Hoog serviceniveau in verzekeringen start. Ondernemer WIA - 2 jaar na invoering is een commerciële uitgave van het advertentiebedrijf van BNIDeStem PZC. 'de Ondernemer' verschijnt maandelijks in een oplage van 77.000 exemplaren. BLADMANAGER EINDREDACTIE: Johan van den Kieboom, ACCOUNTMANAGERS: Jos van Dongen Marcel Schreur COMMERCIEEL MEDEWERKSTERS: Tonnie de Leeuw, Erica Maas GRAFISCHE VORMGEVING: Hans Willekes REDACTIE: Henk van de Voorde, Ad van Bladel producties, Jurgen van Laarhoven, Willem de Volder, Nicole Nelen, Kamer van Koophandel, Syntens, Teeuwen Groep Dongen, Loes van der Hoeven FOTOGRAFIE: Kees Bennema,Willem Mieras, Verschoore. Input-Output, Duo-Foto, Peter van Heulen, Fotostudio Jeroen Moerdijk, Ben Seelt Fotografie. Limit fotografie, Mechteld Jansen, Mieke Wijnen,Ton Stanowicki ADRESGEGEVENS: Postbus 3805,4800 DV Breda. Tel. 076-5 312277, Fax 076-5 312274 E-mail: info@deondernemer.com www.deondernemer.com „Er is gewoon een gat in de markt voor ons. Daar gaan we op inspringen", zegt de 34-jarige Jurgen Buysrogge. Hij heeft eind vorig jaar samen met zijn twee jaar jongere compagnon Hessel Wieles het bedrijf De Verzekeringsshop opgericht. Wieles had met de Hypotheekshop al twee jaar geleden voor het zelfstandig ondernemerschap gekozen. Voor de in Lamswaarde woonachtige Buijsrogge, is de sprong in het diepe van veel recen tere datum. Buysrogge en Wieles zijn beiden voor de helft aandeel houder van bovengenoemde bedrijven. Beiden kunnen bogen op jarenlange ervaring in de verze- kerings- en hypotheekbranche. Beide bedrijven zijn gevestigd in een ruim pand in de Terneuzense Nieuwstraat. Van daaruit wordt met name de Zeeuw-Vlaamse MKB en particuliere markt bediend. „De link met het hypo- theekbedrijf is kort, maar onze verzekeringsklanten komen niet alleen daar vandaan. De afgelopen twaalf jaar heb ik in de verzeke- Het team van het nieuwe Zeeuws-Vlaamse verzekeringsbedrijf. ringswereld een aardig netwerk opgebouwd. Ik heb veel contacten en ervaring opgedaan en onderga permanente educatie. Ingevolge de nieuwe Wet Financiële Dienstverlening (WFD) is de regelgeving van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) veel strenger geworden. Uiteraard vol doen wij aan alle spelregels, maar we gaan veel verder met onder andere permanente educatie, bezoeken van seminars en con gressen, etcetera. Ik voel me uit stekend thuis in de verzekerings wereld, evenals Hessel hoewel die wat meer gefocust is op hypothe ken. We vullen elkaar goed aan. We hebben een geavanceerde website laten bouwen waar we vanaf januari mee naar buiten zijn getreden", aldus Buysrogge. Profileren Zijn kompaan Wieles legt uit: „Sinds 2004 deed ik in aanvulling op het hypotheekgebeuren ook al verzekeringen. Dat stond echter op een laag pitje. Met de nieuwe BV kunnen we ons als volwaardig zelfstandig verzekeringsbedrijf profileren. Door de al bestaande BV was de stap veel makkelijker te maken. Daardoor is er meer body en zijn de kosten lager." Het nieuwe Terneuzense bedrijf, waar inmiddels vier mensen op de loon lijst staan, biedt een compleet pak ket aan verzekeringen en financië le producten van alle grotere en kleinere verzekeraars in Nederland. In de dienstverlening staat een kwalitatieve persoonlijke benadering voorop. Specifieke wensen, risico's en mogelijkheden worden zorgvuldig in kaart gebracht. Zodoende wordt een op maat gesneden advies verschaft. Samenwerkend met een breed scala aan verzekeraars, wordt een compleet pakket aan verzekerin gen en financiële producten gebo den, variërend van een auto- of rechtsbijstandverzekering tot een arbeidsongeschiktheidsverzeke ring of een aanvulling op het pen sioen. „We nemen graag de tijd voor de klant en geven een eerlijk en betrouwbaar advies, opdat men niet onder- maar ook niet overver- zekerd is. Door van alle aanbie ders de specialiteiten te kiezen, komen we altijd tot de beste prijs/kwaliteitsverhouding", stel len de ondernemers. Interactieve site Klanten hebben op de website op elk gewenst moment inzage in de persoonlijke verzekeringsgege- vens. Zo krijgt de klant in enkele seconden het actuele overzicht van de lopende polissen of de status van de schademelding te zien. Desgewenst kan de klant zelf allerlei premieberekeningen maken. „Nog geen tien jaar gele den werden er voor het eerst e- mails verstuurd. In een vrij korte periode is er heel veel gebeurd. De ontwikkelingen op communicatie gebied hebben ons doen besluiten om tot een interactieve site te komen." De kersverse onderne ming biedt in haar werkgebied een alternatief voor de steeds verder gaande schaalvergroting in de ver zekeringsbranche. „De algemene tendens is dat men zich richt op grotere bedrijven. Dat gaat ten koste van veel (klei nere) klanten waar men tenslotte niet veel aan kan verdienen. Wij bieden juist graag ondersteuning aan de bakker of de slager om de hoek. Wij richten ons op de klei nere MKB bedrijven in Zeeuws- Vlaanderen. In principe niet daar buiten want dat zou ten koste kun nen gaan van ons hoge serviceni veau. Hier in Zeeuws-Vlaanderen gaat het er veel persoonlijker aan toe dan in de rest van Nederland. Ik bezoek mijn klanten regelmatig en voel me bij veel van hen een vriend van de familie. Ik kom uit een ondernemersfamilie, heb ook altijd de ambitie gehad om iets voor mezelf te beginnen, maar wilde wel eerst veel kennis en ervaring via een loondienstsituatie opbouwen. Het is nu het moment om de switch te maken", aldus Jurgen Buysrogge. www. deverzekeringsshop. hl drs. P.J.H. den Hartog Consultant den Hartog - PersoneelsAdviesDienst in Goes Veel werkgevers denken dat de WIA (Wet Werk en Inkomen naar Ar beidsvermogen) een voorziening is voor de arbeidsongeschikte medewer ker, die door het UWV wordt uitgevoerd. De wet is er echter voor be doeld om zowel de werknemers als de werkgevers (financieel) te prikkelen om er alles aan te doen om de gedeeltelijk arbeidsongeschikten aan het werk te houden of te helpen. Bij de WIA-keuring wordt eerst beoordeeld of de werkgever en werkne mer in de voorgaande 2 jaar zich voldoende hebben ingespannen om de ar beidsongeschikte medewerker te plaatsen in een functie die nog wel uitge voerd kan worden. Is deze functie niet bij het eigen bedrijf aanwezig, dan wordt beoordeeld of de medewerker voldoende is begeleid naar een func tie buiten het bedrijf. Valt deze beoordeling negatief uit, dan wordt de WIA-keuring niet in be handeling genomen en blijft de medewerker nog maximaal één jaar langer op de loonlijst staan van de werkgever. De WIA kent enkele categorieën waarin de arbeidsongeschikte medewer ker op basis van verdiencapaciteit kan worden ondergebracht Is de mede werker minder dan 35% arbeidsongeschikt dan krijgt hij/zij geen uitkering en moet genoegen nemen met een inkomensval. Kan de werkgever hem/haar met de beperkingen niet plaatsen in de eigen onderneming, dan kan de medewerker zich melden bij het CWI. Is het CWI van oordeel, dat er te weinig reïntegratie-inspanningen zijn verricht dan krijgt de medewer ker geen WW en blijft nog een jaar in dienst van de werkgever. Naast de volledige afkeuring kent de WIA nog de categorieën 35% tot 80%. Wanneer een medewerker tot deze categorie wordt gerekend (een groot deel van de afkeuringgevallen behoort daartoe) dan blijft de werkgever ge durende 10 jaar na afkeuren via een gedifferentieerde premie de kosten voor deze medewerker zelf dragen. Mijn advies is, begin vroeg met begeleiding en reïntegratie van uw arbeids ongeschikte medewerker, dat kan u veel geld sparen in de daarop volgende jaren. De kosten zijn toch al hoog genoeg.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 68