Een nieuw gezicht voor de Ondernemer O informeert... 15 Facelift en nieuwe organisatie Strikt persoonlijk De Ondernemer krijgt vanaf mei een facelift. Zowel qua vormgeving als qua inhoud wordt het blad moderner en informatiever. Het blad krijgt een journalistieke invulling. Bladmanager Johan van den Kieboom zal zich bezighouden met de commerciële aspecten van het blad. Ron Gregoor is de nieuwe Redactiemanager. Zes jaar geleden verscheen de eerste business-to-business (B2B) bijlage voor West-Brabant bij BN/DeStem, de Ondernemer. Johan van den Kieboom was al die jaren als Bladmanager verant woordelijk voor zowel de com merciële als redactionele inhoud. "De huidige beleidsveranderin gen binnen onze organisatie maken dat deze combinatie niet langer uitvoerbaar is. Dit heeft geleid dat met ingang van 1 maait 2007 mijn rol als redactiemanager overgenomen is door Ron Gregoor." Vanaf mei tekent hij voor de redactionele verantwoordelijk heid van de Ondernemer, een uit gave van BN/DeStem en PZC. Een nieuw gezicht dus voor de Ondernemer; in tweeërlei opzicht, want zowel optisch als redactioneel gaat de Ondernemer flink op de schop'. Hoewel de nieuwe organisatie van de Ondernemer deze maand al in gaat, is dat pas in het mei nummer te merken. Johan van den Kieboom: "Dan krijgt de Ondernemer een nieuwe vormge ving en redactionele aanpassin Redactiemanager Ron Gregoor (I) en bladmanager Johan van den Kieboom. gen. Het doel daarvan is een ver dere verbetering en professionali sering van onze bladen in West- Brabant en Zeeland. Toen we zes jaar geleden begonnen, brachten we in West-Brabant een blad uit van 20 pagina's. Gezien de reac ties toen was het een gat in de markt. Insteek en onderwerpkeuze, een grote oplage en een deugdelijke bezorging maakten ons al snel tot marktleider op dit gebied. Extra edities en dikkere kranten bren gen ons er toe een management- scheiding aan te brengen tussen het commerciële en het redactio nele gedeelte. Daarbij zal ik het commerciële traject leiden, ver beteren en professionaliseren. Een scheiding overigens waarbij samenwerking tussen onze disci plines belangrijk blijft. Die samenwerking tussen commercie en redactie is uniek voor een jour nalistiek product als dit." Ron Gregoor: "Landelijk gezien zijn er zeven uitgaven van de Ondernemer. Ook zij zullen onderling meer samenwerken en dezelfde uitstraling krijgen. Dat vergroot de herkenbaarheid voor adverteerders. De invulling blijft uiteraard regionaal, dicht bij huis en bedrijf en dus herkenbaar voor ondernemers. Belangrijk hierbij is de positieve journalistieke benadering van het bedrijfsleven. De verhalen blijven degelijk en betrouwbaar en hebben een opti mistisch karakter; daarin zijn we wel uniek. Dat wil niet zeggen dat er nooit een kritische noot gekraakt wordt. We willen een journalistiek product maken- met alle kenmerken van dien - voor ondernemers maar ook voor hen die over ondernemen in de breed ste zin willen lezen. Iedereen heeft namelijk dagelijks te maken met ondernemingen. Of je er nou werkt, boodschappen doet of je pilsje drinkt, je hébt er mee te maken en dus is het leuk om er over te lezen. We zullen daarbij altijd onze onafhankelijkheid bewaren; ons niet louter laten lei den door commerciële belangen. Het is de insteek die je kiest, het perspectief datje neemt." Wat verandert er dan zoal? Gregoor: "Het blad krijgt een totaal ander gezicht. Wij komen met een aantal nieuwe rubrieken. Ik wil daar nog niet teveel over zeggen, maar we beginnen bij voorbeeld met een berichtenru- briek. Bedrijven, die iets leuks te melden hebben, kunnen dat via ons doen. Ook gaan we een forum samen stellen waarbij vooraanstaande personen uit het bedrijfsleven en overheid in de regio hun licht te laten schijnen over economische ontwikkelingen. We willen in deze regio het enige blad voor ondernemers zijn, dat er toe doet. Een blad dat iedereen graag leest. Als het samen met het dagblad wordt bezorgd, moet je denken: ha, eerst even de Ondernemer lezen..." Ron Gregoor (56) verdiende zijn sporen in de dagbladwereld. Bij Dagblad De Stem - nu BN/De Stem - begon hij in 1974 op de stadsre dactie. Hij was chef-redacteur in Etten-Leur en Oosterhout en werkte opeenvolgend 3 en 7 jaar op politieke en economische redacties. Dik twee jaar geleden keerde hij terug naar de stadsredactie van Breda. Het eerste nummer van de Ondernemer dat redactioneel volledig onder zijn verantwoordelijkheid valt, is dat van de maand mei. Ron Gregoor: "Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in het bedrijfsleven. Mijn persoonlijke belangstelling gaat sterk uit naar de mensen die er werken, hun drijfve ren maar ook de ontwikkelingen binnen het bedrijfsleven in zijn alge meenheid. Cijfers mogen dan belangrijk zijn, persoonlijk hou ik meer van de mensgerichte benadering."

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 81