biedt zeen
De mensen van Driekleur Verzekeringen
vertellen u graag en trots over de nieuwe ontwikkelingen
in hun bedrijf. Hoe een onderneming van lokale partijen
is uitgegroeid tot een Zeelarid-brede speler met sterke en
betrokken locale vestigingen.
Zeeland verdient het..., pag. 3
Particulier en zakelijk, pag. 5
Verzuim (en) zorg, pag. 9
De Zeeuwse benadering, pag. 11
Driekleur Verzekeringen is klaar voor de toekomst. Met vestigingen in Goes, Terneuzen, Middelburg
en Zierikzee mag de onderneming zich met recht een echt Zeeuws bedrijf noemen. De omvang van de
onderneming garandeert de expertise, de filosofie blijft het directe contact tussen verzekeringnemer en de
medewerkers van Driekleur. Waar dan ook in onze provincie.
Na de wereld van de accountants hebben de verzekeraars ook oen enorme slag moeten
maken. De autoriteiten hebben sterk toezicht ontwikkeld en de markt vraagt steeds meer om
deskundigheid op de\ vi k i tc c ntuneti i hel I i dan ook niet mblijvui lat do kle"a bedrijven
zich moesten bezinnen op hun toekomst. De vaak eenmansbedrijfjes Waren veetót niet langer in staat om de
markt te bedienen. Met deze uitdag'ng is Driekleur Verzekeringen een profiel voor de toekomst gaan ontwikkelen. Het
zoeken naar een fijnmazig netwerk in de provincie in combinatie met een gespecialiseerd team, dat de meest lastige
vraagstukken de baas kan.
Niet alleen de samenleving is veranderd, ook de grote verzekeringsmaatschappijen hebben hun werkzaamheden
drastisch aangepast. De maatschappijen trekken zich steeds verder terug en laten de uitvoering en de afhandeling van
verzekeringskwesties steeds vaker bij da regionale ondernemingen. Maar daar hebben de lokale ondernemingen wel
een antwoord op moeten vinden. De tijdj dat op de achterkant van een sigarendoosje een goed verzekeringsadvies werd
geschreven is voorbij. Driekleur Verzekeringen is een bundeling van een groot aantal in Zeeland ontwikkelde kleinere
ondernemingen.
Dat betekent dat Driekleur Verzekeringen een enorme cultuuromslag heeft moeten maken. De kleine ondernemers maken
nu onderdeel uit van een groter geheel. Opmerkelijk is. dat - en natuurlijk was het wel eens wennen - alle medewerkers van
Driekleur de noodzaak van de professional ingsslag onderkennen en samen werken aan een nieuwe organisatie. Simpelweg,
omdat er antwoorden gevonden moesten worden op de enorme complexiteit van bijvoorbeeld de pensioenverzekeringen. Maar
ook het ziekteverzuim is verder genuanceerd De klassieke tussenpersoon van de verzekeraar is meer een allround adviseur van
het midden- en kleinbedrijf geworden. Dat MKB is naast de particuliere markt de belangrijkste doelgroep van Driekleur.