Kwaliteit of sportief en kleurrijk De Nederlandse man heeft geen interesse in trends. Dat blijkt uit een recent gehouden onderzoek van Textilia, het vakblad voor modeprofessionals. Maar toch moet ie er aan geloven. Ook hij ontkomt af en toe niet aan een stel veren. Houdt ie van klassiek, dan koopt hij deze zomer kleding van kwaliteitsstofIs hij meer het sportieve type, dan gaat hij voor kleur tekst Moniek Hüsken Maar liefst 67 procent van de mannen zei in het onderzoek van modevakblad Textilia dat trends hem absoluut niet interesseren. 28 procent van de ondervraagden gaf aan wel aan trendvolger te zijn en 5 procent omschreef zichzelf als trendsetter. Ofschoon heren blijkbaar niet gevoelig zijn voor de laatste mo de, kunnen ze er niet helemaal omheen. Ook de man ontkomt er niet aan dat hij af en toe iets nieuws koopt, wil hij niet als voddenbaal op zijn werk verschijnen. En al loopt hij er dan niet warm voor: hij is automatisch een trend volger, want moet het doen met dat wat er in de kledingzaken te vinden is. Wat zijn de mannentrends voor deze zomer? Op de catwalks van Milaan hebben gro te namen uit de couture hun visie op de zomer 2008 inmiddels kenbaar gemaakt: Burberry gaat voor felle kleuren, Jil Sanders voor oversized, Prada profileert zich met kleding van zachte materialen. Maar couture is niet datgene waarin de man zich dagelijks hult. Hij moet het doen met dat wat in de winkels hangt. Een middag snuffelen in diverse mannenzaken geeft een diffuus beeld: er zijn zo veel verschillende producten. Er zijn organisaties die alle thema's, kleuren en gebruik van stoffen vertalen naar de hedendaagse consument. Zij onderscheiden meerdere stijlen. In deze bijlage de zo- mertrends voor man die van klassiek en comfortabel houdt en de kerel die zich het liefst hult in een sportieve en kleurrijkere look.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2008 | | pagina 65