The beauty is... a beast W Colofon Verder in deze "bijlage dinsdag 18 maart 2008 Vrouw: „Waarom denk jij eigenlijk dat vrouwen zo van nieuwe kleren houden?" Man: „Ik zou het niet weten." Vrouw: „Ik denk dat het een biologische behoefte is. We hebben geen vacht zoals de andere dieren en moeten ons daarom wel van een omhulsel voorzien. Het schijnt dat mensen lang geleden wel een vacht hadden. Onze voorouders leefden op de warme Afrikaanse savanne en waren daar beter af zonder al dat haar. Met een dikke vacht zouden ze in de felle zon wel eens oververhit kunnen raken. In de loop van de evolutie hebben we dus onze vacht verloren." Man: „Maar dat geldt dan toch ook voor mannen?" Vrouw: „Zit wat in. Maar eigenlijk ook niet. Jullie hebben nog wel veel haar. Kijk maar eens op je armen en benen. En je borst niet te vergeten. Daar was je toch zo trots op?" Man: „Hmmm..." Vrouw: „Mijn theorie is dat wij dan wel geen vacht meer hebben, maar tussen de oren is dat idee nooit weg gegaan. Onze hersens denken dat we nog wel over vachtje beschikken en geven ons dan een seintje dat die moet vernieuwen. Waar ik eigenlijk naar toe wil, is je te zeggen dat je niet altijd zo moet zeuren. Dat je altijd weer moppert als ik iets leuks voor mezelf heb gekocht. Ik voel het gewoon: het is een innerlijke drang. Een drang tot vernieuwing. Zoals de vogel die in de rui is, de slang die vervelt, de hond die verhaart." Man: „Het is dus eigenlijk een heel natuurlijke behoefte?" Vrouw: „Juist ja. Zoiets als sex. Daar kun jij weer niet genoeg van krijgen? Toch?" Man: „Nu je er toch over begint. Afspraakje?" Vrouw: „Eerst ga ik shoppen. De nieuwe zomercollectie ligt in de winkel. Hartstikke leuke spullen: bloeses met prints, transparante shirts, de kleren vallen dit jaar lekker soepel en ruim. En ik heb dat gevoel weer: mijn vacht móet zich vernieuwen." Man: „Je bent in de rui en dan moet je een trui?" Vrouw: „Exact." Interview met ontwerper Jan Taminiau Outdoor kleding >-m Aandacht voor hoe je met kleding en accessoires kunt laten zien wie je bent. Hoe je je sterke punten kunt benadrukken. Maar ook hoe je kunt spelen met het imago datje wilt uitstralen. Volg niet slaafs de laatste mode maar voeg de mode naar je persoonlijkheid of het imago datje nastreeft. Verborgen verleiders Deze modespecial verschijnt medio maart als bijlage bij de Wegener Dagbladen: Brabants Dagblad, BN/De Stem, De Gelderfander, De Stentor, De Twentsche Courant Tubantia, Eindhovens Dagblad, Provinciale Zeeuwse Courant. (Oplage 870.000 exemplaren.) Post kan naar: Specials, centrale redactie, Postbus 36, 6500 DA Nijmegen, Of mail naar: specials@wegenerdagbladen.nl Bladmanager: Antoinette van Dijk Productie en eindredactie: Moniek Hüsken en Anne Nijtmans Vormgeving: Erna van Eerdewijk Medewerkers: Hans Jacobs, Ellen Klaasse, Eva Wassenburg, Jolenta Weijers, Pepijn Barnard, alle foto's van H&M zijn van fotograaf Peter Gehrke Foto voorpagina: Part Two Druk: Wegener Nieuwsdruk Gelderland Contact: Wegener Dagbladen BV Marketing Communicatie Postbus 26 7300 HB Apeldoorn www.wegenerdagbladen.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2008 | | pagina 49