«Contact a pEiiSr RBC in zee met Zeelands Roem Voor de tweede achtereenvolgen de keer neemt RBC Roosendaal deel aan Contacta. Was de beurspre- sentatie van de voetbalclub in 2006 in de vorm van een gezamenlijke stand met hun toenmalige hoofdsponsor, op deze editie van de grootste bedrij- venbeurs van Zuidwest Nederland treft de bezoeker RBC waar hij thuishoort: in een (mini)stadion met skyboxen. door Loes van der Hoeven ROOSENDAAL - Accountmanager Zeeland Jacco Jansen kijkt terug op een geslaagde eerste deelname. "Contacta 2006 heeft ons zeker vijftien nieuwe Zeeuwse sponsors opgeleverd. Een teken dat het be taalde voetbal leeft in Zeeland, terwijl de provincie zelf geen club op dat niveau heeft. RBC Roosendaal voert al een paar jaar actieve promotiecampagnes. Dat heeft diverse nieuwe seizoenskaarthouders en sponsors uit Zeeland opgeleverd. Burge meester Cees van Liere van Noord-Beve land draagt de regionale functie van RBC Roosendaal uit naar voetballiefhebbers, bedrijven en naar talentvolle jeugdspelers in de regio. Naast deze ambassadeur be schikt RBC Roosendaal over een enthou siaste Business Club Zeeland en sinds kort is de hoofdsponsor een Zeeuwse multina tional: Roem van Yerseke." Beide partijen zijn het er over eens: RBC had zich geen betere hoofdsponsor kun nen wensen dan Roem van Yerseke. Fi nancieel directeur Bert Hoogerland: "Wij zien via RBC Roosendaal mogelijkheden om onze merknaam Zeeland's Roem nog breder uit te dragen en verwachten dat het verbinden van die naam aan de club zal lei den tot grotere naamsbekendheid. Verder willen wij onze tropische en Noordzee garnalen onder de aandacht brengen. Met het produceren en leveren van deze schaaldieren zijn wij onlangs gestart. Voor deze nieuwe activiteit kunnen wij via RBC Roosendaal reclame maken. Op het RBC-plein kan de Contacta bezoeker kennismaken met deze lekkernij, die wij er presenteren naast onze overbekende mosselen en oesters." Ministadion Jansen: "RBC is trots op zijn nieuwe hoofdsponsor. Roem van Yerseke was al twee jaar sponsor van onze club, maar sinds dit seizoen prijkt hun merknaam Het elftal van RBC Roosendaal. Bert Hoogerland en Jacco Jansen Zeeland's Roem op de shirts van onze spe lers en op al onze overige reclame-uitin gen. Dat is een hele eer, niet alleen omdat het de naam is van één van Europa's toon aangevende ondernemingen in de schaal- en schelpdiersector, maar het is tevens een blijk van waardering dat Zeeland warm- loopt voor RBC Roosendaal. Dat blijkt ook uit het feit dat diverse Zeeuwse spon sors met een eigen skybox aanwezig zijn op ons 'mini RBC-stadion' op Contacta. De horeca wordt daar verzorgd door Ho tel Goes, dat samen met Hotel De Wouw- se Tol een skybox heeft. Beide behoren tot Van der Valk Hotels Restaurants. De beurspresentatie belooft ook in 2007 een publiekstreffer te worden. De bezoe ker kan op de stand een balletje schoppen onder het toeziend oog van voetballegen de Henk Vos, voormalig scheidsrechter Frans Derks, clubambassadeur Cees van Liere en directeur RBC Roosendaal Manfred Laros. Vanzelfsprekend zullen gedurende hele beurs selectiespelers aan wezig zijn." Activiteiten in Zeeland De RBC spelers zijn regelmatig is Zeeland te vinden. Afgelopen zomer heeft de Roosendaalse club weer een trainings kamp in Kortgene afgewerkt. Daarnaast zijn er wedstrijden gespeeld tegen de Zeeuwse clubs Hoek, SSV, Kloetinge en Terneuzense Boys. De samenwerking tus sen RBC en deze clubs wordt in het lo pende voetbalseizoen benadrukt. Ook be- Foto: RBC zoeken de Zeeuwen regelmatig het RBC- stadion. Dat kan heel voordelig sinds het Heartbrake Café aan de Grote Markt in Goes de kaartverkoop inclusief het busver voer naar de thuiswedstrijden verzorgt. Daar is ook alle RBC merchandise te koop. Jansen zit boordevol ideeën om RBC nog meer te promoten. "Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan een groots evene ment voor alle sponsors op het parkeerter rein van RBC." Innovatief Sportsponsoring is niet vreemd voor Roem van Yerseke. Eerder sponsorden zij al wielrenster Leontien Zijlaard-van Moorsel. Hoogerland: "Voetbalsponsoring was wel nieuw van ons, maar het past goed bij ons om innovaties niet uit de weg te gaan. Zo is Roem van Yerseke het enige bedrijf in Europa met een hatchery (baby kamer) en nursery voor mosselen, oesters en kokkels. Door de overheidsbeperkin- gen waren wij genoodzaakt te innoveren. Daarom doen wij al enige tijd onderzoek naar alternatieve mosselzaad- invangme- Foto: duofoto thodes en aquacultures. Door de eitjes en zaadjes van de mosselen bij elkaar te bren gen ontstaan er embryo's die uitgroeien tot mossellarf)es. In Yerseke laten wij die in tanks uitgroeien tot mosselzaad. Dat zaaien wij vervolgens uit in onze mosselpercelen waar de zaadjes moeten uitgroeien tot consumptiemosselen. Daarnaast kweken wij op kunstmatige wijze mosselzaad, zo dat we minder afhankelijk zijn van de na tuur. Constant onderzoeken wij hoe wij meer mosselen kunnen kweken om onze marktpositie op peil te kunnen houden." Vertrouwen Hoogerland heeft vertrouwen in de toe komst van RBC Roosendaal: "De club moet een sportieve prestatie leveren en wij moeten scoren op de zakelijke markt. Dan hebben wij beiden een win-win situatie!" "Een reden te meer om op ons plein nader kennis te maken met de specialiteiten van RBC, Roem van Yerseke en de andere deelnemers Mulix ICT, Projectinrichting Lavoir, Buys Partners, Marsaki en Van Beek Autobedrijven", besluit Jansen.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 112