Mode PZC Zaterdag 2.8 april 2007J 25 stelt. Hij is de hofleverancier van Gucci, Vogue en Vanity Fair. Hij fo tografeerde iconen als Madonna, Kate Moss, prinses Diana, Gwy- neth Paltrow, ]ude Law en vele an deren. Veertig van die gigantische foto's hangen nog tot 17 mei in het NRW-Forum Kultur und Wirt- schaft in Düsseldorf Natuurlijk heeft Testino vele boeken volgeschoten. Van alles wat naam heeft, maar ook van de feestjes en bijeenkom sten backstage voor en na de opna mes. Een van de beroemdste uitga ven is Inside the circle, over die feestjes bij de godinnen thuis. Een boek van 350 euro en het is al uit verkocht. Ondanks al die fotoboeken: het zien van die reuzenfoto's aan de wand is een feest, een lust voor het oog en het hart. Wie van mooie mensen houdt, van fotogra fie, moet gaan. Foto's die gehan gen hebben in The National Por trait Gallery in Londen, het Metro politan Museum ofPhotography in Tokio, in vele galerieën en in de Royal Academy in Londen. Nu hangen ze net over de grens. Kijk en je ziet de grote kracht van deze in Lima, Peru in 1954 gebo ren fotograaf. Een superaardige man, die het lukt de afstand tus sen het model en de toeschouwer op te heffen. Niet hij als fotograaf is bij het model, maar jij, u, de kij ker staat op lensafstand. Madonna bijvoorbeeld. De ene keer breek baar, de andere keer heerlijk ver waaid. Eva Herzigova, met bloed en slagersmes. Naomi Campbell, normaal onbereikbaar voor gewo ne mensen. Hier is ze met Sean 'P. Diddy' Combs gewoon een scheet van een meid. Topmodel Gisele Bündchen kijkt je tweemaal verlei delijk aan. Ze is anderhalf maal manshoog, een gigantische schoonheid. Beelden van feestjes, waar je bij lijkt te zijn. Zoals in Londen, met Vivienne Westwood in het midden, omzoomd door ve le beroemde vrienden en vriendin nen. Alsof Mario Testino op het hoogtepunt is binnengekomen, zijn camera heeft getrokken en het moment heeft vastgelegd. Hij be kent: „Het is volledig geënsce neerd." Hoe krijg je zoiets met die godinnen bij elkaar voor elkaar. Hij wel. Mario Testino heeft de eeuw van het supermodel ten grave gedra gen. De era van de supergages, van de Linda Evangelista's en Naomi Campbells. In het begin van de ne ETALAGE BABYBRIL Het staat natuurlijk al tijd grappig, een peuter met een zonnebril. Maar is het ook no dig? In Australië vinden ze van wel. Daar komen ook BabyBanz en KidzBanz vandaan, twee merken met zonnebrillen voor kinderen. De nieuwste lijn heet Retro, al vinden we in ons ge heugen niet één-twee-drie bril len die er op lijken. De Baby Banz is er voor kinderen tot twee jaar, de KidsBanz voor kin deren van twee tot vijf Elke bril heeft een hoofdband, zodat hij niet afvalt bij het spelen. De bril len, verkrijgbaar in twee model len en vier kleuren, komen op 19,95 euro. Meer informatie via www.xplorys.com gentiger jaren liet hij ze links lig gen en trok rechts van de Britse straten de nieuwe gezichten de stu dio in. Kate Moss was daarbij. Stel la Tennant ook. Sinds Richard Avedon en Helmut Newton heeft de modefotografie invloed gekregen op de kunste naars en het kunstbedrijf maar Mario Testino is de man die in de hedendaagse modefotografie de dragende rol speelt. Ook voor de nieuwe generatie. Dus geniet nog maar eens een keer. Van Copacabana, een barre tje aan het strand. Jonge, mooie mensen. Zelf zit je een stoel verder op en je kijkt naar de godinnen van om de hoek. Out of Fashion. NRW-Forum Kultur und Wirtschaft Düsseldorf. Nog tot 17 mei. Info: www.nrw-forum.de KYUE Taferelen zoals indertijd bij de H&M-collectie van Vik tor Rolf zullen zich mis schien niet voordoen, maar erg lang zal de strandcollectie van de Zweedse winkelketen ook niet in de rekken hangen. Zeker niet als de begeleidende campag ne met Kylie Minogue een beet je aanslaat. De strandcollectie is geheel opgehangen aan Kylie's lijf Ze mocht vertellen wat ze zelf graag draagt op het strand, en de collectie werd daarvan af geleid. Veel blauw en zilver in de badpakken en accessoires, en vrolijke zomerjurkjes, sjaals en pareo's. Prijzen liggen op maxi maal 30 euro (kaftan). Vanaf 16 mei in de winkels. COLLIER Bulatti tref je aan op luchthavens en A-locaties in we reldsteden, maar toch komt het sieradenmerk gewoon uit Neder land. Nou ja, gewoon. De ont werpers reizen de hele wereld over, op zoek naar inspiratie. Ontwerper Maurice Tiggeler deed die op tijdens een reis door de Filippijnen. Hij zag daar een armband, mooi qua opzet maar lelijk uitgevoerd. Weer thuis ging hij zelf aan de gang met messing, parelmoer, parels en Swarovski. Een collier was het resultaat. Hij kost 270 euro. Informatie: www.bulatti.nl TECHNOSEKSUEEL Ooit had je CK One, een geur voor zowel mannen als vrouwen. Dat is voorbij. Nu is er CKIN2U, wat je hardop moet uitspreken in het Engels om de betekenis te achterhalen. Twee geuren, een voor de man en een voor de vrouw. Schrijver dezes is man en vindt de mannengeur een beetje oosters. Lekker wel, met die zweem van muskus die voortdurend boven komt drij ven. Uit een begeleidend schrij ven halen we de term 'techno- seksueel'. Aha, dus dat is het. De geur is er voor 36 euro (50 ml eau de toilette).

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 25