WEEKENDAFSLUITING A59 TUSSEN MADE EN KNOOPPUNT HOOIPOLDER 12 Zaterdag 15 september 2007 PZC LEZERS SCHRIJVEN Brieven richten aan: Lezersredacteur PZC Postbus 31 4460 AA Goes 0113-315660 lezersredacteur@pzc.nl (max. 150 woorden) Veenbessen Veenbessen doen niets voor je als je eenmaal blaasontsteking hebt (PZC, 13-09). Maar het is zo goed als zeker dat elke dag een glas veen- bessensap de kans op aanvallen vermindert en de aanvallen min der erg maakt, met name voor oudere dames. Zelfgemaakte is veel lekkerder en goedkoper dan die in blikken. Maar voor mensen met aanleg voor nierstenen is dit niet zo'n goed idee; veenbessen zijn namelijk rijk aan oxalaat. Ook met engelwortel moet je oppassen; je kunt daardoor overgevoelig voor zonlicht worden. Als smaakmaker, bijv. een klein stukje door de rabar ber, is dat gevaar gering. Marie P. Prins Rijnstraat 20, Oost-Souburg Gaza Militaire actie in Gaza dichterbij (PZC 12 september). Omdat er een raket vanuit Gaza in een tenten kamp terechtkwam. 66 lichtgewon den. Voor en na het vertrek uit de Gazastrook in 2005 hebben Pales tijnse militanten duizenden zelfge- fabriceerde raketten in de richting van Israël gelanceerd. Er wordt niet bij verteld, dat Gaza voortdu rend door het IDF wordt bestookt, waar veel doden bij vallen. Als Is raël het recht heeft zich tegen de 'terreur' van de Palestijnen te ver zetten, hebben de Palestijnen dat ook. Moeten de Palestijnen maar accepteren dat ze, nog steeds, on der een volstrekt illegale bezetting leven, compleet met illegale collec tieve straffen, illegale onteigening van land, hun huizen platgebulldo- zerd worden? De nederzettingen zijn wel ontruimd, maar het leven voor de Palestijnen is er niks beter op geworden. C. van de Hart Vronesteijn 46, Oostkapelle Sloegebied 2 Sloe het lelijkste landschap (12-9). Met de komst van de mega contai- nerterminal zal het nog vuiler wor den. Daar hebben de voorstanders van dit bouwsel, die ten westen van het Sloe liggen geen last. Er is geen vrachtwagenvervoer, ook is er geen spoorlawaai. Dus lekker rustig. Maar niet iedereen kan daar wonen. Wij hebben al een mega autoterminal, twintig voetbalvel den groot. Zeeland heeft geen con- tainerterminal van deze grootte nodig. Laat men toch eindelijk er mee stoppen met de steeds weer kerende kreten. K. Bartusek Pr. Margrietstr. 103 Nieuwdorp Snelheidscontroles Ik wil reageren op het bericht 'poli tie houdt extra snelheidscontroles' (PZC, 7 sept). In de PZC van 8 juni 2005 staat 'nieuwe aanpak van hardrijders'; 12 juni 2007 'au to's hebben lak aan 30-kilometer- zone'24 augustus 2007 'Ouders bezorgd over veiligheid van hun fietsende kind'; 4 september 'Tien Snelheidsboetes op de Gouwveer- se weg', 7 september 'Snelheids controles, bestuurders moeten extra op hun snelheid letten'. In wat voor een maatschappij leven wij. Omdat er eerst in de krant ver meld moet worden waar en wan neer er snelheidscontroles gaan plaatsvinden, zodat alle bestuur ders zich aan de toegestane snel heid houden. Het zou een betere zaak zijn als er zonder aankondi ging vaker en intensiever gecontro leerd wordt en dan met name in de 30-kilometerzones, waar veel kinderen spelen, fietsen, overste ken en van en naar de bus lopen. W. Verhulst Dijk van Bommenede 62, Zonnemaire WCT/VCT Als voorstander voor de continue ring van de werkgelegenheid in Zeeland en dus pleiter voor de WCT reageer ik gewoonlijk niet op reacties van briefschrijvers op een door mij ingezonden brief Ik word nu gedwongen te reageren, omdat ik voor de tweede keer word aangesproken op mijn woon locatie. De eerste keer, enige maan den geleden door de heer Peter de Dreu uit Driewegen en nu (Lezers Schrijven 13 sept) door mevrouw Sabine Euler eveneens uit Driewe gen. Jammer, ik spreek beide perso nen ook niet aan op hun prachtige woonlocatie in Driewegen. Mijn woonlocatie heb ik enige jaren ge leden gekozen omdat ik van de zee en de dynamiek van de scheep vaart houd. Had ik van het platte land gehouden dan woonde ik nu waarschijnlijk in de polder. Ieder zijn of haar keuze. In ieder geval kies ik voor het behoud van werk gelegenheid in de Zeeuwse havens en vind ik, het behoud van voor zieningen in Zeeland zeer belang rijk, daarom moet de WCT er ko men. Willem Willemse Boulevard Evertsen 248, Vlissingen Parkeren De brochure van de gemeente lijkt een mooi verhaal voor hogere par keertarieven in plaats van een toe komstvisie. Tijdens de informatie avond bleek de oorzaak daarvan. Het is maar een plannetje van een adviesbureau, gebaseerd op dat ie dereen z'n auto in de binnenstad moet kunnen parkeren én dat 'het product parkeren zichzelf moet be druipen'. Duidelijk was dat de aan wezigen geen plannetje maar een toekomstvisie van de gemeente willen, met als hoofdlijnen: - binnenstad autoluw; - alleen be woners mogen in de binnenstad parkeren; - daarbuiten mogen in woonwijken geen anderen dan be woners parkeren. De details (wel ke bezoekers naar welke parkeer plaatsen, hoe leid je hen, hoogte parkeertarieven) kunnen aan de hand daarvan worden ingevuld. Laten alle inwoners voor 15 okto ber de gemeente weten welke vi sie zij hebben. Vervolgens kan de gemeente (college én raad) aanto nen dat inderdaad nu nog niets is beslist en dat zij daadwerkelijk naar haar inwoners luistert. Caja Oldenburger, Hans Wind Balans 13, Middelburg Parkeren 2 De folder over het nieuwe parkeer beleid zegt duidelijk dat het parke ren gaat veranderen. Bewoners zijn niet betrokken bij dit nieuwe beleid. De wethouder beweerde dat het parkeerbeleid nog niet defi nitief zou zijn. Bewoners konden alsnog hun zegje doen op de in- fo-avond op 12 september. Daar verschool de gemeente zich achter een adviesbureau. Het stond de bo ze bewoners te woord. Binnenstad bewoners hebben al zo vaak alter natieven aangedragen voor het zwalkend parkeerbeleid. Gemeen te, hoor niet alleen aan, maar doe er ook iets mee! Neem uw bewo ners serieus! Maak de binnenstad autoluw door het parkeren voorna melijk voor binnenstadbewoners te maken! Zo dwing je bezoekers naar de verlieslijdende parkeerkel ders en de parkeerterreinen buiten de binnenstad. Stel de exclusieve parkeerplekken van bedrijven in de avond, nacht en in het week end open! Verwijs die bedrijven naar de verlieslijdende parkeerkel ders! Zo moeilijk is dat toch niet. M.J. Klerk Nieuwe Haven 5, Middelburg Sloegebied In de 'mensen op de kast jagende discussie' over al dan niet ontpol- deren, mis ik aandacht voor het feit dat bij overstroming alles en ie dereen het hoogste punt opzoekt. Alleen al daarom vind ik het afgra ven van bijv. Saeftinghe ietwat ab surd, onnadenkend en gevaarlijk, mede door de voorspelde en onaf wendbare zeespiegelstijging. G. Calon Oud Vlissingen 28, Hoek DflTTCDnAM BERGEN OP ZOOM ANTWERPEN afgesloten route omleidingsroute HMMM EINDHOVEN EINDHOVEN einde omleidingsroute VRIJDAG 21 SEPTEMBER 20.OO UUR TOT EN MET MAANDAG 24 SEPTEMBER 06.00 UUR Rijkswaterstaat voert van vrijdag 21 september 20.00 uur tot en met maandag 24 september 06.00 uur werkzaamheden uit aan de Hamersbrug op de A59 tussen Made en knooppunt Hooipolder richting Waalwijk/'s-Hertogenbosch. De A59 is tussen Made en knooppunt Hooipolder. inclusief de oprit Made (32), op- en afrit Oosterhout (33) en de op- en afrit Raamsdonksveer (34) richting Waalwijk/'s-Hertogenbosch, afgesloten voor alle verkeer. OMLEIDINGROUTES Verkeer vanuit Roosendaal richting Waalwijk/'s-Hertogenbosch volg de A16 tot knooppunt Galder, de A58 tot knooppunt St. Annabosch en de A27 tot knooppunt Hooipolder. Verkeer vanuit Zierikzee en Rotterdam richting Waalwijk/ 's-Hertogenbosch volg de A16 tot knooppunt Ridderkerk-Zuid, de A15 tot knooppunt Gorinchem en de A27 tot knooppunt Hooipolder. Lokaal verkeer wordt ter plaatse omgeleid. Gele borden langs de weg geven de omleidingsroutes aan. Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat die zorgt dat verkeer en water op de nationale netwerken kunnen stromen en die werkt aan droge voeten en voldoende schoon water www.rijkswaterstaat.nl Rijkswaterstaat NEDERLAND MOET DOOR. (vafl Afiagf Bgtef) INFORMATIE WWW.VANANAARBETER.NL - TELETEKST - RADIO - TELEFOON 0800-8002 (GRATIS)

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 12