Boekhandel Bestevaer: lezen, kijken, luisteren Toekomst parfumerie speciaalzaak gewaarborgd (Re) creatief in La Vaca: twee gezichten, één zaak De ideale oplossing voor kleine lakschade aan uw auto Wij doen wat een ander zegt Topklasse uit Arnemuiden PZC 16 1MHA COMPUTERS Exclusieve brillenmode, informatie technologie vakkundig advies donderdag 20 juni 2002 advertentie door zijn manschappen vereerd werd met deze titel. Michiel de Ruyter was een gelo vig man die God altijd dankte voor het heelhuids terugkeren na een een grote zeereis of een heftige zeeslag. Bestevaer wil zich bovendien inzetten voor de presentatie en bevordering van het christelijk geloof. Zo worden er nu in het pand aan de Schel- destraat cursussen "kennisma king christelijk geloof" gegeven. Maar er zullen ook gespreks groepen en leeskringen worden opgezet. Wellicht een mogelijk heid voor mensen om (opnieuw) kennis te maken met de wereld van het geloof! Bestevaer zal tijdens de komen de Christelijke Kinderboeken maand (vanaf 21 september a.s.) meerdere kinderboekenactivitei ten gaan opzetten rond het the ma "Kom aan boord". Ook staat er een Israël-avond op het pro gramma. Bestevaer is voorts be zig om in het seizoen 2002/2003 prominente schrijvers naar Bes tevaer te halen om er lezingen e.d. te verzorgen. Boekhandel Bestevaer Scheldestraat 60 Vlissingen Tel: 0118 - 431985 Vlissingen - Het gebeurt helaas zo vaak: bij het in- of uit- parkeren, bij het openen van de deur of door welke andere oorzaak dan ook - Klets! - een krasje of deukje in de lak. Zeer vervelend, maar vaak is het te duur om het krasje weg te laten halen en neemt u er genoegen mee. Bij Schadenet van de Berg heeft men sinds kort de oplossing. Onlangs is van den Berg van start gegaan met een compleet nieuw ser viceconcept 'Spot-Repair' voor het snel en goedkoop her stellen van kleine lakschades aan auto's. Deze reparatietechniek is ideaal voor het herstellen van bijvoor beeld parkeerschades waar geen verzekeringswerk aan te pas komt. Schadenet van den Berg richt zich met de Spot-Repair sendee daarom ook op de parti culiere autobezitters, maar Spot- Repair is natuurlijk ook een ideale oplossing voor auto- dealerbedrijven of wagenpark beheerders, wanneer er op nieu we en/of oude auto's wat kleine krasjes of deukjes ziften. En dit tegen vaste attractieve menu- prijzen. Elke schade heeft zijn eigen vaste prijs. Kortom: goed koop en duidelijk, u weet waar u aan toe bent. En bovendien snel, want een gemiddelde Spot- Repair klus duurt zo'n twee uur. U kunt er zelfs op wachten! Om deze nieuwe reparatietech niek deskundig toe te kunnen Bij computerbezitters is Imha een bekende naam. Al tien jaar lang het adres waar veel mensen zich laten adviseren over alles wat met pe's te maken heeft. Imha heeft dan ook een reputatie hoog te houden. Het motto is: "Wij doen wat een ander zegt." Maar wat houdt dat nu eigenlijk in? Daar kan Sander Verdonk kort over zijn: "Bij ons ligt de nadruk op service. Het kopen van een pc is vaak een hele in vestering, en voor veel mensen is de pc een belangrijk element in hun leven geworden. Valt het systeem dan een keer uit, bij voorbeeld door een virus, dan kan dat ingrijpende gevolgen hebben. Wij begrijpen dat en zorgen dat het systeem snel weer werkt waarbij we ernaar streven dat - waar dat mogelijk is - de bestanden en documen ten niet verloren gaan", vertelt Sander, "daarbij maken wij geen onderscheid tussen mensen die hun pc bij ons hebben aange schaft of klanten die hun sys teem ergens anders hebben ge kocht." Het aanbod bij Imha is groot. De consument kan kiezen uit complete sets van bijvoor beeld Packard Bell en Compaq, of een systeem helemaal naar ei gen wens samenstellen. Het be drijf beschikt over een goed uit geruste werkplaats zodat de lij- Middelburg - Jan LaBan heeft alle ontwikkelingen op het gebied van de parfumerie speciaalzaken op de voet ge volgd. Hij heeft ruim 29 jaar ervaring in deze branche en in zijn gelijknamige winkel zijn telkens de nieuwste trends en ontwikkelingen te zien, te ruiken en te ervaren. Er is in de loop der tijd veel ver anderd in de parfumeriemarkt. Zowel aan de vraag- als de aan bodzijde. De vrouw van tegen woordig stelt hoge eisen. Ze wil advies en begeleiding en niet zomaar een product uit een schap, betalen en weer verder shoppen. Het aanbod aan ge zichtsverzorging is met de jaren gigantisch uitgebreid, zowel in de breedte als in de diepte. Er melden zich steeds nieuwe aanbieders met de meest uiteen lopende lijnen. Zo had je vroe ger alleen een dag- en een nachtcrème, een reiniging en een tonic. Maar tegenwoordig zijn er voor alle delen van het li chaam specifieke verzorgings producten te koop. Voorbeelden zijn hals- en lipmaskers, oogcrè mes en serums. Doordat er zo'n enorme diversiteit aan produc ten op de markt is, is goed ad vies onontbeerlijk. Daar speelt Jan LaBan op in. LaBan stelt hoge eisen aan zijn personeel. Hij werkt alleen met gediplomeerde schoonheidsspe cialistes die door middel van al lerlei cursussen en trainingen op de hoogte blijven van alle nieu we ontwikkelingen op hun vak gebied. "Alleen met echte vak kennis is het tegenwoordig mo gelijk de vrouw van vandaag te adviseren en te begeleiden" al dus LaBan. Daarom blijft de toekomst van de parfumerie speciaalzaak ge waarborgd, want het product is één, maar goed en professioneel advies is minstens zo belangrijk. En dat laatste mis je zodra je een product uit een schap pakt en direct betaalt. Jan LaBèn beschikt over vier sa lons, waaronder een Shiseido en een Estée Lauder salon. En aan tal maanden geleden won LaBan de eerste prijs in een lan delijke Estée Lauder competitie. Zijn zaak werd uitgeroepen tot de meest servicegerichte winkel waar de kennis op het hoogste niveau wordt geventileerd. Niet alleen de hedendaagse vrouw behoort tot de klanten van LaBan, ook de man stelt te genwoordig steeds hogere eisen aan gezichtsverzorging. Deze passen volgen de medewerkers van Schadenet van den Berg re gelmatig intensieve praktijktrai ningen bij hun autolakleveran- cier Glasurit in het Glasurit Spot-Repair schadebedrijf. Tij dens deze praktijktrainingen wordt de speciale techniek bij gebracht en natuurlijk leert men werken met de speciaal hier voor ontwikkelde producten en gereedschappen. Om dit servi ceconcept aan te kunnen bieden heeft Schadenet van den Berg een nieuwe spuitcabine aange schaft die is ingericht voor Spot- Repair. Een zogenaamde door- rij-cabine met een infrarood dro ging railsysteem. Naast dit nieu we serviceconcept kunt u bij van den Berg natuurlijk ook te recht voor het verhelpen van al le overige schades aan uw auto. Men werkt voor alle verzeke ringsmaatschappijen en levert een hoog kwaliteitsniveau en een hoge servicegraad. Dus weg met de krasjes! Kom eens langs en maak een afspraak voor een vrijblijvende prijsopgave. Schadenet van den Berg Hermesweg 5 Vlissingen Tel: 0118 - 414329 e-mail: van.den.berg@schadenet.nl groep klanten is de laatste jaren sterk groeiende. Een dag- of nachtcrème of een facewash is voor de moderne man niet 'vreemd' meer. Man nen met bijvoorbeeld scheerpro- blemen hebben veel baat bij een goede gezichtsverzorging. Dat dagelijks terugkerend ritueel hoeft met de juiste producten letterlijk en figuurlijk geen irri taties meer op te leveren. De parfumeriebranche was en zal altijd wel in beweging blij ven. Bij parfumerie Jan LaBan kunt u altijd terecht voor de juiste adviezen en de nieuwste producten om uw huid in ge zonde conditie te houden. Als u advies wilt of vragen heeft, dan staat het team van Parfumerie LaBan u graag te woord. Parfumerie LaBan Segeersstraat 20 Middelburg Tel: 0118 - 613401 Lange Geere 24 Middelburg Tel: 0118 - 634184 Arnemuiden - Sommige bedrijven gaan heel ver in hun dienstverlening. RJ Keukens is er daar eentje van. Service aan de klant staat hoog in het vaandel. Vanaf het moment dat de klant de winkel binnenkomt tot ver na aflevering en de plaatsing van de keuken. Belangrijk bij RJ Keukens is dat de klant één vaste contactpersoon bij het bedrijf heeft. Die persoon regelt alles en ziet er tijdens het plaatsen van de keuken op toe dat aan alle specifieke wensen van de klant wordt voldaan RJ keukens biedt de klant dan ook een totaalconcept. Bij het plaatsen van de keuken ver zorgt men ook eventueel lei- dingwerk, of bijvoorbeeld het verplaatsen van een muurtje mocht dat nodig zijn. Men le vert daarnaast de tegels of de natuursteen vloer. Maar ook voor een sfeervolle haard of ka chel kan men bij RJ terecht. Zo wordt alles in één hand voor de klant verzorgd. Dit spaart de klant niet alleen veel geregel uit, maar resulteert er ook in dat alle werkzaamheden goed op elkaar aansluiten. Rudy Jacobse, directeur van RJ Keukens, neemt graag de tijd om met de klant mee te denken over de beste oplossingen met vorm, materialen en ruimte. Het eindresultaat is een fraai en har monieus geheel dat ook nog eens functioneel is. Kortom: een totaal andere benadering dan dat we tot nu toe gewend zijn van een keukenspeciaalzaak. RJ Keukens biedt een scala aan keukens aan: van "een- voudig"tot zeer exclusief. Wat betreft kwaliteit worden geen concessies gedaan: men heeft gekozen voor de betere merken inbouwapparatuur zoals Miele, Imperial en Siemens. Het meest in het oog springt toch wel het Italiaanse keukenmerk Snaide- ro. RJ Keukens heeft diverse pronkstukken uit de Snaidero collectie in de toonzaal staan. Deze zijn ontworpen door be kende Italiaanse ontwerpers zo als Paolo Pininfarina. Naast Snaidero voert RJ Keu kens ook een voordeliger eigen merk keuken. Hoewel goedko per, houdt dit niet in dat hier kwaliteitsconcessies zijn ge daan. Het verschil zit meer in design en vormgeving, want hierin spant Snaidero onbetwist de kroon. RJkeukens Nieuivstraat 22, Arnemuiden Tel.: 0118 - 60 4736 wwxv.jouwkeuken.nl Middelburg - Exclusieve brillenmode van hoge kwaliteit, vakkundig advies, uitstekende service met een zeer per soonlijke noot. Dat zijn de kernwoorden van Ton's Brillen mode aan de Korte Delft in hartje Middelburg. Na eerst 15 jaar bij diverse andere brillenzaken gewerkt te hebben, be sloten Ton Smout en zijn vrouw Miranda om een eigen zaak te beginnen in Middelburg. En nu, na 7 jaar, kan men gerust zeggen dat ze zijn uitgegroeid tot één van de toon aangevende optiekzaken van Zeeland. nen - mocht er iets zijn met een pc - kort zijn en alles in eigen be heer gerepareerd of nagekeken kan worden. Dat betekent korte re reparatietijden. Overigens kan men bij Imha niet alleen terecht voor de aanschaf van een pc. Im ha houdt zich ook bezig met het installeren van netwerken, zo wel voor particulieren als het Midden en Klein Bedrijf. Voor bedrijven die gebruik maken van software op meerdere werk stations zijn de licenties van be lang. Iedere software is namelijk auteursrechtelijk beschermd en mag niet zomaar op iedere pc gebruikt worden. Wanneer een bedrijf meerdere pe's heeft en de software op alle systemen wil gebruiken kan bij Imha terecht voor advies op maat. Voor de gebruikers van internet is het online winkelen een leuke optie. Een gedeelte van het as sortiment kunt u daar bestellen en woont u op Walcheren dan geldt: voor 19.00 uur besteld, dezelfde dag in huis. Surf naar www.imha.nl. U kunt ook ge woon langs gaan in de winkel. Imha computers Badhuisstraat 60 Vlissingen Tel. 0118 - 411900 Mensen vragen zich vaak af of het niet moeilijk is om als kleine zelfstandige te moeten opboksen tegen de grote filiaalbedrijven. Gelukkig kan men daar bij Ton's Brillenmode volmondig "nee" op zeggen. Integendeel, de zaak loopt zeer goed, juist vanwege het feit dat men zich weet te on derscheiden. Bijvoorbeeld dank zij een zeer mooie en uiteenlo pende collectie brillen van diver se vooraanstaande merken. Vaak zijn deze merken alleen exclusief verkrijgbaar bij Ton's Brillenmo de. Daarbij komt dat de vakkun digheid, service en vooral de per soonlijke aandacht er zo vanzelf sprekend zijn dat er al snel een vertrouwensband met de klant ontstaat. De klant voelt zich bij Ton's Brillenmode echt thuis. De technische ontwikkelingen in het optiekvak gaan snel. Dankzij de nieuwste ontwikkelingen worden oogmetingen steeds nauwkeuriger en is de opticien in staat om telkens weer maat werk af te leveren. De nieuwste aanwinst bij Ton's Brillenmode is een portable oogmeetcompu- ter waarmee een klant in iedere houding gemeten kan worden. Dit ideale instrument gebruikt Ton dan ook vaak als hij klanten thuis bezoekt. Indien er aanlei ding blijkt te zijn voor een door verwijzing naar de oogarts of oogmeetkundige, dan heeft Ton's Brillenmode goede con tacten zodat u ook daar snel ge holpen kunt worden. Deze professionele werkwijze te- samen met een representatieve winkel maakt het mogelijk dat Ton's Brillenmode exclusieve merken als Cartier, Channel, Guc ci, Zeiss en Theo kan voeren. Sa men met zijn vrouw heeft Ton in Middelburg een zaak opgezet die in zeven jaar tijd een klinkende naam heeft opgebouwd. Loop eens binnen en laat u overtuigen bij Ton's Brillenmode. Ton's Brillenmode Korte Delft 3 Middelburg Tel: 0118 - 641117 Middelburg - Wie denkt dat automatisering slechts een hulpmiddel is om bedrijfsdoelstellingen te behalen heeft het mis. Wie het goed wil doen ziet de automatisering van zijn organisatie als de spil binnen het bedrijf. Rond die automati seringsprocessen wordt vervolgens de rest van de organisatie gebouwd. Het mag duidelijk zijn dat voor bestaande organisaties dit weieens een complete transformatie tot ge volg kan hebben. Kortom: het im plementeren van ICTprojecten in een organisatie kan verstrek kende gevolgen hebben. Recreanet in Middelburg biedt voor de re creatiesector integrale ICT-oploss- ingen. Als partner bieden zij IT- consultancy, projectbegeleiding, training en software-ontwikkeling. Directeur Jean-Pierre Mampaey heeft zijn bedrijf in vier jaar tijd zien groeien van 2 naar 20 me dewerkers. Onlangs is Recreanet verhuisd naar een groot en re presentatief monumentenpand aan de Dam in Middelburg. Mampaey, met directie-ervaring bij 3 Zeeuwse recreatieparken, weet als geen ander welke be hoeften de recreatiesector op ICT gebied heeft. De sleutel tot succes bij automa tiseringsprocessen in alle soor ten organisaties is integratie. "ICT-processen moeten geïnte greerd worden in de organisatie en niet worden gezien als slechts een 'hulpmiddel'". Door die integratie kunnen bedrijfs doelstellingen verwezenlijkt worden zoals een efficiëntere or ganisatie, kostenbesparing en kwaliteitsverbetering. Om tot die volledige integratie van ICT- processen binnen een organisa tie te komen stelt Mampaey wel één belangrijke voorwaarde. De zakendoende bedrijven moeten elkaar niet zien zoals in een klant-leverancier relatie. Ze moeten elkaar zien als samen werkende partners die een to taalpakket bedenken, ontwikke len en uitvoeren. Net zoals twee partners die samenleven. Een concreet voorbeeld van de verregaande wisselwerking tus sen de partners is het 'slag boomkaartje'. Recreanet heeft een totaalpakket voor recreatie parken ontwikkeld waarmee de gasten zich bij aankomst in het park niet meer hoeven te mel den bij de receptie. Het kaartje doet dienst als aanmeldkaartje bij de ingang van het park, het doet dienst als sleutel van de re creatiewoning en het kan bij voorbeeld ook dienst doen als toegangsbewijs voor alle andere voorzieningen op het park. Kortom: niet alleen het eigen personeel, maar ook de klant van het park heeft baat bij de geautomatiseerde processen en hoeft niet langer meer in de rij te staan bij de receptie, het zwem bad of andere attracties. Een dergelijke implementatie vereist echter wel een goede partnerre latie, anders is succes niet gega randeerd. Het bovenstaande neemt niet weg dat Recreanet zich, indien gewenst, ook opstelt als puur on afhankelijk consultant, met name voor (semi)-overheidsinstellin- gen. De dochteronderneming van Recreanet, SystemXS, richt zich op de technische kant van de automatiseringsprocessen. Systeembeheer, netwerkbeheer en -ontwikkeling en hardware zijn trefwoorden die SystemXS op het lijf zijn geschreven. SystemXS richt zich op alle branches, van advocaten- en no tariskantoren tot makelaardij en rec-rera tiebed rijven Recreanet bv SystemXS Dam 6 Middelburg Tel: 0118 - 671010 e-mail: info@recreanet.nl Middelburg - Woon je op Walcheren? Maak je zelf wel eens je eigen kleding of repareer je zelf je tent als er een scheur tje in zit? Grote kans dat je weieens bij La Vaca binnen bent geweest. La Vaca kreatief zit namelijk al 18 jaar lang in de Herenstraat in Middelburg, bemand en bestiert door Rijk- Jan Koppejan en Henk Jobse. Zeker de wat oudere inwo ners weten de naam La Vaca nog wel aan een grijzer verle den te koppelen, maar dat laten voor nu even rusten. Rijk-Jan en Henk zijn in 1984 be gonnen met een winkeltje in heel andere dingen dan stoffen en fournituren. En dat proef je nog steeds een beetje aan de sfeer in de winkel. Het is nooit een stoffi ge fourniturenwinkel geworden. Tussen alle ritsen, knopen en ga rens was er altijd iets bijzonders te vinden. Vaak liggen er resten van bijzondere stoffen, restant partijen of feestartikelen. Het publiek dat bij La Vaca binnen loopt is dan ook zeer gemêleerd: van oma die knoopjes uitzoekt voor de babytrui tot een punker die zijn verzameling veiligheids spelden aan komt vullen. En blij ven de mannen bij andere win kels vaak buiten wachten, bij La Vaca kunnen ze gewoon binnen stappen en even bijkletsen met Rijk-Jan of Henk. De winkel in de Herenstraat is in de loop der jaren wel veran derd en veel groter geworden. Lange tijd hebben de heren ook een filiaal in Vlissingen gehad en intussen woerd ook het stoffenwinkeltje in de Langevie- le overgenomen. Toen de mode- stoffen wat minder goed liepen werd de winkel in de Langevie- le langzaam maar zeker omge vormd tot een gordijnenspeci aalzaak. En ook hier is de typi sche eigenzinnigheid van het tweetal te bespeuren: het is net weer even anders dan in de tra ditionele gordijnenspeciaalzaak. Het werd een succes, maar het gaf ook meer geregel en plan ning. Gordijnen moeten immers (thuis) opgemeten worden, ze moeten op maat gemaakt wor den en indien gewenst, thuis op gehangen. Het was Henk die vanaf het begin zich meer thuis voelde in de interieurbranche en dus kon Rijk-Jan zich geheel toe leggen op het creatieve gedeelte in de winkel aan de Herenstraat. Het jaar 2002 is nu al een druk^. jaar voor La Vaca: het pand aan de Langeviele is aangekocht en het assortiment aan de Heren straat is uitgebreid met een col lectie breiwol van Phildar. En als klap op de vuurpijl is La Vaca online gegaan! Bekijk onze presentatie op www.lavaca.nl. Gewoon binnenlopen in de win kels kan natuurlijk ook. La Vaca Kreatief: voor alles wat je wilt maken. Herenstraat 4 Middelburg, Tel: 0118 - 611169 La Vaca Interieur: de mooiste gordijnen van Zeeland e.o.. Langeviele 77 Middelburg, Tel: 0118 - 624325. Vlissingen - Bestevaer is een nieuwe onderneming in de Scheldestraat te Vlissingen. Het is een boekhandel die ge specialiseerd is in het christelijke boek. De winkel heeft daarnaast een ruim assortiment wens- en an sichtkaarten. Bestevaer heeft u ook christelijke muziek en goede inhoudsvolle video's/ dvd's te bieden. Dit aanbod breidt zich steeds verder uit. Om kennis te •maken met de verschillende mooie geschenkartikelen (o.a nautische spullen) van Bestevaer moet u beslist een kijkje komen nemen in de winkel. Schrijf- en kantoormateriaal is er in ruime mate aanwezig. Speciaal voor kinderen zijn er hele leuke spul len o.a.knutsel- en werkmateri aal) te zien en te koop. Kortom: lezen, kijken en luisteren. Elke zaterdag kunt u in Bestevaer te recht voor de tweedehands boe kenmarkt. Heerlijk om er rond te snuffelen en een voor u aanspre kend leeswerk tegen te komen, dat je tegen een zeer aantrekke lijk prijsje de uwe mag noemen. In de winkelruimte is er genoeg gelegenheid om rustig te lezen of te internetten. Koffie en er "iets bij" wordt-gratis(!)- geserveerd. In deze "maand van het span nende boek" liggen er op de gro te tafel direct bij binnenkomst een groot aantal thrillers en an dere spannende boeken op u te wachten! De moeite zeker waard om kennis te nemen van dit gen re. De belangstelling voor chris telijke spannende boeken neemt in Nederland toe. In de maand juni is het spannnende actieboek "Het Wrak" van Johan Klein Ha- neveld tegen een actieprijs te verkrijgen. Boeken e.d.kunnen ook via Bestevaer@zeelandnet.nl worden besteldDesgewenst worden de boeken thuis gele verd! De naam Bestevaer heeft alles te maken met de Vlissingse zeeheld Michiel de Ruvter die

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2002 | | pagina 16