Buitengewoon Volkswagen.
Molenwater 3
Molenwater 4
Molenwater 5
Truckroll 3
HKPD 10
Rotonde
De Passat CC. Nu bij de Volkswagen-dealer.
1 O Zaterdag 28 juni 2008 PZC
LEZERS SCHRIJVEN
Brieven richten aan:
Lezersredacteur PZC
Postbus 31
4460 AA Goes
0113-315660
lezersredacteur@pzc.nl
(max. 150 woorden)
Namens alle oude bomen in het
huidige Molenwaterpark doe ik
een ernstig beroep op B&W en de
gemeenteraad van Middelburg
niet te kiezen voor bebouwing en
verstening van de huidige locatie
van Miniatuur Walcheren. De aan
leg van een bouwput en/of par
keerkelder met de bijbehorende
verlaging van de grondwaterstand
(ook al is het tijdelijk), zal onher
stelbare schade toebrengen aan het
wortelstelsel van de bomen. Ieder
een weet dat bij de bouw van het
nieuwe theater op deze locatie
niets zal overblijven van het
groen, ook al wordt dat nog zo be
loofd. Tijdens de bouw wordt te
veel vernield of beschadigd.
Wanneer wordt er op Walcheren
eindelijk eens iets moois tot stand
gebracht, na alle mislukkingen in
het verleden: de vergooide kans
voor een museum voor moderne
kunst, het debacle van de mislukte
parkeerkelder, de vernieling van
het oude dijkje bij Nieuw- en Sint
Joosland, de tweedeling van Wal
cheren door de N57 die alleen
dient als doorvoerroute vanuit Rot
terdam naar het Zuiden. De bur
gers van Middelburg kiezen mas
saal voor een stadspark. Tuinont
werper Harry de Visser komt met
een schitterend plan. Wanneer
wordt er eens geluisterd.
Valerie Schepers
Schellachseweg 7, Middelburg
Nu de voorziene nieuwe schouw
burg door bekende omstandighe
den op zich heeft laten wachten, is
de Middelburgse schouwburg on
langs voor een flink bedrag opge
knapt, zodat hij nog zeker tien jaar
mee kan. De schouwburg veroor
zaakt nu nauwelijks overlast, aan
het begin en aan het eind van de
avond is er enig verkeer, dat steeds
een parkeerplaats weet te vinden.
Onder de Middelburgers is nauwe
lijks consensus te vinden over de
beste plaats voor een nieuwe
schouwburg.
Maar wat is eigenlijk de noodzaak
voor een nieuwe schouwburg op
dit moment? Waarom wachten
we niet een jaar of tien met het ne
men van een besluit over de plaats
voor een nieuw theater? Intussen
kan de ruimte van Miniatuur Wal
cheren met betrekkelijk geringe
kosten benut worden voor een
park. Of zit de gemeente soms om
hoog met parkeerplaatsen voor al
dat verkeer dat straks via de ver
keerde kant, vanaf de nieuwe N57
via de Punt, de stad in moet? Be
ter nu gedraald, dan straks gefaald.
C. Albers
Molenwater 115, Middelburg
Ik kan het gewoon niet geloven:
dat B&W en raadsleden tot zo'n
grote vergissing in staat zouden
zijn (een theater neerzetten op het
Molenwater). Misschien naïef, ge
zien de fouten die in het verleden
gemaakt zijn en die veel geld heb
ben gekost, maar het blijven toch
weldenkende en intelligente men
sen van wie je kunt verwachten
dat ze op basis van goede argumen
ten en zorgvuldige afweging tot
een juiste besluitvorming komen.
Wél kan ik me voorstellen dat het
moeite kost en moed vergt om op
een eenmaal ingeslagen weg terug
te keren. Je hebt er wijsheid en lef
voor nodig om als wethouder of
als raadlid op een voorstel terug te
komen, als je inziet dat het toch
niet de juiste weg is. Maar het is
geen afgang om te luisteren naar
argumenten van anderen en op ba
sis daarvan tot andere gedachten
te komen. Het dwingt juist bewon
dering en respect af. Daarom blijf
ik, ondanks de houding van de
raad tijdens de commissievergade
ring van 25 juni, hopen dat men in
ziet dat er vele gegronde argumen
ten zijn om het theater op een an
dere locatie te bouwen en op het
Molenpark een volwaardig park in
te richten. Dit voortschrijdend in
zicht komt het draagvlak voor de
uiteindelijke beslissing zeker ten
goede, evenals het respect van de
burgers voor hun gemeenteraad.
Lonne van Liere
Dam 63 a, Middelburg
Ik heb zaterdag met verbijstering
het artikel gelezen over de plan
nen van de Europese Commissie.
Als ze doorgaan, zijn alle
truckrolls (vrachtwagenritten voor
gehandicapten) ter ziele. De com
missie heeft zeker nog nooit haar
snufferd laten zien bij een
truckroll. Als men dit nu wel eens
had gedaan, had men kunnen zien
hoeveel vreugde er van de gezich
ten van onze gehandicapte mede
mensen afstralen, als zij in de
vrachtwagen meerijden. Ook heeft
men geen idee hoeveel liefdewerk
er bij komt kijken bij het organise
ren van een truckroll.
Iedereen werkt kosteloos mee aan
deze happening. Het struikelpunt
is de wettelijk voorgeschreven
'weekendrust', welke minimaal 45
uur achtereen moet worden geno
ten. Dat houdt dus heel simpel in,
dat wanneer een chauffeur vrijdag
avond om 20.00 uur zijn auto stil
zet, hij niet eerder weer mag rij
den dan zondagavond 17.00 uur.
Zodra de 45 uur is onderbroken
(door bijvoorbeeld een truckroll
op zaterdag) vervalt de wettelijke
weekendrust en begint de telling
opnieuw nadat de chauffeur de au
to heeft stilgezet na de truckroll.
Uiteraard heeft dat financiële ge
volgen voor de bedrijven. En aan
gezien de transportsector het al
vreselijk zwaar heeft, voorzie ik
dat bij uitvoering van de plannen
onze gehandicapte medemens
weer de dupe is.
Marjoke Klaver
Zuidweg 6, Nisse
Waar blijft ons Vlissings gemeente
bestuur? De Timmerfabriek, dei
nend op de golven, ondanks de
miljoenen van Plasterk. Plan de
Fonteyne; leegstand en nog niet in-
vulbaar. De afbraak rondom de
Bonedijkestraat en omgeving. De
ziekenhuiskwestie; niet te beteuge
len. De verloedering ligt op de
loer in onze woonwijk, door het
verplaatsen van drugsverslaafden.
Gezien de vele adhesiebetuigingen
uit de hele stad vragen wij ons als
burger af: in wiens belang, voor
welk belang regeert ons gemeente
bestuur? Waar liggen de belangen
van de burgers. Vlissingen ver
nieuwt (zie Kijk op Vlissingen,
2008), een prettige leefomgeving
belooft de burgemeester. De koffie
met tompoes staat klaar voor alle
burgers, dus HKPD, wees welkom
in ons stadhuis.
Riet van der Male
Singel 88, Vlissingen
De korven met stenen worden te
ruggezet zodat er meer ruimte
komt en mensen er niet zo snel te
gen aan zou rijden (PZC, 20 juni).
Nonsens, meer ruimte is welkom
in verband met doorstroming,
maar de oorzaak van de aanrijdin
gen is iets anders. Steeds naderde
men de Middelburgse rotonde
met te hoge snelheid omdat men
het obstakel te laat opmerkte. Van
alles is geprobeerd, veelkleurige
frutsels, spandoeken et cetera.
Door dit soort attributen werd de
weggebruiker alleen maar afgeleid.
Een ding vergeet men namelijk,
als je een object wilt verstoppen
moet je het de kleur van de omge
ving geven. Dus stenen in dezelfde
grauwe kleur van het wegdek. Het
resultaat is op gevoelige wijze bij
een aantal mensen bekend gewor
den. Wit spuiten, zonder allerlei
versieringen dus.
C. Baan
Wijdauplantsoen 29, Middelburg
Een buitengewone Volkswagen in alle opzichten. Het design van een coupé met het gemak van vier deuren. Met innovatieve
opties als lane assist, park assist en adaptive cruisecontrol. De Passat CC is leverbaar in diverse benzinemotoren en ultra
moderne commonrail dieselmotoren. U kunt de Passat CC verder uitrusten met het sportieve Dynamic pakket, het complete
Advance pakket of een van de luxe Executive pakketten. De nieuwe Passat CC is verkrijgbaar vanaf €36.990,-.
Das Auto.
Vanaf prijs auto is inclusief BTW en BPM, exclusief verwijderingsbijdrage en kosten rijklaar maken. Leaseprijs vanaf 689,- per maand o.b.v. Full Operational Lease via Volkswagen Leasing. 48 maanden/20.000 km per jaar, excl. BTW en brandstof. Brandstofverbruik 0 5,8 -10,1 L/100km
(1L op 9.9 17,2 km), CO2 uitstoot 0 153 - 242 g/km. Getoonde afbeelding kan meeruiivoeringen bevatten. Kijk voor meer informatie op www.volkswagen.nl. Wijzigingen en drukfouten voorbehouden.