Tot elkaar veroordeeld
PZC
Gino Sancti
moet cursus
humor volgen
woensdag 17 januari 2007
swb
Een eerste programma van
jonge cabaretiers is vaak
verrassend, omdat ze er hun ja
ren opgespaarde en bijgeschaaf
de ideetjes in kwijt kunnen. Of
we met echt talent te maken heb
ben is vaak al te zien aan de op
volger, het tweede programma.
Zak je daarmee door het ijs, dan
is je dérde voorstelling de kans
te bewijzen dat je fraaie debuut
geen toevalstreffer was.
Voor het Vlaamse duo Gino
Sancti, winnaar van het Wim
Sonneveld Concours van het
Amsterdams Kleinkunst Festi
val in 2002, kan het doek dicht.
Na het leuke en intelligente de
buut Niet Op De Openbare Weg
Strooien, volgde het verbijste
rend slechte Après Slci. Dit sei
zoen komen Han Coucke en
Stan van Erum de grens over
met Terminaalmorgen te zien
in de Stadsschouwburg van Mid
delburg.
Twee vrienden wonen samen in
een huis. De een is getrouwd,
maar het stel kan geen kind krij
gen. Met hulp van de vriend
lukt het wel. Het kind wordt ver
troeteld door de twee papa's,
maar gaat na een paar jaar
dood. De vrouw vertrekt en
vindt nieuw geluk, de mannen
blijven, tot aan het einde van
hun leven in het bejaardenhuis,
achter met het gemis aan hun
vrouw en vooral kind.
Dat verhaaltje moet getalenteer
de cabaretiers en humoristen
toch voldoende mogelijkheden
bieden voor het uitdiepen van
de karakters en schrijnende hu
mor. Niets van dat alles. Termi
naal is een opeenstapeling van
slecht uitgewerkte en clichéma
tige typetjes, nep-emoties, tenen
krommend acteerwerk.
Schoolcabaret
Elke nuance en subtiliteit ont
breekt en met de woordgrapjes
kun je hoogstens tijdens een
schoolcabaret nog nét wegko
men. Tijdens zo'n schoolcabaret
zou je niet vallen over een be
roerde imitatie van het nummer
De Voorzitter van Toon Her
mans (Mevrouw Lóóf
hutjes... Loofhutjes), in dit pro
gramma illustreert het een ge
brek aan originaliteit. Het enige
dat nog enigszins overeind blijft
in Terminaal is het muzikale,
maar de teksten van de liedjes
hebben dezelfde diepgang als
het hele programma: die van
een lek kinderbadje.
Er is voldoende bagger van ei
gen bodem te zien op de Neder
landse kleinkunstpodia. De
grens met Vlaanderen moet
daarom maar even dicht, tot een
nieuw kabinet een inburgerings-
cursus Humor verplicht heeft ge
steld.
Ruud Buurman
Gino Sancti presenteert Terminaal,
morgen in de Stadsschouwburg van
Middelburg (deze voorstelling begint
om 20.00 uur) en zaterdag in Theater
Zuidplein in Rotterdam (aanvang
20.15 uur).
2ndInfluenZ
2ndInfluenZ is toe aan de vierde voorronde.
Spine uit Zuid-Beveland combineert rock met rap ar
uit Zuid-Beveland debuteerde onlangs met alternate?
bij Hooi! Koorts. Rock met wortels in de sixties komt i?
Schouwse band Denfer.
Uit dezelfde regio komt Joop met hun cabaretrock Vi.
clen van het Goese Lyceum staan als Flow in d
Vlnr Ruben Brinkman, Porgy Franssen, Eline ten Camp en Olga Zuiderhoek in Wie is er bang voor Virginia Woolf.
foto Ben van Duin
orgy Franssen vond
Wie is er bang voor
Virginia Woolf?' van
Edward Albee altijd een ver
velend toneelstuk. Nu staat
hij als de sarrende George
zelf in het huwelijksdrama,
dat zaterdag is te zien in het
Arsenaaltheater van Vlissin-
gen.
Zoals iedere ambitieuze jon
ge acteur een keer in zijn
leven Hamlet wil spelen, zo dro
men veel gerijpte acteurs ervan
in Who's afraid of Virginia
Wooip. (1962) te spelen. Waarom
Porgy Franssen (Eindhoven,
1957) dan niet? „Ik heb nooit
veel opgehad met Virginia
Woolf', zegt hij. „Ik ben altijd
met de pauze weggelopen. Dat
quasi mooie acteren bevalt me
niet. Ik heb de film ook beke
ken, maar na een half uur had
ik het wel gezien."
Die film uit 1966 van Mike Ni
chols met Elizabeth Taylor en
Richard Burton in de hoofdrol
len is legendarisch. Albees con
troversiële stuk over de gefnuik
te kinderwens van het ruziënde
echtpaar Martha en George had
daarvoor echter al een grote re
putatie verworven. Het is sinds
dien theatermakers blijven in
spireren.
„Ik had niet verwacht dat ik het
ooit zou spelen", zegt Franssen,
die zich als acteur onderscheidt
door een fysieke, expressieve
stijl van spelen.
„Maar als je er dan zelf in staat
is het toch anders. Het is een lek
ker stuk om te doen. zeker in de
ze regie van Gerardjan Rijn-
ders." Hoe verloopt de samen
werking met Rijnders, een thea
termaker met een grote staat
van dienst? „Prettig. Niet dat je
zo'n contact hebt met hem, zo'n
man is het niet. En zo'n man
ben ik zelf ook niet. Hij is een
no-nonsense figuur. Hij zegt wei
nig, maar wat hij zegt snijdt
hout. In deze Virginia Woolf
hebben we alle ruis en onzin ver
wijderd. We leven nu, niet in
1962. Toen had het stuk een heel
andere uitstraling. Wij zijn de
zapcultuur gewend. Als je iets
traags wilt spelen, neem je maar
een Tsjechov.
Wij spelen het als een trein die
doordendert, bijna twee uur ach
tereen. Dan heb je echt een mo
kerslag voor je kop gehad."
Is hij na afloop ook zelf niet vol
ledig uitgeput? „Dat is een ro
mantisch beeld van toneelspe
len", zegt hij met een spotlusti
ge trek om de mond. „Voor som
mige acteurs zal dat beslist op
gaan. Ik heb daar nooit last van.
Op het toneel maak ik mijn
vrouw helemaal af, niets leuker
dan dat, al vereist het wel veel
concentratie."
Dronkemansparafrase
Wie is er bang voor Virginia
Woolf - de titel is een dronke
mansparafrase op Who's afraid
of the big bad woolf - speelt tij
dens een in alcohol gedrenkte
nacht. Martha, de tierende en
smartelijke dochter van een de
caan, en George, een uitgebluste
professor geschiedenis, sarren
en vernederen elkaar. De welbe
spraakte echtelieden reageren
hun frustraties af op het jonge
echtpaar Nick en Honey. Aan
het eind van de ontluisterende
helletocht blijven er vier wrak
ken over. In deze nieuwe uitvoe
ring, gebaseerd op de vertaling
uit 1964 van Gerard Reve,
speelt Olga Zuiderhoek Martha,
Porgy Franssen George. „In we
zen is hij een aardige man, geen
sukkel. Hij had hogerop willen
komen. Dat is niet gelukt. Hij is
afgegaan bij zijn schoonfamilie.
Als je zo in de tang zit, zou ik
zeggen: bekijk het maar, ik ver
trek. Maar dat doet hij niet."
Martha en George kunnen niet
zonder en evenmin met elkaar
leven. „Ze zijn tot elkaar veroor
deeld. Meestal gaat men uit van
de romantische opvatting: die
twee zullen nooit uit elkaar
gaan. Wij zetten letterlijk begra-
fenismuziek in, zoals hetRe-
quiem van Verdi. Dat is mooi ge
kozen, gewaagd ook, om aan te
geven: jongens, dit dragen we
het graf in. Maar dat willen men
sen niet zien hè, die denken lie
ver: 'O god, het is vreselijk, dit
echtpaar heeft het de komende
tijd erg moeilijk, maar daarna
gaat het toch weer samen ver
der.' En begint het spel op
nieuw."
Porgy Franssen ontwikkelde
zich in een kwart eeuw tot een
bijzonder en buitengewoon pro
ductief theatermaker (acteur,
regisseur, docent). Hij werd in
1998 bekroond met de Maiy
Dresselhuys-prijs voor zijn veel
zijdige creativiteit en inzet voor
het theater. Waar komt die drijf
veer vandaan? „Mijn hart ligt
bij het theater. Televisie doe ik
om het geld, al is het niet eens
veel geld. Om opportunistische
redenen vind ik het fijn om als
gewaardeerd acteur in een goe
de advocatenserie als Keyzer
De Boer te staan. Het is niet
eens zo leuk werk als ik eerlijk
ben. Het is wachten, wachten,
wachten. In het theater sta je
voor een publiek van 200 of 800
man. Er is niemand die aan je
kop zeurt of zegt: ga even drie
uur weg, we moeten de lampen
ophangen. Je mag doen wat je
wilt doen en waarvoor je bent
opgeleid. Daar zit veel meer be
vrediging in."
Franssen, vader van drie kinde
ren, komt uit een kinderrijk en
muzikaal Noord-Brabants ge
zin. „Van de veertien kinderen
zijn zeven broers en zussen ac
tief in de professionele muziek.
Ik ben de enige aan het toneel.
'Je kunt wel merken dat jij een
katholiek bent', zei Olga Zuider
hoek laatst tijdens de repetitie
toen ik bij een van de grofheden
in het script enigszins gecho
queerd raakte. Daar móet zij
dan erg om lachen. Voor haar is
dat heel gewoon, maar ik houd
nog steeds niet van vloeken."
Nico de Boer
Wie is er bang voor Virginia Woolf
van Edward Albee door Theaterbu
reau Hummelinck Stuurman. Regie:
Gerardjan Rijnders. Spel: Porgy
Franssen, Olga Zuiderhoek, Eline
ten Camp, Ruben Brinkman. Zater
dag in het Arsenaaltheater in VHssin-
gen. De voorstelling begint om 20.15
uur. Eva Pieper verzorgt vooraf
gaand een gratis toegankelijke voor
bespreking, die begint om 19.30 uur.
Zij zal vooral ingaan op wat dit stuk
van Edward Albee nu zo bijzonder in
drukwekkend maakt en wat de keu
zes zijn van de regisseur Gerardjan
Rijnders.
Speellijst: www.hummelinckstuur-
man.nl
ROTTERDAM
D'un soir un jour. Choreografe Anne
Teresa De Keersmaeker kiest voor
haar creaties muziek als bron én als
verrijkingsproces voor beweging. Met
muziek van Debussy, Stravinsky en
Benjamin. Rosas. Rotterdamse
Schouwburg, wo en do 20.15 uur.
Fred Frith The Arte Quartet. Jazz
in LTV. Gitarist Fred Frith brengt
zijn nieuwe project Urban Still met
The Arte Quartet, bestaande uit vier
saxofonisten. Theater Lantaren Ven
ster wo 20.30 uur.
Leslie Nielsen. De organ-based jazz
funk van Leslie Nielsen is doordrenkt
met soul. Dizzy wo 22.00 uur.
Ahab. Muziektheater. Zoals kapitein
Ahab in Moby Dick met vernietigend
fanatisme zoekt naar de mythische
witte walvis, zo gaat het ook in deze
voorstelling over het najagen van ver
re en onkenbare doelen. Van: Marien
Jongewaard en Huba de Graaff.
Nieuw West. Rotterdamse Schouw
burg, wo en do 20.30 uur.
Caprichos-Desastres. Pianoduo Post
Mulder, gespecialiseerd in moder
ne muziek, maakt samen met compo
nist en theatermaker Arthur Sauer
Caprichos-Desastres, muziektheater
geïnspireerd op de tekeningen van
Goya. Rotterdamse Schouwburg, wo,
do, vrij en za 20.00 uur.
Doe Maar! De popmusical. Neder
land in de jaren '80. Twee jonge mei
den staan op het punt volwassen te
worden. Er is een groot geheim dat ze
altijd zal verbinden. Mét de hits van
Doe Maar. oude Luxor Theater wo,
do, vrij en za 20.00 uur.
Grease. Voor het eerst een compleet
Nederlandstalige versie. Met Jim Bak-
kum (Idols) en Bettina Holwerda.
nieuwe Luxor Theater wo, do, vrij,
za, zo en di 20.00 uur.
Johann Strauss Nieuwjaarsgala. Het
Strauss Festival Orkest met ballet
brengt een programma met de mar
sen, walsen en polka's uit de Weense
keizertijd. Concert- en congresge
bouw de Doelen, do 20.15 uur.
B&W Kwintet en Raffaëlla. Een for
matie met Boudesteijn Van de
Wouw (trombone en trompet), plus
een ritmesectie met hammondorgel.
Na de pauze ook zangeres Raffaëlla.
I.s.m. Jazz Impuls en Jazz Internatio
nal Rotterdam. Concert- en congres
gebouw de Doelen, vrij 20.30 uur.
Rotterdams Philharmonisch Orkest.
O.l.v. JoAnn Faletta. M.m.v. Charlot
te Sprenkels - harp en Daria van den
Bereken - piano. Programma: Fanny
Mendelssohn - Ouverture, Clara Schu
mann - Pianoconcert, Chen Yi - Duo
ye nr.2' (Nederlandse première), Ger-
maine Tailleferre - Concertino voor
harp en orkest; en Zwillich - Concer
to grosso (Nederlandse première).
Concert- en congresgebouw de Doe
len, vrij 20.15 uur.
Sear Bliss. Melodie Black. support.
Baroeg vrij 20.45 uur.
Vrienden van Amstel LIVE!. Neder
landse artiesten en bands zingen in
een muziekestafette eikaars en hun ei
gen hits. Met Rowwen Hèze en Guus
Meeuwis. Ahoy Rotterdam vrij, za en
zo 20.15 uur.
Echt iets om naar toe te leven. Arjan
Ederveen schreef dit bitterzoete mor-
finesprookje over een lesbische kin
derboekenschrijfster die op haar sterf
bed besluit dat ze haar erotische me
moires wil publiceren. Toneelgroep
Amsterdam. Rotterdamse Schouw
burg, vrij 20.15 uur.
Mohammed en Omnya. Sabri Saad El
Hamus neemt de positie en de identi
teit van de moderne moslimvrouw on
der de loep. Theatergroep Maqam La-
maqul. Rotterdamse Schouwburg,
vrij 20.30 uur.
Downward Spiral. Electro/industrial
/gothic/alternative dancenight met
dj's Spud Guest. Baroeg za 21 uur.
The Hoodoo Gang. Rhythm blues
uit België. Bluessocieteit L'Esprit za
20.30 uur.
Public Animal. John Buijsman maakt
van leven en werk van de Rotterdam
se schrijver/dichter/mythe Cornelis
Bastiaan Vaandrager een literaire mu
ziektheaterproductie. Met jazz van
saxofonist Keimpe de Jong en gitarist
Andreas Suntrop. Rotterdamse
Schouwburg, za première 20.30 uur.
Vincent Courtois - Sylvie Courvoisier
- Ellerly Eskelin. Het project van de
Franse cellist Vincent Courtois, de
Zwitserse Sylvie Courvoisier op pia
no en op sax Ellerly Eskelin. Theater
Lantaren/Venster za 21.00 uur.
Gino Sancti: Terminaal. Theatraal ca
baret, met grote levensvragen en zon
der antwoorden. Theater Zuidplein,
za 20.15 uur.
De ideale ernst of het belang van een
echtgenoot. Versmelting van de twee
fraaiste komedies van Oscar Wilde:
An ideal husband en The importance
of being Earnest, 't Barre Land. Rot
terdamse Schouwburg, za 20.15 uur.
Kusum Gboo Dance Ensemble. Een
voorstelling met Ghanese percussie,
dans en zang. Theater de Evenaar zo
15 uur.
Sumatran Folk Cinema. Met film,
dj's en concert Neung Phak Subli
me Frequencies. Worm zo 20.30 uur.
Willem Hellbreker Quartet.
Mainstream jazz met wortels in de
jazz uit de jaren 50 en 60 en met ver
takkingen in de sound van de jazz
van nu: communicatief, open en inter
actief. Dizzy di 22.00 uur.
ANTWERPEN
Hoop. Theatermonoloog over een ge
stoorde moederdochter-relatie, van
en door Abke Haring, wo. t/m za.
Theater Zuidpool 20 uur.
Amazones. Theaterstuk over drie
vrouwen rond de veertig, die hun le
ven oppikken nadat ze door hun part
ner zijn verlaten, naar de auteur
Jean-Marie Chevret. za. première
Noordtheater 20 uur, zo. 15 uur.
Zondag Vaderdag. Komedie over
ouder en eenzaam worden en het le
ven in een verzorgingstehuis, naar A
month of Sundays van Bob Larbey in
een vertaling van Frank De Kaey. do.
vr. en za. EWT 20.30 uur, zo. 15 uur.
Voorstellingen in het Raamtheater:
Een ontgoocheling, theaterstuk naar
roman van Willem Elsschot, over de
tragikomische lotgevallen van vader
Louis en zoon Kareltje De Keizer, ge
speeld door Herman Verbeeck en
zoon Vincent Verbeeck; intermezzo
op accordeon met werk van Astor Pia-
zolla, do. vr. en za. 20 uur, zo. 15 uur;
Oom Wanja/NTGent, theatervoorstel
ling naar klassieker van Tsjechov,
door Waltzing Mathilde. do. vr. en za.
20 uur, zo. 15 uur.
Voorstellingen in de Bourla:
Bezonken rood, theaterstuk van Guy
Cassiers, met rouwzang op de gestor
ven moeder en herinneringen aan de
Jappenkampen van WO II, naar de ro
man van Jeroen Brouwers, met Dirk
Roothooft, wo. en do. 20 uur; Alex
Quasimov, concert met klassieke mu
ziek uit Azerbeidzjan, zo. 20 uur.
Voorstellingen in het Fakkeltheater:
De Chaostheorie, cabareteske voor
stelling over de chaos in de wereld
door tekenaar, muzikant en komiek
Fritz van den Heuvel, do. 20.30 uur;
100 Legaal, cabaret waarin racis
tische clichés behandeld worden door
de Marokkaanse stand-up comedian
Youssef El Moussaoui, zo. 20.30 uur.
Voorstelling Arenbergschouwburg:
De Kempvader - Kleine Tony, zwarte
komedie van de auteur Alex van War
merdam, over wanhoop en verwar
ring, die er kan ontstaan in een drie
hoeksrelatie, wo. do. en vr. 20.15 uur.
Voorstellingen in Roma en Rataplan:
La cuccina delTarte, circustheater in
de vrolijkste keuken ter wereld door
Circus Ronaldo, wo. t/m za. De Roma
20.30 uur, zo. 15 uur; Not one tiger,
concert door componiste, gitariste en
zangeres Kathleen Vandenhoudt, do.
rataplan 20.30 uur; Djangofollies, her
denkingsconcert voor de geboortedag
van Django Reinhardt door diverse
groepen, vr. en za. Rataplan 20.30
uur, zo. 15.00 uur
Beauty and the Beast - Liefde is beto
verend. Sprookje gebaseerd op de no
velle uit de 18de eeuw en gebracht
met orkest, za. première Stads
schouwburg 20 uur, zo. 18 uur.
Toots Thielemans in concert, do. Zui-
derkroon 20 uur.
Concerten en voorstelling de Singel:
Soit le puits etait profond- Christian
Rizzo, dans, gebaseerd op Alice in
Wonderland van Lewis Caroll van en
door de Franse kunstenaar, rockmuzi-
kant, danser en choreograaf Rizzo,
wo. en do. 20 uur; Recitar Cantando,
concert met aria's en cantates met
werk van Monteverdi, Fontana, Cacci-
ni, Frescobaldi en Busatti door Mar
co Beasly Accordone o.l.v. Guido
Morini, wo. 20 uur; Concert met werk
van Eötvös, Kurtag en Francesconi,
waarin de cimbalon centraal staat
door het Spectra Ensemble o.l.v. Fi-
lip Rathé, do. 20 uur; La Chute de la
Maison Usher (1928), film van Jean
Epstein, met soundtrack van de Itali
aanse componist Ivan Fedele; retro
spectieve ode door het Hermes Ensem
ble o.l.v. Marco Angius, vr. 20 uur.
Concerten Koningin Elisabethzaal:
Concert met Wagner Tannhauser (ou
verture bachanale) en Holst the
planets door de Filharmonie o.l.v. di
rigent Martin Yates m.m.v. de Koor
academie, vr. 20 uur; violist Maxim
Vengerov in concert, di. 20 uur.
Balanchine - Forsythe - Shimazaki
Ballet gemengde choreografieën door
Koninklijk Ballet van Vlaanderen,
do. en za. Theater 't Eilandje 20 uur.
akoestisch met een eigen repertoire van soft-pop met?
invloeden. De Walcherse britpopband The Straitsfy?
tijdens het juryberaad.
De Burcht, Kwadendamme, 20.00 uur
Adrie Oosterling
Adrie Oosterling staat op het podium.
Hij brengt een selectie van oudere nummers, maaroo':
nieuw materiaal uit zijn laatste voorstelling, met bed
ding aan de vleugel, op Indisch harmonium en accord s
Ledeltheater, Oostburg, 20.15 uur
Folklore
Slask brengt Poolse folklore.
Muziek, acrobatische en lyrische dans, liederen, auth^
instrumenten en kleurrijke kostuums vormen een avid
lijke reis door de tradities van de streek Silezië inZuic-(i
Polen, met als hoofdstad Wroclaw.
Stadsschouwburg De Maagd, Bergen op Zoom, 20.1jq
Theaterconcert
Rick de Leeuw Jan Hautekiet presenteren Het lev^nii
nooit zo mooi geweest.
Het leven is volgens het duo een perk waar seks, gew&:
de en gladiolen groeien in het wild. Het kan er donkere'
doornig zijn, maar ook mooi en poëtisch voor wie hetpj
onbeschroomd durft te betreden. De Leeuw zingtentg
gloedvol, Hautekiet zit aan de vleugel.
Arsenaaltheater, Vlissingen, 20.15 uur
Wereldmuziek
A fusion where East meets West is Wereldmuziek.
Interculturele ritmes op de pakhawaj, synthesizer, cons
djembé en andere percussie-instrumenten van Rishabi
Dhar en Saptarshi Roy uit India en Sangomaifercusjjl
Nederland). Rishabh Dhar is beroemd in India vamreg
Pakhawaj spel. Saptarshi Roy geldt als de snelstesyü
zer-speler uit India en wordt geroemd om zijn spelopa
rod (een Indiaas snaarinstrument).
Sangoma Percussie verzorgt al meer dan 25 jaar percis
sie-optredens met conga's, djembé en andere percussie-
strumenten.
Theater De Wegwijzer, Nieuw- en Sint Joosland,2M
Marsha
De singer/songwriter Marsha treedt op
Zij won in 2005 de singer songwriter prijs van de Z»
belofte en formeerde datzelfde jaar een begeleidingsba
om meer festivals en grotere optredens te kunnen does
't Zottekot, Vlissingen 21.00 uur
ZATERDAG
Popsongs
Fragile brengt popsongs met strijkkwartet.
Fragile is een popband aangevuld met strijkers. Oudei
cente hits passeren de revue, van Beatles tot Prince,ri
nel Richie tot Robbie Williams. De bezetting: Aadvac
zang (gitaar), Rolf Goetheer (toetsen en zang), AdOstl
en zang), Guido Wal (gitaar), Louis Filius (drums ena
Barbara Dierx (viool), Els Beekman (viool), Melanien
Overbeeke (altviool) en Tonnie Hugens (cello).
Brasserie van De Drukker® Middelburg, 15.00 uur
Familiemusical
Jungle Boek - Mowgli en het Regenwoud is een familii
cal naar de verhalen van Rudyard Kipling.
Opgevoed door een roedel wolven kent het jongetjeM
de jungle als geen ander. Met zijn vrienden gaat hijdf
aan met de houthakkers, die het regenwoud te lijf wil
gaan met hun motorzagen.
Met Smadar Monsinos, Carolina Dijkhuizen en Gable
sen.
Scheldetheater, Terneuzen, 15.00 en 19.00 uur
Akoestisch
Milow verzorgt een akoestisch optreden.
Jonathan Vandenbroeck, zoals de Leuvenaar in het bi
ven heet, zingt en begeleidt zichzelf op gitaar. De tien
van op zijn debuutalbum The Bigger Picture handeier
namelijk over zichzelf.
De Waterput, Bergen op Zoom, 16.30 uur
Ambras
Muziekgroep Ambras presenteert Tot Botskes.
De groep zingt in het Oostzeeuws-Vlaamse dialectlia
die dikwijls spontaan onder het volk zijn ontstaan,ge
seerd op een of ander voorval in de streek, maarookz
schreven liedjes.
De bezetting: Hans van Bellen (gitaar en zang), Rob v,
len (viool en zang), Jos Neve (zang, accordeon en cont
en Piet Scheerders (zang en gitaar).
Dorpshuis Luctor et Emergo, Rilland, 20.00 uur
Blijspel
De Camere van Rhetorica Sint Jan ten Steene brengt I
via's Vrienden op de planken.
De komische thriller van John Patrick wordt opgevoa
der regie van Annie Coppieters, ter gelegenheid vanb
90-jarig bestaan van de vereniging.
De Halle, Axel, 20.00 uur
Gitarist
Jan Akkerman geeft een concert.
In 2005 kreeg de gitarist een Gouden Haip voor zijn?
oeuvre. Een greep uit zijn eigen repertoire van ballsi
blues, rock en swing, akoestisch en elektrisch bijgesla
door drie topmuzikanten.
Ledeltheater, Oostburg, 20.15 uur
Toneelstuk
Theaterproductiehuis Zeelandia speelt Een Zeeuwsen
Zie woensdag.
Verenigingsgebouw De Zandput, Serooskerke (W)J
uur
Duinart
Theatergroep Duinart brengt Het land hiernaast.
De productie is een bewerking van cle tovenaar van ft
der regie van Peter Adriaanse. Doortje (Maja van BS
gooijen) denkt dat niemand om haar geeft. In haar dra
komt ze in het magische land van Oz. Daar ontmoet
vogelverschrikker (Peter Boot), een blikken maft.®1»
bon) en een leeuw (Willem van der Ent).
Spiegeltheater, Middelburg, 20.00 uur
Cabaret
Veldhuis Kemper presenteert Tijd heelt alle zond®'
De voorstelling is uitverkocht.
Stadsschouwburg, Middelburg, 20.00 uur
Drama
Wie is er bang voor Virginia Woolf? is een drama van
Edward Albee.
George en zijn vrouw hebben een idealistisch en neig
de stel uitgenodigd. Het resultaat: een lange avonds®
drinken, die uitmondt in een nachtmerrie van verrat
hullingen. Met Pcrgy Franssen en Olga Zuiderhoek.
Arsenaaltheater, Vlissingen, 20.15 uur
*1