Buitengewoon Volkswagen. Molenwater 3 Molenwater 4 Molenwater 5 Truckroll 3 HKPD 10 Rotonde De Passat CC. Nu bij de Volkswagen-dealer. 1 O Zaterdag 28 juni 2008 PZC LEZERS SCHRIJVEN Brieven richten aan: Lezersredacteur PZC Postbus 31 4460 AA Goes 0113-315660 lezersredacteur@pzc.nl (max. 150 woorden) Namens alle oude bomen in het huidige Molenwaterpark doe ik een ernstig beroep op B&W en de gemeenteraad van Middelburg niet te kiezen voor bebouwing en verstening van de huidige locatie van Miniatuur Walcheren. De aan leg van een bouwput en/of par keerkelder met de bijbehorende verlaging van de grondwaterstand (ook al is het tijdelijk), zal onher stelbare schade toebrengen aan het wortelstelsel van de bomen. Ieder een weet dat bij de bouw van het nieuwe theater op deze locatie niets zal overblijven van het groen, ook al wordt dat nog zo be loofd. Tijdens de bouw wordt te veel vernield of beschadigd. Wanneer wordt er op Walcheren eindelijk eens iets moois tot stand gebracht, na alle mislukkingen in het verleden: de vergooide kans voor een museum voor moderne kunst, het debacle van de mislukte parkeerkelder, de vernieling van het oude dijkje bij Nieuw- en Sint Joosland, de tweedeling van Wal cheren door de N57 die alleen dient als doorvoerroute vanuit Rot terdam naar het Zuiden. De bur gers van Middelburg kiezen mas saal voor een stadspark. Tuinont werper Harry de Visser komt met een schitterend plan. Wanneer wordt er eens geluisterd. Valerie Schepers Schellachseweg 7, Middelburg Nu de voorziene nieuwe schouw burg door bekende omstandighe den op zich heeft laten wachten, is de Middelburgse schouwburg on langs voor een flink bedrag opge knapt, zodat hij nog zeker tien jaar mee kan. De schouwburg veroor zaakt nu nauwelijks overlast, aan het begin en aan het eind van de avond is er enig verkeer, dat steeds een parkeerplaats weet te vinden. Onder de Middelburgers is nauwe lijks consensus te vinden over de beste plaats voor een nieuwe schouwburg. Maar wat is eigenlijk de noodzaak voor een nieuwe schouwburg op dit moment? Waarom wachten we niet een jaar of tien met het ne men van een besluit over de plaats voor een nieuw theater? Intussen kan de ruimte van Miniatuur Wal cheren met betrekkelijk geringe kosten benut worden voor een park. Of zit de gemeente soms om hoog met parkeerplaatsen voor al dat verkeer dat straks via de ver keerde kant, vanaf de nieuwe N57 via de Punt, de stad in moet? Be ter nu gedraald, dan straks gefaald. C. Albers Molenwater 115, Middelburg Ik kan het gewoon niet geloven: dat B&W en raadsleden tot zo'n grote vergissing in staat zouden zijn (een theater neerzetten op het Molenwater). Misschien naïef, ge zien de fouten die in het verleden gemaakt zijn en die veel geld heb ben gekost, maar het blijven toch weldenkende en intelligente men sen van wie je kunt verwachten dat ze op basis van goede argumen ten en zorgvuldige afweging tot een juiste besluitvorming komen. Wél kan ik me voorstellen dat het moeite kost en moed vergt om op een eenmaal ingeslagen weg terug te keren. Je hebt er wijsheid en lef voor nodig om als wethouder of als raadlid op een voorstel terug te komen, als je inziet dat het toch niet de juiste weg is. Maar het is geen afgang om te luisteren naar argumenten van anderen en op ba sis daarvan tot andere gedachten te komen. Het dwingt juist bewon dering en respect af. Daarom blijf ik, ondanks de houding van de raad tijdens de commissievergade ring van 25 juni, hopen dat men in ziet dat er vele gegronde argumen ten zijn om het theater op een an dere locatie te bouwen en op het Molenpark een volwaardig park in te richten. Dit voortschrijdend in zicht komt het draagvlak voor de uiteindelijke beslissing zeker ten goede, evenals het respect van de burgers voor hun gemeenteraad. Lonne van Liere Dam 63 a, Middelburg Ik heb zaterdag met verbijstering het artikel gelezen over de plan nen van de Europese Commissie. Als ze doorgaan, zijn alle truckrolls (vrachtwagenritten voor gehandicapten) ter ziele. De com missie heeft zeker nog nooit haar snufferd laten zien bij een truckroll. Als men dit nu wel eens had gedaan, had men kunnen zien hoeveel vreugde er van de gezich ten van onze gehandicapte mede mensen afstralen, als zij in de vrachtwagen meerijden. Ook heeft men geen idee hoeveel liefdewerk er bij komt kijken bij het organise ren van een truckroll. Iedereen werkt kosteloos mee aan deze happening. Het struikelpunt is de wettelijk voorgeschreven 'weekendrust', welke minimaal 45 uur achtereen moet worden geno ten. Dat houdt dus heel simpel in, dat wanneer een chauffeur vrijdag avond om 20.00 uur zijn auto stil zet, hij niet eerder weer mag rij den dan zondagavond 17.00 uur. Zodra de 45 uur is onderbroken (door bijvoorbeeld een truckroll op zaterdag) vervalt de wettelijke weekendrust en begint de telling opnieuw nadat de chauffeur de au to heeft stilgezet na de truckroll. Uiteraard heeft dat financiële ge volgen voor de bedrijven. En aan gezien de transportsector het al vreselijk zwaar heeft, voorzie ik dat bij uitvoering van de plannen onze gehandicapte medemens weer de dupe is. Marjoke Klaver Zuidweg 6, Nisse Waar blijft ons Vlissings gemeente bestuur? De Timmerfabriek, dei nend op de golven, ondanks de miljoenen van Plasterk. Plan de Fonteyne; leegstand en nog niet in- vulbaar. De afbraak rondom de Bonedijkestraat en omgeving. De ziekenhuiskwestie; niet te beteuge len. De verloedering ligt op de loer in onze woonwijk, door het verplaatsen van drugsverslaafden. Gezien de vele adhesiebetuigingen uit de hele stad vragen wij ons als burger af: in wiens belang, voor welk belang regeert ons gemeente bestuur? Waar liggen de belangen van de burgers. Vlissingen ver nieuwt (zie Kijk op Vlissingen, 2008), een prettige leefomgeving belooft de burgemeester. De koffie met tompoes staat klaar voor alle burgers, dus HKPD, wees welkom in ons stadhuis. Riet van der Male Singel 88, Vlissingen De korven met stenen worden te ruggezet zodat er meer ruimte komt en mensen er niet zo snel te gen aan zou rijden (PZC, 20 juni). Nonsens, meer ruimte is welkom in verband met doorstroming, maar de oorzaak van de aanrijdin gen is iets anders. Steeds naderde men de Middelburgse rotonde met te hoge snelheid omdat men het obstakel te laat opmerkte. Van alles is geprobeerd, veelkleurige frutsels, spandoeken et cetera. Door dit soort attributen werd de weggebruiker alleen maar afgeleid. Een ding vergeet men namelijk, als je een object wilt verstoppen moet je het de kleur van de omge ving geven. Dus stenen in dezelfde grauwe kleur van het wegdek. Het resultaat is op gevoelige wijze bij een aantal mensen bekend gewor den. Wit spuiten, zonder allerlei versieringen dus. C. Baan Wijdauplantsoen 29, Middelburg Een buitengewone Volkswagen in alle opzichten. Het design van een coupé met het gemak van vier deuren. Met innovatieve opties als lane assist, park assist en adaptive cruisecontrol. De Passat CC is leverbaar in diverse benzinemotoren en ultra moderne commonrail dieselmotoren. U kunt de Passat CC verder uitrusten met het sportieve Dynamic pakket, het complete Advance pakket of een van de luxe Executive pakketten. De nieuwe Passat CC is verkrijgbaar vanaf €36.990,-. Das Auto. Vanaf prijs auto is inclusief BTW en BPM, exclusief verwijderingsbijdrage en kosten rijklaar maken. Leaseprijs vanaf 689,- per maand o.b.v. Full Operational Lease via Volkswagen Leasing. 48 maanden/20.000 km per jaar, excl. BTW en brandstof. Brandstofverbruik 0 5,8 -10,1 L/100km (1L op 9.9 17,2 km), CO2 uitstoot 0 153 - 242 g/km. Getoonde afbeelding kan meeruiivoeringen bevatten. Kijk voor meer informatie op www.volkswagen.nl. Wijzigingen en drukfouten voorbehouden.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2008 | | pagina 10