PZC Waterfront is een aanwinst voor de Vlissingse boulevard Het is Blond met een knipoog Vrouwendeo Slippers Turquoise Kedactie bijlagen: 0113-315680 www.pzc.nl E-mail:redactie@ pzc.nl oostbus 314460 AA Goes Advertentie-exploitatie: Moord- en Midden-Zeeland: 0113-315520; Zeeuws-Vlaanderen: 0114-372770; Nationaal: 020-4562500. zaterdag 22 april 2006 Sommige deodorantmerken zijn alleen voor vrouwen bedoeld. Dove is er zo een. Het cosmetica merk schermt met de zachtheid van zijn deodorants, waardoor die direct na het-scheren van de oksels gebruikt kunnen worden. Ideaal voor in de topjestijd, zo als Dove de zomer noemt. Voor de reclamecampagne gebruikt Dove opnieuw vrouwen die niet aan het voor modellen gebruike lijke ideaal voldoen. De in vijf geuren en sterktes leverbare deo dorants kosten 2,50 euro. De slippers van Rider zijn, vol gens eigen zeggen, speciaal voor de zomer ontwikkeld. De teenslippers hebben een 'revolu tionaire techniek', die volgens de firma Rider zorgt voor puur genieten. Ze hebben een anti- schok-systeem, aërodynamisch ontwerp en anti slip-profiel. Al leen een motortje ontbreekt nog. De prijs loopt uiteen van 9,95 tot 35,95 euro. Je kan geen winkel binnenstap pen of het turquoise komt je te gemoet. Het ergens tussen fel blauw en mintgroen hangende kleurtje staat symbool voor de vrolijkheid van de zomer en tal van merken hebben het dan ook verwerkt in hun zomercollec ties. Ook sieradenmerk Thomas Sabo, dat turquoise stenen in grote colliers en armbanden combineert met zilver en trans parante edelstenen. De halsket ting van deze dame is 498 euro, de armband 298 euro, de ring 98 euro en de oorbellen 298 euro. De unieke Vlissingse boulevards zijn een eetgelegenheid rijker. Vorige maand opende Restaurant Waterfront zijn deuren. Pedro en Arlette Ventevogel, die voorheen aan de Nieuwendijk in Vlissingen restau rant Figaro uitbaatten, zijn ingetrokken bij Hotel Truida. Het front van dit bekende fa- miliehotel is totaal veranderd en uitgebreid ■net een serre. Inpandig is links de moderne keuken en rechts loopt het restaurant tot aan de achterzijde van het pand door. Hotel (ingang achter) en restaurant zijn twee volle dig aparte bedrijven. Op deze zeer winderige ochtend voor Pasen is het gezellig druk. Waterfront is in zoverre multifunctioneel dat je er zowel een kop kof fie met huisgemaakt gebak of petit-four of een biertje kunt drinken als een volledige 'inch of diner kunt bestellen. Doordat ik vroeg ben, heb ik een plekje aan net raam kunnen veroveren, hoewel je ook Heer naar achteren vrij uitzicht hebt op zee, dank zij het niveauverschil tussen serre en 'binnen'. De scheiding is nauwelijks merk baar na het verwijderen van voordeur en de grote ramen. Al gauw raken de meeste ta fels bezet. Een oudere heer, die zijn auto heel comfortabel vlak naast de deur heeft geparkeerd, bestelt een pannekoek met stroop en leest op zijn gemak de krant. Twee Duitse moeders met vijf kinderen doen zich tegoed aan kibbeling en limona de. Naast me geniet een echtpaar van een ca- puccino met een tosti en een glas Brand van de tap. De mevrouw is enthousiast over de metamorfose. „Wat smaakvol die lila mu ren, dezelfde kleur als de sloven van de ser veersters. En wat zitten die lederen fau teuils heerlijk". Waterfront heeft inderdaad een fraaie war me uitstraling en de lampenkappen boven de tafels zijn zo transparant dat ik er twee keer mee in aanvaring kom. De serre biedt uitzicht van de Nolle tot voorbij de Gevan gentoren, de golven vertonen schuimkopj es en iedere keer dat een loodsboot voorbij stuift, roepen de Duitse kinderen enthou siast: 'Ein Polizeiboot'. Van de zeer uitge breide lunchkaart kan tot 17.00 uur worden besteld: allerhande broodjes, bagels en ba guettes, pannenkoeken (van 4,50 tot 6), een viertal salades 8), vier verse soepen 4,25), kreeftensoep 8), uitsmijters 5,75), tosti's 3), pasta's 8,75), diverse AAN TAFEL Rien van Reems kindergerechten (van 2 tot 6), vis- en vleesgerechten 11,50 tot 14,75), diverse desserts 5,50) en lunchspecialiteiten als focaccia met gerookte zalm en tzatziki 7,50), focaccia met Zeeuws spek, oude kaas en truffelmayonaise 6,25), Clubsand- wich van zalm, gei-ookte kip, tonijn en kom kommer 6,50) en Twaalf-uurtje Water front, dat bestaat uit een bagel gezond, gar- nalenkroketje, focacia met zalmsalade en een kopje tomatensoep 8). Ik maak een start met 'Fingerfood' dat zijn snacks die ook als voorgerecht kunnen die nen in het driegangen keuzemenu van de grote kaart 26,50), dat je zelf samenstelt. Plateau Waterfront is een kleurrijke selectie hapjes uit het fingerfoodassortiment op een vierhoekig bord: een kaaslolly Danish Blue, een Van Dobben bitterbal met Zeeuwse mos terd, eendenrillette op toast, pastrami van zalm met tandoorikruiden, een gamba in termpurabeslag, 2 mini-kipsateetjes, Parma ham met een Kaapse kruisbes (de naam Wa terfront is geïnspireerd door het uitgaansge bied in Kaapstad), een hai fong-balletje en een geroosterd stukje stokbrood met hazel- noottapenade. Een echt Boulevardgerecht. Mijn hoofdgerecht is redsnapper met 'five spices' en beurre blanc. Redsnapper is een vaste vis uit tropische wateren, in niets ver gelijkbaar met onze vissoorten. Stevig als tonijn en zwaardvis, exotisch en lekker met rauwkostsalade en broccoli met champig nons. De frietjes zijn opvallend goudgeel en krokant. Als toetje kies ik voor de huisgemaakte crème brulée. Chef-kok Pedro Ventevogel, die in de keuken geassisteerd wordt door Pieter van den Borgt, heeft daar mee geëxpe rimenteerd, want er zijn vele versies, zowel warm als koud, vast of smeuïg en ieder heeft zijn voorkeur. Tot mijn instemming is het een koude, smeuïge crème geworden met een krokant korstje van gecaramelli- seerde rietsuiker. Bravo! De kaart van Waterfront telt tal van leuke moderne gerechten met daarnaast een klei ne classics-kaart, waarop onder andere car paccio 12,75) gamba-salade 9,50), gar nalensalade (€10), gebakken zeetong (dag prijs) en biefstuk van de haas met bearnaise saus 22,50). Van het eigentijdse keuzeme nu troffen mij zeer aangenaam het gestoofd eendenpootje op zuurkool met kaneel-peper- koeksaus en de huisgemaakte paté van in ganzenvet gegaarde eend met vanille-prui- mendressing. De kaart wisselt om de twee maanden, op 1 mei komt de nieuwe. Restaurant Waterfront Boulevard Bankert 108 A 4382 AC Vlissingen Tel. 0118-415555 www.restauranlwaterfront.nl Keuken open vanaf 10.00 uur, zeven dagen van de week Creditcards: Visa en Mastercards met 3 toeslag, voorkeur voor contant en pin Kinderen: ruime keus kindermenuutjes Vegetarisch: diverse gerechten, twee in keu zemenu Rolstoel: toilet bereikbaar met lift Roken: niet gescheiden, geen pijp of sigaar Glutenvrij: tevoren melden Braillekaart Femque van Geffen (links) en Janneke Dröge. foto GPD Blond Amsterdam is meer dan alleen die kleurige en grappige servie zen. Sinds kort is er ook een kledinglijn en lingerie. Net zo vrolijk als al het andere werk van oprichters Fem- que van Geffen en Janneke Dröge. Het heeft altijd iets vrolijks, de mode van Blond Amster dam. Voortdurend is er die knip oog, alsof de ontwerpers het zelf ook niet allemaal even serieus nemen. De lingerie bijvoorbeeld doet vooral denken aan die ba bybroekjes met pofpijpen, en de bikini's zijn bedrukt met sneeuwpopjes. De bovenkleding staat vol met poppetjes, sterren en dieren, en is van een oogver blindende veelkleurigheid. De zomercollectie is wat fleuri ger uitgevallen dan aanvanke lijk de bedoeling was, geven Femque en Janneke toe. Met de wintercollectie voor eind dit jaar is dat al wat minder, zijn de kleuren zachter. „We willen er wel weer een beetje rust in bren gen. Niet elk kledingstuk hoeft vol te staan met patroontjes", zegt Janneke. Femque kan zich zelfs voorstel len dat ze binnenkort eens een zwart jurkje ontwerpt, zomaar, zonder frutsels. Tekenvellen De twee 30-jarige vriendinnen kregen naar aanleiding van het succes van hun servieslijn het verzoek om lingerie en badkle ding te ontwerpen voor de Ne derlandse fabrikant Ten Cate. Van het een kwam het ander en zo vonden ze zichzelf terug ach ter levensgrote tekenvellen, waarop ze hun ideale Blond Am sterdam-kledingstukken ont wierpen. Ze tekenen op ware Kleurig ontwerp uit de nieuwe collectie van Blond. foto Acu Soft grootte, vertelt Janneke. Ge woon, zoals zij denken dat een rok, top of jas eruit moet zien. „Een beetje zoals wij de meisjes op ons servies ook tekenen", al dus Femque. Een ander vertaalt hun ontwerpen naar echte pa troontekeningen, want dat kun nen ze niet zelf. Die tekeningen worden omgezet in proefmodel len, en na nog wat wijzigingen in overleg met de fabrikant uit eindelijk in productie genomen. „Vaak willen we meer dan eigen lijk kan. Dan denken wij aan iets met vilt, badstof en zijde, of aan een jurkje in twintig ver schillende kleuren. Maar dat is veel te duur. Dus kom je uit op een compromis". „Casual, met een feestelijk ac cent", kenschetsen ze zelf de mo delijn. En hoe jeugdig het er op het eerste gezicht ook uitziet, „het is niet alleen maar meisjes achtig. Mijn moeder draagt het ook. Niet het topje, wel de rok", zegt Janneke. Het liefst zien ze hun kleding in elke winkel liggen, maar de de tailhandel is afwachtend. „Ze willen eerst zien of we dat Blond Amsterdam-gévoel meer dere collecties kunnen vasthou den", aldus Femque. Dat is even wennen. Met het servies ging het razendsnel, dat lag binnen Naast servies is er nu ook mode van het Amsterdamse ontwerpersduo. no-time bij de Bijenkort en V&D. Inmiddels wordt heel West-Europa er van voorzien, met vertaling. Nu Blond Amsterdam steeds gro ter wordt, groeien ook de zor gen. „Slapeloze nachten heb ik er van", erkent Janneke. Ze zijn geen zakenvrouwen, alles is ooit begonnen vanuit hun winkel, waar ze hun zelfbeschilderde serviezen en schilderijen verko pen. Dat is waar hun hart nog steeds ligt. Een speciale Blond Amsterdam-theepot maken voor een huwelijk geeft hen net zoveel voldoening als al het li- centiewerk. Elke dag zitten ze in hun winkel nog steeds bord jes, kopjes en schoteltjes te schil deren. De slapeloze nachten zijn van voorbijgaande aard, weten ze in middels uit ervaring. Want het gaat goed met Blond Amster dam. Femque: „Voorwaarde is dat wij ons er lekker bij voelen. We zullen nooit ons concept overboord gooien om de winst te verdubbelen". En zelfs als het onverhoopt eens tegen mocht zitten, of de ver koop als een plumpudding in el kaar zakt, wat dan nog? „Alles wat we tot nu toe hebben meege maakt is al zo'n cadeau. Als het inzakt, dan hebben we in ieder geval topjaren gehad". Koos van Wees Meer info: www.blond-amster- dam.nl, www.blondfashion.com en tel. 020 - 408 11 62. Lingerie met een knipoog. foto Fiona Ruhe

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2006 | | pagina 35