WGGGNGR dagbladen Wij zijn op zoek naar enthousiaste collega's <nw) Meer bereiken. Met Wegener Bij Wegener Dagbladen (Brabants Dagblad, BN/De Stem, PZC, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor en deTwentsche Courant/Tubantia) speelt consumentenmarketing een vitale rol. Het centrale domein Consumentenmarketing is verdeeld in vier afdelingen: Marketing Brandmanage- ment, Marketing Intelligence, Line- Brand extensions en Klant Contact Center. Deze nieuwe afdelingen focussen zich op een viertal speerpunten: het creëren van maximale klantwaarde voor de Wegener Dagbladen in de consumentenmarkt, het ontwikkelen van regionale, multimediale nieuws- en informatieproducten, het exploiteren van onder meer line extensions met nieuwe verdienmodellen en het uitkristalliseren van een brandingstrategie voor de Wegenertitels. De wijze waarop de nieuwe organisatie aan de slag gaat, kenmerkt zich door een inspirerende en innoverende wijze van opereren op een slagvaardige en betrouwbare basis. Sterke aandacht gaat uit naar het neerzetten van een professionele marketingorganisatie die zich kan meten met andere uitge verijen van regionale media in Europa, met meetbare resultaten, veel aandacht voor structurele leerprocessen en geavanceerde marketingtools. Hier ligt voor mensen die zich willen onderscheiden een boeiende opgave. Wij verwelkomen zulke collega's graag en hopen dat je hiermee geïnspireerd wordt je belangstelling voor één van de functies bij de betreffende contactpersoon kenbaar te maken. die op een innovatieve manier mee willen bouwen aan een kwalitatief sterk Domein Consumentenmarketing Marketing Brandmanagement Binnen deze afdeling wordt op een bevlogen wijze vorm gegeven aan het zo optimaal mogelijk bewerken van de consumentenmarkt. Creatief en innovatief denken is daarbij essentieel, net als doelgroep- en resultaatgericht handelen. De markt is volop in beweging en dat biedt veel ruimte voor nieuwe mogelijkheden. Productmanager abonnementen (1,0 fte) Als Productmanager abonnementen houd je je bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van het beleid op het vlak van werving van nieuwe abonnees. Je analyseert de markt en de ontwikkelingen en je signaleert kansen en mogelijkheden. Op een pro-actieve wijze initieer je renderende, innovatieve én doelgroepgerichte wervingscampagnes. Functie-eisen: HBO/WO werk- en denkniveau, minimaal drie jaar relevante werkervaring. Goede kennis van direct marketing en doelgroepbenadering. Kennis van en ervaring met (de interpretatie) van databasesystemen is essentieel. Productmanager klantwaarde (i.ofte) Als Productmanager klantwaarde houd je je bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van het beleid op het vlak van verhoging van klantwaarde van bestaande abonnees. Je analyseert de markt en ontwikkelingen en je signaleert kansen en mogelijkheden. Op een pro-actieve wijze initieer je renderende, innovatieve en doelgroepgerichte campagnes die leiden tot maximalisering van klantwaarde. Functie-eisen: HBO/WO werk- en denkniveau, minimaal twee jaar relevante werkervaring. Goede kennis van direct marketing en doelgroepbenadering. Kennis van en ervaring met (de interpretatie) van databasesystemen is essentieel. Productmanager online (1,0 fte) Als Productmanager online richt je je op het ontwikkelen en uitvoeren van beleid op het vlak van diverse online waardeproposities. Je analyseert de markt en de ontwikkelingen en je signaleert kansen en mogelijkheden. Op een pro-actieve wijze initieer je innovatieve en doelgroepgerichte online en e-mail campagnes. Je houdt je met name bezig met het uitbouwen van online concepten voor werving, maar ook met klantwaarde activiteiten. Functie-eisen: HBO/WO werk- en denkniveau. Goede kennis van multimedia en online ontwikkelingen (binnen de dagbladenmarkt). Enige jaren werkervaring op het gebied van online. Goede kennis van direct marketing en doelgroepbenadering. Kennis van en ervaring met (de interpretatie van) databasesystemen is essentieel. Managementassistent (1,0 fte) In deze functie coördineer je en voer je zelfstandig diverse secretariaats- en administra tieve werkzaamheden uit. Ook houd je je bezig met het opzetten en uitvoeren van kleine projecten. Functie-eisen: MBO+, affiniteit met en bij voorkeur enige kennis van de lezersmarkt van dagbladen. Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een commerciële omgeving. Marketing Intelligence De afdeling Marketing Intelligence ontwikkelt voor het domein Consumentenmarketing op gestructureerde wijze klantkennis over effectiviteit en rendement van marketingcampagnes binnen verschillende segmenten en over attitudes, gedrag en meningen in de markt t.a.v. nieuwsconsumptie. Het doel hiervan is om op basis van deze klantkennis maximaal rendement en waarde te genereren uit onze consumentenrelaties. Tevens voorziet deze afdeling het domein Consumentenmarketing van frequente stuurinformatie over de ontwikke ling in Key Performance Indicators. Marketing Intelligence heeft de ambitie om hét kenniscentrum te zijn w Wegener Dagbladen. Database marketinganalist/ campagne ontwerper (1,6 fte) Als database marketinganalist/ campagne ontwerper analyseer je campagnes en trends in de klantenda tabase. Op basis hiervan lever je conclusies en aanbevelingen voor acties en beleid om de klantwaarde te verhogen. Het rendement van campagnes wordt ook verhoogd door de scherpe selecties die jij maakt op basis van jouw scoringsmodellen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwerp en de inrichting van campagne-templates in ons nieuwe campag ne management systeem. Je levert evaluaties van campagnes op in de campagne bibliotheek en ontwikkelt het campagne dashboard en de prognosetool. Je levert bruikbare managementinformatie. We zoeken naar een mix van ervaren analisten en net afgestudeerden. Functie-eisen: Werk - en denkniveau: HBOA/VO (bij voorkeur commercieel-economische studierichting). Je hebt een sterk analytisch vermogen met statistische kennis. Kennis van lezersmarkt dagbladen, oplagemar- keting en redactie. Kennis van/ervaring met databases/tools/applicaties: MS Office, Business Objects, SPSS, campagne management systemen, Anolis PC/LS/DCS. Direct marketing kennis, NIMA-B. Marktonderzoeker (1,0 fte) De marktonderzoeker ontwikkelt, organiseert en analyseert professionele lezers- en redactionele markt onderzoeken. Je volgt en signaleert wereldwijde ontwikkelingen met betrekking tot krantformules en het marketingbeleid met betrekking tot kranten, tevens volg je relevant internationaal onderzoek. Je vertaalt alle informatie naar concrete adviezen waarmee het commercieel en redactioneel management, zowel centraal als decentraal, in staat wordt gesteld een doelmatiger beleid te ontwikkelen en uit te voeren. Functie-eisen: WO werk- en denkniveau. Kennis van (nieuwste) marktonderzoekstechnieken, sterk analy tisch vermogen, kennis en beheersing van analysetools (SPSS, Business Objects, NetQuestionnaires). Kennis van lezersmarkt dagbladen, oplagemarketing en redactie. Minimaal 3 jaar ervaring met inkoop van onderzoek en het zelfstandig opzetten en uitvoeren van onderzoekstrajecten. Beheersing van MS Office en Powerpoint. Kennismanager (1,6 fte) De kennismanager legt nieuwe inzichten en kennis opgedaan uit campagne-evaluaties en onderzoek vast en draagt actief deze inzichten en kennis uit binnen consumentenmarketing. Je managed leerprocessen met als doel kennisontwikkeling. Je bent eigenaar van de marketing database, de (markt)onderzoeksbibliotheek en de campagnebibliotheek en je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en toegankelijkheid hiervan. Tevens is de kennismanager eigenaar van het campagne testjaarplan (centraal en uitgeverijen) en het laten vullen van de pijplijn met nieuwe testideeën. Via het organiseren van interne seminars verspreid je externe kennis. Functie-eisen: HBO/WO werk- en denkniveau (bij voorkeur commercieel-economische studierichting en informatiemanagement). Kennis van/ervaring met interpreteren van onderzoeksresultaten en splitrun tests. Je hebt ervaring met kennissystemen, datamodellen en campagnemanagement systemen. Direct marketing kennis, NIMA-B. Voor alle functies geldt Dat we op zoek zijn naar bevlogen, betrouwbare en innovatieve collega's, die denken én doen, maar altijd het resultaat voorop hebben staan. Daarnaast een goede beheersing, mondeling en schriftelijk, van de Nederlandse en Engelse taal. Voor 'Database marketinganalist campagne ontwerper' wordt tevens redelijke beheersing van de Duitse taal gevraagd. De standplaats voor alle functies is Apeldoorn, flexwerken is in beperkte mate mogelijk. Wij bieden Een aantrekkelijke baan binnen een platte organisatie met ruimte voor eigen initiatief. Je werkt binnen een professionele omgeving met collega's die van dit nieuwe domein een succes gaan maken. Wij gaan voor kwaliteit van mens en product. Dit is onder meer terug te vinden in een prima arbeidsvoorwaardenpakket, een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Informatie en sollicitatie Wil je nadere informatie over deze functies, neem dan voor de functies bij Marketing Intelligence contact op met Erik de Gruijter, tel. 06-53658411/ e-mail e.dgruijter@wegener.nl, en voor de functies bij Marketing Brandmanagement metTialde Postma, tel. 06-20300497/ e-mail t.postma@wegener.nl. Je sollicitatiebrief en CV kun je vóór 1 februari 2007 sturen (of e-mailen) naar Wegener Dagbladen BV/Consumentenmarketing, Brabants Dagblad, t.a.v. Peter van Kampen, Postbus 235, 5201 HB, 's-Hertogenbosch, p.o@brabantsdagblad.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2007 | | pagina 54