Al onze medewerkers zijn bezet Canadese singer/songwriter Eaglesmith zoekt avontuur Scheldecommissie functioneert slecht lezers schrijven Fortuyn X Fortuyn XI Groenplan Hulstenaar krijgt celstraf voor overval Automobilist in Zeeland is duurder uit Jos Broeke praat over het weer Wachten rlinCHT kunst cultuur Opera Zuid past voor het eerst in Zeeland Bijeenkomst sluipverkeer door tunnel door A. J. Snel Deze rubriek is uitsluitend bestemd voor reacties op in de PZC versche nen redactionele berichten, artikelen of commentaren. De reactietijd beloopt uiterlijk 7 dagen. Plaatsing van bijdragen betekent niet dat de redactie de meningen en stellingen van de inzenders onderschrijft. Open brieven, oproepen, gedichten en anonieme inzendingen worden niet geplaatst. Bijdragen mogen niet langer zijn dan 250 woorden. De re dactie behoudt zich het recht voor inzendingen te bekorten. Over ge weigerde brieven wordt niet gecorrespondeerd. Zie de PZC van 18-2 'interview met Ad Melkert' en lees wat een stoere taal oom Ad ineens be zigt. Dankzij de ook door Mel kert zo verguisde professor heeft hij door wat er, gezien de enorme zetelscore, bij 'het volk' leeft. Stoere taal nu, flinke vent! Hij laat Pim de kastanjes uit het vuur halen en gaat er nu zelf in wat opgekuiste taal mooi weer mee spelen. Hoe noem je zulk gedrag ook weer? Foei Ad! Ben benieuwd of de kiezer dit laak bare gedrag gaat belonen met nog meer stemmen voor LN e/o Pim. E. J. P. Izeboud Vebenabos 44 Koudekerke Naar aanleiding van het artikel 'Carrière van Fortuyn hooguit wat vertraagd' door Erwin Tuil (PZC, 11-02) wil ik reageren. Ik vraag mij af: hoe kun je op een man als Fortuyn stemmen? Een man die zich aangetrokken voelt tot anonieme seks in dark rooms en Marokkaanse jongens, maar een man die ook verklaart dat de grenzen potdicht moeten voor asielzoekers. Een man die in 1999 ook verklaart dat incest en pedofilie 'in besloten kring' best kunnen. Die Pim Fortuyn moet zich nu maar eens goed laten nakijken, want hoe kun je zidke dingen zeggen. Ik zou willen zeggen, mensen kijk toch uit. Stem toch niet op een man als Pim For tuyn. Ineke de Jonge Verkuijl Quakkelaarstraat 184 Vlissingen Op 6 maart mogen we onze ver tegenwoordigers bij het water schap weer kiezen.Om te weten op wie men wil stemmen moet men welhaast bestuurskunde gestudeerd hebben. Ik ben bang dat zelfs dit mijn geloof in deze vorm van democratie niet ver sterkt. Indien men bij de vorige verkiezing zijn stem uitge bracht heeft dan weet men nu (PZC 19-02) eindelijk wat deze stem betekend heeft. Er werd afgesproken in het kader van het groenstructuurplan om bo menrij en( ziek of niet ziek) in zijn geheel te kappen om geld te besparen. Men besloot ook om de meidoorns uit te roeien. Het i dagelijks bestuur bedisselde vervolgens in stilte, de verkie- I zingen zijn in aantocht, niet uit te voeren wat afgesproken is. Er komt nu een begeleidingscom- 1 missie waarin gezien de samen stelling alle belangen vertegen- 1 woordigd zijn. Ik dacht dat alle I belangen tot uiting kwamen in de algemene vergadering. Al onze stemmen hebben toch tot 1 de samenstelling van de alge- j mene vergadering van het wa terschap geleid? Een club die kennelijk zijn werk niet aankan in de ogen van het dagelijks be stuur waarbij het gevaar dreigt dat het omgekeerde gaat gelden. Rijen gezonde, verkoopbare bo men kappen brengt geld op zo- j dat men het steeds sneller uit kan geven door, lunchend met een burgemeester, een nieuw kantoor te bouwen. In Zeeland vinden vele bestuurders bomen 'vuulte'. Op die ene die dat niet vindt zou ik willen stemmen. Wie de bo men lief heeft, heeft immers de wereld lief! Ik zal vermoedelijk wel thuis blijven. J. W. Minderhout Haymanstraat 7 Middelburg MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft gisteren een 3 2-j arige inwoner van Hulst veroordeeld voor het plegen van 1 een gewelddadige overval. Hij kreeg veertien maanden cel plus zeven maanden voorwaardelijk opgelegd. De Hulstenaar dwong 5 november vorig jaar in zijn woonplaats onder bedreiging van een mes de eigenaar van een cafetaria tot het afgeven van vierhonderd gulden. De economie in dit land wordt ge teisterd dooreen kwaad fenomeen: wachten. Vooruitlopend op de feesten van de democratie die op lokaal niveau op 6 maart en op nationale schaal op 15 mei worden gevierd, spoeden politici zich van zaal naar zaal om wantoestan den aan de kaak te stellen. Zij spreken over minimumstraffen en de islam, over gezondheidszorg en criminaliteit, maar over het grote wachten, ho maar. Daar zwijgen ze over en vermoedelijk doen ze dat omdat het hier gaat om een ondoor zichtig en te taai probleem. Het is een intussen klassiek te noemen verschijnsel. Van oudsher kennen we het wachten bij medisch specialisten. De doorgeleerde dokters kwamen ooit op het idee dat wachtkamers er niet voor niks zijn en dat daar mensen moe ten zitten. De artsen hóefden op die manier niet naar behoren te plannen en de patiën ten kónden niets meer plannen. Zij werden bij elkaar gedrevenineen ruim te en hadden niets in te leveren dan lege briefjes. Wat de artsen goed zagen, was dat die patiënten bij het verstrijken van veel te veel tijd niet wegliepen want die wilden van hun ongerief af. Een aantal jaren geleden trad de kente ring in. Veel medici besloten een hoffe lijker opstelling te kiezen. Ze gingen hun zaken zo organiseren dat patiënten op of tenminste omstreeks de afgespro ken tij d hun geneesheer konden consul teren. Zo werd het medisch circuit een stuk begaanbaarder. Spoorwegen En zo ontstond ook een gat in de markt. Waar de Nederlandse Spoorwegen geestdriftig insprongen. Als er dan niet meer bij de dokter gewacht hoefde te worden, dan moest het maar op per rons. Trouwens, men beschikte bij de NS al heel lang over wachtlokalen en het zou duiden op spilzucht om die on benut te laten. Knappe koppen gingen aan de slag om schema's te maken die de reiziger zouden laten wachten tot die een ons zou wegen. De operatie kende een hoge graad van perfectie en een prachtig resultaat: geen spoorwegklant hoefde zich nog ai' te vragen waar hij zou zijn zonder de trein. Op het perron natuurlijk. Het succes van de NS was zo enorm, dat het bedrijfsleven zich in den brede ging bezinnen op navolging. De oplossing was snel gevonden. Men zou klanten en relaties voortaan laten wachten aan de telefoon. Daartoe nu werd de telefonis te vervangen door een pratende doch onwetende machine. Die zegt, als er DEN HAAG - Zeeuwse automo bilisten zijn duurder uit dan au tomobilisten in de meeste ande re provincies van Nederland. Alleen die in Overijssel moeten meer betalen, blijkt uit een overzicht dat het ministerie van Financiën deze week bekend heeft gemaakt. Autorijden in Zeeland is ver houdingsgewijs duurder, omdat de provincie Zeeland vrij veel provinciale opcenten op de mo torrijtuigenbelasting heft. In Zeeland moet dit jaar 65,2 pro cent aan provinciale opcenten worden betaald; 65,2 procent van de motorrijtuigenbelasting zoals die in 1995 was. In Over ijssel ligt dat percentage op 68,1 procent. De meeste provincies zitten overigens boven de 60 procent, met Friesland (50,6 procent) en Noord-Holland (44,7 procent) als uitschieters naar beneden. In ronde getallen komt het erop neer, dat Zeeuwse automobilis ten in 2002 ruim twintig miljoen euro aan de provinciekas bij dragen. Dat is een half miljoen euro meer dan vorig jaar, heeft de provincie begroot. De verho ging is gebaseerd op de stijging van het algemene prijspeil. De provinciale opcenten zijn in Zeeland verhoudingsgewijs hoog, licht een provincie-amb tenaar toe, omdat Zeeland dun bevolkt is en de provincie veel wegen moet onderhouden. In het recente verleden zijn de pro vinciale opcenten vrij fors ver hoogd vanwege de aanleg van de Westerscheldetunnel. Zeeland zou overigens meer provinciale opcenten mogen vragen. Het ministerie van Fi nanciën staat dit jaar toe een maximum-percentage te heffen van 84,8 procent. GOES - De afdeling Goes van de Katholieke Bond van Ouderen houdt op maandag 11 maart een voordrachtmiddag over het weer. De voordracht zal worden verzorgd door Jos Broeke, weer man bij Omroep Zeeland. De bijeenkomst begint om 14.00 uur in de Magdalenazaal aan de Singelstraat te Goes. De zaal is open vanaf 13.30 uur. donderdag 21 februari 2002 de van de lijn zo ver is dat een gesprek kan worden begonnen en als regel blij kt dat niet degene te zijn die het onder werp waarover het gaat, beheerst. Dus wordt er doorverbonden en opnieuw gewacht. Het verschijnsel is klein begonnen. Een slimme ondernemer ergens in het land heeft zijn telefoniste op de keien gezet en daarmee een mooie bezuiniging bin nengehaald. Die werd bekostigd door een andere ondernemer. Immers, diens medewerkers zaten almaar te wachten in door hem betaalde tijd. Die andere ondernemer heeft na ver loop van tijd op zijn verstand gekregen waar hij voor opdraaide en hij heeft be dacht: 'dat kan ik ook'. Hij zet op zijn beurt een telefoniste aan de dijk en laat de besparing door weer anderen uit het bedrijfsleven betalen. Zo is een vliegwiel in werking gesteld dat maar moeilijk meer valt te stoppen. Overal op kantoren horen mensen, als ze contact zoeken met anderen, een bandje met de mededeling dat het op dat moment geweldig druk is, maar dat ze zo spoedig mogelijk te woord gestaan worden. Een gemiddeld bedrijf bouwt foto Dirk-Jan Gjeltema op die manier vele uren op die in ledig heid wordt doorgebracht, maar waar voorwél moet worden betaald. En zo zit in het huidig tijdsgewricht iedereen ie dereen op kosten te jagen. De oplossing is simpel. De eerste onder nemer die zijn telefoniste heeft doen af vloeien, moet haar gewoon terug in dienst nemen. Zijn relaties zullen blij verrast constateren dat bij hem aan de telefoon geen wachttijden meer worden gecreëerd en dat zal zo weldadig aan doen dat het voorbeeld wordt gevolgd. Gaandeweg zullen overal op kantoren en in bedrijfshallen werknemers weer aan het werk zijn inplaats van dat ze naar vioolklanken zitten te luisteren, die neerslachtigheid teweegbrengen en de geest bot maken. Er is één klein probleem. Er zal moeten worden uitgezocht wie er met die rarig heid is begonnen. Daar nu ligt een mooie taak voor de politiek. Via een parlementaire enquête moet dat boven water te halen zijn. En zo'n onderzoek houdt politici weg uit de zaaltjes waar ze anders toespra ken zouden houden waar ook al nie mand op zit te wachten. wordt gebeld: ,,A1 onze lijnen zijn mo menteel bezet. Wij zullen trachten u zo spoedig mogelijk te helpen. Wilt u wachten?" Dat wil eigenlijk haast niemand. Maar ja, je hebt niet voor niets een nummer opgezocht en ingetoetst dus vooruit maar. Zo zakken dus bellers onderuit op hun stoel, leggen de voeten op het bureau en doden de tijd door hun pa perclips te tellen of naar de laffe muziek te luisteren die via de telefoon in het ooi- sijpelt. De tijden kunnen onbehoorlijk oplopen. Soms duurt het wel een kwar tier voor een medewerker aan gene zij Een machine die van niets weet. van onze kunstredactie TERNEUZEN - Tot dusver heeft de Opera Zuid Zeeland altijd links laten liggen. De provincie had domweg geen theaters waarin de groot schalige producties van het Brabantse operagezelschap pasten. Met de opening van het Scheldetheater in Ter- neuzen is dat anders. Dins dag staat Opera Zuid daar met de operette Ciboulette van Reynaldo Hahn (1874- 1947). Ciboulette is een interessant geval. We weten dat Fransen niet houden van Amerikaan se invloeden op welk terrein dan ook. Frankrijk verzet zich tegen de neiging alles te verengelsen. Dat was ook al zo in de jaren twintig van de vorige eeuw. Ciboulette werd gemaakt om tegenover de opmars van jazz en musical een traditionele Franse ope rette te plaatsen. Het idee kwam van de toenmalige di recteurvan dagblad Le Figa ro, die ook (mede) het libretto schreef. Reynaldo Hahn twijfelde of het ooit wat kon worden, maar zette onder druk van anderen Ciboulette toch maar in elkaar. Het resultaat was sensationeel. Hahn cre- eerde sprankelende muziek over een Parijs' groentenver- koopstertje, een ode aan de Franse hoofdstad met melo dieën die het hart raakten en tot meezingen noodden. De componist wist Parijs fraai te typeren. Dan is het aardig te weten dat hij zoon was van een Spaanse moeder en een Duitse vader en in Ve nezuela werd geboren, al werd hij later Frans staats burger. Een andere grote Franse operettekoning, Jac ques Offenbach, kwam ook al over de grens; hij werd in Keulen geboren. Hahn - woonde de première van Ci boulette op 7 april 1923 niet bij, maar ging naar de bio scoop. Hoewel van alle kan ten was voorspeld dat de ope rette een succes zou worden, geloofde hij er niet in. Toch had hij eerder met andere composities (waaronder ope ra's) veel waardering ge oogst. Hahn was ook zanger en pianist, en de boezem vriend van schrijver Marcel Proust. Proust zei dat hij niets zou hebben gekund zonder Hahn die - onder ver schillende namen - ook in veel van zijn romans figu reert. De hoofdrol van Ciboulette is voor Aurélia Legay. Markt meester Duparquet (het ver haal speelt onder meer in de Parijse Hallen) is Jean-Marie Frémeau. Leuk detail: Duparquet is de inmiddels op leeftijd gekomen Rodolfo die we uit andere opera's (La Bo hème) kennen. Een andere grote rol is die van de miljo nair Antonin (Alexandre Marcelli), die zojuist in de steek is gelaten door zijn vriendin Zenobié (Laurence de la Morandière). Uiteinde lijk vinden Antonin en Ci boulette elkaar. De cast is volledig Frans. Dirigent is Jean-Luc Tingaud en regis seuse Sandrine Anglade. Verder werken mee het Lim burgs Symphonie Orkest en het Zuidelijk Theaterkoor. De première van Ciboulette is zaterdag in Maastricht, de tweede uitvoering is dinsdag in Terneuzen. GPD Operette: Ciboulette door Opera Zuid, di 26 febr Scheldetheater Terneuzen. Aanvang: 20 uur. (Advertentie) 5 jaar Klaverblad, 5 jaar samenwerking, 5 jaar inzet Ouderenbonden ANBO KBO PCOB NBP, bedankt! door Rinus Antonisse KRUININGEN - Nederland is ontevreden over het functione ren van de internationale Scheldecommissie. Het over legorgaan van Frankrijk, Wal lonië, Brussels Gewest, Vlaan deren en Nederland is vooral een papieren tijger. Concrete activiteiten die de gezondma king van de Schelde naderbij brengen, zijn op de vingers van één hand te tellen. Dit bleek gisteren tijdens een vergadering van de Taakgroep Westerschelde in Kruinrngen uit opmerkingen van A. van Eek (Schelde Informatiecentrum) en L. Santbergen (Rijkswater staat). Ze gaven aan dat de In ternationale Commissie voor de Bescherming van de Schelde (ICBS) hervormd moet worden. „Nederland is teleurgesteld in het functioneren van de com missie in de afgelopen jaren", zei Van Eek. Santbergen hoopte dat de in voering van de Europese Kader richtlijn Water enige verbete ring zal brengen. Tijdens een eind 2001 gehouden ministers conferentie in Luik is afgespro ken dat de ICBS belast wordt met de uitvoering van deze ka derrichtlijn voor het Schelde- stroomgebied, die met name be doeld is om het beheer van grensoverschrijdende rivieren te verbeteren. Daardoor krijgt de commissie meer (juridische) mogelijkheden om doelgerich ter te werken. Van Eek kondigde aan dat Rijkswaterstaat onderzoekt of Nederland zelfstandig acties voor het Westerscheldegebied op touw kan zetten, los van de Scheldecommissie. Als het even kan, moet daarbij wel samenge werkt worden met Vlaanderen, dat meer dan de Franstalige deelnemers in de ICBS de nood zaak van een snelle sanering van de rivier inziet. Om te peilen wat mogelijk is, houdt Rijkswater staat 24 april een zogeheten 'strategiebijeenkomst' (waar schijnlijk in Terneuzen). Visie De bedoeling is dat de Wester- scheldegemeenten tijdens die conferentie aangeven welke ac tiviteiten zij op korte termijn haalbaar achten. Oostburg wordt gevraagd een visie te ge ven over de aanpak van de re creatie, Reimerswaal zal ingaan op de veiligheid en Terneuzen of Vlissingen komt met suggesties voor het thema economie en werken. Santbergen stelde dat uit het ambitieuze Schelde Ac tieprogramma van de ICBS wei nig komt. Hij zei dat Nederland zelfstandig weliswaar minder acties kan oppakken, maar die zijn dan wel resultaatgerichter. Voorzitter L. Poppe-de Looff van de Taakgroep (gevormd door uit de Westerschelde-ge- meenten) uitte haar teleurstel ling over het door Vlaanderen te elfder ure afgelasten van een topontmoeting tussen minister Netelenbos van Verkeer en Wa terstaat en haar Vlaamse colle ga Stevaert over de Wester schelde. Tijdens die top moest het Verdrag van Vlissingen wor den ondertekend. Daarin staan afspraken over onder meer de Lange Termijnvisie Schelde-es- tuarium en de samenwerking tussen loodsdiensten. Volgens Poppe waren de ver wachtingen over de uitkomsten i van de bijeenkomst hoogge spannen en is Zeeland door de Vlaamse opstelling met een fik- se kater blijven zitten. „De overeenkomst is in ons aller be- i lang." Ze beklemtoonde dat ze- 1 ker het verminderen van de vei ligheidsrisico's door het vervoer van gevaarlijke stoffen niet op de lange baan geschoven mag worden. Van Eek gaf aan dat breekpunt voor Vlaanderen vooral de paragraaf over de loodsdiensten is. „Daar komt men gewoon niet uit." ASSENEDE - De fractie van Agalev (de Vlaamse Groenen) houdt morgen een informatie avond voor de bevolking van het Belgische Assenede. Centraal staat de verkeersproblematiek bij de opening van de Wester scheldetunnel. De Belgische politieke partij Agalev verwacht na opening van de Westerscheldetunnel een grote toename van sluipverkeer in de polders rond Assenede. Re den voor de Vlaamse Groenen om een informatieavond te organiseren. Sprekers zijn: Dirk Holemans, Vlaams parlements lid voor Agalev, Zeeuwse vertegenwoordigers van de Pro vinciale Statenfractie van GroenLinks, Servaas Van Eyn- de, gemeenteraadslid voor Aga lev, en burgemeester Philippe De Coninck. De avond begint om 20.00 uur in de Taverne Rid dershof, Noordstraat 16 in Boekhoute. door Harry de Jong TERNEUZEN - De Canadese singer/songwriter Fred Eagle smith is een man die zich per se niet wil binden. Hij woont bij wijze spreken op de weg, want het grootste gedeelte van het jaar reist hij in zijn toerbus van optreden naar optreden. Een nomadenbestaan, maar eigen lijk heeft Eaglesmith nooit an ders gekend. Binnenkort kan hij een nieuw hoofdstuk aan zijn avontuurlij ke leven toevoegen, want voor het eerst komt hij naar Neder land voor een aantal concerten. Zondag treedt hij op in Porgy Bess in Terneuzen. De trip door Nederland wordt een bijzonder uitstapje, want Eaglesmith heeft Friese voorou ders. Zijn werkelijke achter naam is Elgersma en dat zegt genoeg. Maar de in Canada ge boren en getogen muzikant weet nauwelijks iets over zijn familiegeschiedenis en de plaats waar zijn ouders en grootouders oorspronkelijk vandaan komen. Eaglesmith: „Ze woonden er gens in Friesland, dat is alles wat ik weet. Mijn vader was vijftien toen hij met zijn ouders op de boot stapte. Mijn moeder komt ook uit Nederland, maar zij was nog maar twee toen ze in Canada aankwam. Ze hebben me nooit veel over hun afkomst verteld omdat ze Canadezen in hart en nieren waren gewor den." Roots Toch is Eaglesmith wel be nieuwd naar zijn roots. Als hij in Nederland is, zal hij niet nala ten de geboorteplaats van zijn vader op te zoeken. Daar is niet moeilijk achter te komen, want onlangs heeft de Nederlandse filmproducent Huib Stam als rasechte fan het initiatief geno men een documentaire te maken over het leven van de singer/ songwriter. Hij heeft ontdekt dat de Elgers ma's uit It Heidenskip bij Wor- kum kwamen en dat er nog steeds familie in Koudum woont. De documentaire zal dan ook beginnen met het moment dat Fred een bezoek aan het dorp van zijn vader brengt. Eaglesmith was vergeleken met z'n acht broertjes en zusjes het buitenbeentje van de familie. Fred Eaglesmith: „Mijn ouders hadden het liefst gezien dat ik domi nee was geworden, maar ik had andere plannen." foto GPD „Mijn ouders hadden het liefst gezien dat ik dominee was ge worden, maar ik had andere plannen", vertelt hij, „Toen ik nog heel klein was kwam ik op een avond klappertandend van de kou uit de schuur van onze boerderij. In de huiskamer stond de televisie aan en er was net een programma over Elvis aan de gang. De meisjes lagen aanzijn voeten en hij leek rijk en gelukkig. Op dat moment wist ik het zeker: ik wilde ook zanger worden." Hij verlegde later zijn belang stelling van Elvis naar Bob Dy lan, maar zijn heilige missie ver loor hij niet uit het oog.,Ik bleef liedjes schrijven, want daar draaide mijn leven om. Maar ik had al snel door dat ik er nooit rijk van zou worden en daarom nam ik allerlei baantjes aan. Zo ben ik timmerman, elektricien en weet ik wat niet allemaal ge weest. Ik heb zelfs nog een tijdje een bloemenzaak gehad. En die bloemen bestelde ik in Neder land. Ik denk dat ik nog maar een jaar of tien van muziek kan bestaan. Maar als het minder gaat, pak ik zo weer alles aan wat ik kan krijgen." „Ik heb vanaf het begin over mijn eigen ervaringen geschre ven. En ik zocht het avontuur, dus ik had altijd stof genoeg. Op mijn vijftiende ging ik bijvoor- beeld dwars door Canada liften. En als ik geen lift kon krijgen, reed ik in goederenwagons mee. Dan verstopte ik me even buiten een station en als de trein lang zaam op gang kwam en door een bocht reed, sprong ik erop. Ik deed die dingen zonder er bij na te denken. Pas drie of vier jaar later ging ik weer naar huis. Ik was achteraf misschien wel erg jong om zo door het land te zwerven en in droge sloten te slapen, maar daar stond ik toen niet bij stil. Ik at soms dagen niet, maar dat maakte me niet uit. Ik verdiende onderweg een paar centen door op stations mee te helpen goederenwagons te lossen. Of een andere keer werkte ik een paar dagen als boerenknecht. Werk lag in die dagen voor het opscheppen, je kon overal terecht. Het meeste verdiende ik door de brandweer te helpen bosbranden te bestrij den." Betrekkelijk Eaglesmith is tevreden over de manier waarop zijn leven als muzikant zich nu voltrekt. Be roemd hoeft hij niet te worden, want volgens hem is dat is maar betrekkelijk. De liedjessmid heeft op dit moment tien albums gemaakt en dat zijn allemaal platen waar hij trots op is. En dan is er natuurlijk nog de toer bus, die zo langzamerhand zijn thuis is geworden en waarmee hij en zijn bandleden dag en nacht op pad zijn. „Als dat ding kapot gaat, repa reren we 'm en als we een lekke band krijgen, verwisselen we die. Dat doen we nu al jaren ach tereen allemaal zelf. Niet het le ven van een ster, maar ik ben er gelukkig mee." GPD Concert: Fred Eaglesmith, zondag in Porgy Bess in Terneuzen. Aan vang: 15 uur Westwal 37, 4461 CM Goes, Postbus 2054, 4460 MB Goes. Telefoon 0113-249 325 e-mail: algemeen@klaverbladzeeland.nl www.klaverbladzeeland.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2002 | | pagina 30