^0 yMM J
SS>"ïK
TERNEUZEN
Banen
(Q) JobTrack.nl
i\smsm
i
i
mi;tó
Kom werken in...
Consulent Inburgering m/v
TERNEUZEN
6 I Zaterdag 26 mei 2007 PZC
Kijk ook op
-
De gemeenteTerneuzen, een slag
vaardige en professionele organi
satie waar mensen graag werken.
Samen met inwoners, bedrijven en
instellingen wordt gewerkt aan
verdere ontwikkeling van wonen,
werken en recreëren voor onze ruim
55.000 inwoners. Wij streven hierbij
een vraaggerichte werkwijze na.
Om onze doelstellingen waar te
kunnen maken, willen we onze
organisatie versterken met mensen
die vraag- en resultaatgericht
werken en integer zijn.
-r Merne^
32 uur per week (vacaturenummer 13-07)
FUNCTIE-INFORMATIE Je verstrekt informatie over de Wet inburgering, regelingen en procedures aan inburgeringsplichtigen en
partijen die betrokken zijn bij de inburgering en verwijst naar relevante instanties en voorzieningen. Je treedt ten aanzien van niet-
uitkeringsgerechtigde nieuwkomers en oudkomers op als casemanager.
De belangrijkste taak is het motiveren en stimuleren van nieuwkomers en oudkomers om een inburgeringstraject te volgen met als
doel het inburgeringsexamen te halen. Je voert intakegesprekken, onderzoekt, toetst, rapporteert en stelt beschikkingen op. Bovendien
wordt het inburgeringstraject door jou vastgesteld. Je houdt van alle betrokkenen de voortgang bij in een geautomatiseerd cliëntvolg
systeem en wijst hen op de rechten en plichten.
Je hebt ervaring met de doelgroep, visie op het werken met en voor deze groep en hebt kennis van de Wet inburgering. Je voert dit
werk zelfstandig uit en hebt regelmatig overleg met partners die een bijdrage leveren aan het inburgeringstraject. Je beschikt over een
aantoonbaar mbo-werk- en denkniveau (bijv. richting SJD) aangevuld met kennis van gemeentelijke sociale dienstverlening en enkele
jaren werkervaring. Begrippen als eigen verantwoordelijkheid, creativiteit en flexibiliteit zijn verbonden aan de wijze waarop je de taken
uitvoert. Je beschikt over oplossend vermogen, goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, bent stressbestendig en
kan omgaan met agressiviteit.Tot slot heb je affiniteit met administratieve processen, geautomatiseerde gegevensverwerking en houd
je de registratie van de taakstelling statushouders bij.
AFDELINGSINFORMATIE De afdeling Sociale Zaken is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet werk en bijstand (WWB), de'
Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO), de Wet inburgering (Wl) en het minimabeleid van de gemeente Terneuzen. De totale formatie
van de afdeling is ongeveer 45 fte.
INFORMATIE EN SOLLICITATIE Het definitieve functieniveau dient nog te worden vastgesteld. Bij indiensttreding is het maximum
salaris bij 36 uur per week 2.898,--. Het aanvangssalaris is afhankelijk van opleiding en ervaring.
Voor vragen over de functie kun je terecht bij Gerda Boere, clusterhoofd Werk, Zorg en Inkomen op telefoonnummer 0115-455 483 of bij
Steven de Waal, afdelingshoofd Sociale Zaken, telefoonnummer 0115-455 710. Na de briefselectie zullen de sollicitatiegesprekken
plaatsvinden op 19 juni 2007.
Schriftelijke sollicitaties met uitgebreide cv kunnen tot uiterlijk 5 juni 2007 worden ingezonden aan het College van Burgemeester en
Wethouders vanTerneuzen, postbus 35, 4530 AATerneuzen of per e-mail: gemeente@terneuzen.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
TERNEUZEN, ruimte voor werk, ruimte voor leven
Gemeente Terneuzen, Oostelijk Bolwerk 4, postbus 35, 4530 AATerneuzen, tel.: 0115-455 000, www.terneuzen.nl
Kom werken in...
De gemeente Terneuzen, een slag
vaardige en professionele organi
satie waar mensen graag werken.
Samen met inwoners, bedrijven en
instellingen wordt gewerkt aan
verdere ontwikkeling van wonen,
werken en recreëren voor onze ruim
55.000 inwoners. Wij streven hierbij
een vraaggerichte werkwijze na.
Om onze doelstellingen waar te
kunnen maken, willen we onze
organisatie versterken met mensen
die vraag- en resultaatgericht
werken en integer zijn.
Consulent Minimabeleid m/v
36 UUR PER WEEK (VACATURENUMMER 12-07)
functie-informatie en profielschets Je verstrekt informatie over wetten, regelingen
en procedures aan inwoners met een minimuminkomen in de gemeente Terneuzen. Daarbij is je
belangrijkste taak het verrichten van werkzaamheden in het kader van minimabeleid en bijzondere
bijstand. Je verricht in dit kader de intake van de individuele aanvragen van burgers. Je onderzoekt,
toetst en rapporteert aan van belang zijnde wetten en regelingen en stelt zelfstandig beschikkingen
op. In voorkomende gevallen vervang je de baliemedewerker bij diens afwezigheid. Begrippen als
eigen verantwoordelijkheid, creativiteit en flexibiliteit zijn verbonden aan de wijze waarop mede
werkers hun taken uitvoeren. Je beschikt over een mbo-diploma (bijv. SJD) aangevuld met kennis
van gemeentelijke sociale dienstverlening blijkende uit opleiding of ervaring. Je beschikt over
oplossend vermogen, goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, bent stress
bestendig en kan omgaan met agressiviteit. Je hebt bovendien affiniteit met administratieve
processen en geautomatiseerde gegevensverwerking.
afdelingsinformatie De totale formatie van de afdeling is ongeveer 45 fte's.
informatie en sollicitatie Het definitieve functieniveau dient nog te worden vastgesteld.
Bij indiensttreding is het maximumsalaris bij 36 uur per week 2.558,-. Het aanvangssalaris is
afhankelijk van opleiding en ervaring.
Voorvragen over de functie kun je terecht bij Gerda Boere, clusterhoofdWerk, Zorg en Inkomen op
telefoonnummer 0115-455 483 of bij Steven de Waal, afdelingshoofd Sociale Zaken, telefoonnummer
0115-455 710. Na de briefselectie zullen de sollicitatiegesprekken plaatsvinden op 20 juni 2007.
Schriftelijke sollicitaties met uitgebreide cv kunnen tot uiterlijk 5 juni 2007 worden ingezonden aan
het College van Burgemeester en Wethouders vanTerneuzen, postbus 35, 4530 AATerneuzen of
per e-mail: gemeente@terneuzen.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
OGGiH-
TERNEUZEN, ruimte voor werk, ruimte voor leven
Gemeente Terneuzen, Oostelijk Bolwerk 4, postbus 35, 4530 AATerneuzen, tel.: 0115-455 000, www.terneuzen.nl