PZC
z
s
VEERE
PZC
Zin in wat anders?
O
UI
<CÜÜ®W19
WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR
BEZORGERS (M/V) IN
fulltime
verkoopmedewerkers
UI
O.
ADVISEUR GEVAARLIJKE STOFFEN (m/v)
een groepsleerkracht
Onderbouw (M/V)
Provincie Zeeland
Regiocoördinator
handhaving milieubeleid
zaterdag 22 juni 2002
Pechiney Nederland
is een Nederlandse
vestiging van de
Franse Groep
Pechiney.
Pechiney Nederland
is één van de
grootste
ondernemingen in
Europa op het
gebied van de
productie van
primair aluminium.
Pechiney Nederland
produceert jaarlijks
220.000 ton
aluminium in de
vorm van
extrusiepalen en
walsblokken.
Pechiney Nederland
is gevestigd in
Vlissingen-Oost.
Het bedrijf heeft
circa 680
medewerkers in
vaste dienst.
De afdeling
Financiële
Administratie
bestaat uit 6
medewerkers en is
een essentieel
onderdeel van
Pechiney.
PECHINEY
NEDERLAND
Voor onze Financiële Administratie zoeken wij op korte termijn een
Hoofdboekhouder treasury en investeringen
Belangrijkste taken:
De hoofdboekhouder treasury en investeringen is onder andere verantwoordelijk
voor:
het verzorgen van de dagelijkse bankwerkzaamheden ten behoeve
van alle financiële transacties,
geldmiddelenbeheer en afdekken van valutarisico's,
verzorgen van de groepsrekeningen, algemene boekhouding en om-
administreren en rapporteren van (des)investeringen en vaste activa,
vervangen van het afdelingshoofd en/of de hoofdboekhouder analy
tische boekhouding voor maandafsluitingswerkzaamheden.
Wij zoeken:
Iemand met een opleiding HBO BE of SPD, die:
affiniteit heeft met informatica en kennis en ervaring heeft met excel,
kennis heeft van SAP (modules Fl en AA is een pre),
aantoonbare relevante werkervaring heeft,
stressbestendig is,
communicatief vaardig is, zowel mondeling als schriftelijk,
de Franse taal beheerst (pre).
Wij bieden:
Een zelfstandig afwisselende baan met:
prima salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden,
doorgroeimogelijkheden en studiefaciliteiten.
Heeft u interesse?
Stuur dan uw sollicitatiebrief met curriculum vitae binnen twee weken na
verschijning aan Pechiney Nederland N.V., ter attentie van mevrouw M. Cremers,
Postbus 49, 4380 AA Vlissingen, of via e-mail aan
Martje.Cremers@Pechiney.com.
Wilt u meer informatie dan kunt u bellen met de heer R. de Goey, afdelingshoofd
Financiële Administratie, telefoonnummer 0113-615270 of kijk op onze
internetsite: www.pechinevnederland.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Het bezorgen van ons dagblad is een uitdagend
ochtendkarwei voor jong en oud.
Er staat een goede beloning tegenover.
Naast de ruime vergoeding
zijn er diverse extra's zoals:
vakantiegeld
startpremie
aanbrengpremie voor
abonnees en bezorgers
gratis regenpak
gratis krant
Interesse?
Neem contact op met de afdeling
Binnendienst Distributie,
telefoon 0800-0235111 (tijdens kantooruren)
of kijk op internet: www.deleukstebijbaan.nl
De minimumleeftijd is 15 jaar.
Je hebt al een tijdje een goede baan,
maar eigenlijk wil je wel eens wat
anders. Dan is dit het moment om
over te stappen naar C&A. Daar
wacht je een zelfstandige baan in
de mode waarin je veel van jezelf
kwijt kunt:
Als verkoopmedewerker heb je
natuurlijk gevoel voor mode, smaak
en kleur. Je houdt ervan om zelfstandig
te werken en ook als het druk is hou jij
het hoofd koel en sta je klaar voor onze
klanten en je collega's.
Wil je wel eens wat anders
Schrijf dan een brief met cv naar:
C&A Nederland t.a.v. Frans Reyven
Lange Delft 5
4331 AJ Middelburg
Bellen kan ook: 0118-652450
Regionale
Brandweer
Zeeland
De Regionale Brandweer Zeeland is
verantwoordelijk voor de coördinatie van de
voorbereiding op de rampbestrijding en
ondersteunt 16 Zeeuwse gemeenten in hun
taken op het gebied van rampenbestrijding en
brandweerzorg.
Dit betekent dat wij pro-actief bezig zijn met
ontwikkelingen in onze regio die effecten heb
ben op de veiligheid zoals de aanleg van de
Westerscheldetunnel, industriële activiteiten
en transportroutes van gevaarlijke stoffen.
Samen met de gemeentelijke brandweren
zorgen wij er voor dat preventiemaatregelen
worden genomen die er voor zorgen dat zo
min mogelijk ongelukken kunnen gebeuren
en dat als er iets gebeurt de effecten voor de
bevolking minimaal zijn.
Hiervoor maken wij rampenbestrijdingsplan
nen en verzorgen opleidingen en oefeningen
voor grootschalige inzet bij incidenten en
rampen. Ook hebben wij een opleidingsinsti
tuut voor brandweer en bedrijfshulpverlening.
Er is een geïntegreerde alarmcentrale voor
brandweer en centrale post ambulancever
voer.
Bij ons werken hoofdzakelijk specialisten die
hun kennis gebruiken om anderen te onder
steunen, te adviseren en de kwaliteit binnen
de regio te bewaken.
in de regio vindt intensief vervoer van gevaarlijke stoffen plaats over zowel water, weg als spoor. Binnen en in de directe omgeving van
het verzorgingsgebied bevindt zich een vijftal kernenergie-centrales. Verder zijn er belangrijke industriegebieden bij Vlissingen en Ter-
neuzen en valt de regio onder de invloedssfeer van de industriegebieden van Antwerpen en Gent.
In verband met het vertrek van de huidige functionaris kan binnen de sector Informatie-en Communicatietechniek/Ongevalbestrijding
Gevaarlijke Stoffen (ICT/OGS) op korte termijn geplaatst worden een:
op basis van 36 uur per week
Functie-informatie:
De werkzaamheden bestaan o.a. uit:
het ontwikkelen van beleid inzake de OGS/WVD-organisatie in Zeeland waarbij multidisciplinaire afstemming een belangrijke rol
speelt;
inbreng en bewaking van OGS/WVD-aspecten in de pro-actieve sfeer en rampenbestrijdingsplannen;
advisering over de risico's en effecten van gevaarlijke stoffen en het opstellen van plannen, procedures en protocollen t.b.v. de bestrij
ding hiervan;
zorgdragen voor een juiste inplementatie van procedures en protocollen ten aanzien van gevaarlijke stoffen in
rampen(bestrijdings)plannen;
toezicht houden op kwaliteit van plannen, procedures en protocollen ten aanzien van de bestrijding van ongevallen gevaarlijke stoffen;
zorgdragen voor een kwaliteit en kwantitatief goede OGS/WVD-organisatie;
ondersteuning oefeningen v.w.b. OGS/WVD-aspecten;
zorgdragen voor de ontheffingsverlening vervoer gevaarlijke stoffen in Zeeland.
Functie-eisen:
Afgeronde opleiding Hoofdbrandmeester en/of universitair werk- en denkniveau met aantoonbare ervaring, affiniteit met chemie met
één of meer van de volgende aanvullende opleidingen:
O Stralingsdeskundige niveau 4;
O Regionaal Officier Gevaarlijke Stoffen;
O WVD-deskundige;
Bereidheid om aanvullende opleidingen te gaan volgen;
U bent een teamplayer, motivator en stimulator, sociaal- en communicatief vaardig en een organisator;
In het bezit van rijbewijs B;
ICT-kennis strekt tot aanbeveling;
U bent bereid om bij toerbeurt op te treden als Regionaal Officier Gevaarlijke Stoffen en WVD-deskundige.
Wij bieden:
Afhankelijk van opleiding, werkervaring en leeftijd bedraagt het salaris minimaal 2418,- (aanloopschaal 10a) en maximaal 3838,-
(functieschaal 11) bruto per maand bij een 36-urige werkweek. De RBZ kent uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals variabele werktijden,
(gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof, spaarloonregeling en een PC-privéregeling.
Informatie:
De standplaats is Middelburg en de rechtspositie van de gemeente Vlissingen is van toepassing.
Kandidaten dienen bereid te zijn op Walcheren te vestigen. In verband met de piketdienst geldt een opkomsttijd van maximaal 30 minu
ten.
Bij de selectieprocedure is, behalve de directie, een afvaardiging van het personeel betrokken. Een functiegericht psychologisch en me
disch onderzoek kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Voor inlichtingen kunt u zich wenden tot het hoofd van de sector Informatisering- en Communicatie Technologie, de heer P. W. van Beek,
tel. 0118-421207/421160 of de personeelsfunctionaris, mevrouw C. Stijger, tel. 0118-421128.
Belangstellenden kunnen hun sollicitatie met CV vóór 5 augustus 2002 richten aan het Dagelijks Bestuur van de Regionale Brandweer
Zeeland, t.a.v. mevrouw C. Stijger, Postbus 8016, 4330 EA Middelburg of per e-mail (in MS Word) via adres: c.stijger@brandweerzee-
land.nl
Rabobank Kloosterzande-Graauw
Geef je ambitie toekomst
zoekt een
en een
Manager Bedrijven m/v
Manager Particulieren m/v
Als manager Bedrijven ben je de motor achter onze dienstverlening aan bedrijven.
Marketingplan en marktbewerking voor de verschillende segmenten komen uit uw
koker. Je staat voor dienstverlening van topniveau aan de klanten. En dat betekent
voor u, deskundig, betrokken en steeds gericht op een duurzame relatie. Uiteraard
weeg je daarbij de belangen van klanten altijd af tegen die van de bank. Als lid van
het managementteam ben je een initiator van formaat en voor uw medewerkers een
stimulerende coach. Extern speel je een actieve rol in de regionale en lokale
economie, onder meer in verschillende netwerken. Je bent een ondernemende
persoonlijkheid en een besluitvaardig leider. Je hebt een HBO- of academische opleiding
in een financiële of bedrijfskundige richting, plus ervaring als manager, bij voorkeur in de
financiële dienstverlening.
Als manager Particulieren geef je leiding aan twee commerciële teams, bestaande uit
6 personen. Enerzijds ben je de stuwende kracht achter alle commerciële activiteiten.
Anderzijds ben je coach en ondersteuner voor je medewerkers. Je staat voor
dienstverlening op topniveau aan klanten. Dit doe je onder andere door een gedegen
marktbewerkings- en communicatieplan te ontwikkelen en uit te voeren. Maar ook
door een efficiënte organisatie neer te zetten. Daarnaast peil je of er voldoende
evenwicht is tussen wensen van klanten en risico's van financieringen. Als lid van het
managementteam heb je een belangrijke stem in de koers van de bank. Je hebt
minimaal een HBO- of academische opleiding in een financiële of bedrijfskundige
richting, relevante werkervaring en kennis van het vakgebied. Verder ben je
contracterend, besluitvaardig en ondernemend.
Salarisindicatie:
Voor deze fulltime functies is het salaris afhankelijk van opleiding en ervaring.
Inlichtingen:
Wil je nadere informatie over de bank en/of over de functies dan kun je contact
opnemen met de heer drs. J.C.J. de Winter, algemeen directeur,
telefoonnummer 0114-681755.
Sollicitaties binnen 14 dagen te richten aan:
Rabobank Kloosterzande-Graauw, t.a.v. de Directie,
de heer drs. J.C.J. de Winter
Postbus 7
4587 ZG KLOOSTERZANDE
Aquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld
Het bestuur van de Stichting Samenwerkingsscholen
voor Speciaal Onderwijs en Voortgezet Speciaal Onderwijs in"
de provincie Zeeland vraagt vanwege groei
van het aantal leerlingen voor
DE SPRONG
School voor praktijkonderwijs
te Terneuzen
(werktijdfactor 1,0)
Praktijkschool De Sprong is nu nog gevestigd in twee gebouwen. In het voor
jaar van 2003 zal een geheel nieuw en goed geoutilleerd schoolgebouw wor
den betrokken.
De benoeming is in eerste instantie in projectformatie, met uitzicht op een
benoeming in reguliere formatie.
Wij bieden:
- een afwisselend rooster met theorie- en praktijkvakken
- ondersteuning door ervaren collega's
- de mogelijkheid om zich in een groeiende school in een veranderende om
geving te ontplooien
- een praktijkgerichte onderwijssituatie die de leerlingen laat toewerken naar
een plaats op de arbeidsmarkt
- mogelijkheden voor na- en bijscholing
Wij vragen een collega die:
- op een flexibele en creatieve manier met moeilijk lerende kinderen kan om
gaan
- naast relativerings- en incasseringsvermogen beschikt over een goede do
sis humor
- het als een uitdaging ziet een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van
de school
- bij voorkeur ervaring heeft in het (voortgezet) speciaal onderwijs
- in het bezit is van of bereid is tot vakstudie speciaal onderwijs of praktijk
onderwijs
Indiensttreding:
Per 26 augustus 2002 of zo spoedig mogelijk daarna.
Informatie:
Voor meer informatie en een taakomschrijving over de aangeboden betrek
king kunt u terecht bij de directie de heer A. Sinke (tel. privé 0114-362361) of
leden van het Managementteam van De Sprong, mevrouw W. Hoekstra en de
heer R. v. d. Hoff (tel. school 0115-617287).
Sollicitaties kunt u richten aan voornoemd Bestuur, p/a Postbus 1099,
4530 GB Terneuzen.
Brieven dienen uiterlijk 29 juni 2002 in ons bezit te zijn.
De gesprekken met kandidaten vinden plaats op 4 en 5 juli.
Werken, wonen en ontspannen gaan in
Zeeland uitstekend samen:
moderne industriegebieden en havens,
kilometers strand, woningkeuze in alle
sectoren, fietspaden volop en geen files.
Het provinciaal bestuur doet zijn best om
dit zo te houden en te verbeteren; daar
toe heeft het ongeveer 1000 werknemers
in dienst.
De directie Ruimte, Milieu en Water zorgt
voor het ontwikkelen en uitvoeren van het
beleid op het gebied van ruimtelijke
ordening, milieu-, water-, natuur- en land-
schapbeheer. De directie is onderver
deeld in 5 afdelingen waaronder de afde
ling Milieuhandhaving en -metingen. Deze
afdeling is verantwoordelijk voor het for
muleren van het milieubeleid op het ge
bied van toezicht, preventieve en repres
sieve handhaving, klachtenbehandeling
en metingen. De werkzaamheden zijn
gericht op de chemische, industriële en
afvalverwerkende bedrijven, op zwem
inrichtingen en op activiteiten in het
buitengebeid.
Schriftelijke sollicitaties, onder vermel
ding van het vacaturenummer 2002-13,
dienen vóór 6 juli 2002 in het bezit te
zijn van de directeur drs. C.J, Colijn,
Postbus 165, 4330 AD Middelburg.
Voor andere vacatures en meer infor
matie omtrent de provincie Zeeland:
www.zeeland.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze
advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Bij de afdeling Milieuhandhaving en -metingen van de directie Ruimte, Milieu en
Water ontstaat de vacature van
(0,5 fte)
De taken zijn:
Het bevorderen en onderhouden van een effectieve samenwerking tussen de be
trokken overheden bij de handhaving van de milieu-regelgeving op het gebied van
onder meer de wet Milieubeheer en het Vuurwerkbesluit.
Het functioneren als voorzitter van het vaste vuurwerkteam en het voeren van het
secretariaat van het vuurwerkteam.
Het faciliteren en beheren van informatie-uitwisseling en het fungeren als kennis
centrum met name op het gebied van de uitvoering van het Vuurwerkbesluit.
Het adviseren van het provinciaal milieu-overleg over het te voeren handhavings
beleid, waaronder advisering over de handhavingsprogramma's.
Het begeleiden van de voortgang van handhavingsprojecten en het zorgdragen
voor de monitoring en de jaarverslagen.
Het deelnemen in overlegvormen op landelijk, provinciaal en regionaal niveau.
Wij zoeken een kandidaat met:
Een HBO-opleiding op het gebied van milieubeleid dan wel een technische of be
stuurlijke richting met aantoonbare belangstelling voor communicatie.
Kennis van en ervaring met projectmanagement en het leiden van processen.
Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.
Goede contactuele vaardigheden en kunnen omgaan met conflicten.
Rijbewijs B.
Salaris:
Het jaarsalaris dat wij bieden bij een 18-urige werkweek bedraagt maximaal
21.659,- (schaal 10, inclusief vakantietoelage en eindejaarsuitkering). Het
bruto maandsalaris bedraagt maximaal 1.612*-per maand.
Standplaats:
De werkzaamheden worden in eerste instantie in Goes verricht en op termijn in
Middelburg.
Overige arbeidsvoorwaarden:
De provincie heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals o.a. het pen
sioenpakket van het ABP, het ziektekostenverzekeringspakket van de Interprovin
ciale Ziektekostenregeling (IZR), studiefaciliteiten (financieel en studieverlof),
gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, een kinderopvangregeling, een pc-privé,
een fiets-privé en bedrijfsfitness regeling en flexibele werktijden.
Doelgroepenbeleid:
De provincie Zeeland streeft naar een evenredige vertegenwoordiging van
vrouwen, alsmede naar indienstneming van etnische minderheden en gehandi
capten. Daarom worden geïnteresseerden uit deze prioriteitsgroepen, die vol
doen aan de functie-eisen, met nadruk verzocht te solliciteren.
Informatie:.
Inlichtingen over deze functie kunnen worden verkregen bij de heer G.L.J. van
Vlaanderen, waarnemend hoofd van de afdeling Milieuhandhaving en -metingen,
telefonisch bereikbaar onder 0118-631155.