5| rl Patrick Lefevere: 'Een Tourrit is niet te koop' O Tour d' De stoere Transit Connect. Bedrijfsauto voor échte mannen. a Éf4- In de laatste honderden meters zorgde Marcus Burghardt voor het vijfde dagsucces van Team Columbia. Het Quickstep van zijn medevluchter Carlos Barredo staat nog altijd met lege handen. foto Laurent Rebours/AP SPZC Vrijdag 25 juli 2008 35 Renners en ploegleiders overleggen opzichtig in finale van de etappe. door Harm Vonk SAINT-ETIENNE - De finale tussen Marcus Burghardt en Carlos Barre do was gisteren de mooiste én meest besproken van alle vlakke aankomsten in deze Tour. Na di verse vergeefse pogingen van de Spanjaard om de Duitser af te schudden, volgde overleg tussen renners en ploegleiders, waarna Burghardt de vermakelijke surpla- ce in Saint-Etienne winnend af sloot. Terwijl het Quickstep van Barredo nog altijd wacht op het eerste succesje, zat het Columbia van Burghardt al voor de vijfde keer aan de champagne. In die wetenschap was het logisch dat de Belgen veel over zouden hebben voor een ritzege en dat Co lumbia de ideale onderhandelings partner zou zijn. „Een Tourrit is niet te koop", haastte ploegbaas Pa trick Lefevere van Quickstep zich te zeggen. Maar de Belg had de schijn tegen: net toen Barredo in de slotkilometers overleg had ge voerd met ploegleider Rik van Sly- cke, zocht hij het gesprek met 'Of Quickstep een bod deed op de etappe? Wij hebben niet gesproken over geld' Burghardt. Op zijn beurt riep de Duitser meteen advies in bij zijn ploegleider, Valerio Piva. „Marcus wilde weten hoe de laatste kilome ter was", zei de Italiaan snel. „Of Quickstep een bod deed op de etappe? Wij hebben niet gespro ken over geld." „Ik zou er zelf geen euro voor geven", berekende Lef evere haastig. „Wij hebben nog niks gewonnen en zij met Caven dish al vier keer. Ik zat zelf niet in de wagen achter Barredo, maar waarschijnlijk heeft Burghardt zijn ploegleider in de finale gevraagd waarom Carlos maar bleef attaque ren." Piva: „Nee hoor, wij wisten dat Barredo zou blijven aanvallen, maar de twee moesten blijven sa menwerken om het samen in de fi nale uit te vechten. Ik was toch wat bang dat de drie achtervolgers nog zouden terugkomen." Erg bevredigend waren de ant woorden niet. Zeker niet toen Burghardt na afloop doodleuk zei dat hij in de finale erg zeker van zijn zaak was geweest: „We had den genoeg voorsprong op onze achtervolgers om dit spel te spe len." &b Ze is een mooie jonge vrouw op een machtige positie in een mannenbolwerk, maar Marlies van Gerwen wilde vroeger iets heel anders dan in de wielersport belanden. Ze wilde bouwkunde gaan studeren. Of nee: planten teelt. Of dierenarts-assistent wor den. Misschien wilde ze zich onbe- j wust afzetten tegen haar ouders, die het makelaarsbedrijf Cycling Service runden. Het zal de puber teit zijn geweest. Nu is de Brabant se 27 jaar oud en maakt ze onder deel uit van de BV die de Mil- ram-ploeg beheert: vader Gerry is manager, dochter Marlies is per 1 januari directeur. „Als ik niet 'de dochter van' was geweest, was het inderdaad een heel ander verhaal geweest, dat klopt. Maar je moet wel kwaliteiten bezitten, denk ik." Dat is geen grootspraak: in haar jonge carrière werkte ze al voor de Professional Football Asocciation, voor voetbalclub Willem II, voor het Ordina Open (een tennistoer nooi) en voor Cycling Service: niet slecht voor een 27-jarige uit het Brabantse Olland, een kerk- dorpje van Sint Oedenrode. Maar voor Van Gerwen was het niet meer dan de gewoonste zaak van de wereld: ze groeide op met wielrennen en wielrenners. Wielrennen heeft ze zelf overigens nooit gedaan, paardrijden wel. Ze bemoeit zich ook niet met de tac tiek, dat is aan de ploegleider (haar man Raoul Liebregts). Maar het commerciële inzicht is ze iwoit kwijtgeraakt. In de etap pe waar Niki Terpstra vooruitreed met Florent Brard, benadrukte ze dat de Noord-Hollander moest de- j marreren om in ieder geval de strijd voor de strijdlustigste renner I te krijgen. „Wannéér Niki zou gaan, moet de ploegleider beslis sen. Maar hij moest wel. Anders pak je die publiciteit niet. Dat is l mijn commerciële denken." De Transit Connect is stoer, betrouwbaar en comfortabel. Een bedrijfsauto voor échte mannen dus. Dat schept verwachtingen bij uw klanten, die u samen met de Transit Connect gemakkelijk kunt waarmaken. Daarom hebben wij nu een aantrekkelijk en compleet pakket op de Transit Connect. Dat betekent elektrisch bedienbare portierramen, centrale dubbele vergrendeling met afstandsbediening, airco, radio/CD-speler, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, metaallak, ABS en in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Het Échte Ondernemerspakket voor maar 695,- in plaats van 1.715,-. Dat is een voordeel van 1.020,-. Dus als u de verantwoordelijkheid aankunt van een stoere Transit Connect en een prachtig voordeel wilt ontvangen, u nu naar de Ford dealer of kijkt u op deechteman.nl FordTransit Connect v.a. 11.850,-/ 299,- p.mnd. met FordBusinessPartner. Feel the difference Goes, Auto Adria B.V., 0113 - 22 04 40. Oostburg, Van de Ree Oostburg B.V., 0117 - 38 32 30. Terneuzen, Van Putten &Zn. B.V., 0115 -61 38 57. Vlissingen, Autobedrijf Joosse, 0118 -41 94 20. Zierikzee, Auto Adria Zierikzee B.V., 0111 -41 72 16. Harm Vonk

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2008 | | pagina 63