De nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse. Maurice de Hond likt zijn wonden na roerige weeK OKlasse C-for yourself. Nu in onze showroom. Mercedes-Benz PZC Vrijdag 27 april 2007 1 3 Groot nieuws in onze showroom. De nieuwe C-Klasse staat er! Een auto die expressief en karakteristiek is aan de buitenkant, met onder de kap de nieuwste technologieën. Zoals AGILITY CONTROL: een dempingssysteem dat zich automatisch aan de conditie van elk wegdek aanpast. Tel daarbij de verbeterde vier- en zescilindermotoren op en de uitkomst is een auto met een geweldige rijdynamiek en uitzonderlijk rijcomfort. De C-Klasse luistert niet alleen naar de weg, maar óók naar zijn bestuurder. Dankzij het optio nele LINGL'ATRONIC bedient uw stem de cd- speler, het navigatiesysteem én de telefoon. Zo geniet u nog meer van het sublieme rijgedrag. Wilt u dit zelf ervaren, kom dan langs voor een proefrit. Altijd verder. Van Oeveren-Vervaet Ster IN MOBILITEIT jWMMBI m I Albert Plesmanweg 2, 4462 GC Goes, tel. 0113 - 21 27 30 Productiestraat 4, 4538 BX Terneuzen, tel. 0115 - 62 04 00 E-mai 1 info@vanoeveren-vervaet.n 1 C-Klasse Sedan v.a. 37.400,- excl. verwijderingsbijdrage, BPM-differentiatie CO, en kosten rijklaar maken. Leasetarief v.a. 669,- excl. luw, o.b.v. Operationele Service Lease, 48 mnd., 20.000 km p.j. Brandstofverbruik: variërend van 6,1-9,7 1/100 km, 16,4-10,3 km/1. CO,-uitsloot: 160-232 g/km. LEZERS SCHRIJVEN Brieven richten aan: Lezersredacteur PZC Postbus 31 4460 AA Goes 0113-315660 lezersredacteur@pzc.nl Panoramaweg Ik reageer naar aanleiding van het artikel over de Panoramaweg tus sen Westkapelle en Domburg (25 april). Ik vind het idee van de Pa noramaweg wel goed bedacht, maar ik heb echter een zwaar hoofd in het behalen van de ver keersveiligheid bij het gebruik er van. Een 30-kilometerzone wordt snel overtreden, waardoor het voor de fietsers erg onveilig wordt. Ik pleit voor een veiligere oplos sing, zoals een gescheiden fiets pad. Vanwege de zeer aantrekkelij ke omgeving is de aandacht van de automobilisten sneller afgeleid naar de omgeving en wordt er niet meer gelet op het overige verkeer. Tevens vind ik het belachelijk dat het eenrichtingsverkeer wordt. Als ik dan van Westkapelle naar Dom burg wil rijden, kan ik niet eens van het geweldige uitzicht genie ten. Van mij mag de Panoramaweg er komen, maar wel met goede vei ligheidsvoorzieningen. Carina Lievense t Hout 22, Westkapelle Verkeersdoden Zeeland is de enige provincie waar in 2006 zowel het aantal verkeers doden (39) als het aantal zieken huisgewonden (307) substantieel is gestegen (PZC, 24-04). Het mil- joenenverslindende proefproject 'Duurzaam Veilig' heeft zijn doel gemist. Is het niet denkbaar dat een aantal elementen juist slachtof fers veroorzaakt!? Mijn stelling is: Op de aanleg van rotondes, paral lelwegen voor landbouwverkeer en fietspaden na is 'Duurzaam Vei lig' een verkwisting van gemeen schapsgeld. De kunstmatige hin dernissen, onlogische voorrangs wijzigingen, gewijzigde belijning e.d. verminderen de verkeersveilig heid en dienen met onmiddellijke ingang verwijderd of aangepast te worden. Francois Babijn Bakkersstraat 59, Oostburg Missers Artsen zijn ook mensen die fou ten kunnen maken, maar het diep menselijk leed dat zij kunnen ver oorzaken en het niet willen toege ven van fouten frustreert de pa tiënt veel meer (26-04). Het zou de blunderende artsen sieren zich niet te verschuilen achter directies/medisch tuchtcollege en machtige verzekeringsmaatschap pijen die er alles aan doen de aan sprakelijkheid naast zich neer te leggen. Laat zoals ieder burger die van een strafbaar feit verdacht wordt, ook artsen die bij de uitoe fening van hun werk verwijtbaar gehandeld hebben, voor de rechter komen. Bij deze zorgverlenende beroepsgroep is een cultuuromslag nodig. De tijdgeest vraagt erom. Willem Cornells Murre Irislaan 16, Vlissingen Opiniepeiler verliest rechtszaken en draait op voor schadevergoeding. APELDOORN - Maurice de Hond likt z'n wonden na een week met twee verloren rechtszaken. De rechter bepaalde dat hij 'klusjes man' Michael de Jong 120.000 eu ro schadevergoeding moet betalen, en De Hond verloor een kort ge ding waarin hij had geëist dat justi tie een persbericht over het alibi van de klusjesman zou rectifice ren. Tevens bepaalde de rechter dat De Hond 'geen belanghebben de' is en zijn eis dus niet kon stel len. De Hond belooft op zijn internetsi te dat er geen geld van de mensen die hem en de zaak Louwes steu nen aan de schadevergoeding zal worden uitgegeven. Ook het tipgeld van een ton dat nog op tafel ligt wordt er niet voor aangewend. „Ik betaal dat uit mijn eigen ver mogen", zegt De Hond. Maar hij rekent erop dat de smaadklacht bij 'Ik betaal de schadevergoeding uit mijn eigen vermogen' de inhoudelijke behandeling zal sneuvelen. „Smaad is geen smaad als het een algemeen belang dient", stelt hij. Met het oproepen van de teamlei der en vier rechercheurs van de po litie IJsselland die de moordzaak destijds draaiden, wil De Hond in de rechtszaal aantonen dat er wil lens en wetens materiaal uit het dossier is verdwenen dat De Jong had kunnen belasten. Hij is verbit terd over de hoogte van de schade vergoeding die hij moet betalen, 120.000 euro, waarvan het groot ste deel als smartengeld. De Hond: „Mijn zoon kreeg hon derdduizend euro schadevergoe ding nadat hij een dwarslaesie had opgelopen door een blunder in het ziekenhuis. Als iemand onte recht in de gevangenis zit, kan hij achteraf op twintig- tot dertigdui zend euro schadevergoeding per jaar rekenen. En dat wij dan zoveel moeten betalen, dat is niet alleen buitensporig, het toont ook wel aan waar voor justitie de belangen liggen." Raleigh Strike met 3 versnellingen Kijk op biketotaal.nl voor winkeladressen Kijk voor voorwaarden op www biketota,al nl Bike Totaal spiraalslot

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 13