Verszaken vechten terug BS K! GEDREVEN TALENTEN PIANO'S Dirk 'zal het nooit meer doen' Autofabrikanten willen 'groene' lening ipilïffilïial, A-MERKEN SANITAIR TEGEN ARSOLUTE BODEMPRIJZEN ACUSTICA RECLAMEBUREAU NILSSON IN GOES, ZOEKT TRAFFIC MANAGER GRAFISCH V0RM0EV1 SSKffi van niet één.., of twee... maar van drie keer voordeel! 'sanitairs Bosscheweg 253a Tilburg 'Tel.: 013 -582 13 91 Pianospelen Daar geniet ik iedere dag van Een advies op maat Acustica Piano's Vleugels Korte Huifakkerstraat 2 Breda Tel.: 076-5602423 www.acustica.nl Supermarktketen op de vingers getikt door RVD na advertentie. DEN HAAG - Supermarktketen Dirk van den Broek geeft toe dat ze fout zat met de twee pagina's vullende advertentie op Prinsjesdag. Dirk ge bruikte een foto van de ministers die in de Ridderzaal luisteren naar de Troonrede. Onder hun stoelen was de bekende rode boodschap pentas van de supermarkt in de fo to gemonteerd. Volgens de Rijks voorlichtingsdienst (RVD) mag dat niet. Een woordvoerder: „Wij hebben Dirk gemeld dat commer cieel gebruik van portretten van ministers niet is toegestaan. Daar waren ze het mee eens en ze heb ben schriftelijk beloofd om het nooit meer te doen." Dirk van den Broek jr.: „We zijn ondeugend geweest, maar de ad vertentie was niet kwetsend. Uit de brief van de RVD proefde ik dat ze niet heel boos waren. Misschien hebben ze de foto wel met een glimlach om de lippen bekeken." Van den Broek rekende in elk ge val op clementie van Wouter Bos. „Tijdens de verkiezingscampagne liep Bos rond met een rode tas met de letters WOUTER, een dui delijke kopie van de DIRK-tas. Daarvoor had de PvdA geen toe stemming gevraagd. Later heeft Bos ons zelf gebeld, dat het wel netjes was geweest als zijn partij vooraf iets had laten weten." Brancheverenigingen gaan samenwerken in strijd tegen supermarkt. door Jan Trommelen DEN HAAG - Slagers, bakkers, groen temannen, poeliers en visboeren slaan de handen ineen. Hun brancheverenigingen gaan vechten voor het voortbestaan van de vers speciaalzaak. Ze willen samen goe de vestigingspunten veroveren in nieuwe winkelcentra en jonge on dernemers aantrekken om het stokje over te nemen van het ver grijzende winkeliersbestand. In december moet het gezamenlij ke strijdplan er liggen, zegt bakker Bert Kolkman, voorzitter van de Nederlandse Brood- en banketbak kers Ondernemers Vereniging. Speerpunt wordt de verwerving van goede winkellocaties. Er komt één loket waar makelaars en pro- Speciaalzaken als bakkerijen, sla- gerijen en groentewinkels hopen door samenwerking betere win kellocaties te vinden en starten de ondernemers aan te trekken. jectontwikkelaars terecht kunnen als zij op zoek zijn naar onderne mers die een verszaak willen ope nen in hun winkelcentrum. Kolkman: „Die jongens hebben wel de telefoonnummers van de mensen bij Albert Heijn of Blok ker, maar ze weten niet wie ze moeten bellen als ze een groente man zoeken. Wij zullen hen straks ondernemers toespelen." De speciaalzaken verliezen al jaren terrein aan de supermarkten. „Ons marktaandeel kalft af doordat win kels sluiten", zegt Kolkman. „Dat komt voornamelijk omdat er geen opvolgers zijn. Zo hebben we de komende vijfjaar 300 nieuwe bak kers nodig." De brancheorganisaties zullen star ters gaan werven en begeleiden tij dens de eerste jaren van hun be drijf. Ook worden nieuwe zaken ontwikkeld, waarin één onderne mer zowel vlees, brood als groente verkoopt. De brancheverenigingen rekenen op steun van de Rijksover heid en van provincies, die er be lang bij hebben dat er een goed voorzieningenniveau blijft in klei ne dorpskernen en stadswijken. LONDEN - Autofabrikanten in Euro pa willen van de Europese Com missie een lening van zo'n 40 mil jard euro voor de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's. Dat zei de topman van de Italiaanse au toproducent Fiat, Sergio Marchion- ne, gisteren in een interview met de Britse zakenkrant Financial Ti mes. Autoproducenten in de Verenigde Staten kregen vorige maand van de Amerikaanse overheid een kre diet van 25 miljard dollar om hen te ondersteunen bij de ontwikke ling van schonere technologie. Vol gens Marchionne, voorzitter van de Europese brancheorganisatie van autofabrikanten ACEA, is het uit het oogpunt van concurrentie logisch dat Europa ook iets doet voor zijn autoproducenten. „Ons speelveld moet gelijk blijven." Binnen de ACEA is brede overeen stemming om de Europese Com missie hierover te benaderen, al dus Marchionne. Het bedrag van 40 miljard euro is volgens hem 'juist, gezien de grotere omvang van de Europese auto-industrie'. TMMSMtER li COMMERCIEEL INZICHT RELEMTEERVARiM 0R6ANISATIE1M.ENT TEAMSPELER CREATIEF TALENT BEHEERST GS3 il RELEVANTE EBVARINB Nilsson Creatieve Communicatie is een full-service reclamebureau dat bestaat uit een team van enthousiaste specia listen op het gebied van communicatie, concept, design, branding en multi media. Wegens sterke groei zijn wij op zoek naar versterking van ons team. OKTOBER 9-30 - 21.00 koopzomoab tO.MM7.00 OKTOBER 11.00-17.00 PZC Zaterdag 4 oktober 2008 alle A-merken, o,a. Grohe, Villeroy Both en en Hüppe etc, It Stoomcabine/Whirlpool aktie. Spectaculaire aanbiedingen op de stoomcabines van o,a Riho, Schavis, Ri-jo, Villeroy Boch. met extra kortingen van 3 t/m 10%. n een badkamer van minimaal €2500, Ruime showrooms met de nieuwste collectie! 85 Badmeubels: o.a.Thebalux, Primabad, Pelïpal, Sanijura, Riho, Hagon, Gebo, Banubad, Detremmérie, Sphinx, Villeroy Boch en Sanicare. 80 Douchecabines: o.a. Hüppe, Sphinx, Sealskin, Kërrhï, Samo, Riho, Novellini, Villeroy Boch en PDP. 90 Baden: o.a, Villeroy Böch, Sphinx, Riho, Hoesch, Ucosan en Wave Design Sanitair: o.a. Duravit, Ideaal Standaard, Laufen, Keramag én alle séries van Villeroy Boch, Sphinx eh Sanicare. Kranen: o.a. Hansgrohe, Damixa, Dórnbracht, Borma en alle series van Grohe. Stoomcabines: o.a. Riho, Jacuzzi, Villeroy Boch, Ri-Jo, en Schavis. Wand- en Vloertegels: o.a. Grespanïa, Sphinx en Villeroy Boch. Staat uw merk er niet bij? Vraag er gerust naar... wij kunnen alles leveren! ^mÈÊtÊÊÊÈÊ Villeroy Boch wandcloset (wit) Grohe Rapid-SL inbouwreservoir Grohe afdekplaat

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2008 | | pagina 17