Eerste witte werkster aan de slag
Een explosie van kleuren
Echte Zeeuwen gezocht
voor film Wilde Mossels
PZC
Belgische kok neemt Veerhuis over
Middeltjes tegen
alle kwalen
Knap variété jongleurs toch
liever bij verrassing op straat
zeeland
16
Animo voor Melkertbaan nog gering
ondernemend
zeeland
Bedrijfjes van studenten
naar Nationale Marktdag
1900-2000.
Vreeselijk Maaglijden.
kunst cultuur
donderdag 4 februari 1999
door Anita de Jong
WOLPHAARTSDIJK - Na 33
jaar verandert restaurant 't
Veerhuis in Wolphaartsdijk
van eigenaar. Deze zomer gaat
de vernieuwde zaak open. Met
bijna twee keer zoveel plaatsen
en een ruimer uitzicht op het
Veerse meer.
De waterzooi maakte hem
groot. Toen Fred van Mierlo in
1966 z'n stekje vond bij de
jachthaven aan de rand van
Zuid-Bevelandtelde zijn café
restaurant drie eettafels en een
gaskacheltje. Maar mede
dankzij de schotel van stukjes
paling, tarbot, tongfilet en gar
nalen groeide de zaak uit tot
een van de betere eetgelegen-
heden in Zeeland. Terwijl zijn
vrouw Mary de gasten bedien
de, kokkerelde Van Mierlo zich
(tijdelijk) naar Michelinster-
hoogte.
Maar nu is het welletjes, zegt
hij. Van Mierlo is zestig, roerde
ruim veertig jaar in de pannen
en een opvolger is er niet. Dus
toen het echtpaar Olivier-
Ruisaard hem polste of hij de
zaak wilde overdoen, heeft hij
toegehapt. „Daar zijn wel wat
gesprekken overheen gegaan.
Het is natuurlijk geen zak sui
ker die je verkoopt", zegt Van
Mierlo. „Maar met deze men
sen ben ik er heilig van over
tuigd dat de zaak in goede han
den komt. Sommige vaste
klanten" („van de jachthaven,
maar ook veel Duitsers. Belgen
en Zeeuwen", aldus Van Mier
lo) hebben al kennis gemaakt
met de nieuwe uitbaters. De
Belg Bernard Olivier hielp de
afgelopen acht maanden in de
keuken, zijn vrouw Helmi
sprong af en toe bij in de bedie
ning.
Het stel was al enige tijd op
zoek naar een geschikte plek
voor een restaurant. „En dit is
zó mooi gelegen"vertelt Helmi
Olivier-Ruisaard, die oor
spronkelijk uit Yerseke komt.
„Ik groeide op tussen de mosse
len. We zullen dan ook veel ge
bruik maken van schelp- en
schaaldieren."
De menukaart blijft in dezelfde
lijn: een Franse keuken met de
nadruk op vis, „maar dan alles
a la Bernard", zegt Ruisaard.
En, om de kwaliteit van haar
man te duiden: „Bernard staat
al sinds zijn dertiende achter
het fornuis."
De nieuwe eigenaars willen het
uitzicht over het Veerse Meer
uitbuiten. Daarom komt eraan
de achterkant, waar nu een
parkeerplaats ligt, een uit
bouw met veel glas. 't Veertje
kan straks zo'n zestig gasten
herbergen. Door de verbou
wing is de zaak al anderhalve
maand gesloten. In juli moeten
de deuren weer open gaan.
De Van Mierlo's wonen inmid
dels in Kortgene. 'Oud-kok'
Fred gaat zich toeleggen op
tuinieren. „En als ik de zaak
wil zien, rijd ik gewoon even
naar de dijk."
door Pascalle Cappetti
TERNEUZEN - Klanten zijn er
genoeg. Regelmatig bellen
mensen met het verzoek om een
goed opgeleide huishoudelijke
hulp. Sollicitanten melden
zich echter maar mondjes
maat. De belangstelling om als
'witte werkster' via een Mel
kertbaan aan de slag te gaan, is
gering.
Dinsdag ging in Terneuzen de
Congres over
wet BIG in Axel
TERNEUZEN - Thuiszorg
Zeeuw-Vlaanderen en Zieken
huis Zeeuws-Vlaanderen hou
den donderdag 4 maart in sa
menwerking met Elsevier een
congres over de zogeheten wet
BIG.
Deze wet bepaalt dat verpleeg
kundigen na het behalen van
hun diploma zelf moeten vast
stellen of zij voldoende be
kwaam zijn voor het uitvoeren
van bepaalde opdrachten.
Hierdoor krijgt het verpleeg
kundig personeel extra verant
woordelijkheid
Het congres heeft de vorm van
een tuchtrechtzitting, waarin
een op waarheid berustende
casus wordt behandeld. De zit
ting vindt plaats van 13.00 uur
tot 18.00 uur in De Halle in Ax
el. Medewerkers van Zieken
huis Zeeuws-Vlaanderen en
Thuiszorg Zeeuws-Vlaande
ren hebben gratis toegang,
overige belangstellenden beta
len 100 gulden.
eerste aan de slag. Mar]et Mur-
re is in dienst bij het schoon
maakbedrijf Koster en Co in
Terneuzen en Zierikzee en
heeft een aantal huishoudens
onder haar hoede.
Directeur J. Koster vertelt dat
de animo in Zeeland voor het
project niet erg groot is. In Ter-
neuzen gaan binnenkort nog
twee of drie vrouwen aan de
slag. Maar op Schouwen-Dui-
veland is helemaal niemand
beschikbaar.
Lastig
Koster ervaart dat ook aan
zwart betaalde werksters mo
menteel lastig is te komen. Het
beroep is blijkbaar niet echt
aantrekkelijk Daar komt bij
dat lang niet iedereen geschikt
is en de selectiecriteria om via
de Melkert-regeling aan het
werk te gaan, nogal streng zijn.
„Mensen moeten minimaal een
jaar werkloos zijn. Seizoens
werkers vallen dus al buiten de
boot. Eigenlijk zouden ze deze
regels iets moeten versoepe
len."
Het arbeidsbureau in Terneu
zen heeft voor het schoon
maakbedrijf een selectie
gemaakt van ingeschreven
werklozen die voor dit project
in aanmerking komen.
Het voordeel voor de deelne
mers is dat zij gewoon, als iede
re andere werknemer, verze
kerd zijn van een vast inkomen,
inkomsten bij ziekte of een on
geval, en vakantiegeld en vrije
dagen krijgen. „De mensen
hebben bovendien het gevoel
dat ze er weer bij horen, omdat
ze werk hebben."
Voor de klanten geldt dat zij
een goed opgeleide kracht krij
gen, die 'van wanten weet', dat
er vervanging wordt geregeld
bij ziekte en dat zij niet aan
sprakelijk zijn wanneer hun
hulp van een keukentrapje
valt. De werknemers krijgen
bruto ruim vijftien gulden uit
betaald. De klant is 17,80 gul
den per uur kwijt. „In de mees
te gevallen iets meer dan ze
zwart kwijt zijn, maar de voor
delen wegen hier ruimschoots
tegen op", vindt Koster.
Voor hem, als eigenaar van een
schoonmaakbedrijf, is het niet
interessant om zonder subsi-
diemogelijkheid werksters die
bij particulieren thuis werken,
in dienst te nemen. De kosten
voor "de klant zouden dan te
hoog worden. „Dan zijn ze al
gauw 33 gulden kwijt. Dat is
veel te veel.
De rubriek Onderne
mend Zeeland staat on
der redactie van Claudia
Sondervan. Vragen, tips
en mededelingen kunnen
schriftelijk worden aan
geboden aan de redactie
van de PZCpostbus 18,
4380 AA Vlissingen, of
via fax 0118-470102
door Anita de Jong
VLISSINGEN-Vijftig studen
ten van de Hogeschool Zeeland
presenteren zaterdag hun be
drijfjes op de Nationale Markt
dag in Rijswijk. Ze proberen
onder meer cd-klokjes, foto
lijstjes en sokkenclips aan de
man te brengen.
De Vlissingse studenten doen
mee aan een onderwijsproject
van de stichting Mini-Onder
nemingen Nederland. Daarbij
kunnen groepjes jongeren uit
het beroepsonderwijs in een
schooljaar een bedrijfje opzet
ten. Met steun van ervaren
mensen bedenken ze een pro
duct, verzamelen ze startkapi
taal en maken ze presentaties
Zaterdag krijgen honderd vijf
tig van zulke ondermingen de
kans om hun waar te venten in
de Rijswijkse Darling Market.
Daarbij zijn voor diverse on
derdelen (idee, klantbenade
ring, standinrichting) prijzen
te winnen. De winnaar van de
Algemene Ondernemersprijs
mag in Dublin meedingen naar
de Europese prijs voor mini-
ondernemers. De Zeeuwen
vertegenwoordigen acht be
drijfjes, voornamelijk van de
studies bedrijfeconomie en
commerciële economie. Ook de
maritieme afdeling is present
met een onderneming die han
delt in weerstation-lampen.
Marjet Murre ging gisteren als eerste 'witte werkster' aan de slag.
foto Charles Strijd
"fc nZ, un HN Ti
In het laatste jaar van
de twintigste eeuw
blikt de PZC van dag tot
dag terug op nieuws
feiten uit Zeeland.
4 februari 1904
doorTheo Giele
Leuntje Boei uit Krabbendij-
ke, mejuffrouw L. Hensen
uit de Tilburgse wijk Goirke, de
dochter van de Rotterdamse
kunstschilder R. de Muynck en
mejuffrouw Bakker te Hoorn
hadden iets gemeen in het voor
jaar van 1904.
Hun getekende portret illu
streerde de advertentie van Ab-
dijpillen en Abdijsiroop, eenig
afdoend middel tegen borst- en
longaandoeningen, asthma,
slijm- en kinkhoest, zware en
hardnekkige verkoudheden,
keelpijn, heeschheid, influenza
enz, enz. Leuntje Boei was na
het innemen van vier flacons ge
nezen van haar vreeselijk maag
lijden. Ik kan weer alles eten,
schreef de Krabbendijkse. Een
klein wonder, want drie jaar
lang kon haar maag niet het
minste voedsel verteren en
stond zij vreselijke pijnen uit.
Het vullen van de huisapothejo
was in die jaren een lucratiefoj
bezigheid, getuige de vele at fc
vertenties in de couranten. o
suggestie dat de pillen, smegn
seis en drankjes door celibatai I
heren waren uitgedokterd wu
omzetverhogend: naast Abdfc
siroop, waren er Kloosterbdl:
sem, Pastoor Martin Becit
Breukzalf en de pillen van Aii
Ambrosius. De Slijm- en Maai I
pillen van deze laatste klooster
ling beloofden eene zeer zacp
laxerende werking te combi» t
ren met geneeskrachtige eigej 1
schappen. 1
De meer profane Standaer
Pillen, gefabriceerd te Brugj
verkloeken het bloed en nemi
weg slijmen, gal en alle kwa( i
sappen. jicht, geelzucl
hardlijvigheid, congestie
puisten, geen kwaal zo erg
Standaert's Pillen boden ui
komst, maar: 'Hoedt u voor n
maaksels'.
3>datt drie Jaien leao ik aan ean mu;.
iltktgi, aidu» acbrOfOong Mij. LEUNTJB
BOEI; »roow van BAÜTIAAN DOK, U
Krabtlandgke (Zialaod.) Dg ptJogn: arana
vaak zoo hevtr, dat bat la vin mg no
laat ward. Mgo maat kon tdet bat mlniU
•aoadstl aartaran. Ik itond ondragaigke
pgneo uit. Ik lag «oma ta krnipanvorar
dan vloer zoo arg waa het. Ik bad teao
ir«k in ateo. Ik at omdat lk mo«at, rlat
uit beboefta. In mgo warkaambidaa bad
Ik taan zin, Ik dacht nooit meer ta geae-
xan. Op aanraden van aan vriend van mön
man probjard» lk bateent mat do AbdlJ-
pillën Klooster Sanota Pau/o
en Lk zegen bet oopobuk Ik er mede be
st.]. JJSUHTJJS Btwi, gonntn ben, want na bet gebmlk van 4
volgen portret. a ben ik totaal genezen. It kan thana
alloa oten, terwgl mth pQnno vordwenen zgn. It heb weer luvt in mgn
werk en zjg U dan ook bartelQk daok voor de uitstekende Pillen.
De Vbdljpillen Klooster Sancta Panlo oefenen een gnn-
eligcn werking nlt op de bloedsomloop. Z|) versterken en ver
rijken het bloed en nemen de oorzaken van vele kwalen weg.
ZU zUn een eenvoudig en krachtig middel tegen gebrek aan
eetlust, maagpijn, hoofdpijn, nierziekten, aanhoudende ver
moeidheid, hartkloppingen, duizeligheid, pijnen ln den rag en
lendenen, slapeloosheid en zijn 1» de hoogste mate bloéd-
versterkend. /f
Pifli por flacon 1,50, tg 6 flicona 7 60. Uq
Centraal-Depot L. I. AKKER, van Alkemadeatraat 11, BotterdamZ-^/
Lepelstraat 124W. HUI>
I
Christine Kloosterman bij één van haar werken, 'Cactussen in Monaco'.
foto Dirk-Jan Gjeltema
Christine Kloosterman exposeert in Kapelle
door Ernst Jan Rozendaal
KAPELLE - Schilderen is het
belangrijkste in haar leven.
Sinds zes jaar maakt Christine
Kloosterman uit Vlissingen
schilderijen, voornamelijk in
expressionistische stijl, en ex
poseert ze. Op het ogenblik is
werk van haar en Tilly Lieuwen
te zien in het gemeentehuis van
Kapelle.
„Schilderen geeft mij altijd
troost en rust", zegt Klooster
man. „Als ik eenzaam ben, kan
ik dat opheffen met schilderen.
Als ik schilder, vergeet ik alles.
Heb ik die dag een afspraak, dan
moet ik de wekker zetten, want
ik vergeet gewoon de tijd."
Kloosterman is tot haar zestig
ste verpleegkundige geweest.
Na een aantal jaren in Frankrijk
te hebben gewoond, waar ze in
cidenteel ook schilderde, pakte
ze de liefhebberij weer op die
haar in haar jeugd al had gegre
pen. Ze doorliep alle cursussen
van het Theo van Doesburgcen
trum in Vlissingen, waar ze ook
Lieuwen ontmoette, een kun
stenares met wie ze geregeld sa
men exposeert. „Ik leerde er
tekenen, stilleven, landschap,
portret en model. Nu zit ik in de
laatste groep, die voor gevor
derden, waarin je helemaal vrij
mag werken."
Van begin af aan heeft Klooster
man zich van een expressionis
tische schilderstijl bediend. Of
het nu zonnebloemen zijn of
klaprozen die ze schildert, of het
naar abstractie neigende
patroon van gestapelde basalt
blokken tegen de Ierse kust, tel
kens domineren de felle, expres
sieve kleuren en afgetekende
vormen. „Die stijl zit denk ik in
me. Van Gogh en Munch, dat
zijn schilders die me aanspre
ken. Ik probeer mijn gevoel uit
te drukken in kleuren. De voor
stellingen op mijn schilderijen
worden steeds abstracter. Het
gaat niet zo ver dat het in onher
kenbaarheid ontaardt, maar lij
nen en kleuren krijgen wel meer
en meer de overhand over het
onderwerp dat ik wil uitbeel
den."
Een abstractie in lijnen en vlak
ken, zoals Mondriaan die ont
wikkelde, spreekt haar niet aan.
Als de voorstelling al onherken
baar wordt, is dat door een ex
plosie van kleuren. „Ik begin
met een onderwerp, maar op een
gegeven moment werk ik alleen
nog met kleur. Die tendens zou
zich in de toekomst wel eens
kunnen doorzetten."
Aangrijpend
Geboorte, dood en groei zijn de
grote thema's die Kloosterman
bezighouden. Vaak zoekt ze de
verbeelding daarvan in het alle
daagse, soms kiest ze expliciete
taferelen - de moordpartijen
tussen Hutu's en Tutu's - als on
derwerp. „Ik probeer het alle
daagse op een aangrijpende ma
nier voor te stellen, maar soms
word ik door het meest aangrij
pende aangesproken en moet ik
daar iets mee doen
MIDDELBURG. Stadsschouwburg
SkarpsFlats and Accidentals', een
muzikaal jongleerprogramma van
The Flying Karamazov Brothers
door Willem Nijssen
The Flying Karamazov Bro
thers zijn een kwartet bij
zonder knappe jongleurs, die
met schijnbare achteloosheid
hun kegels werpen. Ze geven
daarvan met onderkoelde supe
rioriteit een minutenlange, bab-
belige demonstratie. Zo af en
toe laten ze met opzet een kegel
vallen, en beginnen dan een
twistgesprek wie hem onder het
jongleren door zal moeten opra
pen. Zelfs als er eentje vanuit
het publiek zomaar het toneel
wordt opgesmeten, komt hij
tenslotte weer netjes in het spel.
Eén van de vier loopt gewoon
dwars door de kegelregen heen
om hem te gaan ophalen.
Het zijn maar een paar minuten
uit een programma van ruim an
derhalf uur vol virtuositeit. Dat
bestaat niet alleen uit staaltjes
jongleer-talent. maar ook uit
muzikale vaardigheid. De vier
nep-broers die in werkelijkheid
natuurlijk geen Ivan, Fjodor.
Dimitri of Aleksej heten, bespe
len met hun attributen de ma
rimba of de trom en creëren -
weliswaar voorlopig tamelijk
rustige - klassieke en moderne
melodieën. Of ze maken er een
vrolijke tap-dans van. Soms la
ten ze het jongleren zelfs even
achterwege voor bijvoorbeeld
een dwaas zwanen-ballet.
Uiteraard bewaren ze het beste
voor het laatst. Met de allermo
dernste elektronische appara
tuur zetten ze al jonglerend een
vlot gespeelde popsong in el
kaar, een ode aan het jongleren,
een swingende 'Juggler's song'.
Niet alleen een toppunt van
techniek, maar ook een school
voorbeeld van een smakelijk,
humoristisch showmoment.
Met alle respect voor het tech
nisch vakmanschap mocht dat
ook wel. Want bij al die over
donderende pluspuntjes is er
ook een minpunt in hun show
'Sharps, Flats and Accidentals'.
De humor is nogal gelijksoortig
(altijd die klassieke, onderkoel
de Engelse statements) en iets te
vaak keerde hetzelfde kunstje in
een minimale variatie nog eens
terug. De gewaagdere onderde
len (zoals de act met de muzika
le motorhelmen die met flinke
klappen 'bespeeld' werden) zijn
een prettige afwisseling vol be
loften, maar o zo gauw weer
voorbij.
In Amerika schijnen The Flying
Karamazov Brothers een waar
begrip te zijn. Iedereen weet
daar ook dat er één echt ge
waagd onderdeel in de voorstel
ling zit: het jongleren met voor
werpen die door het publiek zijn
meegebracht. Drie van die voor
werpen 10 seconden lang in de
lucht houden, dat is de 'wedden
schap' met het publiek. Inzet:
een ouderwetse slagroomtaart
in het gezicht van 'Fjodor' of een
staande ovatie van het publiek.
In Amerika is het aanbod van
voorwerpen enorm (soms wel
meer dan 200, hoorde ik), hier
blijft het bij een enkele schoen
uit het verraste publiek. De
taart is in de aanslag, maar het
wordt al bij de tweede van de
maximaal drie pogingen een
staande ovatie. Te gemakkelijk.
Geen uitbundig spektakel dus,
een wat afstandelijk contact
met het publiek, een knappe
maar soms wat tamme show.
Misschien is het toch leuker om
The Flying Karamazov Bro
thers gewoon bij verrassing op
straat tegen te komen (zo is het
ook allemaal begonnen) dan zo
keurig op de planken in een ver
zorgd variété.
'Sharps, Flats and Accidentals' is op
23 februari nog te zien in schouw
burg 'De Maagd' in Bergen op Zoom.
Kleiworkshop
voor kinderen
HULST - De Stichting Kreatit
ve Vorming Hulst start tijden
de krokusvakantie met e«
workshop Kleifestijn in Da
Dullaert in Hulst.
Kinderen van 6 tot 12 jaar kuiJ
nen vier lessen volgen waarin zj
dier- en mensfiguren gaan boe.'
seren. Na het droogproces woi]
den de werken gebakken en q
een expressieve manier afge
werkt en geschilderd. Daana
kunnen de deelnemertjes di
kleikunstwerken mee naar hui
nemen. De workshop wordt ga
geven door kunstenaar/docent
Marleen Wouters. De lessen zij
op 17, 18 en 19 februari en 1
maart, alle dagen van 13.30 to
15.30 uur. De groep start bij na
nimaal 10 en maximaal 15 pet
sonen.
Cabaretier Torn
in Goese Lyceum
GOES - In de culturele agend
in de Uit-bijlage van de PZI
van woensdag werd abusieve
lijk het optreden van vanavon
(donderdag) van cabaretii
Kees Torn gesitueerd in het Ai
senaaltheater in Vlissingen.
Daar heeft Torn zijn progran
ma Plek zat echter eind noven
ber al voor het voetlicht gi
bracht. Hij doet dat nu in h
Goese Lyceum in Goes, aanval
20.00 uur.
Kloosterman vindt het prettig
om met de eveneens uit Vlissin
gen afkomstige Tilly Lieuwen te
exposeren, die zich in haar werk
meer aangetrokken toont tot het
surrealisme. Haar vervreem
dende portretten verraden soms
invloed van Willink en de kleur
stelling van haar dromerige
landschappen roept associaties
op met Dali, evenals het vrou
wenlichaam dat een duinenrij
zou kunnen zijn. Kloosterman:
„Mensen kunnen tijdens onze
exposities goed de verschillen in
stijl zien. Ik kan een grote be
wondering opbrengen voor een
andere stijl van schilderen, ook
al kan of wil ik het zelf niet zo
doen. Een andere manier van
schilderen betekent een andere
manier van naar het leven kij
ken."
Expositie Tilly Lieuwen en Christi
ne Kloosterman, gemeentehuis Ka
pelle, t/m 26 februari op werkdagen
van 8.30-12 en 13-16 uur.
door Nils ten Brinke
ZIERIKZEE - Karin de Boer
van Argus Filmproduktie
doorkruist Schouwen-Duive-
land op zoek naar geschikte
filmlocaties voor Erik de
Bruyns regiedebuut Wilde
Mossels, een tragi-komedie
over drie dromende jongens op
Schouwen-Duiveland. Dit
weekeinde vinden de audities
plaats voor de bijrollen. Ge
zocht worden onder anderen
een authentieke Zeeuw die
Wannes gaat heten, een stevige
motormeid en een zwoele me-
diterraanse danseres met
groene ogen.
Pendelend tussen het Rotter
damse filmfestival en Schou
wen-Duiveland is uitvoerend
producente Karin de Boer
drukdoende de laatste voorbe
reidingen te treffen voor de op
namen van Wilde Mossels. De
vestigingsplaats voor de film
crew wordt Aquadelta in Brui -
nisse en de audities voor de bij -
rollen worden gehouden in het
Sociaal Kultureel Werk de
Lichtboei te Zierikzee. Op 21
maart gaan de eerste opnamen
van start.
De hoofdrol van de film is al
vergeven. Fedja Huet, van de
film Karakter, speelt Leen,
een jongen die ten prooi valt
aan machteloosheid omdat hij
aan zijn geboortestreek 'vast
zit'. Momenteel wordt geke
ken of Willeke van Ammel-
rooy, Monique van de Ven of
een andere actrice de moeder
van Leen gaat spelen. Vast
staat dat de bijrollen uit de
Zeeuwse bevolking worden
gecast. De Boer: „We zoeken
nog een stevige sexy motor
meid tussen de dertig en veer
tig jaar, en een Zeeuw van rond
de zestig die Leens steun en
toeverlaat Wannes gaat spe
len. Voorwaarde is wel dat zij
Zeeuws kunnen spreken." De
Boer nodigt kandidaten uit om
zaterdagmiddag en zondag
naar de Lichtboei te komen.
De Boer is ook naar Schou
wen-Duiveland gekomen om
de buitenopnamen in goede
banen te leiden. De film bevat
een scène waarin Leen op zijn
motor over de Zeelandbrug
scheurt. De brug moet daar
voor zo'n twee uur worden
afgesloten. Daarvoor is toe
stemming gevraagd aan Gede
puteerde Staten en de betrok
ken gemeenten. Ook moet er
nog een Zeeuwse sluis worden
gevonden waar een motor
overheen kan springen.
Argus is verder nog op zoek
naar: een poriton, een mossel-
kotter, motorrijders met mo
tor, een mooie oesterkwekerij
geschikt voor filmopnamen,
kopieerapparaten, een wacht-
kot, een groot huis voor Leens
moeder, een scheepswerf en
een pier. De film wordt ge
maakt voor 2,5 miljoen gul
den. Producent Argus pro
beert nog vier ton los te krij gen
van een Iers filmfonds. Het
streven is dat de film in 2000
tijdens het filmfestival in Rot
terdam in première gaat.
Nadere informatie Argus: 020-
6248400