E
wat anders!
Heb je een
goede baan?
maar je wilt eens
AUTOMONTEUR
M
lè li
Locatieleider m/v
FRANKEN BV
TECHNISCH PROJECTLEIDER (m/v)
- internationaal -
(Parttime)
ONDERSTEUNSTER(ER)
BINNENDIENST (m/v)
U bent met de vut,
pensioen of gedeeltelijk
AOW'er maar kriebelt het
nog steeds
PARTTIME COMMERCIEEL MEDEWERKER
Autobedrijf Jan Hop Goes B.V.
JAN HOP
Provincie Zeeland
Beleidsmedewerker Zorg (m/v)
OS WOOP
AUTOCAD TEKENAAR
constructie bankwerkers
machine bankwerkers
lassers
Archipel
GEGEVENSBEHEERDER™
(TERDAG 25 SEPTEMBER 1999
PROVINCIALE ZEEUWSE COURANT
47
Specialists In handling products of nature like seed, grain and shellfish
Franken B.V., actief als ingenieursbureau en machinefabrikant voor de voedselverwer-
kende industrie sinds 1892, heeft zich toegelegd op de volgende markten:
Schaal- en schelpdierverwerking. Als marktleider op de wereldmarkt voor de ver
werking van twee-kleppige schelpdieren (zoals mosselen) ontwikkelt Franken continu
nieuwe technologieën. Dit resulteert in leveringen van losse machines, verwerkingslij-
nen en complete turn-key projecten.
Graan- en zaadverwerking. Franken's agro divisie legt zich vooral toe op de ontwik
keling van technologieën voor zaadbewerking, waarbij scheidingstechniek een grote
rol speelt. Internationaal is Franken vooral succesvol met complete lijnen voor suiker-
bietenzaadbewerking en pillering.
Productie en plaatwerkerij. Met moderne productiemiddelen worden over het alge
meen roestvaststalen machines geproduceerd voor voormelde markten. Tevens legt
Franken zich toe op toelevering van op maat gemaakte RVS onderdelen en oppervlak
tebehandeling voor de regionale industrie.
Een team van dertig enthousiaste mensen, actief in een "platte" organisatie, is vooral
probleemoplossend voor haar klantenkring bezig. Om de groeiende stroom projecten
goed te kunnen begeleiden, heeft het team behoefte aan een:
die in staat is samen met directie en collega's projecten te ontwikkelen en daadwerkelijk
te realiseren.
Projecten bij Franken variëren van de levering van een eenvoudige verwerkingslijn tot
complete turn-key fabrieken voor de verwerking van schaal- en schelpdieren, vis of za
den. Van een projectleider wordt verwacht dat hij/zij zelfstandig de levering kan coördi
neren, de installatie kan leiden en uiteindelijk de acceptatie door de cliënt bewerkstelligt.
Gedacht wordt aan een enthousiaste techneut op HBO-niveau met voldoende gevoel
voor procestechnologie, groot improvisatie- en aanpassingsvermogen, meer dan flexi
bele werkinstelling, uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
Tevens dient hij/zij bereid te zijn (internationaal) te reizen. Vanzelfsprekend hoort een
goede spreek- en schrijfvaardigheid in de moderne talen bij die functie.
Kandidaten die menen over bovenstaande eigenschappen te beschikken en dit ook
aantoonbaar kunnen maken middels arbeidsverleden, worden uitgenodigd te sollicite
ren. Indien de sollicitatieprocedure, waarin ook een psychologische test is opgenomen,
leidt tot overeenstemming, bieden wij u een functie die uitdagend en afwisselend is, met
Lvolop doorgroeimogelijkheden. Een uitstekende beloning en secundaire arbeidsvoor
waarden, passend bij het belang van de functie, worden i.o.m. u bepaald.
Na de beoogde contractperiode van een jaar, waarbij u "on the job" getraind zult wor
den, bieden we u een vaste baan voor onbepaalde tijd.
Tevens hebben we dringend behoefte aan een goede basisondersteuning. Het Franken
team is op zoek naar een enthousiaste
We hebben nodig, een actieve, representatieve ondersteunster(er) van de verkoop (bin
nendienst). waarbij de werkzaamheden vooral bestaan uit de verzorging van alle uit
gaande correspondentie (brief, fax, E-mail) en inkomend telefoonverkeer.
We verwachten dat u:
een goede typevaardigheid bezit en kan omgaan met het tekstverwerkingsprogramma
Word (ervaring met het gehele Microsoft Office pakket is een pre);
de moderne talen in woord en geschrift beheerst;
alert en stressbestendig bent;
ervaring heeft in een soortgelijke functie;
een klantvriendelijke instelling heeft.
Mocht het u aanspreken, het Franken team te komen versterken, aarzel niet en stuur
binnen 14 dagen uw sollicitatiebrief naar onderstaand adres:
Franken B.V, t.a.v. de heer C. Koole, Algemeen directeur, postbus 9, 4460 AA Goes.
JAN HOP NISSAN GOES
JAN HOP CHRYSLER/JEEP GOES
Jan Hop Autobedrijven B.V.
Chrysler/Jeep- en Dodgedealer voor geheel Zeeland.
Tevens Nissandealer voor Noord- en Zuid-Beveland.
Jan Hop Goes bv, biedt je een verfrissende uitdaging
als:
Gevorderde leeftijd is geen bezwaar voor het met plezier
functioneren in onze enthousiaste groep.
Jan Hop Goes bv, biedt u een verfrissende uitdaging
aan als
Uw sollicitatie kunt u binnen 10 dagen richten aan:
t.a.v. Dhr. P. v. d. Genugten
Postbus 18
4460 AA Goes
BOVU
GOES
NISSAN DEALER
AZNLEASE
CHRYSLER/JEEPDEALER
NISSAN
finance
Vraag bij de Nissan
dealer naar de unieke
betalingsmogelijkheden
Via de on-line verbinding j
EMM]
log
DIRK DRONKERSWEG 18, GOES
POEL III (0113) 250858
Betrouwbaar autorijden Jan Hop
mei Nissan Finance
maakt hij een
olferte op maal.
Werken, wonen en ontspannen gaan in
Zeeland uitstekend samen:
moderne industriegebieden en havens,
kilometers strand, woningkeuze in alle
sectoren, fietspaden volop en geen files.
Het provinciaal bestuur doet zijn best om
dit zo te houden en te verbeteren; daar
toe heeft het ongeveer 1000 werknemers
in dienst.
Directie Welzijn, Economie en Bestuur
zorgt voor de ontwikkeling en uitvoering
van het provinciaal beleid op de terreinen
welzijn, economie en bestuur. De directie
is onderverdeeld in drie beleidsafdelingen
op voornoemde terreinen en een afdeling
bedrijfsvoering.
De afdeling welzijn houdt zich bezig met
de voorbereiding en uitvoering van het
provinciaal beleid op het gebied van zorg,
welzijn, jeugdhulpverlening en cultuur. Er
werken thans 20 personen.
Hebt u belangstelling ypor deze uitda
gende functie en meent u aan de ge
stelde eisen te voldoen dan ontvangen wij
graag uw sollicitatiebrief. U kunt deze,
onder vermelding van vacaturenummer
99/03, richten aan de directeur directie
WEB, de heer dr. S. Knigge, Postbus
153, 4330 AD Middelburg.
Wij verzoeken u in uw brief te vermelden
of u opteert voor voltijds dan wel 50%-
deeltijd vervulling van de functie. Uw brief
dient uiterlijk op 11 oktober 1999 in ons
bezit te zijn.
Het provinciaal bestuur hecht grote waarde aan goede en toegankelijke zorg
voorzieningen voor de inwoners van Zeeland. De provincie bepaalt haar zorgbe
leid in samenspraak met andere betrokken partijen, te weten zorgverzekeraars,
zorgaanbieders, zorgvragers en gemeenten. Een belangrijk instrument hiertoe is
de "regiovisie zorg".
In de regiovisie staat de (zorg)vraag centraal, waarbij een integrale benadering
wordt nagestreefd. Asoecten van wonen, werken en welzijn worden bij het op
stellen van de regiovisies betrokken. De provincie heeft een coördinerende rol bij
de ontwikkeling en uitvoering van regiovisies zorg.
Om de totstandkoming van regiovisies te intensiveren is bij de afdeling Welzijn
een vacature ontstaan voor één full-time dan wel twee 50%-deeltijd
Uw taak;
Het ontwikkelen van voorstellen op het beleidsterrein zorg, waarbij de nadruk ligt
op het ontwikkelen van regiovisies voor deelsectoren, primair ten behoeve van li
chamelijk gehandicapten en verstandelijk gehandicapten, Hiertoe behoort onder
meer;
het opstellen van plannen van aanpak voor de opstelling van regiovisies, dis
cussienotities, en het voeren van het beleidssecretariaat van het overleg met
betrokken partijen, alsmede het formuleren van voorstellen die het proces kun
nen ondersteunen zoals rondetafelgesprekken;
het opbouwen en onderhouden van een relevant contactnetwerk;
het adviseren over subsidie-aanvragen en het initiëren en begeleiden van pro
jecten op het gebied van zorg.
Wij zoeken een kandidaat die;
beschikt over een academisch werk- en denkniveau op basis van een afge
ronde universitaire opleiding met relevante ervaring met interactief beleids
werk, bij voorkeur op het gebied van lichamelijk en verstandelijk gehandicap
tenzorg;
een enthousiaste en initiatiefrijke opstelling heeft en die zowel zelfstandig als in
een team kan functioneren;
wil werken in een dynamische omgeving en goed kan omgaan met hoge werk
druk;
gevoel heeft voor politiek bestuurlijke processen en beschikt over heldere
mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
bereid is naar Zeeland te verhuizen en in het bezit is van een geldig rijbewijs.
Wij bieden:
een salaris dat afhankelijk is van capaciteiten en ervaring en maximaal 7.531,-
bruto per maand bedraagt (op basis van voltijd werkweek) en goede secundaire
arbeidsvoorwaarden zoals het pensioenpakket van het ABP, het ziektekostenver
zekeringspakket van de Interprovinciale Ziektekostenregeling (IZR) en een kinder
opvangregeling.
Doelgroepenbeleid:
De provincie Zeeland streeft naar een evenredige vertegenwoordiging van vrou
wen alsmede indiensttreding; van gehandicapten en allochtonen. Daarom worden
geïnteresseerden uit deze prioriteitsgroepen uitdrukkelijk uitgenodigd te sollicite
ren.
Informatie:
Voor deze wervings- en selectieprocedure hebben wij een informatiepakket sa
mengesteld. Dit pakket kunt u aanvragen de heer P.J.Uitterhoeve, telefoon
0118-631388.
Over de functie-inhoud kunt u telefonisch aanvullende informatie inwinnen bij het
hoofd van de afdeling Welzijn, de heer drs. J.B.Hooijer, telefoon 0118-631442,
of zijn plaatsvervanger de heer drs. J.G.J.Bosch, telefoon 0118-631446.
Co Hoop Te
Postbus 19, 4530 AA Terneuzen
Duitslandweg 2, 4538 BK Terneuzen
tel (0115) 68091T
De Hoop Terneuzen bv is leverancier van bouwmaterialen in de ruimste zin van het
woord en producent van betonwaren en betonmortel De producten vinden hun toe
passing in alle sectoren van de bouwwereld: weg- en waterbouw, woning- en utiliteits
bouw. De afnemers bevinden zich zowel op de professionele als de particuliere markt.
Bij De Hoop Betonwaren bv hebben wij op korte termijn een vacature op het
constructiebureau voor
De afdeling constructie houdt zich o.a. bezig met:
- Technische calculatie van constructieve betonwaren.
- Beoordeling van tekeningen op aan te bieden producten.
-- Verzorgen van reken- en tekenwerk voor projecten.
Taken zijn o.a.:
- Teken- en rekenwerk voor betonnen systeemvloeren.
- Verzorgen van de technische calculaties.
Functie-eisen:
- Opleiding MTS Bouwkunde/Weg-en Waterbouw.
- Een goed bouwkundig inzicht.
- Leeftijdsindicatie 25-30 jr.
Indien u interesse hebt in bovenvermelde vacature dan kunt u uw schrifte
lijke sollicitatie richten aan De Hoop Terneuzen bv, Postbus 19, 4530AA
Terneuzen, t.a.v. Mevr. M. van Broeck, personeelsfunctionaris.
Tel. nr. (0115) 680220 Fax. (0115) 617277.
Vermeer Eemhaven B.V. is een gespecialiseerd bedrijf in het vervaardigen en repareren van warmte
wisselaars (Shell Tube-type), airfincoolers, condensors enz. In vier modern ingerichte bedrijfshal
len, voorzien van de nieuwste (computer-gestuurde) apparatuur, werkt een gemotiveerde groep van
vakkundige medewerkers. Onder de opdrachtgevers van Vermeer Eemhaven treft u alle bekende
namen in de chemie en petro-chemie aan. Door een constante groei van de activiteiten en de toena
me van het aantal nieuwbouw projecten, zoeken wij:
bij voorkeur met CNC-ervaring
of met carousseldraaiwerk-ervaririg
bij voorkeur met electroden
en Mig/Mag-ervaring
Je bent de juiste kandidaat, wanneer je:
een LTS bemetel MTS opleiding hebt
tekening kunt lezen
zelfstandig kunt werken vanaf tekening
bekend bent met werken in de
apparatenbouw
bekend bent met pijpfitters
werkzaamheden
bereid bent tot het werken in flexibele
werktijden
beschikt over een relevante werk
ervaring
in het bezit bent van eigen vervoer.
Wij bieden:
optimale mogelijkheden voor
opleidingen
goede werksfeer
goede secundaire arbeidsvoorwaarden
(CAO-Metaalnijverheid)
uitstekende salarisvoorwaarden.
Reageer binnen twee weken per brief
met c.v. of telefonisch naar:
Vermeer Eemhaven B.V.
t.a.v. de heer RM. Blonk
Bunschotenweg 110
3089 KC ROTTERDAM
Telefoon 010 - 42 99 666.
www.vermeereemhaven.nl
Alle scholen voor Openbaar Primair Onderwijs
Walcheren zijn verenigd in de Archipelscholen.
Elke vestiging heeft zijn eigen karakter behouden.
Samen staan ze voor onderwijs dat gedragen
wordt door gemeenschappelijke solidariteit en
individuele ontplooiing.
Het bestuur van de Archipel-scholen zoekt een
Het openbaar basisonderwijs op Walcheren
Op Walcheren zijn 17 Archipel-scholen voor openbaar basisonderwijs
verdeeld over 24 locaties. Twee bovenschoolse managers vormen samen het
Centraal Management. De locatieleiders van de scholen vormen met hef
Centraal Management het zgn. Archipel-overleg waarin schooloverstijgende
zaken aan de orde komen.
De school
De locatie Klarenbeek van de o.b.s. De Uilenburch te Middelburg is gevestigd
in het gebouw aan de Gen. H. Smithlaan. Het is een reguliere basisschool
met ongeveer 150 leerlingen, verdeeld over 5 groepen. Het team bestaat uit
10 leerkrachten (inclusief parttimers).
Functie-informatie
Het zwaartepunt van de functie ligt in het vormgeven van het onderwijskundig
beleid. Hij/zij bewaakt de kwaliteit van het onderwijs en ontwikkelt samen
met het intern managementteam het beleid binnen de locatie. De locatieleider
neemt deel aan overlegstructuren binnen de regio.
Profiel
De locatieleider is een inspirerende en open persoonlijkheid, die door een
directe en duidelijke benadering de locatie verder kan uitbouwen tot een
plaats waarin leren, creativiteit en veiligheid hoog in het vaandel staan,
zodat de leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien.
Functie-eisen
Van de aan te stellen locatieleider wordt verwacht dat deze
volledig bevoegd is voor het basisonderwijs;
bereid is tot het deelnamen aan passende management-scholing;
voorstander is van openbaar onderwijs;
sturing geeft aan schoolontwikkeling en teamvorming;
de belangen van de diverse geledingen binnen de locatie goed weet af
te wegen;
beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
Ervaring als leidinggevende heeft de voorkeur.
Arbeidsvoorwaarden:
De nieuwe locatieleider (functie leraar met bijzondere faken conform
hoofdstuk l-R RpbO) wordt aangesteld in een fulltime betrekking met een
salaris van maximaal schaal 10.
Procedure
Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij de heer C. Corstanje, lid van
het Centraal Management van de Archipel-scholen, telefoon 0118 - 487264.
Op aanvraag wordt een profielschefs verstrekt.
Schriftelijke sollicitaties dienen voor 6 oktober 1999 gestuurd fe worden aan
het bestuur van de Archipelscholen, t.a.v. de heer C. Corstanje,
Postbus 3000, 4380 GV Vlissingen.
De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 10 november 1999. Een delegatie
van ouders en personeel neemt deel aan de sollicitatiegesprekken.
Bij gelijke geschiktheid wordt de voorkeur gegeven aan een vrouwelijke
kandidaat.
Openbaar Basisonderwijs Walcheren
Postbus 3000, 4380 GV Vlissingen
tel. 0118-487224, fax 0118-410218
Scholen
Gemeenschappelijke solidariteit, individuele ontplooiing
De "ganze"stad Goes (35.600 inwoners) ligt in het
centrum van Zeeland, aan de Oosterschelde. De
stad vormt samen met zeven omliggende dorpen
de gemeente Goes. Goes vervult de centrumfunctie
oor de regio, die ruim 100.000 inwoners telt en
biedt een breed scala aan voorzieningen op
gebieden ais onderwijs, huisvesting, detailhandel, de
gezondheidszorg, (water)sport, cultuur en recreatie.
De gemeente Goes gebruikt voor het uitvoeren 'van haar financiële taken omvangrijke
gegevensbestanden. Meer en meer worden deze bestanden gekoppeld met interne en
externe gegevensverzamelingen. Het accent komt daarbij steeds meer te liggen op het
effectief en efficiënt inzetten van informatie voor de uitvoering van bedrijfsprocessen.
Om deze ontwikkelingen op de afdeling financiën en met name het bureau belastingen mee te imple
menteren, zijn wij op zoek naar een
voor 36 uur per week.
Het gaat om een nieuwe functie, waarbij de werkzaamheden eerst en vooral zullen liggen op het gebied
van de gemeentelijke belastingen. Mogelijk kunnen daaraan in een later stadium ook werkzaamheden
worden toegevoegd op andere gebieden van de gemeentelijke financiën.
- het vertalen van de informatiebehoefte
het vormgeven en beheren van de gegevensverzamelingen
(bewaken, voorlichten, ondersteunen en toezicht houden op het gebruik)
het verrichten van ondersteunende en uitvoerende werkzaamheden
(rapporteren en deelnemen aan intern en extern overleg, bijvoorbeeld met software-leveranciers)
het zorgdragen voor kwaliteitsverbetering
het beheren van de relevante softwarepakketten (geen systeembeheer)
het opstellen en actualiseren van gebruikershandboeken
het uitvoeren van querys en het analyseren van verschillen
het verrichten van overige ondersteunende werkzaamheden
een relevante opleiding op Hbo-niveau, waarin het accent ligt op informatica (bijvoorbeeld HEAO-BI
kennis van en ervaring met het vertalen van informatiebehoeften en het beheren van
gegevensbestanden en software-applicaties
kennis van de gemeentelijke belastingen of de bereidheid hiervoor aanvullende cursussen te volgen
affiniteit met taken op het terrein van financieel beheer
analytisch denkvermogen
goede contactuele vaardigheden en in teamverband kunnen werken
een flexibele en klantgerichte instelling
Beloning. Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring:
gemeenteambtenaar 8 3.666,00 -ƒ 5.339,00 bruto per maand (aanloopschaal)
gemeenteambtenaar 9 4.078,00 -ƒ 6.029,00 bruto per maand (funaieschaal)
De functie dient nog definitief te worden beschreven en gewaardeerd.
Rechtspositie. De gemeente Goes kent onder meer een goede studiefaciliteitenregeling, een flexibele
orbeidstijdenregeling, de mogelijkheid tot kinderopvang en betaald ouderschapsverlof en een voordelige
hypotheekregeling.
Voorkeursbeleid. Het streven van het gemeentebestuur is gericht op een ambtelijk apparaat dat een
afspiegeling vormt van de samenleving. Gehandicapten in de zin van de Wet arbeid gehandicapte werk
nemers. vrouwen en leden van etnische minderheidsgroepen wordt daarom nadrukkelijk verzocht te
solliciteren als zij menen aan de functie-eisen te voldoen.
Psychologisch onderzoek. Een psychologisch onderzoek kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Informatie. Voor algemene informatie over de gemeente kqnt u terecht op onze website: www.goes.nl.
Informatie over de functie kunt u verkrijgen bij de heer B. Burger, chef van de afdeling financiën, of
de heer J. van der Steen, chef van het bureau belastingen (telefoon 0113-2496141249625, e-mail:
stadskantoor@goes.nl).
Sollicitatie. Uw brief kunt u binnen 10 dagen na verschijnen van dit blad richten aan burgemeester en
wethouders van Goes, Postbus 2118,4460 MC Goes, onder vermelding van vacaturenummer 2112.03.
Acquisitie naarctanleiding vc
te advertentie stellen wij niet op prijs.