Onze dienstverlening blijft. Maar verandert. postkantoor Het Postkantoor: twee bedrijven onder één dak. Het Postkantoor biedt onderdak aan twee zelfstandig opererende bedrijven: Postbank en PTT Post. Zij leveren diverse diensten en producten aan verschillende klantengroepen. Postbank is er voor al uw bankzaken en geldtransacties, PTT Post voor al uw postzaken. Klanten regelen hun bank- en postzaken anders. De afgelopen tijd heeft u via verschillende media kunnen vernemen dat er wordt gewerkt aan het verminderen van het aantal Postkantoren en postagentschappen in Nederland. De reden hiervoor is dat het aantal bezoekers van het Postkantoor de laatste jaren sterk is teruggelopen. Klanten van Postbank maken steeds meer gebruik van het elektronisch betalingsverkeer en nemen steeds vaker hun geld op uit de geldautomaat. Door de komst van de euro is er minder noodzaak om geld te wisselen. Stortingen op het Postkantoor komen steeds minder voor. Ook de klanten van PTT Post doen hun zaken anders. Men koopt steeds vaker postzegels in de supermarkt en sommige postdiensten worden ook op andere plaatsen aangeboden dan uitsluitend op het Postkantoor. Het sterk verminderde bezoek aan het Postkantoor dwingt ons de service anders te organiseren. Zo ziet de nieuwe situatie eruit. Er blijven, evenwichtig verspreid over geheel Nederland, 800 Postkantoren die het complete assortiment bank- en post diensten aanbieden zoals u dat van oudsher gewend bent. Dat betekent dat u daar terecht kunt voor alle soorten geld transacties van Postbank en voor alle diensten van PTT Post. Daarnaast komen er, ook verspreid over heel Nederland, 1300 Servicepunten voor PTT Post met persoonlijke bediening, veelal in kantoorboekhandels en supermarkten, waar u terecht kunt voor postzegelverkoop en het aannemen en uitreiken van poststukken. In veel gevallen profiteert u dan ook nog eens van ruimere openingstijden en het gemak van boodschappen doen in combinatie met het regelen van uw postzaken. Bij een aantal van deze Servicepunten hebben Postbank klanten de mogelijkheid om geld aan de balie op te nemen. Bovendien wordt het aantal giromaten sterk uitgebreid. Geleidelijke overgang. U begrijpt dat deze veranderingen niet van de ene op de andere dag gerealiseerd kunnen worden. Wij hebben ons ten doel gesteld dat deze 800 Postkantoren en 1300 Servicepunten in 2005 gerealiseerd zijn, met een onveran derd hoge graad van dienstverlening. Hoe zit dat bij u in de buurt? Als wij onze dienstverlening bij u in de buurt gaan veran deren, wordt u daarvan tijdig op de hoogte gesteld. Wij hopen dat de overgang naar de nieuwe situatie voor u op deze manier zo min mogelijk overlast betekent.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2002 | | pagina 28