voor anders wonen P&jÉÉl&l Webwinkel voor de baby Sexy én milieuvriendelijk v43 ETALAGE PZC Zaterdag 2 juni 2007 EIGENWIJZE KRAAN Dankzij de gestroomlijnde vormgeving is keukenkraan Grohe K4 op de eerste plaats een blikvanger in de keuken. Maar de kraan - die is uitgerust met een hand douche of mousseur (een mond stuk waarmee de straal gebro ken wordt) - herbergt ook nog een handig foefje. Door het ont werp kan de hendel naar keuze links of rechts worden bediend. Verkrijgbaar in chroom of roest vrij staal voor het lieve somme tje van bijna 800 euro. www.grohe.nl BUISMEUBELEN Onder de naam Dutch Originals brengt meubelproducent Gebroeders van der Stroom designklassie- kers van onder ander W.l 1. Gis pen, Gerrit Rietveld en )an des Bouvrie op de markt. Aan dit lijstje is nu ook Paul Schuitema toegevoegd, een ontwerper die vorige eeuw vooral bekend is ge worden door zijn speels vormge geven buismeubelen. Van 22 juni tot en met 16 september houdt het Gemeentemuseum in Den Haag onder de noemer Vol maakt Verchroomd ook een ex positie rondom het meubilair van Schuitema dat in de jaren dertig verschenen is bij het Rot terdamse bedrijf dj. ■Fj www.gemeentemuseum.nl www.dutchoriginals.com COMFORTABEL SNOEIEN Een heg van een meter lukt nog wel, maar wie een tuinafscheiding van een paar tientallen meters moet snoeien, heeft de dag erna ongetwijfeld last van de rug. Wolf-garten wil met dit pijnlij ke probleem afrekenen en komt daarom met een nieuwe elektri sche heggenschaar. Het voordeel ten opzichte van oude modellen is dat het mes 180 graden draai baar is. Daardoor zouden han den en rug voortdurend in de juiste positie zijn. De kantelbare heggenscharen (typenummers 1ISE 45, 55 en 65 v) zijn verkrijg baar vanaf 149 euro. www.wolf-garten.nl SI Het BiBiBad (139 euro) is verstelbaar. foto's CPO door Paul Geerts l A t eet je waarom onze website er \M \M zo leuk uit ziet? W W Omdat we er met twee vrouwen aan werken", zegt Agnes van Dinther geksche rend. 'Leuk' is misschien een groot woord voor babywinkel-online.nl, een website waarop alles te vinden is voor aanstaande of jonge ouders. 'Praktisch' dekt de lading beter. Op de site is het handig snuf felen naar alle hulpmiddelen die het de kleine zo aangenaam moge lijk moeten maken. Van Dinther zat al middenin het babywereldje toen ze anderhalf jaar geleden samen met 'webmas ter' Debbie Spelt startte met de website. Het assortiment dat ze aanbiedt, is ook verkrijgbaar in haar winkel Het Hobbelpaard in door Paul Geerts Lifestyle met een groen tint je. Met die woorden be schrijft initiatiefnemer At- ma de Waal de website ecotrend.nl Hij startte de site twee jaar geleden met een berg vooroor delen in het achterhoofd. „Producten met het stempel eco zien er vaak niet leuk uit. Dat is historisch gegroeid. Milieuvriende lijk was iets voor geitenwollen sok- De Record Bowl (34 euro), gemaakt van oude elpee. ken, voor mensen die zichzelf uit de markt prezen. Eco was op voor hand niet sexy. Om groen te consu meren, moest je je levenstijl aan passen. Dat is vaak nog steeds zo." juist daarin wil De Waal verande ring brengen met de site. Op ecot- rend.nl biedt hij verschillende pro ducten voor het interieur aan die weliswaar milieuvriendelijk ge maakt zijn, maar waaraan dat niet afleesbaar is. „Ik wil laten zien dat er genoeg leuke 'eco-producten' verkrijgbaar zijn. Producten die iets toevoegen aan de kwaliteit van le ven en die aanslui ten bij de levens stijl van nu." Want dat het mi lieu weer hoog op de agenda staat, is ook De Waal niet ontgaan. „Het be langrijkste is dat de produaen leuk zijn om te heb ben. Op basis de Bendant Lamp, die gemaakt is van 100 pro cent gerecycled staal, maar ook de Record Bowl, geperst uit een afgedankte elpee. De Waal vindt dergelijke producten op in ternet. Een deel ervan is overigens ook ge woon te koop in de winkel. Dat maakt de site volgens hem zeker niet overbodig. „De consument weet vaak niet dat deze producten er zijn. Dat wil ik openbreken." Hij brengt zijn site onder de aan- Oss. Maar waarom dan toch een ei gen plekje op het net? „We willen moderne, jonge mensen aanspre ken, een doelgroep die vaak achter de computer en op het internet zit", verklaart ze. „Het is een fijne doelgroep, omdat ze zich be is van wat er te koop is." Mede daarom is het assorti ment op de site be perkt. „In de winkel verkoop ik duizen den artikelen, op de website alleen speciale en merkpro ducten." En dat werkt. Vol gens webmas ter Spelt trekt de virtuele win kel maandelijks zo'n 9.000 bezoe kers. Samen bekijken die 80.000 tot 90.000 pagi na's. „Dat is bijna tien pagina's per bezoek", rekent Spelt voor. „Voor een webwinkel bijzonder hoog." Van Dinther vermoedt dat het met de heldere opzet van de site te maken heeft. Die is onderverdeeld in verschillende categorieën, on der andere kinderwagens, buggy's, meubels, textiel en speelgoed. Bo vendien verstuurt Spelt geregeld persberichten naar tijdschriften en kranten, zoals onlangs over de Doomoo Seat, een poef voor de al lerkleinsten. Het effect daarvan is volgens Van Dinther zichtbaar. In tegenstelling tot haar winkel in Oss trekt de site bovendien bezoe kers uit het hele land. „Van Gronin gen tot Maastricht en zelfs uit Bel gië", aldus Van Dinther. „In mijn hoofd ben ik daarom al bezig met Duitsland." www.babyzaak-online.nl Doomoo Seat Bub bles (120 euro) is een hardloper. Lamp (199 euro). op beurzen, maar ook via advertenties en marktplaats.nl Maandelijks trekt de site inmiddels tussen de vier en vijfhonderd bezoekers. Maar dat moeten er meer worden. „Ik wil de producten graag zo breed mogelijk afzetten, ook via de groot handel en detaillist." Daarin schuilt een bescheiden dosis idea lisme. „Milieuvriendelijk produce ren, dat is waar de markt naar toe zou moeten gaan." www.ecotrend.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 119