De Druiventros bestaat nog Moderne kunst Nieuwe raadkaart Uit de collectie van Hans Linden- bergh een opname van een histori sche gebeurtenis, honderd jaar ge leden. De vraag is: om welke plaats gaat het? Nadere bijzonderheden over bij voorbeeld de festiviteit en de om geving waarin die zich afspeelt, zijn van harte welkom. Oplossingen kunnen tot en met ui terlijk donderdag 22 maart worden gezonden naar: Redactie PZC, postbus 31, 4460 AA Goes; fax 0113-315669; e-mail redactie@pzc.nl. Onder de inzenders van een goede oplossing worden drie waardebon nen verdeeld. 20 Zaterdag 17 maart 2007 PZC Aan het eind van de straat was de bekende winkel De Kleine Winst te vinden. Aan de andere kant kon men terecht bij smederij Flip Ver linde, machinale bakkerij J. C. de Waal en het in 1941 afgebroken ho tel De Druiventros. Dat is her bouwd en bestaat nog steeds." D. E. Tollenaar uit Terneuzen wijst op het grote verschil tussen de kaart van nu en die van een eeuw geleden. Toen was Flipland een ei land, aangewezen op veerdiensten, die door de weersomstandigheden nogal eens aan stremmingen on derhevig waren. In 1884 kwam aan de oostkant de Slaakdam tot stand, wat de verbinding van West-Brabant aanzienlijk verbeter de. C. P. Fase uit Sint Annaland merkt op dat het dorp van het zogenaam de Voorstraat-type is. „Het dorps plan heeft een rechthoekige vorm." Aanvankelijk een land- bouwdorp, kwam ook de mossel visserij op. „Ouderen zullen zich de straatroep nog wel herinneren die overal te horen was: 'Fli- piaaaaanse mosseleeee'." De mos selvisserij is weer verdwenen. Fase geeft nog enkele neringdoenden aan: kruideniers, een timmer man-aannemer, drogist, handelaar in teer en olie, twee schilders. Stevense vertelt dat Sint Philips- land na 1487 ontstond. Na de stormvloed van 1532 bleef het ge bied drijvende tot 1645. De waarde bonnen gaan naar: J. van 't Hoff, Oosterland, M. Verwijs, Sint Philip- sland, I. van der Welle, Goes. door Rinus Antonisse Drie trouwe inzenders ko men met een toelichting op de raadkaart van vori ge week, die een beeld toonde van de Voorstraat in Sint Philipsland omstreeks 1910. „Deze straat was vroeger een bedrijvig winkelgebied, mailt C. F. Stevense uit Middelburg. „Er waren slage rijen, bakkerijen, smederijen, her bergen en schoenmakerijen te vin den." Hij meldt dat de man op de foto bakker C. Clarisse is, waarschijn lijk met vrouw en dochters. „In het kleine huisje woonde Abra ham Quist. Aan deze straatzijde waren ook schoenmaker Kramer en slager Reijngoudt gevestigd. door Frans van der Heijde Ik za 't mè eerlijk zeie, ik ebbe nie vee op mee moderne kunst. Vö mien moet het erre- gens op liekene en het moe mien nie 't ge voel geve, da ze zömè in 't wilde weg op een stik steen geslohen ebbe of mee een pot verve an de gang gehae bin. Het za de leeftied wè weze, mè ik ebbe ook ooit es een vreemde ervaring haod mee dat moderne gedoe en dat ei m'n onbegrip vö moderne kunst nie kleiner gemaekt. M'n zuster ei een stuit in Amsterdam gewerkt, in een museum, wi a vee moderne kunst wier vertoond. Ze was de baos van de uusoudelijke dienst en ik kwam wè es een dagje meekieke. Op een keer viel ik bie m'n komst in Amster dam mee m'n neuze in de moderne beuter, wan de volgende dag wier d'r een tentoonstelling geo pend van moderne, joenge, Nederlandse kunste- naers. Z'ei m'n meegenome nè een hröte zaal, wi as net zö'n joeng talent z'n kunstwerk an 't maeken was. Ie ao werkgoed an, smeriger dan mien vuulste goed, mè ik bin dan ook hin kun- stenaer! Z'aode 's ochens mee een bestelbusje een oop sténen en een hroöt, dik touwe gebrocht. Mee een kruwaehen aode twi mannetjes aoles neer- geleid in een oek van die zaal. De kunstenaer zelf kwam 't noe afmaeke. Ik stoeng in een ande ren oek stilletjes te kieken, wan volgens m'n zus ter was 't echt de moeite waerd. Ie verleide wat sténen, bleef een minuut of vuve op dien oop staen kieke en begon toen an 't tou we te trekken. Ieder keer gooide'n 't wi nè links of een ander stik nè rechts. En dan bleef un tus- sendeu minutenlang kieke, of n êlemaele van de wereld af was. Je oorde de stilte en ik durfde nau welijks aesem t'aelen, bange dat'un d'r last van zou kriehe. Nae een alf ure was 't kunstwerk klaer. Nog eên keer keek 'n d'r nè en toen vertok'n. Ik dienke, dat'un mien hlad nie gezien eit. Ik bin ook nog even han kieke. Een oop sténen en een kroenkelend touwe in een verder êlemaele lege zaal. M'n wardering vö 't kunstwerk was nie hroöt. Ik ao even de neiging om ook dat touwe te han ver leien, mè ik kon me bedwinge! M'n zuster was nie onder d'indruk. Tot het ein de van de middeg, wan toen verscheen een schoönmaeker bie d'r. Aoles was piekfijn in or de. Morge konde ze beginne mee de tentoonstel ling. Alléén in zaal zevene was 't een hröte troep geweest. Mè ie ao net dien oop sténen en dat touwe in de vuulcontainer gedonderd. Opge- ruumd stoeng netjes....! Het was eêl even stil, mè toen ei 't flink gedun- derd, di in dat museum. De schoönmaeker scoor de nie mee z'n hröte opruumwoede. Ie moest ao les wi uut de container han aele! Vee uren en net zövee excuses laeter lag d'r wi een kunstwerk te proenken. Iemand ieuw d'r eêl d'n dag de wacht bie, twi maenden lang. En di waere mè een paer mensen, die a het eeste kunstwerk aode mohe anschouwe. En over de kwaliteit dochte ze 't zelfde. Eigenlijk ao ik die man best wille ellepe bie 't op- rumen.J Het ei in ieder geval m'n gevoel ver sterkt, da'k vö dit soort kunst verlore bin!

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 136