0900-821 2411
avans
Vragen over epilepsie?
Bel de Epilepsielijn!
WILTHAGEN VLEESWAREN
FELICITEERT
MET DE HOGE NOTERING ALS
TOP 3
SUPERMARKT VAN NEDERLAND
2004
Nonnandië verovert
Zeeuws-Vlaanderen
Wie werkt mee aan de leefbaarheid van Schouwen-Duiveland?
Coördinator uitvoering en
handhaving (m/v)
Juridisch medewerker (m/v) 36 uur per week
Geef uw carrière een impuls
\0 Breda
is§>
GOES
de kwaliteit van toen... de smaak van nu
THOLEN
0166 - 603871
GRATIS BEURS
27 28 MAART 2004
NIET TE MISSEN
PROEVERIJEN CADEAUTJES
60ste VERJAARDAG
VAN DE LANDING
Gratis toeristische infobeurs met proevertjes en prijzen op zaterdag
27 en zondag 28 maart 2004, van lOu tot 18u (op zaterdag, tot 17u
op zondag) in het Scheldetheater langs de Scheldeboulevard in
Temeuzen.
De Normandiërs komen u inderdaad geheel vrijblijvend uitnodigen
naar hun prachtige streek, die zo groot is als België en terecht
wereldberoemd voor een heleboel. Om het u makkelijk te maken
brengen ze dat allemaal eerst tot bïj u, en kunt u er gratis van
komen halen en proeven. Zowat alle VW's zullen present zijn met
gratis infobrochures over hun aanbod, kaartmateriaal, reducties...
Daarnaast komen attracties zoals de landingsstranden, golfterrei
nen (37!), de onderwaterhaven van Cherbourg, calvadoskastelen,
ciderboerderijen, monumenten en landschappen, parken en tuinen
zich uitgebreid presenteren. Ook alle vormen van accommodatie
zijn erbij, van campings tot Manoirs. En last but not least een aan
tal "producteurs", boeren die zélf kazen als Camembert, Livarot,
Pont l'évêque maken, cider, calvados, charcuterie, ham, honing,
confituren... En die lui zijn heus niet van plan om hun hele voor
raad weer terug naar Nonnandië te brengen. Kom en proef
Wie het onderste uit die kan wil wordt trouwens ook op zijn wen
ken bediend, want drie keer daags 11 u 15, 14u 15, 16u 15) is er ook
mogelijkheid tot een professionele degustatie van cider, pommeau
en calvados, met de heerlijkste soorten en jaartallen (we hebben
o.a. VSOP, Hors d'age lOjaar, 15 jaar Prestige en 20 tot 40 jaar Age
Inconnue). Aan deze voordrachten met proeverij kunnen telkens
slechts 40 personen deelnemen. Voor slechts 10 euro kunnen die
daarbij 3 tot 5 exclusieve heerlijkheden proeven en keuren.
Voorinschrijven (tot donderdag 25 maart 2004)
op email: activating.tourism@skynet.be
Aan elke stand staat naast elke Normandiër steeds een
Nederlandstalige host(ess) en ook de organisatie is in Nederland
stalige (Belgische) handen. Zij zorgen ervoor dat er bijna om het
uur een gratis tombola wordt gehouden onder de aanwezigen, die
dan flessen Calvados Hors d'Age, gratis toegangstickets tot de
meeste attracties en in totaal een tiental gratis weekends voor twee
kunnen winnen.
Kortom:
u zult lang moeten zoeken naar een excuus om niet te komen
Gemeente
Schouwen-Duiveland
Schouwen-Duiveland,
als je toe bent
aan een beetje ruimte
Schouwen-Duiveland is een door velen
geliefd en daarom drukbezocht gebied.
Niet verwonderlijk als je bedenkt dat
slechts een kleine 34.000 inwoners
samen de op 5 na grootste gemeente
qua oppervlak bevolken.
We hebben dus nog heerlijk de ruimte.
En dat merk je. In je woonomgeving
(betaalbare huizen op mooie percelen).
In je vrije tijd (bos, duin, polders, stille
èn levendige dorpen en monumentale
stadjes; langs het strand of in je
bootje op de Zeeuwse stromen).
Lekker leven in de luwte. En als je
de kriebels krijgt ben je met je auto
in no time tussen de mensen
in een grote stad.
Schouwen-Duiveland heeft een
toekomstvisie. Daarin richten we ons op
behoud van het goede en vertrouwde,
maar tevens op de moderne ontwikke
lingen om ons heen. Wel de lusten,
maar niet de lasten van de 21e eeuw
voor onze inwoners. We zijn dan ook
voortdurend op zoek naar mensen die
dat beleid op eigentijdse wijze helpen
vormgeven. Zoals we ook ons nieuwe
gemeentehuis eigentijds hebben vorm
gegeven. Je collega's komen uit alle
windstreken van het land en zijn
benieuwd naar jouw achtergrond.
Wij sluiten hier niet af met een
slogan (hebben we niet), maar met
de nadrukkelijke uitnodiging
bij ons te solliciteren als je toe bent
aan een beetje ruimte
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie
wordt niet op prijs gesteld.
De afdeling Recreatie, Economie en Bijzondere wetten is in verschillen
de opzichten een bijzondere afdeling. De médewerkers van de afdeling
zijn van veel markten thuis: van het ontwerpen van toeristisch beleid
tot het blussen van branden. Wij zijn op zoek naar een:
36 uur per week
Wij zoeken:
Een nieuwe collega die door opleiding en ervaring een flinke bagage aan
juridische kennis en vaardigheden op het terrein van bijzondere wetten
heeft opgedaan. Dit blijkt ook in de praktijk doordat je van aanpakken weet.
Je vindt het belangrijk dat de brieven en vergunningen die uitgaan steeds
van hoge kwaliteit zijn. Dit weetje ook waar te maken doordat je een hoog
werktempo weet te combineren met accuratesse en punctualiteit. Je vindt
het leuk de werkzaamheden van de vier overige vaste medewerkers van het
cluster aan te sturen, af te stemmen en de kwaliteit ervan te bewaken. Door
jouw uitstekende communicatieve vaardigheden wordt je hierin serieus
genomen zonder dat je direct een beroep doet op hiërarchische bevoegd
heden. Je hebt een klantgerichte benadering zonder het belang van de
gemeente en de handhaving van regels uit het oog te verliezen. Ook bij
grote belangentegenstellingen waarbij de emoties hoog kunnen oplopen
blijf jij rustig en fatsoenlijk en houd je je rug recht. Tenslotte zijn 'betrokken
heid', 'collegialiteit', 'professionaliteit' en 'humor' vier belangrijke waarden
in je werk.
De werkzaamheden:
De cluster uitvoering en handhaving is verantwoordelijk voor de uitvoe
ring van alle bijzondere wetgeving en gemeentelijke verordeningen
zoals de Drank- en horecawet, de Wet op de openluchtrecreatie en de
Algemene plaatselijke verordening. Als coördinator van het cluster zorg
je ervoor dat de brieven, vergunningen en aanschrijvingen op tijd de
deur uit gaan en van goede kwaliteit zijn. Onder eindverantwoordelijk
heid van het afdelingshoofd stuur je de werkzaamheden van vier andere
medewerkers van het cluster aan, zorg je voor een goede planning en
zie je toe op de naleving ervan. De kwaliteit van de producten bewaak
je door te zorgen dat de standaarden en procesbeschrijvingen actueel
blijven en zie je erop toe dat deze ook in de praktijk worden toegepast.
Zelf neem je ook een deel van de werkzaamheden van het cluster voor
je rekening. Zo behandel je de complexere vergunningaanvragen en
handhavingszaken en doe je een groot deel bezwaar en beroep.
De zorg voor onze leefomgeving staat hoog in ons vaandel. Om de
kwaliteit van onze leefomgeving nog beter te waarborgen, te bewaken
en te handhaven is de afdeling Ruimte en Milieu op zoek naar een:
Wij zoeken:
Wij zoeken een enthousiaste, 'allround' collega die het een uitdaging vindt om
de leefomgeving van onze gemeente nog aantrekkelijker te maken. Jij draagt
eraan bij dat regelgeving wordt nageleefd en onrechtmatigheden worden
bestreden. Je hebt grote affiniteit met het vakgebied milieu maar vind het
ook leuk om uitstapjes te maken naar een ander vakgebied zoals ruimtelijke
ordening. Je hebt een relevante opleiding op HBO-niveau (HBO-milieukunde of
HBDO specialisatie VROM) of academisch niveau (milieurecht of bestuursrecht)
en ervaring op het terrein van vergunningverlening en handhaving.
Door een gedegen juridische kennis ben je breed inzetbaar op het terrein
van handhaving en kun je bijspringen bij de verlening van (complexe)
milieuvergunningen en als vraagbaak dienen voor collega's. In je werk ben je
tegelijk voortvarend, integer en secuur en niet snel van je stuk te brengen.
De werkzaamheden:
Als afdeling zijn wij verantwoordelijk voor de totale keten van beleid
uitvoering en handhaving op de beleidsterreinen ruimte en het milieu.
De afdeling ontwikkelt en actualiseert bestemmingsplannen, verleent
milieu-, monumenten- en bouwvergunningen en voert de daarvoor
benodigde procedures. Deze regelgeving zal gehandhaafd moeten worden.
De afdeling wil hier een kwaliteitsslag in maken en wil toe naar een meer
integrale handhaving van de regelgeving. Daarom is er vanaf 1 maart 2004
een handhavingscoördinator aangesteld. Samen met hem zal je de hand
having daadwerkelijk gestalte gaan geven. Daarnaast steek je zo nodig een
helpende hand toe bij het verlenen van milieuvergunningen en vertegen
woordig je de gemeente in juridische procedures.
Salarisniveaus
Voor de functie Juridisch medewerker bedraagt het salaris minimaal
1.924,- (aanloopschaal 8) en maximaal 3.164,- (functieschaal 9) bruto
per maand bij een 36-urige werkweek. Voor de functie Coördinator uit
voering en handhaving bedraagt het salaris minimaal 1.924,- (aanloop
schaal 8) en maximaal 3.164,- (functieschaal 9) bruto per maand bij een
36-urige werkweek. Voor beide vacatures geldt: goede secundaire arbeids
voorwaarden zoals flexibele werktijden, een uitgebreide verlofregeling,
kinderopvang, studiefaciliteiten en betaald ouderschapsverlof.
V.w.b. de vacature Coördinator uitvoering en handhaving behoort het
toekennen van een toelage tot de mogelijkheden.
Informatie
Nadere informatie is te verkrijgen bij:
Functie Juridisch medewerker. Gertjan Benou, afdelingshoofd a.i.,
telefoon 0111-452375 of bij Peter van Santé, coördinator van het cluster
Mileubeleid, telefoon 0111-452422. Over de procedure bij Marcel
Konijnenburg, personeelsadviseur, telefoon 0111-452420.
Functie Coördinator uitvoering en handhaving: Gertjan Benou,
afdelingshoofd, telefoon 0111-452375. Over de procedure bij
Roland Houtzager, personeelsadviseur, telefoon 0111-452307.
Belangstelling?
Je kunt tot uiterlijk 9 april aanstaande schriftelijk reageren door je
sollicitatie, o.v.v. de functie en vacaturenummer (04011 voor Juridisch
medewerker en 04012 voor Coördinator uitvoering en handhaving) op
de enveloppe, te sturen naar Gemeente Schouwen-Duiveland, t.a.v.
Personeel, Informatie, Communicatie en Organisatie, Postbus 5555,
4300 JA Zierikzee. Je kunt ook een e-mail sturen naar:
gemeente@schouwen-duiveland.nl, eveneens o.v.v. de functie en het
vacaturenummer. Meer informatie over de gemeente vind je op onze
web-site www.schouwen-duiveland.nl
(10 cent per minuut)
advies en voorlichting
een informatief gesprek
brochures en boekjes
I Nationaal Epilepsie Fonds
Tweejarige HEAO-cursussen
met certificaat
- financieel planner
- bedrijfskader
- assistent controller
- communicatiemanager
- internationaal business manager
- salesmanager
- bedrijfsmanager
- middle manager
- personeelsmanager
- small business retailmanager
U bent van harte welkom op onze
informatieavond op 20 april a.s.
Start programma om 19.00 uur
Meer weten?
Tel. 076 - 525 08 77, www.hsbrabant.nl/heao
of vul de bon in voor een brochure.
PC Woonplaats
m/v
Tel, privé
E-mail
Stuur deze bon naar AVANS Hogeschool, Deeltijd HEAO, afdeling PR&V, Antwoord
nummer 10960, 4800 WB Breda (een postzegel is niet nodig), fax 076 - 525 01 35
hogeschool
Meer weten? www.hsbrabant.nl/heao