Dit is nu eenmaal mijn wereldje Juliëtte Vossen de diva uit Stein Wil Zwart kant Bohemen Brilmode Halloween Ze is een internationale jetsetdiva. Ze vliegt per privé-vliegtuig naar party's bij wereldsterren en is num mer vijf in Quote's top-25 van glamour girls, pal achter Maxima. Ze kreeg een hoofdrol in een speciale afle vering van tv-programma Glamourland, kleedt zich bij voorkeur in haute couture en staat op de gastenlijst van de sjeik van Dubai. Aange naam, Juliëtte Vossen. Portiers in jacquet en met ho ge hoed zwaaien de deuren van het Hilton Hotel in Amster dam open. Flitslichten verlich ten de lobby. Juliëtte Vossen maakt een koninklijke entree. Bekende glamour-fotografen roepen haar naam om haar aan dacht in de lens te vangen. Snor rende tv-camera's wenden zich in één ruk af van de soapsterre tjes. De aankomst van de diva uit het Limburgse Stein is be langrijker. Juliëtte geniet van de ontvangst. Tout le monde verzamelt zich in zaal The Ballroom voor de cou- tureshow van Monique Collig- non. Juliëtte Vossen is verslaafd aan haute couture, dus is ze ook nu weer van de partijGister avond was Vossen nog bij Frans Molenaar en morgen bij Gucci Amsterdam. Haar agenda is de hele maand september volge boekt met de wintershows van de topcouturiers. De inwoon ster van Stein is een graag gezie ne gast. Iedereen kent haar en zij kent iedereen. „Haute Couture is kunst. Het maakt een beeld van je lichaam. Ik wil er altijd op en top uitzien en elke keer weer anders. Bij de couturiers die ik bezoek, koop ik j aarlij ks één stuk.Voor de min der modebewusten; 'een stuk' couture kost snel een paar dui zend euro. Ronald Kolk, Paul Schuiten, Frans Molenaar, Mo nique Collignon en nog een handjevol Nederlandse ontwer pers kunnen steevast op haar komst rekenen. Daarnaast wordt de toch al uitpuilende garderobekast elk seizoen aan gevuld met prêt-a-porter van beroemde merken als Valentino, Gucci, Roberto Cavalli, Dolce Gabbana, Escada en nog veel meer. De privé-collectie bestaat uit honderden kledingstukken. In de kast staan 200 paar schoe nen, met polaroidfoto's op de doos ter identificatie. Tevens kost het shopaholic Juliëtte nog heel wat uurtjes om de bijpas sende accessoires als sieraden, tassen, hoeden, shawls en hand schoenen te scoren. Privé-vliegtuig Juliette Vossen reist heel veel. Gewinkeld wordt er in de Rue du Faubourg St. Honoré, Re gent Street, Via della Spina, Fifth Avenue en P.C. Hooft- straat. Regelmatig pendelt ze heen en weer tussen haar com fortabele 'stulpjes' in Stein en Amsterdam, waar ze een van de weinige grachtenpanden met inpandig zwembad bezit. Een mens heeft ook nog wat ont spanning nodig, dus op naar een polowedstrijd in St.-Moritz, het Rode-Kruisgala in Monaco of skiën in Aspen (VS). Een privé- vliegtuig is daarom geen luxe. ,Mijn man is nu eenmaal een be genadigd hobbyvlieger. Als het kan, waarom zou je dan niet zaterdag 28 september 2002 Juliëtte Vossen ontspannen reizen. Het is heus geen opschepperij De ontvangst in het Hilton vol trekt zich inmiddels volgens de ongeschreven society-regels. Ie dereen zoent iedereen. Veel complimenten over en weer. De roze-blonde Juliëtte is brutaal gekleed deze avond. Strakke le ren broek, laarzen en flamboy ante leren hoed. Alles zwart, al les Valentino (op de hoed na). Haar populariteit kent geen grenzen. Als fulltime socializer is ze vooral heel close met Ans Markus, de bekende kunstena res. En met hoedencouturier Marianne Jongkind, die konin gin Beatrix tot haar klanten mag rekenen en afgelopen dins dag nog hofleverancier was tij dens prinsjesdag. „Er loopt nogal wat nep rond in deze kringen. Maar Juliëtte is heel oprecht. Als anderen tren dy zijn, is Juliëtte chique. Ze hecht dan ook heel veel waarde aan de etiquette", vertelt Mar kus' echtgenoot Wybe Tuinman. De Steinse voelt zich als een vis in het water. „Ik weet best wel dat er veel kritiek op dit wereld je bestaat. Het is namelijk on Nederlands. In Frankrijk of de VS is dit bestaan geaccepteerd. Kom me echter niet aan met de veelgehoorde opmerking dat er veel fake is of veel gehuichel en geroddel. Dat kom je in elke laag van de bevolking tegen. Dit is nu eenmaal mijn wereldje. Ik vind het fijn om interessante mensen te ontmoeten, Ik ben een echte netwerker en probeer mensen bijeen te brengen. Dat wordt ge waardeerd. Ik ben een van de weinigen die onafhankelijk is. Je hebtnamelijk allerlei groepe ringen, bijvoorbeeld de Ende- mol-clan en de Des Bouvrie- groep. Ik hoef me echter niet in bochten te wringen." Maar hoe houdt ze dit leven dag na dag vol? „Veel vitamine R, re laties." Haar uitbundige levensstijl heeft van de voormalige zaken vrouw inmiddels een Bekende Nederlander gemaakt. Weke lijks staat ze in de bladen. Zoals Beau Monde, dat onlangs acht pagina's aan haar wijdde. Of het zakenblad Quote, dat haar op plaats vijf in de top-25 van gla- mourgirls plaatste, ver voor Sylvia Tóth, Neelie Kroes en Gretta Duisenberg. Geregeld is ze in een of ander lifestyle pro gramma op tv te zien. Gert Jan Dröge heeft maar van één ie mand een hele uitzending van Glamourland gevuld; van Ju liëtte. En de Vara ging voor een documentaire met draaiende camera met haar winkelen in de RC. Hooftstraat. Meestal is ze in het gezelschap van celebrity's, media-tycoons en captains of industry. Soms zelfs vertegen woordigers van het koninklijk huis. Amerika Uit haar levensverhaal blijkt dat Juliëtte een combinatie aan de dag legt van doorzettingsver mogen, lef, commercieel inzicht en levensvreugde. „Ik heb 27 jaar kei- en keihard gewerkt in mijn eigen schoonheidsinsti tuut in Stein, nergens aan mee kunnen doen. Ik vond het op een gegeven moment de hoogste tijd om van het leven te gaan genie ten en stopte met de zaak. Het pakte iets anders uit. In Ameri ka had ik enkele goede contac ten, omdat ik als eerste in Nederland een lasertechniek in troduceerde en daar een cursus had gevolgd. Deze mensen vroe gen me of ik interesse had om de public relations te gaan doen voor hun kliniek voor plastisch chirurgie aan de Cöte d'Azur. Het verdiende niet slecht, maar na een paar jaar hield ik het voor gezien. Geen zin meer. Het leven aan de Cöte d'Azur beviel echter wel goedIk besloot te blijven en aan de slag te gaan als zelfstan dig styliste." Vechtlust Vitamine G, geluk. Dat dwong ze af met haar vechtlust. „Op een geven moment werd ik ge vraagd op een supergroot en duur jacht in de haven van Can nes. Daar verbleef de vrouw van een heel grote Amerikaanse on- roerendgoedmagnaat die een personal styling wilde. Het per soneel leidde me naar de badka mer, waar ze in bad lag. Ik liet haar onomwonden weten dat het geen stijl is om iemand op die manier te ontvangen. Zoveel kritiek had die vrouw nog nooit gekregen. Ze waardeerde de eerlijkheid." Uiteindelijk werd Juliette aangesteld tot personal assistent. „Via haar kreeg ik een ingang in de jetset van de Cöte d'Azur. Ik kwam op de party's van de rijken der aarde, lunchte met wereldsterren zoals Ivana Trump en Cathérine Deneuve en maakte alles mee wat bij dat le ven hoorde." Zes jaar lang leefde en werkte Juliëtte in Cannes. Ze had een droomberoep. Moest met of voor miljonairsvrouwen gaan winkelen. Hen helemaal stylen. Gold card op zak en ook nog een goede uurprijs vangen. Maar over geld en rijkdom laat Juliët te zich niet uit. „Ach, we kunnen leuke dingen doen", is het enige dat ze kwijt wil. Zoals bijvoor beeld haar vijftigste verjaardag in december, die gevierd werd in het zevensterrenhotel Burj Al Arab van de sjeik van Dubai. Die nodigde haar na aankomst gelijk uit om zijn royal suite van 780 m2 voor enkele nachten te betrekken. De grootte kwam goed uit, want Juliëtte had haar garderobe met een vrachtvlieg tuig laten overvliegen. Hoewel ze een luxueus bestaan leidt, zegt Juliëtte niet naast haar schoenen te lopen. „Ik heb er hard voor gewerkt. Zo hard, dat ik nu pas de tijd heb om te genieten. Dus doe ik het goed. Daar is niets mis mee. Dat wil heus niet zeggen dat ik ver waand ben. Echte schoonheid zit van binnen. Aan mijn inner lijk besteed ik net zoveel aan dacht als aan mijn uiterlijk. Mijn vader zei altijd: 'Kijknooit op iemand neer, maar kijk ook nooit tegen iemand op.' Trou wens, van hem heb ik dat extra verte." Tijd voor vitamine M, mode. In de mensenfile die ontstaat voor de ingang van The Ballroom volgen nog wat snelle begroe tingen. Voor Juliëtte is de aller beste plaats gereserveerd: de eerste stoel rechts van de cat walk. De nieuwe collectie van Moni que Collignon is een succes. Ze krijgt al tijdens de show dave rende ovaties. Kenner Juliëtte is na afloop zichtbaar blij voor haar vriendin. Hoogste tijd voor vitamine C, champagne dus. Tijdens de af ter party slepen de obers de ene na de andere fles brut impérial van het exclusieve champagne- merk Moët Chandon aan. Pra ten over couture en carrières maakt dorstig. De godendrank is gratis bovendien. Te klein Hoe is het nu gesteld met het so- ciety-gehalte van Nederland? Niemand die dat beter kan be oordelen dan 'La Vossen'. „Ne derland is eigenlijk te klein voor echte high society. Toen ik ver trok uit Cannes, ben ik heel be wust het Nederlandse society- leven gaan zoeken. Dan kom je terecht in Amsterdam. Ik kon echt niet meer terug naar Stein, dat was te klein en te dorps. Overigens heeft Limburg wel weer het allerbelangrijkste so- ciety-event van Nederland, misschien wel van Europa: de Tefaf. Dan moeten we met ons privé-vliegtuig zoeken naar een parkeerplekje op het vliegveld in Beek." De nacht breekt aan. In het Hil ton is echter nog weinig belang stelling voor vitamine S, of slaap. De champagne bruist on verminderd in de flutes. De sfeer is uitgelaten. Als we naar buiten lopen, de zachte septem- bernacht in, roept de portier ons na: 'Gaat het nog een beetje, me neer Math Wijnands De 'vintage' look is helemaal inVoor wie nog niet op zol der of in de tweedehands winkel op zoek is gegaan naar een origi neel stuk, presenteert Wolford de luxe versie. De Vintage Gla mour collectie combineert luxe met een retrostijl. Decadente zwarte kant met opgelegde rode roosjes en gouden kant die aan rijk brokaat doet denken. De eerste lijn heet Baccara Lace, de tweede Gold Lace. Collistar heeft zich voor de 'winterlook' laten inspire ren door de Bohemen. Frou Frou is het motto. Frou Frou staat voor warme, zwoele en glamou- reuze kleurnuances. De make up biedt semi-transparante en natuurlijke kleurtinten. Door een warme en romantische pa relachtige glans smelten deze tinten als het ware op oogleden, lippen en gezicht. Als een twee de huid. Wat prijzen betreft, de oogschaduw komt bijvoorbeeld op 9,25 en de blusher mousse op 15,75 euro. Meer informatie: tel.0416-343 166. De feestmaand december is voor brillenmakers als Ar mani, Bulgari, Chanel en Mo- schino aanleiding fraaie zonne brillen op de markt te brengen. Voor elk wat wils, voor wie van opvallend aanwezig houdt met glitters of strassteentjes of van zeer subtiel en verfijnd. Moschi- no legt het accent op de pootjes, de veren. De kleurtjes vallen op. Zo is de modieuze krijtstreep te rug te vinden en wordt trendy rood veel gebruikt. Te koop voor 130 euro. Witch Party heet de nieuw ste troef van Swatch. Het is niets minder dan een Hallo- ween-horloge. Tegen een ach tergrond van een donkerpaarse nacht zie je kale zwarte takken, schitterende sterren en twee le lijke heksen die hun drankje brouwen. Een halve maan ac centueert het uurwerk met twee sterren op de cijfers een en drie. De wijzers zijn goudgekleurd. Swatch heeft er een aparte ver pakking voor bedacht een hek senketel met sleutelhanger. Prijs: 52,50 euro.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2002 | | pagina 39