De bank gaat veranderen ABN'AMRO De bank zaterdag 24 februari 2001 In de afgelopen jaren is het dagelijkse financiële verkeer nogal veranderd. Nog niet zo lang geleden was u aangewezen op een bankkantoor dat van 9 tot 5 open was. Tegenwoordig doet u veel van uw geldzaken waar en wanneer u maar wilt. Pinnen, chippen en de creditcard maken bijvoorbeeld uw betalingen heel gemakkelijk. Geldautomaten doen 24 uur per dag dienst. En ook met de pc worden meer en meer financiële transacties verricht. Dat heeft aanmerkelijke consequenties voor een bank als de onze. We zijn immers niet zomaar een bank maar De bank. En dat willen we graag blijven. Uit marktonderzoek blijkt echter dat we het in uw ogen vaak minder goed doen dan we graag zouden willen. Dat moet verbeteren. En daarom gaat De bank ingrijpend veranderen. Kort en goed, we willen de keuzemogelijkheden voor onze cliënten verruimen. En onze professionaliteit op financieel terrein beter toegankelijk maken. ABN AMRO wil dichter op haar klanten komen dan vandaag. De bank moet meer Uw bank worden. En daarvoor moeten we net zo flexibel worden als u. Wat gaat er veranderen? Er komen kantoren voor de dagelijkse financiële zaken van particuliere en zakelijke cliënten. Zo'n 550 'bankshops', landelijk gespreid en binnen 10 minuten voor het merendeel van onze cliënten bereikbaar. Snelle, persoonlijke service en een toegesneden assortiment van financiële producten staan daarbij voorop. Deze 'bankshops' worden de kantoren voor uw dagelijkse bankzaken, waar onze medewerkers straks alle tijd en aandacht voor u hebben. Omdat de administratie ergens anders gaat gebeuren. we concentreren in zo'n 80 advieskantoren. Zodat we u daad- werkelijk een persoonlijk gericht en geïntegreerd financieel advies kunnen geven. Ter illustratie: een klein advieskantoor heeft al gauw zo'n 15 accountmanagers. Het grootste ruim 100. Topspecialisten op het gebied van onder andere beleggen, bedrijfsvraagstukken, financial planning, financiering en verzekeren. Om u ook op andere manieren uw geldzaken te laten regelen, introduceren we binnenkort internet bankieren. Overmaken, sparen, beleggen op het moment dat het u schikt. Bovendien kunt u via www.abnamro.nl op alle mogelijke manieren informatie en advies over financiële zaken krijgen. Daarnaast kunt u telefonisch bij onze callcenters terecht. En krijgt u goed geïnformeerde medewerkers aan de lijn die u met raad en daad van dienst zijn. Natuurlijk, niet alles zal direct gerealiseerd kunnen zijn, maar u mag van ons verwachten dat we de maatregelen zo snel en zo efficiënt mogelijk zullen doorvoeren. Zonder omwegen zeggen we hier ook dat deze maatregelen personele consequenties zullen hebben. Het aantal arbeidsplaatsen bij ABN AMRO zal aanmerkelijk worden teruggebracht. Uiteraard zullen we daarover nauw over leg met de bonden en ondernemingsraden hebben. En zullen we dit proces uiterst zorgvuldig begeleiden. Als alerte bank mogen we niet alleen aan vandaag denken. Maar dienen we vooral ook rekening te houden met de eisen en wensen van onze particuliere en zakelijke relaties in de toekomst. De financiële wereld verandert. De bank verandert. Professioneler. Toegankelijker. Flexibeler. Efficiënter. Omdat we er ons meer dan ooit van bewust zijn dat De bank er is voor De klant. Voor u. Voor complexere zaken brengen we u in contact met onze accountmanagers en gespecialiseerde adviseurs. De kennis en kunde van die adviseurs zullen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2001 | | pagina 10