RadioNL verovert Nederland media@wegener.nl simedia 024-3650570 PZC Zaterdag 12 april 2008 redactie.media@wegener.nl 024-3650570 Nieuwe 'Ranking the Stars' met sportvrouwen In de aanloop naar het EK voetbal komt BNN met een nieuwe reeks van Ranking the Stars. Na algemeen bekende vrouwen en mannen is het dit keer de beurt aan sportvrouwen. Aangezien de casting nog in volle gang is, zijn er nog geen namen van deelnemers bekend. De programma makers denken aan vrouwen van be kende voetballers en aan vrouwen die zelf op sportief vlak hoog preste ren of hebben gepresteerd. De ran- kingshow komt in mei op televisie en telt vier afleveringen. Paul de Leeuw blijft de presentator. Playboy Nederland viert het 25-jarig bestaan Met een speciaal logo en een terug blik op de afgelopen kwart eeuw viert Playboy Nederland zijn 25-ja- rig bestaan. De jubileumuitgave, een extra dikke editie van het blootblad, verschijnt op 8 mei. Hoofdredacteur Jan Heemskerk en zijn vader en oud-hoofdredacteur Jan Heemskerk senior maken artikelen voor de spe ciale Playboy, oud-columnisten leve ren een bijdrage en Herman Brussel- mans schrijft een erotisch verhaal. Ook passeren bekende en minder bekende vrouwen die de afgelopen jaren op de cover stonden de revue. Nieuw tijdschrift Hemel wil de Bijbel gaan promoten Het Nederlands Bijbelgenootschap komt in september met het eenmali ge glossy magazine Hemel. Met het blad, dat een oplage van 100.000 exemplaren krijgt, wil het genoot schap vooral Nederlanders aanspre ken voor wie het lezen van de Bijbel geen vanzelfsprekendheid is. De doelgroep is mensen tussen de 25 en 35 jaar. Het tijdschrift brengt in terviews met bekende en onbeken de Nederlanders en hun link met het heilige boek. Het blad is onder deel van de BijbeUOdaagse die eind oktober begint. Fopprogramma 'Ushi Van Dijk' komt terug op televisie Tv-producent Endemol werkt aan een terugkeer van het vroegere SBS 6-programma Ushi Van Dijk. In het fopprogramma kroop presen tatrice Wendy van Dijk in de huid van de Aziatische tv-verslaggeefster Ushi, die haar Nederlandse en inter nationale gasten de meest vreemde vragen stelt. Aan het eind van het soms bizarre gesprek trekt zij haar pruik af en verwijdert ze haar schmink. Wanneer het programma weer op tv komt en op welke zen der het te zien zal zijn, is nog niet bekend. ook. We hebben zelfs van alles uit gehaald om ergens tv te kunnen kijken. Het is toch eigenlijk absurd hoe wij als samenleving en masse een onderwerp volgen omdat de rest het ook doet?" Schuurman en Hilbrand denken dat ze goed in staat zijn de verschil lende praters te ondervragen. Schuurman: „We zijn allebei goed in staat een gesprek te leiden. We hebben geen enkele behoefte om eikaars vliegen af te vangen en ver tonen zeker geen haantjesgedrag." De gasten worden uitgekozen op het onderwerp, legt Hilbrand uit. Ook maken de twee filmpjes over het onderwerp „Omdat we niet met de actualiteit bezig hoeven te zijn, kunnen we met gasten over andere onderwerpen praten dan waar je ze normaal gesproken over hoort. In andere talkshows praat Wendy van Dijk over een nieuwe reeks Idols die ze gaat opnemen. Bij ons vertelt ze hoe ze in het le ven staat." Zijn ze niet bang dat dit soort vraagstukken alleen maar vrouwe lijke kijkers trekt? Zonder een mo ment te aarzelen, zegt Schuurman: „Ik hoop het niet, maar ik denk niet over doelgroepen na." Hil brand grapt op droge toon: „Man nen willen altijd wel naar ons kij ken." Toch kleeft er aan hun nieuwe pro ject een risico. Talkshows staan im mers niet garant voor succes. De lijst van Bekende Nederlanders die een praatprogramma hadden dat niet uit de verf kwam, is lang. Re cent kleunden Bridget Maasland, Cees Geel, Beau van Erven Dorens en Albert Verlinde mis. „Het is een risico, een programma kan altijd iets beter of minder goed uitpak ken dan je vooraf hebt ingeschat", stelt Schuurman nuchter vast. Schuurman is vooral benieuwd hoe ze zich houdt in een studiopro gramma. „Ik draai al jaren program ma's op locatie. Ik vind het daar om een uitdaging en best wel span nend nu een show in een studio te maken. En dat nog live ook." Aan vankelijk was het de bedoeling de talkshow voor uitzending op te ne men. Dan kan er nog in gemon teerd worden. „Maar daar zijn we weer van afgeweken", zegt Hil brand. „Een tv-opname geeft je een gevoel van veiligheid dat je ei genlijk niet nodig hebt. Recht streeks is spannender e*n veel leu ker." Aan strakke carrièreplanning doen de dames niet. Schuurman: „Het is belangrijk of wij het leuk vinden, of de kijker het leuk vindt. Nu klinkt het allemaal heel ontspan nen, maar we hebben er allebei sla peloze nachten van gehad." Hilbrand: „Ik heb altijd veel last van spanning. Spuiten en Slikken heb ik zestig keer gepresenteerd en dan nog zorgde ik dat ik op vrijdag alles had voorbereid om het week einde er niet mee bezig te hoeven zijn." Bang dat het saai wordt? Hil brand: „Ik ben eerder bang dat we de rode draad kwijtraken. Of dat de tijd om is en we nog van alles willen vragen. Saaiheid is wel het laatste waar ik bang voor ben." =ri Katja Sophie, vrijdagavond, Ne derland 3, 21.15 uur. Reageren? redactie.media@wegener.nl dere gebieden waar de zender te ontvangen is. Alle edities worden gemaakt in Sneek, waar de zender is gevestigd. Er werken twintig mensen, onder wie dj's, producenten, advertentie verkopers en IT'ers. Die krijgen we kelijks te maken met 4.500 mail- tjes en een dikke 2.000 sms'jes. Het succes is volgens Silvius maar voor een deel te verklaren door de lokale aanpak. „We hebben ook een dikke portie geluk gehad. De zender startte precies in de perio de dat ook )an Smit en Frans Bau er begonnen met hun reallifesoap. We hadden de wind in de rug." De zender heeft een database van 11.000 liedjes die nu en dan voorbij komen. Een gemiddelde commer ciële popzender draait er maar zo'n 2.500. Dat Nederlandstalig populair is, merkt de directeur overal om zich heen. „Tien jaar geleden was dit niet denkbaar geweest. Toen was Nederlandstalig nog stratenmakers- muziek, om het oneerbiedig te zeg gen. Nu luisteren alle lagen van de bevolking ernaar. Van vuilnisman tot tandarts" De regio's waar RadioNL de ko mende weken gaat uitbreiden zijn: Oost-Brabant, Midden- Nederland, bovenste deel van Noord-Holland, Achterhoek, Gelderland, Twente en de Waddeneilanden. Radio NL is ook digitaal en via de kabel te beluisteren. Zie www.radionl.fm voor de frequenties.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2008 | | pagina 147