Toppers van toen zijn nu helemaal in Tijdschrift Man doet het zonder blote stoeipoezen Geur met glitter Urinelle Junghans Tommy Hilfiger Boots Tricologie L'Oréal reiniging Wella Freezer Comfortabele stepjes Sisley make-up PZC vrijdag 1 juni 2001 Kleding, sieraden en zonnebrillen die je moeder in haar jonge jaren droeg, zijn nu de blikvangers in trendy dis cotheken. De toppers van toen zijn gereïncarneerd tot abso lute 'must-haves' voor deze zomer. Wat mag niet ontbreken in je kledingkast? Suzanne van Pelt: „Gaaf hè, ik heb ze vorige week van mijn vriend gehad. Je ziet ze wel veel in de stad, maar dat maakt mij niet uit. Ze lopen echt heel lekker. Ik heb alleen wel gehoord dat ze op den duur enorm gaan stinken. Maar ach, dan koop ik gewoon voetenspray." (prijs 129,95) Of iemand een geurtje op heeft, kun je alleen achter komen door te ruiken. Naomi Campbell komt nu met een par fum, waarbij je kan zien dat je hem draagt: Glittering eau de toilette (prijs/ 29,75). Een geur tje met een glittereffect, dat ook in het haar kan worden gespo ten. Glittering eau de toilette is vanaf half juni verkrijgbaar in parfumeriezaken en warenhui- Junghans staat al jaren be kend om zijn zendergestuur- de horloges. Dat zijn polsklok- ken die worden gestuurd door een radiotijdsignaal en daar door altijd de exacte tijd weer geven. Deze zomer zijn zowel voor hem als haar weer een aan tal nieuwe modellen verkrijg baar. Liefhebbers kunnen kie zen uit titanium, rubber, staal of leer, met of zonder diamanten. De nieuwe modellen van Jung hans variëren in prijs van ƒ550,- tot 2400,-. Informatie: 0594- 587.100 Sinds de introductie van piaskokertjes vorig jaar kunnen vrou wen net als mannen staand plassen. Het kokertje moet openge vouwen tegen het lichaam worden gehouden. Handig bij gebrek aan een (schoon) toilet of wanneer zonder te morsen een urmebekertje gevuld moet worden. Een verpakking van Urinelle met zeven biolo gisch afbreekbare kokertjes kost 6.95 en is deze zomer niet alleen bij de apotheek verkrijgbaar maar ook bij de Etos en de D A-drogist. Om je van top tot teen in je fa voriete merk uit te dossen, komen steeds meer kledingmer ken met een eigen geurlijn. De Amerikaanse designer Tommy Hilfiger heeft voor alle Tommy- fans deze zomer twee nieuwe geuren in petto: Tommy cool spray 75,-) en Tommy girl cool spray 85,-). Vanaf 1 juli kunnen deze twee geuren ge kocht worden bij parfumerieën en warenhuizen. Seizoenstemperaturen, zon, water en airconditioning zijn niet bevorderlijk voor een gezonde haardos. Om het haar dagelijks te beschermen intro duceert Boots met 'Tricologie' een haarverzorgingslijn met maar liefst 24 producten. Deze serie shampoos, conditioners, crèmes en serums liggen in de schappen van de Etos-winkels. Prijzen variëren van 4,95 tot ƒ24,95. Informatie: 035- 699.3200 Goed, het zijn clichés. Maar toch: zoals je bij een vrouwentijdschrift me teen denkt aan mode en ma- ke-up, associëren veel men sen een blad voor mannen met blonde, schaars geklede stoeipoezen, de nieuwste modellen snelle auto's en eindeloze verhalen over de perikelen bij het Nederlands elftal. Zo niet Man. Het blad, dat volgend jaar alweer der tig jaar bestaat en als op maat tot die verjaardag nu reeds in een geheel nieuw jasje verschijnt, doet het al die tijd al zonder „sekspoe- zen en glanzende motorkap pen", aldus hoofdredacteur John de Greef. /Taar zijn blad is dan ook niet J.VJ.bestemd voor de gewone man die zijn avonden het liefste onderuitgezakt op de bank doorbrengt met een biertje, een zak chips en Studio Sport. Man, dat met ingang van deze week niet langer als tijdschrift maar als 'trendgids' door het leven gaat, is meer iets voor de hoog opgeleide 'easy spender' die zichzelf liever een wasbordje dan een bierbuik bezorgt. Bo vendien heeft hij een bijzondere belangstelling voor cultuur, mode, eten en drank, en deelt hij zijn lijfblad zonder morren met zijn vriendin of vrouw. Want Man richt zich niet meer alleen op mannen, maar is nu bestemd voor de 'happy Many': mannen en vrouwen die stijlbewust zijn en „geïnteresseerd in mensen en meningen, mode en lichaams verzorging, kunst en cultuur, design en reizen, eten en drin ken en alle andere zaken die het leven extra aangenaam en span nend maken." Volgens De Greef komt de koerswijziging van Man niet uit de lucht vallen. „We wisten uit onderzoek al dat dertig procent van de lezers uit vrouwen be staat. De gehele vernieuwing is overigens een richting die we de laatste jaren voorzichtig zijn in geslagen. Het nieuwe logo, de andere vormgeving en de nieu we doelstellingen zijn eigenlijk de puntjes op de i." „Het verschil met een paar jaar geleden is erg groot. Toen richt ten we ons vooral op het uiter lijk, nu is het tijd om de diepte in te gaan. Maar wel op een andere manier: van voetbal blijven we bijvoorbeeld af." Wat het eerste nummer van het gemoderniseerde blad wél biedt: veel Frankrijk. Waaron der een lang verhaal over de in middels tien jaar geleden over leden Franse zanger Serge Gainsbourg, een met veel foto's opgeleukte reportage over de Franse ontwerper Jean Paul Gaultier, een persoonlijke kijk van Alain Delons Hollandse vrouw Rosalie van Breemen op Frankrijk, veel design, een mo dereportage over eten en Franse kaas en een pocherig aandoende eetwijzer, opgesteld door in de mode werkzame mannen. Tja, qua interesses is de Neder landse man de afgelopen dertig jaar nu eenmaal behoorlijk ver anderd, weet De Greef. Toen het blad net van start ging, gold een mooie auto en een aardige vriendin als haast onbereikbaar ideaalbeeld. Dat is nu allemaal wel even anders, en Man is met zijn lezers meegegroeid: was voorheen de mode en de vorm geving het belangrijkste onder deel, anno 2001 gaat het vooral om de inhoud. Die is, geheel vol gens de modernste marketing technieken die de tijdschriften branche zo gretig hanteert, opgehangen aan vier kernwaar den: persoonlijk, creatief, so phisticated en M/V, oftewel sekse-neutraal. Bovendien rust de inhoud van het blad ook nog eens op zeven pijlers: mensen, reizen, mode, kunst, design, li chaamsverzorging en eten. Het klinkt behoorlijk ingewik keld, maar volgens De Greef le- Tijdschrift Man gaat nu ook voor de vrouw. vert de optelsom van al die in het Engels gebezigde termen wel een beter blad op, dat door de verlaagde prijs - van 12,50 naar 9,95 - als het meezit ook veel beter verkoopt. Want al die easy spenders lieten het de laat ste tijd in de tijdschriften winkel danig afweten. Met de prijsver laging en het nieuwe jasje hoopt De Greef de verkoop op te krik ken van vijftienduizend naar vijfentwintig duizend exempla ren. „Een tientje is nog steeds een magische grens voor de consu ment die tijdschriften koopt. Zelfs voor onze lezers." Monique Brandt Ruim 70% van de vrouwen gebruikt één product voor de reini ging van het gezicht en van de ogen. Met deze gedachte introdu ceert L'Oréal Plénitude een gecombineerde gezicht- en oogreini ging. De Zachte Gezicht en Oogreinigingslotion (prijs 11,02) is dermatologisch en oogheelkundig getest en geschikt voor alle huid typen. Daarnaast komt Plénitude met een verzorgende en tevens bescher mende dagcrème: Activ-Futur. Dit verzorgingsproduct met UV-f il- ters is verkrijgbaar in een pot voor de normale huid, een pot voor de droge huid en een flacon (prijs 23,36). Je haar 'bevriezen' in je favoriete coupe? Wella breidt haar profes- sionel High Hair stylingserie uit met een nieuw product: Freezer. Een gel die volgens de makers 'uitermate geschikt is voor allerlei hippe kapsels die om een superversteviging vragen'. Net als alle an dere producten uit de High Hair stylingserie, bevat de Freezer een UV-filter. Freezer is verkrijgbaar bij de Wella kapper en kost ƒ18,75. De ministepjes-rage is al lang en breed over zijn hoogtepunt heen, maar dat weerhoudt importeur Red Planet er niet van om twee nieuwe modellen op de markt te brengen: de Micro Speed en de Micro Flex. Volgens de importeur zijn deze stepjes het beste ant woord op de vele goedkope imitaties die er sinds het succes van de Micro Skate Scooter verschenen zijn. De nieuwe modellen zijn vol gens Red Planet veiliger en comfortabeler door onder andere iets grotere wieltjes en meer staruimte op de treeplank. De Micro Speed kost 375,-, de Micro Flex 398,-. Beide stepjes zijn verkrijgbaar bij onder andere de Bijenkorf, Profile, de betere skateshop en diverse designwinkels. Een lipgloss met glitters en glanzende poeders voor het gezicht en decolleté, zijn de nieuwe producten van Sisley. De lipgloss (prijs ƒ56,-) is er in de kleuren roze, paars en bruin. Zilver, brons en goud zijn de tinten van de poeders (prijs f44,-). De Copper/Silver en Gol den Touch en de Glossy Gloss zijn te koop bij parfumerieën en wa renhuizen. „Ik heb deze riem nu een maand of twee. Ik zag iemand ermee lopen en wilde hem per se hebben. Nu loopt echt iedereen ermee", aldus Suus Beijer. (prijs 35,-) De fifties en sixties, gemixt met een vleugje eighties zijn deze zomer de grootste in spiraties voor de modefabri kanten: de retro-style is het he lemaal. Wijde broekspijpen, grote zonnebrillen, veel kleur, drukke prints en vrolijke sjaal tjes geven het moderne straat beeld een nieuw, 'ouderwets'ui terlijk. Helemaal passend in dit beeld zijn de riempjes, losjes om de heupen gedragen. In leer, me taal, al dan niet met kleurige steentjes afgewerkt, sieren deze zomer de vrouwelijke heupen. Store-Woordvoerder Jeroen van Dijk: „Sieraden zijn deze zomer absolute must-haves. Naast grote kleurige oorbellen en kettingen zijn ook de riemen hier een goed voorbeeld van." Om blote stukjes buik te versie ren of te accentueren wórden opvallende riemen gedragen. De shirts voor deze zomer zijn opvallend. Niet alleen qua kleur, maar ook qua opdruk. Popsterren, tropische paradij zen en vrolijke teksten staan, vaak met stras, afgebeeld op bij na ieder zomers truitje. Madonna en Jamiroquai liepen een poos op 'old school snea kers', lage gymschoenen. En nu volgt de massa. Woordvoerster Invito Mathilde Verberk: „Vrouwen hebben deze zomer keuze uit vrouwelijke schoenen met bandjes, spitse neuzen en smalle hakjes of sportieve slof fen, oftewel 'platte wegloop schoenen'." Madonna is sowieso de beste aankleedpop die de modebran che zich kan wensen. Wat zij draagt, wordt een trend. Nu is zij het symbool van de Western- look door de hit 'Don't tell me' met vooral veel denim. „Spij- kerstof in allerlei wassingen, van wit tot denimblauw met ge bleekte stukken, zijn net als de cowboyhoeden haast niet aan te slepen", aldus Store-woord- voerder Van Dijk. Ook de bewerkte broeken en spijker- jassen met de zogenaamde 'pat ches' gaan als zoete broodjes over de toonbank. „Met teksten als 'Route 66', Amerikaanse vlaggen en merknamen zijn de dragers vrij willige reclame-zui len", vertelt Van Dijk. Marieke van der Vorst Gonnie van Gennip: „Ik liep samen met mijn zoontje door de stad en zag een verkoopster zo'n spijkerjasje met bor duursels dragen. Ik heb het aangedaan en meteen gekocht. Vooral mijn zoontje is helemaal weg van de Amerikaanse vlag." (prijs 179,95) foto's Mare Bolsius „Ik vind al die felle shirts met grote opdrukken echt helemaal het einde. Vooral als er ook nog glitters opzitten. Ik heb dit shirt trouwens vandaag ook nog in een andere kleur ge kocht", aldus Ebru Kocak. (prijs 39,95) NR6 JUNI 2001 GSOTEttUWNTfE MM SABBATICAL YEAR MAAR HOE- ,W«W» WIE EET WAAR' 69 LEKKERE ADRESSEN 8 AFRADERS UIT MILAAN: OVERDONDEREND DESIGN VOORSPELLINGEN VAN EEN TOPTRENDWATCHER IN DE TRENDSCANNER

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2001 | | pagina 9