De nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse.
Maurice de Hond likt zijn
wonden na roerige weeK
OKlasse
C-for yourself. Nu in onze showroom.
Mercedes-Benz
PZC Vrijdag 27 april 2007 1 3
Groot nieuws in onze showroom.
De nieuwe C-Klasse staat er!
Een auto die expressief en karakteristiek
is aan de buitenkant, met onder de kap
de nieuwste technologieën. Zoals AGILITY
CONTROL: een dempingssysteem dat zich
automatisch aan de conditie van elk wegdek
aanpast. Tel daarbij de verbeterde vier- en
zescilindermotoren op en de uitkomst is
een auto met een geweldige rijdynamiek
en uitzonderlijk rijcomfort. De C-Klasse
luistert niet alleen naar de weg, maar óók
naar zijn bestuurder. Dankzij het optio
nele LINGL'ATRONIC bedient uw stem de cd-
speler, het navigatiesysteem én de telefoon.
Zo geniet u nog meer van het sublieme
rijgedrag. Wilt u dit zelf ervaren, kom dan
langs voor een proefrit. Altijd verder.
Van Oeveren-Vervaet
Ster IN MOBILITEIT
jWMMBI m I
Albert Plesmanweg 2, 4462 GC Goes, tel. 0113 - 21 27 30
Productiestraat 4, 4538 BX Terneuzen, tel. 0115 - 62 04 00
E-mai 1 info@vanoeveren-vervaet.n 1
C-Klasse Sedan v.a. 37.400,- excl. verwijderingsbijdrage, BPM-differentiatie CO, en kosten rijklaar maken. Leasetarief v.a. 669,- excl. luw, o.b.v. Operationele Service Lease, 48 mnd., 20.000 km p.j.
Brandstofverbruik: variërend van 6,1-9,7 1/100 km, 16,4-10,3 km/1. CO,-uitsloot: 160-232 g/km.
LEZERS SCHRIJVEN
Brieven richten aan:
Lezersredacteur PZC
Postbus 31
4460 AA Goes
0113-315660
lezersredacteur@pzc.nl
Panoramaweg
Ik reageer naar aanleiding van het
artikel over de Panoramaweg tus
sen Westkapelle en Domburg (25
april). Ik vind het idee van de Pa
noramaweg wel goed bedacht,
maar ik heb echter een zwaar
hoofd in het behalen van de ver
keersveiligheid bij het gebruik er
van. Een 30-kilometerzone wordt
snel overtreden, waardoor het
voor de fietsers erg onveilig wordt.
Ik pleit voor een veiligere oplos
sing, zoals een gescheiden fiets
pad. Vanwege de zeer aantrekkelij
ke omgeving is de aandacht van de
automobilisten sneller afgeleid
naar de omgeving en wordt er niet
meer gelet op het overige verkeer.
Tevens vind ik het belachelijk dat
het eenrichtingsverkeer wordt. Als
ik dan van Westkapelle naar Dom
burg wil rijden, kan ik niet eens
van het geweldige uitzicht genie
ten. Van mij mag de Panoramaweg
er komen, maar wel met goede vei
ligheidsvoorzieningen.
Carina Lievense
t Hout 22, Westkapelle
Verkeersdoden
Zeeland is de enige provincie waar
in 2006 zowel het aantal verkeers
doden (39) als het aantal zieken
huisgewonden (307) substantieel
is gestegen (PZC, 24-04). Het mil-
joenenverslindende proefproject
'Duurzaam Veilig' heeft zijn doel
gemist. Is het niet denkbaar dat
een aantal elementen juist slachtof
fers veroorzaakt!? Mijn stelling is:
Op de aanleg van rotondes, paral
lelwegen voor landbouwverkeer
en fietspaden na is 'Duurzaam Vei
lig' een verkwisting van gemeen
schapsgeld. De kunstmatige hin
dernissen, onlogische voorrangs
wijzigingen, gewijzigde belijning
e.d. verminderen de verkeersveilig
heid en dienen met onmiddellijke
ingang verwijderd of aangepast te
worden.
Francois Babijn
Bakkersstraat 59, Oostburg
Missers
Artsen zijn ook mensen die fou
ten kunnen maken, maar het diep
menselijk leed dat zij kunnen ver
oorzaken en het niet willen toege
ven van fouten frustreert de pa
tiënt veel meer (26-04). Het zou
de blunderende artsen sieren zich
niet te verschuilen achter
directies/medisch tuchtcollege en
machtige verzekeringsmaatschap
pijen die er alles aan doen de aan
sprakelijkheid naast zich neer te
leggen. Laat zoals ieder burger die
van een strafbaar feit verdacht
wordt, ook artsen die bij de uitoe
fening van hun werk verwijtbaar
gehandeld hebben, voor de rechter
komen. Bij deze zorgverlenende
beroepsgroep is een cultuuromslag
nodig. De tijdgeest vraagt erom.
Willem Cornells Murre
Irislaan 16, Vlissingen
Opiniepeiler verliest
rechtszaken en draait op
voor schadevergoeding.
APELDOORN - Maurice de Hond
likt z'n wonden na een week met
twee verloren rechtszaken. De
rechter bepaalde dat hij 'klusjes
man' Michael de Jong 120.000 eu
ro schadevergoeding moet betalen,
en De Hond verloor een kort ge
ding waarin hij had geëist dat justi
tie een persbericht over het alibi
van de klusjesman zou rectifice
ren. Tevens bepaalde de rechter
dat De Hond 'geen belanghebben
de' is en zijn eis dus niet kon stel
len.
De Hond belooft op zijn internetsi
te dat er geen geld van de mensen
die hem en de zaak Louwes steu
nen aan de schadevergoeding zal
worden uitgegeven.
Ook het tipgeld van een ton dat
nog op tafel ligt wordt er niet voor
aangewend.
„Ik betaal dat uit mijn eigen ver
mogen", zegt De Hond. Maar hij
rekent erop dat de smaadklacht bij
'Ik betaal de
schadevergoeding uit
mijn eigen vermogen'
de inhoudelijke behandeling zal
sneuvelen. „Smaad is geen smaad
als het een algemeen belang
dient", stelt hij.
Met het oproepen van de teamlei
der en vier rechercheurs van de po
litie IJsselland die de moordzaak
destijds draaiden, wil De Hond in
de rechtszaal aantonen dat er wil
lens en wetens materiaal uit het
dossier is verdwenen dat De Jong
had kunnen belasten. Hij is verbit
terd over de hoogte van de schade
vergoeding die hij moet betalen,
120.000 euro, waarvan het groot
ste deel als smartengeld.
De Hond: „Mijn zoon kreeg hon
derdduizend euro schadevergoe
ding nadat hij een dwarslaesie had
opgelopen door een blunder in
het ziekenhuis. Als iemand onte
recht in de gevangenis zit, kan hij
achteraf op twintig- tot dertigdui
zend euro schadevergoeding per
jaar rekenen. En dat wij dan zoveel
moeten betalen, dat is niet alleen
buitensporig, het toont ook wel
aan waar voor justitie de belangen
liggen."
Raleigh Strike
met 3 versnellingen
Kijk op biketotaal.nl voor winkeladressen
Kijk voor voorwaarden op www biketota,al nl
Bike Totaal spiraalslot