PZC
WESTDORPE
Persoonlijke zorg
bij een moderne
werkgever
PZC
IIP* Wl(
pElMERSWAAL
Directeur (m/v)
Geef om
vrijheid
WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR
BEZORGERS (M/V) IN
Ter Schorre
Maatschappelijk
werkende m/v
zaterdag 8 februari 2003
WilllWW
GEMEENTE
De gemeente Reimerswaal is een
aantrekkelijke plattelandsgemeente,
gelegen tussen Ooster- en Westerschelde.
De gemeente heeft ruim 20.000
inwoners, verdeeld over zeven woonkernen.
Daarvan is Yerseke zowel nationaal
als internationaal bekend vanwege haar
oester- en mosselcultuur.
Oude Plein 1
Postbus 70
Tel.:
Fax:
Intemet:
E-mail:
4416 AK Kruiningen
4416 ZH Kruiningen
(0113) 395 000
(0113) 395 333
www.reimerswaal.nl
gemeente@reimerswaal.nl
De gemeentelijke organisatie is en blijft sterk in ontwikkeling. Hierbij staan de uitgangspunten klant-, mens
en resultaatgerichtheid in combinatie met kosten- en kwaliteitsbewustzijn op de voorgrond. De organisatie
is sinds kort overgestapt naar een organisatie bestaande uit een sector Grondgebied, een sector
Inwoners en een Bestuursdienst. Binnen de sectoren wordt door de diverse afdelingen vormgegeven aan
de werkzaamheden van de gemeente, ondersteund door de Bestuursdienst. Bij de gemeente Reimerswaal
zijn ca. 150 medewerkers werkzaam.
Door uitbreiding van werkzaamheden binnen de afdeling Gemeentewerken zijn we op zoek naar
kandidaten voor de functie
Officier preventie/preparatie
tevens plaatsvervangend
commandant brandweer m/v
code 4.1.24.) 36 uur
Wij zoeken:
Een doortastende medewerker op hbo-niveau, in het bezit van diploma-adjunct hoofdbrandmeester,
module preventie en rijbewijs B, C en die E en beschikt over kennis van het Bouwbesluit, de
Bouwverordening en de Wet Milieubeheer.
Je hebt ervaring met de brandweerorganisatie en een duidelijke affiniteit met de vrijwillige brandweer.
Je beschikt over goede contactuele eigenschappen en leidinggeven gaat je duidelijk goed af.
Wat verwachten we van je:
Als plaatsvervangend commandant draag je medeverantwoordelijkheid voor de aansturing van een
organisatie van ruim 80 vrijwilligers.
Je ontwikkelt beleid op het gebied van preventie en preparatie en bent verantwoordelijk voor dit beleid
binnen onze gemeente.
Je voert controles uit op de naleving van de (brand)veiligheidsvoorwaarden bij gebruikvergunningen
en milieuvergunningen, alsmede op basis van de APV afgegeven vergunningen en ontheffingen. Je stelt
rampenbestrijdingsplannen en aanvalsplannen op en maakt bereikbaarheidskaarten. Verder geef je
richtlijnen en voer je mutaties door met betrekking tot de bluswatervoorziening, draag je zorg voor
de implementatie van brandveiligheidsaspecten in ruimtelijke en infrastructurele plannen.
Je neemt deel aan regionale en provinciale werk- en stuurgroepen.
Wij bieden:
Afhankelijk van kennis en ervaring minimaal 2.098,— (schaal 9) en maximaal 3.449,-- (schaal 10)
bruto per maand.
Dit jaar vindt een algehele ronde functiewaardering plaats. Hierbij zullen aan alle functies de benodigde
vaardigheden en competenties worden toegevoegd.
De gemeente Reimerswaal kenmerkt zich als een organisatie met korte lijnen, een pragmatische instelling
en een open cultuur. Binnen de gemeente worden ruime studiefaciliteiten geboden en is er gericht
aandacht voor jeloopbaanwensen.
De gemeente Reimerswaal kent de gebruikelijke rechtspositie voor gemeentepersoneel (GAR/UWO)
en goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals regeling kinderopvang, variabele werktijden waaronder
de mogelijkheid om 52 uren per jaar extra te werken en bij te schrijven op de verlofkaart, een vrije
vrijdagmiddag en een fietsregeling.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Frans Marquinie,
adjunct secretaris, tel. (0113) 39 52 33 of de commandant brandweer Gerard van Die,
tel. (0113) 39 52 65.
We nodigen je uit om te reageren. We ontvangen graag een sollicitatiebrief met
Sollicitaties kunnen tot 10 dagen na verschijning van dit blad worden gericht aan
burgemeester en wethouders van Reimerswaal, Postbus 70. 4416 ZH Kruiningen."1
of via de elektronische snelweg naar gemeente@reimerswaal.nl worden gemaild.
In beide gevallen onder vermelding van de code.
ZEEUWS-
VLAANDEREN
De nieuwe gemeente Hulst staat voor een uitstekend woonklimaat in een open land
schappelijk waardevol Oost-Zeeuws-Vlaanderen, waarin het lokale bedrijfsleven, toerisme,
recreatie en landbouw zich in evenwicht met natuur en landschap kunnen ontwikkelen.
De gemeente zorgt via beleid en organisatie voor de evenwichtige ontwikkeling van de
vestingstad Hulst en de landelijke kernen, waarbij kwaliteit vóór kwantiteit gaat en waarbij
het bedienen van de burger in brede zin de centrale doelstelling van de gemeente vormt.
I
Openbare basisschool "De Reynaert" te Hulst telt ongeveer 85
leerlingen en 8 leerkrachten (4 fte). In een veilige, gezellige
omgeving wordt geprobeerd de kinderen zoveel mogelijk bij te
brengen. Een brede ontwikkeling wordt nagestreefd, waarbij de
kern wordt gevormd door cognitieve zaken zoals rekenen, taal
en spelling. ICT, creativiteit, expressie en sociaal-emotionele
ontwikkeling vormen eveneens belangrijke aspecten.
Op dit moment zijn wij betrokken bij een proces om te komen
tot bestuurlijke schaalvergroting en verzelfstandiging van het
openbaar basisonderwijs in Midden- en Oost-Zeeuws-Vlaande
ren.
In verband met het vertrek van de huidige directeur, zijn wij
met ingang van 1 april 2003 op zoek naar een enthousiaste
Voor 1,0 FTE
Wij zoeken iemand die:
- Voldoet aan de wettelijke vereisten;
- Voorstander is van het openbaar onderwijs;
- Ervaring heeft als leidinggevende;
- Lesgevende taken eveneens ambieert;
- Beschikt over goede communicatieve, contactuele, sociale en
creatieve vaardigheden;
- De pedagogische en didactische lijn van de school verder wil
uitbouwen;
- Op een coachende manier een uitgesproken leiderstype is,
stelling durft te nemen en besluitvaardig is;
- In samenspraak met betrokkenen het onderwijskundige,
personeels- en financieel beleid vorm geeft;
Het team, ouders en kinderen kan enthousiasmeren en een
duidelijke en positieve uitstraling naar hen heeft;
Samenwerking met collega-directeuren van de openbare
basisscholen in Midden- en Oost-Zeeuws-Vlaanderen hoog in
het vaandel heeft staan.
Salaris
Inschaling vindt plaats op functieniveau DA.
Reactie
Voor inlichtingen kunt u contact opnemen met de heer E. van den Ber
gen, de huidige directeur van obs "de Reynaert" te Hulst (0114-319130)
of met de heer A. Hiel, beleidsmedewerker onderwijs van de gemeente
Hulst (0114-389381).
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.
Uw reactie kunt u vóór 19 februari 2003 richten aan het College van Bur
gemeester en
Wethouders van de gemeente Hulst, Postbus 49, 4560 AA Hulst.
Tankopslag voor de voedings-
middelen industrie
In verband met de recente uitbreidingen zijn
wij op zoek naar een gemotiveerde
TANKPARKBEHEERDER
voor o.a. de volgende werkzaamheden:
- laden/lossen van schepen en tankauto's
- onderhoud en reparatie van leidingen, tank
park en (eigen) schepen
Functie-eisen:
Flexibele werktijden en instelling
Affiniteit met de scheepvaart
Technische vooropleiding
Zelfstandig kunnen werken
Aanvangsdatum en werktijden in overleg.
Uw sollicitatie kunt U richten aan:
Ecotank B.V.
T.a.v. de heer J. Moelker
Oostelijke Kanaalweg 22
4424 NC Wemeldinge
acquisities worden niet op prijs gesteld.
Brugge
26
Frankrijk
90
Middelburg 26
Terneuzen 30
Strand 5
De gemeente Sluis is met ingang van 1 januari 2003 tot
stand gekomen door een herindeling van de gemeenten
Oostburg en Sluis-Aardenburg. Op dat moment is ook voor
deze nieuwe gemeente de Wet dualisering gemeentebestuur
van kracht geworden. Dit leidt tot forse veranderingen in de
bestuurlijke verhoudingen. Deze wet heeft tot doel de
herkenbaarheid van de raad als volksvertegenwoordiging
te versterken en de betrokkenheid van de burger bij het
functioneren van de raad te vergroten. De gemeenteraad
legt zich toe op zijn kaderstellende en controlerende rollen
en geeft daarbij meer inhoud aan zijn positie als vertegen
woordiger van de inwoners van de gemeente.
De effecten van deze dualisering worden ook zichtbaar in de
ambtelijke ondersteuning. De raad van de gemeente Sluis
heeft zich uitgesproken voor het inrichten van een raadsgriffie.
Deze raadsgriffie is organisatorisch aan de raad gekoppeld.
De werkzaamheden van de griffie bestaan uit ondersteuning
van en advisering aan de raad en het verzorgen van de
verschillende aan de raad gerelateerde secretariaten.
De raadsgriffie wordt geleid door de raadsgriffier.
De raad van de gemeente Sluis zoekt kandidaten voor de
nieuwe functie van
raadsgriffier m/v
voor gemiddeld 36 uur per week
Uw taken zijn:
- ondersteuning van de raad en de raadsleden bij het betrekken
van burgers bij het gemeentelijke bestuur, onder meer door
organisatie van bijeenkomsten, ontmoetingen etc.;
- ondersteuning van de raad op het terrein van inhoudelijke,
procedurele en logistieke zaken;
- zorg dragen voor een herkenbare positie van de raad en
van de griffie voor onder meer de burgers;
- verlenen van bijstand aan de voorzitter van de raad bij
agendavoering van de raad, secretariaatsondersteuning
en voorbereiding van vergaderingen;
- onderhouden van contacten en voeren van overleg met
verschillende (maatschappelijke) groeperingen;
- fungeren als opdrachtgever bij het inroepen van ambtelijke
bijstand binnen de gemeentelijke organisatie;
- opbouwen van de griffie en leidinggeven aan de medewerkers
van de griffie.
Van u wordt verwacht dat u beschikt over de volgende
eigenschappen:
- academisch werk- en denkniveau;
- affiniteit met bestuurlijke en politieke processen;
- inzicht in en ruime ervaring (meer dan vier jaar) met
bestuurlijke en ambtelijke besluitvormingsprocessen;
- strategisch inzicht;
- organisatievermogen;
- uitstekende contactuele vaardigheden;
- kennis van bestuurlijk-juridische aangelegenheden.
Arbeidsvoorwaarden:
De rechtspositie van de gemeente Sluis is van toepassing op de
medewerkers van de raadsgriffie. Als functie-indicatie geldt
schaal 13 met een daaraan verbonden maximaal salaris van
4.903,- bruto per maand, afhankelijk van opleiding, ervaring
en leeftijd. Definitieve waardering van deze functie vindt plaats
eind 2003.
Procedure:
Inlichtingen kunt u inwinnen bij de burgemeester van Sluis,
de heer E.J. Brommet, tel. (0117) 45 73 17. U kunt ook
onze website raadplegen www.herindelingsluis.nl.
Uw schriftelijke sollicitatie kunt u vóór 24 februari 2003, onder
vermelding van sollicitatie raadsgriffier, richten aan de raad van
de gemeente Sluis, Postbus 27, 4500 AA Oostburg.
De selectieprocedure zal worden geleid door een delegatie van de
raad. Tevens zal een delegatie van de ambtelijke organisatie het
selectieteam van de raad tot advies dienen. De gesprekken worden
gehouden op maandag 17 maart 2003 en een assessment dat
onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure is gepland in week 13.
Gestreefd wordt naar indiensttreding per 1 juli 2003.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
GEMEENTE SLUIS
020 626 44 36
www.amnesty.nl
giro 454000
Het bezorgen van ons dagblad is een uitdagend
ochtendkarwei voor jong en oud.
Er staat een goede beloning tegenover.
Naast de ruime vergoeding
zijn er diverse extra's zoals:
vakantiegeld
startpremie
aanbrengpremie voor
abonnees en bezorgers
gratis regenpak
gratis krant
m
01
Interesse?
Neem contact op met de afdeling
Binnendienst Distributie,
telefoon 0800-0235111 (tijdens kantooruren),
of kijk op internet: www.deleukstebijbaan.nl
De minimumleeftijd is 15 jaar.
Verpleeghuis Ter Schorre in
Terneuzen biedt als werkgever
kaders waarbinnen medewerkers
hun keuzes hebben. Daarbij hoort
een modern en zeer flexibel
aanvullend arbeidsvoorwaarden
pakket met mogelijkheden tot
aanschaf van bijvoorbeeld een
computer of een fiets of het
sparen van verlof. Logisch
eigenlijk, want dat mensen
hetzelfde werk doen, wil nog
niet zeggen dat ze op dezelfde
manier beloond willen worden.
Behoeftes liggen per fase in het
leven immers anders...Wit u
hard werken en goed verdienen,
wilt u wat minder uren draaien
om meer bij de kinderen te zijl of
wilt u investeren m uw carrière
door een studie te volgen?
Bij ons kiest u voor uzelf.
U moet wel de instelling hebben
om te pionieren in de zorg, om
telkens weer nieuwe manleren te
vinden om de mensen binnen
Ter Schorre plezier in het leven te
laten behouden. U weet wat uw
drijfveren in het leven zijn en u
bent oprecht geïnteresseerd in de
zaken die ouderen bezighouden.
Daarom spreekt het volgens ons
voor zich dot u bij uzelf een warm
hart voelt voor mensen en dat u
enthousiasme en respect goed
kunt combineren.
Bent u geïnteresseerd in werken bij
Ter Schorre? Maak don een afspraak
met uw toekomstige collega's en de
organisatie. Bel voor een afspraak de
heer A. van de Plasse, maatschappelijk
werkende, bereikbaar onder telefoon
nummer 0115-678910. Ook als u nog
vragen over de functie hebt, kunt u
dat nummor bellen. U kunt uw brief
met CV richlon aan Ter Schorre,
P0&0, Churchilllaan 1200, 4532 JK
Terneuzen, Nederland. U kunt ook
mailen naar lollenoar@ls.svrz.nl.
Solliciteren binnen 14 dogen na
verschijning van deze advertentie.
Acquisitie naar aanleiding van deze
advertentie wordt niet op pnjs gesteld
en niel gehonoreerd.
waar de mens iemand is
Voor 12 uur gemiddeld per week
Aan u de uitdaging vorm en inhoud te geven aan een optimale psychosooofe
zorg (rond opname, verblijf en ontslag) voor de cliënten en zijn of haar
familieleden. Uw handelen is erop gericht mensen te helpen tot hun recht
te laten komen als persoon en als burger in hun sociale context. Daarbij is
het belangrijk een evenwicht te vinden tussen datgene wat de cliënt wil,
wat diens naastbetrokkene(n) wil(len) en wat medisch en sociaal haalboo"
is. Naast de individuele begeleiding en behandeling draagt u, samen me!
de andere disciplines binnen de organisatie, zorg voor het aanbieden vo:
een optimaal woon- en leefklimaat voor de mensen die 24-uurs zorg
behoeven. Tot uw kerntaken behoren o.a. het verstrekken van psychosociale
hulpverlening, het bieden van concrete en informatieve hulpverlening (o.a.
op het gebied van de AWBZ en het aanvragen van bijzondere bijstaand)
en het verrichten van onderzoek en rapportage. Kortom een veelzijdige
functie waarin u volop kansen krijgt uw meerwaarde te tonen.
Wij zoeken een enthousiaste maatschappelijk werkende, bij voorkeur met
ervaring in een verpleeghuis, die het uitdagend vindt om de kwaliteit von
leven van de cliënten binnen Ter Schorre te verbeteren. U beschikt over
een afgeronde HBO-opleiding maatschappelijk werk, aangevuld met kennis
van de sociale kaart en van de met een verblijf in een verpleeghuis samen
hangende financiële aspecten. U bent in staat zelfstandig te functioneren
en psychosociale deelbehandelingen uit te voeren. Goede sociale vaar
digheden en opbouwen van vertrouwensrelaties behoren tof uw
kerncompetenties.
Wij bieden u goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals
een regeling kinderopvang en een aanvullend meerkeuzesysteem arbeids
voorwaarden. Het salaris wordt u aangeboden conform de CAO V&V
(Verpleeg- en Verzorgingshuizen) FWG 50, max. 2.826,72 bruto pef
maand bij een fulltime dienstverband. Verder biedt Ter Schorre mogelijk
heden tot aanvullende scholing en bijscholing in het kader van deskundig
heidsbevordering binnen uw vakgebied.