Beckham: geld, seks en schande Kom scoren met Hyundai tijdens de EK-voordeelweken. showroom kom in balbezit." "Bezoek de en Getz 1.3ï GL Cool 'Dit voordeel heb geen nadeel.' "Een prima keus makkelijk zat." Henri Delaunay Hyundai is niet alleen hoofdsponsor van het EK-voetbal 2004, maar tijdelijk ook een beetje van u. Want op deze twee toppers hebben wij nu een actieaanbod, waarbij uw voordeel kan oplopen tot wel 1.175,-. Tel daar de zeer sportieve inruilprijzen en financieringsmogelijkheden bij op en u weet dat u met Hyundai altijd goed zit. Bovendien ligt er, na het maken van een proefrit, een fraaie leren EK-voetbal voor u klaar (zolang de voorraad strekt). Dus kom snel naar de showroom of surf naar www.hyundai.nl voor meer informatie. HELEmnHL <s> HYunnni Waarde actiepakket: 1.875,- Meerprijs actiepakket: 700,- !Zl Standaard voorzien van o.a.: Stuurbekrachtiging Elektrisch bedienbare ramen vóór Centrale deurvergrendeling Extra voorzien van: Airconditioning Deurgrepen en buiten spiegels in carrosseriekleur Waarde actiepakket: 1.070,- Meerprijs actiepakket: 650,- Matrix 1.6i Cool Extra voorzien van: Airconditioning Achterspoiler Verwarmbare buitenspiegels Mistlampen vóór •Afstandsbediening voorCDV Zonnebrilhouder Middenarmsteun achter BURGH HAAMSTEDE: AUTOBEDRIJF J. LANDEGENT, DE ROTERIJ 22, TEL. 0111 - 658042. GOES: AUTOMOBIELBEDRIJF VAN DER VLIET GOES B.V., KLEIN FRANKRIJK 23, TEL. 0113 - 228751. MIDDELBURG: AUTOBEDRIJF MOOLENAAR, KLEVERSKERKSEWEG 7-9, TEL. 0118 - 636248. TERNEUZEN: AUTOBEDRIJF HYUNDAI TERNEUZEN, HANDELSPOORT 5, TEL. 0115 - 648540. 3 JAAR VOLLEDIGE PRODUCTGARANTIE MET ONBEPERKT AANTAL KILOMETERS 6 JAAR CARHOSSERIEOARANTIE- 3 JAAR HYUNDAI MOBILITEITSDARANTIE- GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INCL BTW EN BPM EN ETC'. KOSTEN RIJKLAAR MAKEN, VERWIJDERINGSBIJDRAGE EN UK- TOESLAG [TENZIJ ANDERS VERMEID). GECOMBINEERD BRANDS!0EVER8RDIK BENZINEMOTOREN 1/100 KM: 5/ - S.O KMA.: 17,5 12.5: C0Z EMISSIE GATM, 1TB 191AFGEBEELDE MODELLEN KUNNEN AFWIJKEN VAN STANDAARDUITVOERING. ALLE AANBIEDINGEN GELDEN ZOLANG DE VOORRAAD STREKT. NIET IN COMBINATIE MET ANDERE ACTIES "DE LEASEPRIJZEN ZIJN EXCLUSIEF BTW EN GEBASEERD OP ZO.OOO KM 48 MND DRUK- EN ZETFOUTEN VOORBEHOUOEN, Een ander was allang bezweken onder de me dia-aandacht. Zo niet David Beckham. De ve dette van Real Madrid mag dan betrokken zijn bij een seksschandaal dat het Verenigd Konink rijk op zijn grondvesten doet schudden, hij blijft de nationale Britse knuffelbeer. Ook tij dens het Europees kampioenschap zal Beek- ham de ster van de show - willen - worden. André Hoogeboom Beckham is meer ster dan zijn voetbaltalent groot is. Hij is geen Maradona, Cruijff of Zidane. Hij is gezegend met een fantastische traptechniek en kan de bal beroeren als wa re het een vrouwenlichaam, dat wel. Maar Beckham heeft Engeland nog geen prijs be zorgd. Ook in Madrid staat de teller voorlopig op nul. Het liep alle maal niet van een leien dakje, bij de zelfbenoemde 'Galacti- cos'. Het mikpunt van kritiek was niet zelden David Beck ham. Commercieel gaat het beter. Het 'merk Beckhamis nog steeds de succesvolste 'brand' in de wereld van de internatio nale sport. De Engelse marke ting-expert Paul Simon, die en kele grote commerciële suc cessen op zijn naam heeft staan, zegt daarover: „Je zou kunnen zeggen dat in de toe komst het merk Beckham he lemaal los kan komen van zijn persoon. De naam is we reldwijd bekend." Vooral Adidas was blij met 'Becks' overstap naar Re- al Madrid. De fabrikant van sportartikelen heeft de ambi tie de grootste ter wereld te worden, maar voelt de hete adem van Nike in de nek. De Duitse firma heeft met het aantrekken van de Engelse voetbalicoon het aantal afbeel dingen van Nike op internet, televisie en kranten fors terug gedrongen. De verkopen van Real Ma drid-shirts waren duizeling wekkend en overtroffen alle verwachtingen. Iedereen wil de een Beckham-shirt. Bij de komst van Raul gingen in de eerste dag tweeduizend shirts over de toonbank. Beckham verkocht achtduizend shirts in vier uur. Wereldkampioen Zidane, een veel betere voetballer dan de Engelsman verkocht 'slechts' duizend shirts. Maar dat aan tal werd pas na een week be reikt. David Beckham is de eerste voetballer in de geschiedenis die groter is geworden dan de iconen van de popindustrie. Hij is bekender dan Robbie Williams of Justin Timberla- ke. Dat is het resultaat van een zeer uitgekiende campag ne, waarin ook echtgenote Victoria 'Posh Spice' Beckham een belangrijke rol speelt. Nog steeds overigens. Want nu het ideale huwelijk op springen staat door zijn recen te buitenechtelijke escapades, is David Beckham weer het brandpunt van de belangstel- Victoria 'Posh Spice' Beckham speelt een belagrijke rol in de BV Beckham. Foto AP ling. Je zou bijna kunnen den ken dat het allemaal zo be doeld is. De loopbaan van Beckham is als een achtbaan. 'Becks' slin gert van hoogtepunt naar dieptepunt, soms is hij held, dan weer sukkel. De voetbal ler maakt nu een mindere pe riode door, maar weet zich ge steund door de natie die hem eerder verguisde na zijn onbe nullige rode kaart tegen Ar- Aan de basis van het Europees kampioenschap stond de Fransman Henri Delaunay, één van de oprichters van de Europese voetbalbond UEFA in 1954 en de eerste secretaris-generaal. Hij maakte het begin van de competitie in 1960 niet meer mee. Hij overleed in november 1955. Wel werd naar hem een verzilverde trofee genoemd, de 'Coupe Henri Delaunay'. Het kleinood, dat in 1960 werd ontworpen door Arthur Bertrand, is 50 centimeter hoog en weegt 10 kilo. Winnaars van het EK krijgen een replica. gentinië op het WK van 1998. De Engelsen vergeven hem zelfs zijn slippertjes met Re becca Loos en andere dames en hopen dat 'Becks' en 'Posh' weer gelukkig worden op hun Beckingham Palace. Het idea le huwelijk, hét rolmodel voor iedereen die streeft naar geluk, mag toch niet worden vernietigd door zoiets banaals als een avontuurtje buiten het echtelijke bed'? Het imago van David Beck ham is voor een goed deel bedacht. Aanvankelijk door Tony Stephens. Hij werd commercieel manager bij As ton Villa in 1983, deed korte tijd de marketing voor het Wembley-stadion, alvorens te beginnen met een sportma- nagementbureau: Tony Step hens Associates. Voor Beckham bemiddelde hij een sponsordeal voor 17 miljoen pond per jaar. Step hens' bedrijf werd overgeno men door SFX Entertain ments. Het bedrijf vertegen woordigt de grootste namen van het Engelse voetbal, maar ook basketballegende Michael Jordan. SFX zag de grote commerciële potentie van de Britse voetbal ler. Een man die niet alleen de macho voetbalfan aan spreekt, grote groepen vrou- .wen in zwijm doet vallen maar ook in homokringen wordt geadoreerd. In Japan ziet men hem als een god en hij gold tot voor kort als idea le vader. Macho in het veld, zacht en kwetsbaar - want huilend en knuffelend met zijn kinderen - daarbuiten, een heuse metroseksueel. Hij droeg sarongs en kookte zelfs voor zijn teamgenoten. Hij wisselde net zo vaak van kap sel als van schoenen, liet tij dens het wereldkampioen schap zijn hairstylist overko men en stond op de cover van vrouwenbladen, waarna opla ges verdubbelden. Hij is ook de 'working class he ro', die ook een sandwich eet en thuis op de bank hangt, be scheiden is gebleven, als een Engelse Frans Bauer. Het is cynisch dat in de verza kelijkte wereld David Beck ham ook maar een man van vlees en bloed blijkt te zijn. Door zijn buitenechtelijke avonturen is het ideale beeld van de trouwe echtgenoot en toegewijde vader ernstige schade toegebracht. Of is dit scenario ook be dacht?

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2004 | | pagina 37