Wij zijn op zoek naar enthousiaste collega's w
WGGGNGR dagbladen
Meer bereiken. MetWegener
die op een innovatieve manier mee willen bouwen aan een kwalitatief sterk Domein Consumentenmarketing
Marketing Brandmanagement
Binnen deze afdeling wordt op een bevlogen wijze
vorm gegeven aan het zo optimaal mogelijk bewerken
van de consumentenmarkt.
Creatief en innovatief denken is daarbij essentieel, net
als doelgroep- en resultaatgericht handelen. De markt
is volop in beweging en dat biedt veel ruimte voor
nieuwe mogelijkheden.
Marketing Intelligence
De afdeling Marketing Intelligence ontwikkelt voor het domein Consumentenmarketing op gestructureerde
wijze klantkennis over effectiviteit en rendement van marketingcampagnes binnen verschillende segmenten
en over attitudes, gedrag en meningen in de markt t.a.v. nieuwsconsumptie. Het doel hiervan is om op basis
van deze klantkennis maximaal rendement en waarde te genereren uit onze consumentenrelaties. Tevens
voorziet deze afdeling het domein Consumentenmarketing van frequente stuurinformatie over de ontwikke
ling in Key Performance Indicators. Marketing Intelligence heeft de ambitie om hét kenniscentrum te zijn voor
Wegener Dagbladen.
Bij Wegener Dagbladen (Brabants Dagblad, BIN/De Stem, PZC, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor en de Twentsche Courant/Tubantia)
speelt consumentenmarketing een vitale rol. Het centrale domein Consumentenmarketing is verdeeld in vier afdelingen: Marketing Brandmanage
ment, Marketing Intelligence, Line- Brand extensions en Klant Contact Center. Deze nieuwe afdelingen focussen zich op een viertal speerpunten: het
creëren van maximale klantwaarde voor de Wegener Dagbladen in de consumentenmarkt, het ontwikkelen van regionale, multimediale nieuws- en
informatieproducten, het exploiteren van onder meer line extensions met nieuwe verdienmodellen en het uitkristalliseren van een brandingstrategie
voor de Wegenertitels.
De wijze waarop de nieuwe organisatie aan de slag gaat, kenmerkt zich door een inspirerende en innoverende wijze van opereren op een slagvaardige
en betrouwbare basis. Sterke aandacht gaat uit naar het neerzetten van een professionele marketingorganisatie die zich kan meten met andere uitge
verijen van regionale media in Europa, met meetbare resultaten, veel aandacht voor structurele leerprocessen en geavanceerde marketingtools.
Hier ligt voor mensen die zich willen onderscheiden een boeiende opgave. Wij verwelkomen zulke collega's graag en hopen dat je hiermee geïnspireerd
wordt je belangstelling voor één van de functies bij de betreffende contactpersoon kenbaar te maken.
Database marketinganalist/ campagne ontwerper (1,6 fte)
Als database marketinganalist/ campagne ontwerper analyseer je campagnes en trends in de klantenda
tabase. Op basis hiervan lever je conclusies en aanbevelingen voor acties en beleid om de klantwaarde te
verhogen. Het rendement van campagnes wordt ook verhoogd door de scherpe selecties die jij maakt op
basis van jouw scoringsmodellen.
Je bent verantwoordelijk voor het ontwerp en de inrichting van campagne-templates in ons nieuwe campag
ne management systeem. Je levert evaluaties van campagnes op in de campagne bibliotheek en ontwikkelt
het campagne dashboard en de prognosetool. Je levert bruikbare managementinformatie. We zoeken naar
een mix van ervaren analisten en net afgestudeerden.
Functie-eisen: Werk - en denkniveau: HBO/WO (bij voorkeur commercieel-economische studierichting). Je
hebt een sterk analytisch vermogen met statistische kennis. Kennis van lezersmarkt dagbladen, oplagemar-
keting en redactie. Kennis van/ervaring met databases/tools/applicaties: MS Office, Business Objects, SPSS,
campagne management systemen, Anolis PC/LS/DCS. Direct marketing kennis, NIMA-B.
Marktonderzoeker (1,0 fte)
De marktonderzoeker ontwikkelt, organiseert en analyseert professionele lezers- en redactionele markt
onderzoeken. Je volgt en signaleert wereldwijde ontwikkelingen met betrekking tot krantformules en het
marketingbeleid met betrekking tot kranten. Tevens volg je relevant internationaal onderzoek. Je vertaalt alle
informatie naar concrete adviezen waarmee het commercieel en redactioneel management, zowel centraal
als decentraal, in staat wordt gesteld een doelmatiger beleid te ontwikkelen en uit te voeren.
Functie-eisen: WO werk- en denkniveau. Kennis van (nieuwste) marktonderzoekstechnieken, sterk analy
tisch vermogen, kennis en beheersing van analysetools (SPSS, Business Objects, NetQuestionnaires). Kennis
van lezersmarkt dagbladen, oplagemarketing en redactie. Minimaal 3 jaar ervaring met inkoop van onderzoek
en het zelfstandig opzetten en uitvoeren van onderzoekstrajecten. Beheersing van MS Office en Powerpoint.
Kennismanager (1,6 fte)
De kennismanager legt nieuwe inzichten en kennis opgedaan uit campagne-evaluaties en onderzoek vast en
draagt actief deze inzichten en kennis uit binnen consumentenmarketing. Je managed leerprocessen met als
doel kennisontwikkeling. Je bent eigenaar van de marketing database, de (markt)onderzoeksbibliotheek en de
campagnebibliotheek en je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en toegankelijkheid hiervan. Tevens is
de kennismanager eigenaar van het campagne testjaarplan (centraal en uitgeverijen) en het laten vullen van
de pijplijn met nieuwe testideeën. Via het organiseren van interne seminars verspreid je externe kennis.
Functie-eisen: HBOA/VO werk- en denkniveau (bij voorkeur commercieel-economische studierichting en
informatiemanagement). Kennis van/ervaring met interpreteren van onderzoeksresultaten en splitrun tests.
Je hebt ervaring met kennissystemen, datamodellen en campagnemanagement systemen. Direct marketing
kennis, NIMA-B.
Voor alle functies geldt
Dat we op zoek zijn naar bevlogen, betrouwbare en innovatieve collega's, die denken én doen, maar altijd het resultaat voorop hebben staan.
Daarnaast een goede beheersing, mondeling en schriftelijk, van de Nederlandse en Engelse taal. Voor 'Database marketinganalist campagne ontwerper' wordt tevens redelijke beheersing van de Duitse
taal gevraagd. De standplaats voor alle functies is Apeldoorn, flexwerken is in beperkte mate mogelijk.
Wij bieden
Een aantrekkelijke baan binnen een platte organisatie met ruimte voor eigen initiatief. Je werkt binnen een professionele omgeving met collega's die van dit nieuwe domein een succes gaan maken. Wij
gaan voor kwaliteit van mens en product. Dit is onder meer terug te vinden in een prima arbeidsvoorwaardenpakket, een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Informatie en sollicitatie
Wil je nadere informatie over deze functies, neem dan voor de functies bij Marketing Intelligence contact op met Erik de Gruijter, tel. 06-53658411/ e-mail e.dgruijter@wegener.nl,
en voor de functies bij Marketing Brandmanagement metTialde Postma, tel. 06-20300497/ e-mail t.postma@wegener.nl.
Je sollicitatiebrief en CV kun je vóór 1 februari 2007 sturen (of e-mailen) naar Wegener Dagbladen BV/Consumentenmarketing, Brabants Dagblad, t.a.v. Peter van Kampen, Postbus 235,
5201 HB, 's-Hertogenbosch, p.o@brabantsdagblad.nl
Productmanager abonnementen (1,0 fte)
Als Productmanager abonnementen houd je je bezig met het ontwikkelen en uitvoeren
van het beleid op het vlak van werving van nieuwe abonnees. Je analyseert de markt en de
ontwikkelingen en je signaleert kansen en mogelijkheden. Op een pro-actieve wijze initieer
je renderende, innovatieve en doelgroepgerichte wervingscampagnes.
Functie-eisen: HBO/WO werk- en denkniveau, minimaal drie jaar relevante werkervaring.
Goede kennis van direct marketing en doelgroepbenadering. Kennis van en ervaring met
(de interpretatie) van databasesystemen is essentieel.
Productmanager klantwaarde (i.ofte)
Als Productmanager klantwaarde houd je je bezig met het ontwikkelen en uitvoeren
van het beleid op het vlak van verhoging van klantwaarde van bestaande abonnees. Je
analyseert de markt en ontwikkelingen en je signaleert kansen en mogelijkheden. Op een
pro-actieve wijze initieer je renderende, innovatieve en doelgroepgerichte campagnes die
leiden tot maximalisering van klantwaarde.
Functie-eisen: HBO/WO werk- en denkniveau, minimaal twee jaar relevante werkervaring.
Goede kennis van direct marketing en doelgroepbenadering. Kennis van en ervaring met
(de interpretatie) van databasesystemen is essentieel.
Productmanager online d,ofte)
Als Productmanager online richt je je op het ontwikkelen en uitvoeren van beleid op het
vlak van diverse online waardeproposities. Je analyseert de markt en de ontwikkelingen
en je signaleert kansen en mogelijkheden. Op een pro-actieve wijze initieer je innovatieve
en doelgroepgerichte online en e-mail campagnes. Je houdt je met name bezig met het
uitbouwen van online concepten voor werving, maar ook met klantwaarde activiteiten.
Functie-eisen: HBOA/VO werk- en denkniveau. Goede kennis van multimedia en online
ontwikkelingen (binnen de dagbladenmarkt). Enige jaren werkervaring op het gebied van
online. Goede kennis van direct marketing en doelgroepbenadering. Kennis van en ervaring
met (de interpretatie van) databasesystemen is essentieel.
Managementassistent (1,0 fte)
In deze functie coördineer je en voer je zelfstandig diverse secretariaats- en administra
tieve werkzaamheden uit. Ook houd je je bezig met het opzetten en uitvoeren van kleine
projecten.
Functie-eisen: MBO+, affiniteit met en bij voorkeur enige kennis van de lezersmarkt van
dagbladen. Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een commerciële omgeving.