deur Een geintje op de De Nationale Hypotheekbeurg Op zoek naar een vakman via het web zaterdag 7 februari 2004 W 5 viteit van de klanten. „Het is na melijk een prachtig middel om geintjes mee uit te halen. De kantinedeur van een garage kun je bijvoorbeeld mooi beplakken met het interieur van een restau rant. Je kunt de afbeelding van een openstaande deur plakken op een deur die dicht zit. En op een school kun je de directeur afbeelden die streng toekijkt." De originele afbeelding moet scherp zijn en het te fotografe ren object moet 'staand' zijn ge nomen. „Veel mensen maken ho rizontale foto's. Soms kun je daar een uitsnede van maken en er een staand formaat van ma ken. Maar het is beter om direct een staande foto te nemen. We hebben een computerprogram ma waarmee we wat mindere fo to's kunnen fatsoeneren, maar van een slechte opname kunnen wij natuurlijk nooit een mooi plaatje maken." Foto's kunnen worden opge stuurd of digitaal worden aange leverd. Voldoet de kwaliteit met dan krijgt de inzender hier via een mailtje bericht van. Is het aangeleverde materiaal bruik baar dan wordt voor het afdruk ken eerst een drukproefje naar de besteller gemaild. Pas indien dat naar wens is, wordt overge gaan tot vervaardiging van de poster. Binnen tien werkdagen wordt deze vervolgens aan huis bezorgd. Lijmresten Deurposters zijn leuk en aardig, maar uiteindelijk niet meer dan een gimmick die op den duur ook weer eens verwijderd zal worden. Wordt dat geen hels karwei met scheurend laminaat en moeilijk verwijderbare lijm resten7 „Nee, hoor", zegt Brands, „de folie kan makkelijk van de deur worden getrokken. De lijm die we voor de deurpos ters gebruiken is een speciale lijm. Van geverfde deuren kun nen wat schilfertjes meekomen, maar industrieel afgewerkte deuren zijn zo glad dat de pos ter er moeiteloos van kan wor den afgetrokken." Een poster kost €62,50, exclu sief verzendkosten. Normaal ge sproken wordt het kant en klare affiche per post verstuurd, maar de poster kan ook bij Mondice Reclame aan de Broekheurner- weg 55 in Enschede worden af gehaald. (Advertentie) nhb@zeelandnel.nl www.nationale-hypotheekbeurs.nl HOOFDVESTIGING: VLISSINGEN BADHUISSTRAAT 137 TELEFOON (0118) 41 39 00 Wij noteerden rentedalingen van 0,1 tot 0,3% voor bijna alle rentevaste perioden bij Avero Achmea Hypotheken, CVB Bank, Delta Lloyd Hypo theken, Bankofscotland, Goudse/Bankofscotland. Hooge Huys/Holland, F van Lanschot Bankiers, Nationale Nederlanden. Obvion Hypotheken en West- land Utrecht Hypotheken Hypotheekrente Hennie Talens per rente afsluit opgave rente bi| fiscale 3 februari 2004 vast provi bank besparing van gedu sie in constant rende 38% 42% ABN/AMRO meegroeihyp. 5 jr. 1,00 4,4 2,16 1,89 meegroeihyp. 10 jr. 1,00 5,3 2,68 2,36 meegroeihyp. 15 jr. 1.00 5,8 2,98 2,64 ann. hyp. variab. 1,00 3,5 2.40 2,26 ann hyp 5jr. 1.00 4,2 2,83 2,67 Bouwfonds spaarv.hyp. 5jr 1,00 4.9 2.40 2.11 Combinatie spaarv hyp 10 jr 1.00 5.4 2,69 2,37 Centraal spaargar.hyp 5jr 0,50 4,05 1,92 1.67 Beheer spaargar hyp. 15 jr 0.50 5,45 2.71 2.39 CVB ann. hyp 2 1.00 3.5 2,40 2,26 ann.hyp 5 jr 1,00 4,4 2.96 2,79 spaarhyp. 10 jr 1,00 5.4 2,70 2,38 Delta Lloyd/ hyp.tot.plan 5 jr. 1,00 4,5 2,25 1,97 Leven hyp.tot.plan 15 jr. 1,00 5,5 2,82 2,49 Direktbank besp.dir.hyp. 5 jr 1,00 4,8 2.35 2,06 Fortis Bank ann, hyp. 5tr. 1.00 4.35 2.92 2.76 ann. hyp. 10 jr 1.00 4.9 3.27 3.08 ann. hyp. 15 jr. 1,00 5.3 3.52 3,32 spaarhyp 5 jr 1.00 4,55 2,27 2,00 spaarhyp. 10 jr. 1.00 5.1 2.58 2,28 spaarhyp. 15,.. 1,00 5J> 2,82 2.50 HoogHuys/C hyp.spaarpl. 5|r. 1.00 5~00 2.46 2.16 ING-bank spaarhyp. 5jr. 1,00 5,2 2,65 2,34 spaarhyp. 10 jr. 1,00 5,8 3,00 2,67 ann. hyp. 0/1 jr 1,00 3,8 2,58 2,44 ann. hyp. 5 jr. _L00 5,0 3,33 3.14 Nationale spaarhyp 5 jr 1,00 4.7 2,36 2.07 Nederlanden spaarhyp. 15 jr 1.00 5.9 3,06 2,72 Obvion Hyp ann hyp. 5 !r 1.00 4.3 2.89 2,73 ann. hyp. 10 jr 1.00 4.9 3.27 3.08 spaarhyp. 5 jr 1.00 4.5 2.16 1.88 spaarhyp. 10 jr 1.00 5.1 2.49 2.19 spaarhyp. 15 jr. L00 5.4 2A1^ 2.35 Postbank spaarhyp. 5 jr. 1,00 4,7 2,34 2,05 spaarhyp. 5/7 jr. 1,00 5,2 2,63 2,32 spaarhyp. 10/12 jr. 1,00 5,6 2,86 2,53 ann hyp 2 jr. 1.00 3.8 2.46 2.32 ann. hyp. 5 jr. 1,00 4.5 2,90 2,73 PVF Achmea spaarhyp. 5 |r 1.00 4.5 2.18 1,90 Hyp. spaarhyp. 15 jr 1.00 5.8 2.93 2.59 ann. hyp 5jr 1.00 4.3 2.89 2.73 ann. hyp. 10 jr. 1.00 5.1 3,39 3,20 ann. hyp. 15 |r. 1,00 5.6 3,71 3,49 Rabo. (advies) spaarzeker 1 jr. 1.00 3,1 1.42 1,22 spaarzeker 3 jr. 1,00 3,9 2,07 1,83 spaarzeker 5|r. 1,00 4,4 2,13 1,83 spaarzeker 10 jr. 1,00 5.1 2,51 2,21 SNS bank spaarhyp ideaal 1.00 4.6 2,25 1.96 spaarhyp 5|f. 1.00 4.6 2,25 1.96 ann. hyp. 1 jr 1.00 3.2 2,21 2.09 ann hvp 5 Jr 1,00 .4.6 3,08 2.91 Meer info op internet: www.deurposter.nl. De vermelde tarieven hebben betrekking op standaard hypotheken met nationa Ie hypotheekgarantie De netto werkelijke rente (nwr) is gebaseerd op de totale netto lasten van de hypotheek. De vermelde nwr percentages gelden voor eer man van 30-jarige leeftijd en een hypotheek ad 75.000 euro Voor vrouwen en/ol bi| andere leeftijden kunnen andere nwr-percentages gelden. Bij andere hypo theekbedragen wijkt de nwr soms enigszins af. foto GPD Omdat iedereen z'n eigen voor stelling kan laten afdrukken ver wacht Brands veel van de creati- Je lievelingsdier, een ro mantische zonsonder gang, een fraaie vakantie- kiek, je liefste lief, een grap pige afbeelding, een bos hout... Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een zelfklevende deurposter van te maken. Exact op maat. Veel mensen zullen het (nog) wel kennen. Je koopt een deurposter, krijgt 'm in twee de len en op stevig papier aangele verd en vervolgens moet er flink gefröbeld worden met behang- lijm en schaar. „Dat leidt zelden tot een mooi resultaat, vandaar dat wij het anders doen", zegt Maurice Brands van Mondice Reclame, waarvan Deurpos- ter.nl uit Enschede een dochter onderneming is. „Onze deurpos ters worden gemaakt van dik fo lie met een zelfklevende rug. Door de relatieve dikte scheurt het niet gauw. En ontstaat er een luchtbelletje onder de pos ter, dan is dat ook geen pro bleem. De folie kan makkelijk weer losgetrokken worden en op nieuw worden aangebracht. We leveren er bovendien een spe ciaal gereedschapje bij, een vilt- rakel." Het viltlaagje hiervan zorgt ervoor dat de folie niet be schadigd wordt terwijl je er toch enige druk mee kunt uitoe fenen, zegt Brands. „Overi gens", voegt hij eraan toe, „komt er ook een complete hand leiding bij. Dus iedereen kan de poster probleemloos aanbren gen." Mondice maakt allerlei buitenre clame waaronder de reclame op bussen en vrachtwagens. Deur posters zijn daar dus eigenlijk niet meer dan een logisch ver volg op. De machine die de be drukte folie voor buitenreclame maakt, heeft capaciteit genoeg om ook andere werkjes uit te voeren. Zodoende ontstond het idee om het apparaat te gebrui ken voor deurposters waarmee de Enschedese onderneming zich nu via internet op de consu ment richt. De folie wordt afgewerkt'met een glanzend of mat laminaat. Dat is een transparante be schermlaag die voortijdige slijta ge van de afbeeldingen voor komt. Brands schat dat de folie daardoor probleemloos vijf jaar meegaat. Ook is de poster voor zien van een uv-blocker waar door zonlicht geen nadelige in vloed op de voorstelling heeft. Je eigen afbeelding op de deur. De posters zijn van een binnen- kwaliteit en dus niet bedoeld voor buitendeuren. (Advertentie) Horizontaal 1. Ravotten; 6. vrouw (Sp.); 12. tegen; 14. maal; 15. Italiaanse deeg waar; 16. woud; 18. tegenwoordig; 19. knaagdier; 20. bijwoord; 22. cultusgebruik; 24. militaire aanval; 26. nachtspiegel; 27. ongebon den; 29. tijdperk; 30. boom; 31. melkgerecht; 32. Arabische titel; 34. girafachtig dier; 36. vleesgerecht; 37. achter; 38. kloosteroverste; 40 dansfeest; 42. voorzetsel; 43. warme wijn met suiker en specerijen; 45. Amerikaanse staat; 48. scheepstouw; 49. bergweide; 51. een ze kere; 53. voor; 55. begerig; 57. elektrisch geladen deeltje; 59. ver voermiddel; 61. meetkundige figuur; 62. Aziatisch land; 63. durende vijandschap; 64, gewicht; 65. kreet; 66. maand; 68. onderricht; 69. belasting voor het gebruik van een weg; 71. liefkozing; 73. Chinese deegwaar; 75. autoriteit; 77. rivier in Frankrijk; 79 beryllium; 80. lofdicht; 81. Japanse parelduikster; 82. lidwoord; 84. bakplaats; 86 deel van een jaar; 89. smalle opening; 91. kaartruitertje; 92. amfibie; 93. vierhandig zoogdier; 95. zangstem; 96. oude lengtemaat; 97. ge bak; 98. god van de liefde; 99. boom; 101. visje; 104 sigarettenpa pier; 106. voorzetsel; 107. kortschrift; 109. kampeerverblijf; 111. aar digheid; 112. treiteren; 113. aandeelhouder. Verticaal 1. Ploeteren; 2. vruchtbaar oord; 3. loot; 4. Europees land; 5. vogel product; 7. persoonlijk vnw.; 8. verborgen; 9. ontkenning; 10. regel maat; 11 door betaling verwerven; 13. halsbont; 16 pauze (Eng.); 17. lus; 21. boekverhaal; 23. fier; 25. het aanwezig zijn elders tijdens een misdrijf; 26. binnenplaats; 28. mu zieknoot; 31. familielid; 33. bevlieging, 35. edelstand; 36. idee; 39. prooi; 41. Arabische havenstad; 44. zelfzuchtige vrouw; 46. bekritise ren; 47. haringachtig visje; 49. welpenleidster; 50. plaats in Florida; 52. stad in Frankrijk; 54. grote toeloop; 56. enkelvoudig; 58. Spaanse uitroep; 60. onheilsgodin; 65. effen; 67. hoofd van een moskee; 70. zuurstofmodificatie; 72. deel van een kachel; 74. Aziatisch land; 75. kwestie; 76. eenvoud; 77. me vrouw; 78. persoon van adel; 79. aalachtige slijmvis; 83. soort vrachtboot; 85. getijde; 87. ingewijde; 88. voorzetsel, 90 dierenge luid; 92. vis; 94. voorzichtig naar een mening vragen; 100. rekening; 102. familielid; 103. rivier in Italië; 105. cijfer; 108. chemisch element; 110. voorzet sel; 111. persoonlijk vnw. De letters uit de vakjes 1-97-18-58-10-33-17-110-78-44-100 en 47 - 108-96-83-37 -70 - 63 - 99 - 62 vormen twee sleutelwoorden. Schrijf uitsluitend de gevonden sleutelwoorden op een briefkaart en stuur dit uiterlijk woensdagmorgen naar het volgende adres; Puzzelredactie PZC Postbus 31 4460 AA Goes of per e-mail naar: redactie pzc.nl Vermeld uw naam, adres en woonplaats. De PZC stelt de volgende prijzen beschikbaar; eerste prijs een Iris-cheque van 25,=, tweede, derde en vierde prijs een Iris-cheque van 12,50. De oplossing en de namen van de prijswinnaars vindt u in de PZC-bijlage Wonen van volgende week. Oplossing doorloper De prijswinnaar van de Iris-che que van 25,= is W. Hoek van Dijke, Kloetinge. De Iris-cheques van €12,50 gaan naar L. de Putter, Terneuzen, J. Marijs, Oostkapelle en I. Dui- ne, 's Gravenpolder De prijzen zullen binnenkort wor den toegezonden. fabeltakelwicht rilrioj adeenlei arenneurientalm sessieincheinde eliteengtenemen zakpaleiademerg oneertinnelinde albemessingeten lianeteemsether senmeunnoorsode ovaaldogmatelen metroeppepaella baaikreunenrink eraneernietsgei raketkateretage Doe de Gratis hypotheekcheck en bespaar ook honderden euro's Wij komen graag bij u langs! De rente is nu historisch laag. Profiteer hiervan en zet uw dure hoge rente om naar bv. 2,3%. U wilt lagere maandlasten! Evt. lopende dure leningen inlossen en geld in handen? Wij regelen ALLES voor u. De door DGA berekende rentes liggen veel lager dan in boven staand overzicht. Bel Gratis DGA Middelburg 0800-0221415 en ook u bespaart honderden euro's. DGA q lid van de NVF Een aannemer voor een ver bouwing of een hovenier voor het onderhoud van de tuin. Het zoeken naar het juiste be drijf is een tijdrovende klus. Goudenofferte.nl fungeert sinds kort als intermediair. Goudenofferte.nl ontstond naar aanleiding van een voorbeeld uit de praktijk. „Een collega wil de een boom laten verwijderen", vertelt Rob van Waardenburg van Inktvlek. „Het bleek moei lijk om een weg te vinden in de wirwar van informatie. Het was een tijdrovend karwei om de juiste persoon te vinden." En daarmee wil Goudenofferte.nl afrekenen. Sinds januari fun geert de website als interme diair tussen aannemers, schil ders, hoveniers- en klusbedrij ven. Het principe is eenvoudig. Via de website laat de klant we ten waarvoor een vakman nodig is. Goudenofferte.nl zorgt er voor dat die informatie bij een aantal bedrijven in de regio te rechtkomt. De bedoeling is dat die binnen drie dagen contact opnemen en een offerte uitbren gen. Het concept is ontwikkeld door Inktvlek, een bedrijf dat creatie ve oplossingen voor derden be denkt. Goudenofferte.nl is een eigen vinding. „Het moet een verzamelpunt zijn met een lage drempel aldus Van Waarden- burg. „Daarom is de opzet zo simpel mogelijk. De consument beantwoordt een beperkt aantal vragen. Die informatie sluizen wij vervolgens door naar de bij de website aangesloten bedrij ven. De enige garantie die wij vervolgens bieden, is dat die be drijven zo snel mogelijk contact opnemen." Daarmee staat of valt volgens hem het concept van de site. Bedrijven die mee willen doen, betalen een vergoe ding van zo'n vijftig euro per jaar. Op basis van de eerste we ken denkt Van Waardenburg dat Goudenofferte.nl een succes kan worden. In enkele dagen tijd trok de site zo'n zestig be zoekers Twaalf daarvan vroe gen een offerte aan. Het aantal aangesloten bedrijven is nu nog beperkt, halverwege januari bleef de teller steken op twintig. Inmiddels zijn contacten gelegd met organisaties die landelijk opereren. Van Waardenburg ga randeert dat de consument niet overspoeld zal worden met offer tes. „Het heeft geen zin om uit tien verschillende offertes te moeten kiezen zegt hij. „We gaan ervan uit dat iedere op- drachtveger drie offertes binnen krijgt. Op basis daarvan kan hij een goede keus maken. Bieden we meer offertes, dan nemen be drijven het initiatief ook minder serieus." Op de website is nog niet te zien welke bedrijven zijn aangesloten. „„Maar als daar aan behoefte is. zullen we dat zeker inzichtelijk maken." Paul Geert Informatie: www. goudenofferte.nl.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2004 | | pagina 33