PZC Die poppetjes duiken plots overal op Vis uit de Oosterschelde heeft net dat beetje extra Wimpers Dure gymp Grote maten Wie zijn toch de Cmons? «edactie bijlagen: 0113-315680 'ivww.pzc.nl E.mail:redactie@ pzc.nl postbus 31, 4460 AA Goes Advertentie-exploitatie: Noord-en Midden-Zeeland: 0113-315520; Zeeuws-Vlaanderen: 0114-372770; Nationaal: 020-4562500. zaterdag 30 september 2006 Mode voor-grotere maten; steeds; meer merken werpen zich er op. Een gevolg van de toenemende omvang van de clientèle, waar schijnlijk. Of gewoon een er kenning van het feit dat mode meer is dan een slank lijf. Mode merk Oui heeft voor de rondere vrouwen de lijn Oui&Co be dacht. Met mooi afkledende mo de, feitelijk niet anders dan wat voor die slankere dames be dacht is. Informatie: 020-6143127. De Cmons zijn de driedimensionale uitvoering van de schilderingen van graffiti-kunstenaar Boris Hoppek. op MTV en een eigen fansite op Hyves. Dit alles dankzij de gro te animator achter het verzon nen bestaan van de vrienden groep, de Duitse autofabrikant Opel. Die zag in Hoppeks crea ties de mogelijkheid om contact te maken met een doelgroep die Opel normaal gesproken vol overtuiging links laat liggen,.de jonge twintiger. Het belegen imago van Opel speelt het merk al jaren parten, en de Cmons die nen dat wat op te vijzelen. Opdracht De Cmons hebben dan ook geen ander doel dan de aandacht te vestigen op de hipste nieuwko mer in de reeks modellen van Opel, de Corsa. Alles wat verder rond de groep gebeurt, de kle ding, de website, de filmpjes op internet, staat ten dienste van die opdracht. Red, White, Blue, Cherri en Moon zullen binnen kort in alle reclame voor de Opel Corsa verschijnen. Ook de documentaire van de Cmons op foto's pr-bureau Weber Shandwick MTV is er dankzij Opel en op de door Opel gesponsorde uitrei king van de Europese MTV-Awards later dit jaar zul len ze ook aanwezig zijn. Het gaat er om een link te leggen tus sen de Cmons en Corsa, zegt Maartje Maas van pr-bureau Weber Shandwick, die de cam pagne in Nederland begeleidt. „Het is mooi als mensen die fi guurtjes leuk vinden, dat straalt af op de Opel Corsa", aldus Maas. Vandaar ook de petjes, T-shirts en sweatshirts op inter net. Mensen kunnen afbeeldin gen downloaden en die op hun T-shirt strijken, maar ook zelf kledingstukken samenstellen met de afdrukken van de Cmons en die thuis laten bezorgen. De prijs ligt rond de 17 euro voor een bedrukt T-shirt en 25 euro voor een bedrukt vest met capu chon. Koos van Wees Meer informatie: www.thecmons.com. L'Oréal gaat maar door met het gebruik van internationale ster- ren voor haar make-up-produc- i ten. Ze zijn het waard, waar- 1 schijnlijk. Na Claudia Schiffer, Andie McDowell, Natalie lm- bruglia, Eva Longoria, Scarlett ,j Johansson en Jane Fonda treedt nu ook Europa's meest geprezen actrice Penélope Cruz op voor j de cosmeticagigant. De ster uit j 'Volver' maakt reclame voor tele-', scopic mascara, dat de wimpers groter dóet lijken dan ze werke- lijk zijn en voor een naar haar vernoemde lippenstift uit de reeks Star Secrets. De eerste is er voor 13,99 euro, de lipstick kost 11,99 euro. Ze zijn te zien op MTV, in de straat, op T-shirts. De Cmons (spreek uit Come-ons) veroveren de wereld. Achter het vriende lijke uiterlijk van de poppe tjes Red, White, Blue, Cher ri en Moo schuilt een uitge kiend marketingconcept. Er zijn T-shirts, tassen, sleu telhangers en petjes*met hun afbeeldingen. Op internet circuleren foto's van blote bui ken en schouders waarop hun silhouetten zijn weergegeven. En op muren en vuilcontainers groeit het aantal stickers met de conterfeitsels van de poppetjes. Kortom: de Cmons zijn met een zegetocht bezig. Maar wie zijn de Cmons? Vol gens een persbericht van een over het algemeen serieus pr-bu- reau gaat het om een al sinds 2000 bestaande band uit Barce lona, die al vijf albums heeft op genomen én naar wie zelfs stra ten zijn vernoemd. Maar dat is natuurlijk onzin. De Cmons za gen pas in mei dit jaar het le venslicht. En hoewel op hun website www.thecmons.com niet te oritkomen valt aan hun song 'Come on' is van een echte hit nog geen sprake. De Cmons danken hun relatieve bekendheid aan de inspannin gen van hetzelfde pr-bureau om het vijftal overal te laten opdui ken, zodat iedereen zich gaat af vragen wat dat toch voor figuur tjes zijn. En aan hun uiterlijk. De Cmons zijn de driedimensio nale uitvoering van de schilde ringen van graffiti-kunstenaar Boris Hoppek en onderscheiden zich door hun gebrek aan de tails. Geen neus, haar of wenk brauwen, wel enorme dikke ro de lippen, en dunne verticale streepjes als ogen. Grappig en in één oogopslag herkenbaar, voor poppen en stripfiguurtjes een basisvoorwaarde. Hoppek maakte eerder een serie poppen Een Converse gymp voor 199,95 euro? Ja, maar dit is dan ook een wel heel bijzondere, meldt de producent. Het motief op de l| schoen staat in Mali symbool voor huwelijk, geboorte en dood. En een deel van de op- i brengst gaat naar een fonds dat aids, tuberculose en malaria be strijdt in derde-wereldlanden. Wie deze Converse wil hebben, kan overigens maar op één adres terecht, bij Nukuhiva aan de Haarlemmerstraat 36 in Am sterdam. De Cmons (spreek uit Come-ons): Moo, Red, Blue, White en Cherri (vlnr). die door het leven ging als de Bimbo's. De Cmons lijken spre kend op de Bimbo's, maar mis sen de geslachtskenmerken van hun voorgangers. De groot ge schapen Bimbó's toonden zich steevast naakt, de Cmons gaan alleen kuis gekleed het podium op. Waar yan de Bimbo's weinig meer is vernomen, daar hebben de Cmons inmiddels een eigen kledinglijn op internet, is er een documentaire over ze gemaakt H Prijs/kwaliteit: Entourage: Bediening aan tafel: Helderheid van de kaart: Horen zien en ruiken: De wc is beneden, te bereiken via een trap in de buitenlucht. Voor nu niet erg, maar met regen of kou minder prettig. Conclusie: De Katse Kaai blinkt niet uit in originaliteit, maar is een prima plek om in je gewone kloffie exclusieve kreeft te eten.. k&Uonvcjldói matig voldoende Gastvrouw Ronny Maas bij de kreeftenbak in de haven bij de Katse foto Willem Mieras veel besteld", vertelt de gastvrouw. Het is één van de weinige keren dat we rechts van ons kijken. Links is het uit zicht immers een stuk mooier. De boot jes in de jachthaven van Kats vangen een laatste glimp op van het zonlicht. Als je al niet rustig was, word je het wel door dit idyllische plaatje. Je zou er bijna romantisch van worden... En als het eenmaal donker is, biedt een blik op onze placemats uitkomst. Daar op prijkt precies hetzelfde plaatje waar bij we net voor het vallen van de duis ternis nog wegdroomden. Enfin, we ko men om te eten. Wij hebben vanavond geen zin om te priegelen en te peuteren, dus laten we de kreeft aan ons voorbij gaan. Hoewel we daar achteraf toch een beetje spijt van hebben. De vervaar lijk geschaarde dieren krijgen hier na melijk een 'special treatment', die de smaak ten goede komt, laat Maas we ten. Buiten, tussen de bootjes, wachten de kreeften in 'hun' Oosterscheldewa- ter op hun gang naar de pan. Tot het lafste momoi,;1 natuurlijke habi tat dus, al is hun vrijheid in een kreef tenbak tijdens hun laatste uren natuur lijk beperkt. Maar goed, wij hebben anders beslo ten. De garnalensalade (9 euro) van mijn tafelgenote is qua presentatie al net zo eenvoudig als mijn trio van gar nalen, paling en zalm (9 euro). Dat neemt niet weg dat de smaak in orde is, eigenlijk zelfs iets beter dan die van on ze hoofdgerechten: zeetong met een re- mouladesaus (op de kaart 20,50 euro, maar de tong wordt op dit moment zo duur betaald dat Maas keurig meldt dat er 25 euro op de bon zal worden ge-1 tikt) en een gebakken tarbot van 500 gr am 185 0 euro)N atuurlij k allebei gevangen in de Oosterschelde, de fami lie Maas is immers vaste klant bij de vismijn in Colijnsplaat. Omdat vis uit de Oosterschelde net dat beetje extra heeft, zegt ze. Dat neemt niet weg dat we elkaar bij het verlaten van het res taurant aankeken en vrijwel tegelijk mompelden: „Volgende keer nemen we kreeft." Open op vrijdag, zaterdag en zondag Rokersvrij: op verzoek. Rolstoeltoegan kelijk: nee. Pinnen: ja De Katse Kaai, Veerhaven 3, Kats tel: 0113-600200 Redacteuren Edith Ramakers en Ray mond de Frel beschrijven in de serie De Smaak van Edith Raymond hun erva ringen in Zeeuwse eetgelegenheden. Ie dere maand staat een them,a centraal. Deze maand zijn dat bijzondere loca ties. In de vijfde aflevering: Maritiem restaurant De Katse Kaai in Kats. Huh? Is dit het? Ja, het staat er echt: 'kantine', op een pij.1 die langs een sta len brandtrap omhoog wijst. Gaan we hier verse vis eten? Eenmaal binnen valt het aanduidingsbordje steeds meer op zijn plaats. Houten tafeltjes, eenvou dige stoeltjes, een paar koelkasten, kortom: ja, dit is inderdaad een kanti ne. Maar toch weer net even anders. In de weekeinden bouwt gastvrouw Ron ny Maas de kantine van het jachthaven complex om tot een restaurant zonder poeha. En eigenlijk bevalt dat wel. Hier kun je tafelen zoals jij dat wilt. Schuin achter ons zit een chique uitge dost stel (voorzien van slabbetjes) kaarsrecht te wachten tot hun Ooster- scheldekreeften (6,50 euro per 100t gram) worden opgediend, terwijl naast ons een in spijkerbroeken gehuld duo opschrikt als Maas twee joekels van Oosterscheldekreeften komt showen. „Ah, wat zielig!zegt de blondine. „Ja, ze komen nog even naar jullie zwaaien voordat ze de pan ingaan. Zijn deze goed? Nee, ze hebben geen namén. j Daarvoor worden er toch net iets te duotc o&h dc t4ef „Ja, ze komen nog even naar jullie zwaaien voordat ze depan iugnn-n

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2006 | | pagina 37