De bank gaat veranderen
ABN'AMRO De bank
zaterdag 24 februari 2001
In de afgelopen jaren is het dagelijkse financiële verkeer nogal
veranderd. Nog niet zo lang geleden was u aangewezen op een
bankkantoor dat van 9 tot 5 open was.
Tegenwoordig doet u veel van uw geldzaken waar en wanneer u maar wilt.
Pinnen, chippen en de creditcard maken bijvoorbeeld uw betalingen heel
gemakkelijk. Geldautomaten doen 24 uur per dag dienst. En ook met de pc
worden meer en meer financiële transacties verricht.
Dat heeft aanmerkelijke consequenties voor een bank als de onze.
We zijn immers niet zomaar een bank maar De bank. En dat willen we graag
blijven. Uit marktonderzoek blijkt echter dat we het in uw ogen vaak minder
goed doen dan we graag zouden willen.
Dat moet verbeteren. En daarom gaat De bank ingrijpend veranderen.
Kort en goed, we willen de keuzemogelijkheden voor onze cliënten verruimen.
En onze professionaliteit op financieel terrein beter toegankelijk maken.
ABN AMRO wil dichter op haar klanten komen dan vandaag. De bank moet
meer Uw bank worden. En daarvoor moeten we net zo flexibel worden als u.
Wat gaat er veranderen?
Er komen kantoren voor de dagelijkse financiële zaken van particuliere
en zakelijke cliënten. Zo'n 550 'bankshops', landelijk gespreid en binnen
10 minuten voor het merendeel van onze cliënten bereikbaar.
Snelle, persoonlijke service en een toegesneden assortiment van financiële
producten staan daarbij voorop. Deze 'bankshops' worden de kantoren voor
uw dagelijkse bankzaken, waar onze medewerkers straks alle tijd en aandacht
voor u hebben. Omdat de administratie ergens anders gaat gebeuren.
we concentreren in zo'n 80 advieskantoren. Zodat we u daad-
werkelijk een persoonlijk gericht en geïntegreerd financieel advies
kunnen geven. Ter illustratie: een klein advieskantoor heeft
al gauw zo'n 15 accountmanagers. Het grootste ruim 100. Topspecialisten
op het gebied van onder andere beleggen, bedrijfsvraagstukken, financial
planning, financiering en verzekeren.
Om u ook op andere manieren uw geldzaken te laten regelen, introduceren we
binnenkort internet bankieren. Overmaken, sparen, beleggen op het moment
dat het u schikt.
Bovendien kunt u via www.abnamro.nl op alle mogelijke manieren informatie
en advies over financiële zaken krijgen. Daarnaast kunt u telefonisch bij
onze callcenters terecht. En krijgt u goed geïnformeerde medewerkers aan
de lijn die u met raad en daad van dienst zijn.
Natuurlijk, niet alles zal direct gerealiseerd kunnen zijn, maar u mag van
ons verwachten dat we de maatregelen zo snel en zo efficiënt mogelijk zullen
doorvoeren.
Zonder omwegen zeggen we hier ook dat deze maatregelen personele
consequenties zullen hebben. Het aantal arbeidsplaatsen bij ABN AMRO zal
aanmerkelijk worden teruggebracht. Uiteraard zullen we daarover nauw over
leg met de bonden en ondernemingsraden hebben. En zullen we dit proces
uiterst zorgvuldig begeleiden.
Als alerte bank mogen we niet alleen aan vandaag denken. Maar dienen we
vooral ook rekening te houden met de eisen en wensen van onze particuliere
en zakelijke relaties in de toekomst. De financiële wereld verandert.
De bank verandert. Professioneler. Toegankelijker. Flexibeler. Efficiënter.
Omdat we er ons meer dan ooit van bewust zijn dat De bank er is voor
De klant. Voor u.
Voor complexere zaken brengen we u in contact met onze accountmanagers
en gespecialiseerde adviseurs. De kennis en kunde van die adviseurs zullen