ondernemers. De innovatiekracht moet vooral komen van ondernemers, zowel van de gevest^ de orde als van de toekomstige onderne mers, zoals de nieuwe DGA's. ABN AM RO faciliteert daarom via YoungDGA een zestal keer. per jaar rietwerken om er van ngen uit te wisselen en kennis op te doen zodat nieuwkomers zich zoveel mo gelijk kunnen concentreren op het fete lijke ondernemen. We zijn als bank uniek op dit gebied. YoungDGA is' echt gericht •op de toekomst en.slili't ook mooi aan op het' symposium Bedrijfsopvolging in Zeeuws-Vlaanderen. Onze eerstvolgende YoungDGA bijeenkomst is op'dinsdag' april op .het'TecHnopark.Wij nódigen voor onze netwerkBijeenkomsten sprot, kers uit'om DGA V kennis bij te brengén op gebieden als bedrijfsopvolging, .imro- vatieperson eejsmanagement en fmancië- ley planning.- Bij -DGA's is de financiële huishouding uiteraard veel complexer dan bij een loondienst-situatie. Zowel be staande als startende ondernemers genie ten bij ABN AMRO-diverse Voordelen, zoals via prefered' banking." Helen wijst ook op het belang .van- het verstrekken van sectorgerichte; branche informatie door ABN AMRO. ,Meder door 'onze clustering van kennis ^per branche,is er "diepgaande advisering mogelijk."' - Bij Pieters gaan we-voor mooi drukwerk. Sterke Vormgeving, perfect passend drukwerk met diepe kleuren, een fraai stuk papier, en ook de afwerking moet "afzijn. En sinds januari staan we ook met digitaal drukwerk op "scherp" Maar we produceren als grafisch bedrijf ook afval." Hoewel we altijd oplettend zijn, het Zeeuwse Landschap sponsoren en zuinig met het milieu omspringen, gaan we nu een tandje hoger. Echt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen door investeringen in duurzame productie, gebruik van FSC-papier en minder chemische middelen. ABN AMRO heeft in Zeeuws- Vlaanderen de beschikking over zeven kantoren waarvan drie in de gemeente Sluis: in Breskens, Oostburg en Sluis. „In de gemeente Sluis liggen er de nodige kansen en uitdagingen. Er zijn veel nieuwe ontwikkelingen met mooie projecten, zoals in Breskens en Cadzand. Door de politieke strubbelin gen zijn sommige zaken weliswaar min der voortvarend aangepakt dan we had den mogen verwachten, maar inmiddels lijkt het tij weer ten goede gekeerd. Dat is met name ook voor het bedrijfsleven be langrijk. De hardwerkende ondernemers hebben namelijk goede sparringpartners nodig", aldus Triest de Jonge, districtsdi recteur zaken van ABN AMRO Zeeuws-Vlaanderen. ABN AMRO draagt zeker ook in de gemeente Sluis het ondernemersklimaat een warm hart toe. „Wij denken in termen van kansen in plaats van bedreigingen. De gemeente Sluis heeft een leuke variëteit aan onder nemingen. Van oudsher in de agrarische- en toeristische sector, maar er zijn ook di verse innovatieve technische bedrijven zoals op het Techno Park in Schoondij- Helen van Hartingsveldt (accountmanager zaken) en Triest de Jonge (districtsdirecteur zaken) van ABN AMRO Zeeuws- Ylaanderen. ke." ABN AMRO faciliteert bewust stu denten van de Hogeschool Zeeland via de High Performance Incubator (HPI) in v,?f ABN AMRO www.abnamro.nl Helen.van.hartingsveldt@nl.abnamro.com Tel: 0115-676160 Schoondijke, samen met. onder andere de. gemeente Sluis. ,,Onze Bank steunt sa- men met bedrijven als DOW, Koninklij ke Hollestelle en Unitron ook het project INNOGO, een initiatief van Economi sche Impuls Zeeland en Hogeschool Zee land. Met INNOGO streven we er naar om de komende vier jaar een fiks aantal nieuwe techno-starters in Zeeland te re aliseren. In deze tijd van economische cri sis is het veel moeilijker om een eigen be drijf te beginnen, dan bij economische voorspoed. Wij proberen waar mogelijk deze startende ondernerriers te.faciliteren, niet alleen financieel,-maar ook door ze bijvoorbeeld tè coachen. Activiteiten moetemdqorgaan, maar-de business moet wel gefinancierd worden. De economi sche crisis biedt kansen. De~betere onder nemers met de beste idééën komen juist in deze moeilijke tijden Jböyëridrijven. Dat geldt voor alle branches^, aldus Triest de Jonge.. Helen van - Harringsveidf, ^'accountma nager zaken van ABN AMRO in Zeeuws-Vlaanderen, weet goed" wat er

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2009 | | pagina 50