Hoe word je populair
zonder popi te zijn?
Lunchcafé is levendig trefpunt
27 januari t/m 2 februari
Duimeliesje
Poppentheater Cassiopea speelt de poppen
kastvoorstelling Duimeliesje.
Het verhaal, naar een sprookje van Hans Chris-
tiaan Andersen, wordt gespeeld door Marcel
Oudenbroek. De voorstelling vindt plaats in het
kader van Kindertheaterkwartaal Borsele.
wo. Verenigingsgebouw d' Ospit, Oudelande,
14.00 uur
Sim Bolus
Poppentheater Sim Bolus speelt de voorstel
ling Wat 'n schat.Het betreft een vrije bewer
king van het boek Vooruit, we gaan schatgra
ven van Janosch. De voorstelling voor
iedereen vanaf vijfjaar wordt gespeeld door
Hans van der Haar.
wo. Minitheaterin het Ambachtscentrum,
Goes, 15.00 uur
Van der Naait
Cabaretier Reinder van der Naait brengt zijn
programma Dunk.
Van der Naait is 'een onmiskenbaar talent met
een schier onuitputtelijke fantasie en snerpen
de hilariteit'. Het programma Dunk staat bol
van slapstickactige gein, stemmetjes, rake ty
petjes en veel absurde invallen,
do. Stadsschouwburg De Maagd, Bergen op
Zoom, 20.15 uur
Kootje
Toneelvereniging Baarland brehgt het blijspel
Kontakt met Kootje op de planken.
Willem de Vries, held op sokken, heefteen hu
welijksadvertentie geplaatst. Hij krijgt ant
woord van een zekere Kootje Maar dat is door
gestoken kaart, want zijn nichtje Jolanda slikte
de advertentie niet. Want 'oompje' is verliefd
opzijn huishoudster, watde tobberd zelf met in
de gaten heeft. Met Herman Hannewijk, Nel
van Wïngen, Janet den Dekker, Ans de Vriend,
Kees van Damme, Leni de Bart, Jacqueline van
Wingen en Leo Uitterhoeve.
vr. en za. Dorpshuis de Cameronion, Baarland,
19.30 uur.
The Club
Gitarist Hans Visser Friends brengen het mu
zikale verhaal The Club.
The Club gaat over het leven en de muziek in
drie legendarische nachtclubs uit de jaren der
tig: 'Der Blauen Engel' in Berlijn, 'Des Folies
Bèrgères' in Parijs en 'The Cotton Club' in New
York, Met Hans Visser, Marian Rolle, Martha
Contreras, Barbara Stromberger, Luluk Pur-
wanto, Cees van der Laarse, Feico de Leeuw en
LodewijkvanGorp.
Zie voorpagina van dit katern
vr. De Zaete, Yerseke, 20.00 uur
Reilanders
Toneelgezelschap De Reilanders brengt het
blijspel Gewoon te gek van Ton Davids op de
planken.
Vier ex-psychiatrische patiënten wonen in Hui
ze Van Speykstraat onder begeleiding van the
rapeute Toos. Als de wethouder, die een besluit
moet nemen over de subsidie, een bezoek
brengt, proberen de bewoners een goede in
drukte maken. Met Anne Dieleman, Nel Danes,
AerlantCloïn, Leon Almekinders, Ria Volkers,
Cora Hoogesteger, Hans Bakker en Huib
Meeuwsen. Regie: Lia Wiskerke.
vr. en za. Dorpshuis Luctor et Emergo, Rilland,
20.00 uur
Strelingen
Theater Split speelt de voorstelling Strelingen.
Het toneelstuk van Sergi Belbel, 'asfaltsoap
van de jaren negentig', is een collage van mo
menten uit het leven van mensen die elkaar
eerder striemen dan strelen. Met niets ontzien
de woorden en met hun hele lij? gaan ze het ho
peloze gevecht aan om liefde. Marginaliteit, ar
moede, drugs, sexualiteit, veroudering en het
eeuwige generatieconflict zijn de ingrediënten
van deze voorstelling. Met ironie en humor zet
Strelingen de alledaagsheid van het moderne
bestaan te kijk. Met Jan Camijn, Reina de Groot,
Alexandra Jansen en Willem Ploum.vr. Thea
ter Mondragon, Zierikzee, 20.00 uur
Verdertezienop 18 en 19 maart in Goes en op 8
mei in Middelburg
Sassafras
Jos Brink schittert in het cabareteske 'blijspul'
Sassafras.
Met Jos Brink, Mary Michon, Josta Rutten, Arie
Cupé, Paul van Ewijk, Henk Bokkinga en Ad van
Dijk.
vr. Stadsschouwburg De Maagd, Bergen op
Zoom, 20.15 uur
Angel Eyes
John Buysman speeit de solo-voorstel
ling Angel Eyes.
Jules Deelder schreef speciaal voor Buysman
de toneeltekst over het leven van een jazzmuzi
kant. In Angel eyes delen Buysman en Deelder
hun liefde voor jazz, voor Chet Baker in het bij
zonder. Angel eyes is de tweede solo van John
Buysman, waartwee muzikanten meespelen:
zanger/gitarist Luut Buysman en saxofonist
Keimpe de Jong.
vr. Arsenaaltheater, Vlissingen, 20.15 uur.
Bakker
Stichting BUK speelt de komedie Brood of 't nut
derdingen.
De bakker stelt zichzelf vragen. Vragen over het
bestaan. Vragen over het bestaan als bakker.
En wie zichzelf vragen stelt, gaat twijfelen wat
te doen. Doorbakken? Iets anders onderne
men? Of maar helemaal uit het bestaan stap
pen? Brood is een grillige komedie waarin ei
genlijk helemaal niet zoveel te lachen valt.
Zie elders op deze pagina
vr. 't Beest, Goes, 20.30 uur
Komische thriller
Gesprek met Londen ïs een komische thriller
van toneelvereniging Camere van Rhetorica
Sint Jan ter Steen.
Moord en doodslag met een flinke knipoog lo
pen als een rode draad door dit spel in vier
bedrijven van Wim Bischot. Eenmisdaadschri j-
ver woont in een pension bij twee oude vrij
sters. Zijn ware aard komt langzaam boven. Er
ik Verschueren regisseerde het stuk.
za. De Halle, Axel, 20.00 uur
Ain't Mïsbehavin
Denise Jannah en Marjorie Barnes spelen de
hoofdrollen in deze musical.
De musical is gebaseerd op de liedjes van Tho
mas 'Fats' Waller, die begin deze eeuw op
groeide in Harlem.
za. Stadsschouwburg, Middelburg, 20.00 uur
Theater Chantant
Theater Chantant brengt een kleinkunstpro-
gramma met conference, verhaal, zang en mu
ziek.
Met Sankie Koster, Frans de Schepper,
Mathieu van Bellen, hetZeeuws-Vlaamse ge
zelschap volksmuzikanten Ambras en een sur
prise-act.
za. Zaal 't Meulengat, Sluiskil, 20.00 uur
Zierik
Theatergroep Zierik brengt de romantische ko
medie Jack's vrouwen van Neil Simon.
Hoofdpersoon is de succesvolle schrijver Jack,
die zo in zijn werk opgaat dat hij geen aandacht
meer heeft voor het echte leven. Hij vlucht in
zijn fantasiewereld,
za. MFC, Zierikzee, 20.30 uur
Wildekind
Rijn Trijn spelen Wildekind.
De familievoorstelling is geschikt voor kinde
ren vanaf vijf jaar.
zo. MFC, Zierikzee, 15,00 uur
Volgens Myra
Ingeborg Elzevierspeelt de hoofdrol in Volgens
Myra (Amy's view) van David Hare.
Volgens Myra is een tragikomedie vol verhaal
lijnen, met discussie en drama. Met bijrollen
van Caroline Almekinders, Victor Low en Allard
van der Scheer. Regie Christiaan Nortier.
zie elders op deze pagina
di. Zuidlandtheater, Terneuzen, 20.00 uur
woensdag 27 januari 1999
Elke donderdagavond van vijf tot zeven kun je in het Lunchcafé
Stadhuis Goese neringdoenden met hun staf zien 'eten wat de pot
schaft'. Want onder dat mooie motto serveert de familie Spelier
dan een eenvoudig gerecht voor het luttele bedrag van tien gulden.
door Rien van Reems
Hoe is het mogelijk, denk je, maar
het blijkt wel degelijk te kunnen.
En elke week is het wat anders.
Morgen bijvoorbeeld zijn het var
kenshaasreepjes in honing-mos-
terdsaus met rijst of frieten. En als
altijd zal er dan ook nog een royale
saladegarnituur bij worden geser
veerd. U moet wel even tevoren re
serveren, want dan weet de keuken
op hoeveel gasten zij kan rekenen.
Lunchcafé Stadhuis vierde vorig
jaar het vijfentwintigjarig bestaan
van een succesformule. De familie
Spelier creëerde onder de gewelven
van het Goese stadhuis een unieke
ontmoetingsplaats waar werkelijk
iedereen welkom is. Een betere
plaats voor zo'n trefpunt kan men
zich nauwelijks denken, het stad
huis waar iedere inwoner van de
stad wel eens wat heeft te zoeken en
de markt met de vele winkels er om
heen brengen leven in de brouwerij.
De gemeentelijke diensten maken
gebruik van het Lunchcafé als de
dagelijkse cateraar. Zo snijdt het
mes aan twee kanten.
Vanaf de openingstijd, samenval
lend met die van de winkels, kun je
hier een levendige drukte verwach
ten. Sommige mensen, vermoeid
van het winkelen, nemen gewoon
een koffie met of zonder gebak (van
Van Opdorp vermeldt de kaart als
extra aanbeveling), anderen bestel
len een snack of een volledige maal
tijd. Het is plezierig dat je tot tegen
Lunchcafé Stadhuis
Lange Kerkstraat 1,
4461 JG Goes
Tel. 0113-228795
Gesloten op zondag en maandag
Keuken open van 9.00 tot 18.00
uur en op donderdag tot 21.30
uur.
Rolstoel: geen belemmering
Kinderen worden warm
verwelkomd
sluitingstijd om 19.00uureenlunch
kunt bestellen. De prijzen van de
lunchgerechten zijn heel schappe
lijk. Het begint al vanaf 9,25 voor
een aardappelomelet met spek en
prei, voor een kwartje daarbij be
stel je een winterstokbroodje met
veldsla, tomaat, bacon, ui, ei, tuin
kers en yogonaise, een gezonde
mond vol, en voor een tientje heb je
een Hamburger met tuinkruiden-
saus.
Ik besluit me te goed te doen aan
een seizoengerecht bij uitstek:
wildzwijnkoteletjes met cranber-
rysaus, roomaardappelen en rauw-
kostgarnituur 15,50), Voor
vijfenzeventig cent meer had ik ge
bakken mosselen met ravigotte-
saus, toost en boter kunnen krijgen
en voor vijfenzeventig cent minder
twee kalkoenspiezen met kerrie
saus, ananas en friet. Biefstuk tar
taar met gebakken uien, gebakken
aardappelen en verse groenten kost
17,- en tagliatelle met gorgonzo-
lasaus, tomaat, prei en bospadde
stoelen vergt slechts 14,-. Het
duurste gerecht op de kaart van ja
nuari is gebakken slibtongetjes na
turel met friet en wintersalade
18,25). Daarnaast is er het be
kende scala van dorstlessers en
hap j es voor het stillen van de kleine
trek,
Omdat het Lunchcafé maandelijks
de grotere gerechten op de kaart
wijzigt, worden de seizoenen alert
gevolgd. In deze tijd van het jaar
ontbreekt naast de romige mos
terdsoep met spekjes en de heldere
tomaten-groentensoep'(beide 5,-)
de erwtensoep met bruin brood en
Zeeuws spek 8,-) dan ook niet.
Mijn koteletten van wild zwijn zijn
redelijk fors uitgevallen en goed ge
bakken met een zeer rijke saus
waarin de bessen volledig zijn geïn
tegreerd, want ik kan geen indivi
duele cranberry meer ontdekken.
Een aangename streling van de
smaakpapillen vormen de room-
aardappeltjes die in een schaaltje
apart worden opgediend en die hun
naam eer aan doen want ze zijn bij
zonder romig. Met een dubbele
trappist van Westmalle een mooi
wintergerecht.
Het is gezellig zitten in het Lunch
café Stadhuis en het lijkt me een
populair trefpunt, aan de belen
dende grote tafel viert een tiental
dames luid het afscheid van een
collega en dat hier veel voorkomen
de fenomeen zorgt voor een leven
dige ambiance. De kaart meldt dat
hier ook feestjes gevierd en recep
ties gehouden kunnen worden.
Magne van den Berg en Maartje Vos de Wael van stichting
Buk hebben een wonderlijke fascinatie voor bakkers en
hun dagelijks brood. Naar brood bestaat altijd vraag. Er is
immers altijd honger, altijd behoefte aan een boterham.
De mensen moeten toch eten. 'Maar we wisten er niets
over, dus dachten we, laten we daar een voorstelling over
maken', aldus de twee Amsterdamse actrices, die eigenlijk
op het idee kwamen door twijfel aan hun eigen bestaans
recht als acteur. Brood of 't nut der dingen heet de door hen
geschreven productie, die ze zelf spelen. In de serie Nieu
we theatermakers komen ze vrijdag in 't Beest in Goes.
door Madeleine Rood
Je hele leven brood bakken. Is
dat alles? Of had je nog wat an
ders kunnen doen met je leven?
Wat zijn je gemiste kansen en
wat zou je doen of laten als je
het over mocht doen? Een bak
ker in Brood of 't nut der din
gen blikt terug op zijn leven en
wordt overvallen door hevige
twijfel, melancholie en spijt.
Hij stelt zijn reden van bestaan
ter discussie. Hij gaat daarbij
zo diep, dat hij er eigenlijk het
liefst uit zou willen stappen.
Want een radicale draai geven
aan zijn leven, dat is misschien
nog wel moeilijker.
Maartje: „Eigenlijk is zijn
twijfel raar, want als van één
beroep het nut als een paal bo
ven water staat, dan is dat wel
dat van een bakker. Iedereen
moet eten. Het werk van een
bakker heeft direct resultaat.
Je bakt een brood, een ander
koopt het en de honger wordt
gestild. Bij kunst ligt dat toch
wel anders. De vraag naar ons
theatermakers is niet zo dui
delijk. Er is wel een overeen
komst: wij proberen met tekst,
beeld en geluid een productie
te maken. Met steeds dezelfde
ingrediënten dus.
Magne van den Berg (31en
Maartje Vos de Wael (32)
schrijven hun voorstellingen
altijd zelf. Sinds 1995 hebben
ze er al zes gemaakt, aan de ze
vende wordt gewerkt. Dit zelf
maken vinden ze het leukste
van alles. „Spelen is ook leuk,
maar het maken komt toch op
de eerste plaats", vindt Maar-
'tje. Ze hebben elkaar op de mi-
me-opleiding in Amsterdam
ook gevonden in hun geza
menlijke liefde voor taal en
teksten schrijven. Magne:
„Dat proces van zoeken en
worstelen om het kloppend te
krijgen. En we worstelen altijd
met de voorstelling. Het is
nooit af bij ons. Hoewel onaf
niet betekent dat het niet mooi
is." Maartje: „Wij gaan bij elke
voorstelling verder. Er veran
dert altijd wat."
Mondriaan
Dat is ook de reden waarom ze
binnenkort hun naam, stich
ting Buk, willen veranderen in
Victory Boogie Woogie. Maar
tje: „We zijn eigenlijk ontevre
den over Buk. Eerst zochten
we een naam zonder achterlig
gende betekenis, die gewoon
goed klonk en makkelijk te
onthouden was. Buk vonden
we meteen lekker klinken.
Maar inmiddels niet meer. We
hebben nu de naam van dat
schilderij van Mondriaan ge
kozen, waar zoveel ophef over
is ontstaan. De naam zelf heeft
iets van overwinning, iets
swingends ook. En het schil
derij is onaf, net als onze thea
terproducties. Verder gaat
Scènes uit Brood of 't nut der dingen, vrijdag te zien in 't Beest in Goes.
foto's Suzanne Middelberg
Mondriaan altijd uit van de
basis, van lijnen en primaire
kleuren. Hij gaat terug naar
af."
Daar herkennen Magne en
Maartje zich eveneens in. Zo
als de bakker in 'Brood' stip-
pen ook personages in hun an
dere stukken existentiële
vraagstukken aan, vragen
over de basis van het bestaan.
Magne: „Ja, er komen wel va
ker zware onderwerpen langs.
Ook m Verwrongen wereld
beeld. Daarin ging het over
twee mensen die eigenlijk op
nieuw wilden beginnen. Ze
wilden van al hun rotzooi af en
stonden letterlijk in een grote
berg puinhoop. Die ruimen ze
op in dozen. Maar ja, dan zit je
weer met die dozen. En boven
dien, je kunt je ook afvragen
wat er dan nog rest, als je niks
meer hebt. Met existentiële
dingen zijn we dus inderdaad
altijd wel bezig."
Hun voorstellingen hebben in
die zin altijd wel iets autobio
grafisch, hoewel het niet let
terlijk over hun levens gaat.
Magne: „Maar er zit altijd wel
een soort tragiek onder, maar
ook zeker humor. Geen bood
schap of moraliteit, wel dat we
nadenken over 'de dingen'.
Dat zit er bij ons in. We denken
wat af."
Hedonist
Naast de bakker komt in
'Brood' ook een hedonist voor.
Maartje: „Die man is het te
genovergestelde van de bak
ker. De bakker is altijd maar in
of achter de winkel waar zijn
brood rijst. Hij wijdt zich aan
zijn taak. De hedonist leeft
daarentegen een vrij leven
zonder verantwoordelijkhe
den. Hij reist, met e-i. Een an
der reizen dus. De hedonist is
om vijf uur 's ochtends nog op,
als hij terugkeert van een feest.
De bakker is dan aan het werk.
Die confrontatie met de hedo
nist, maar ook met een colle
ga-bakker zet de hoofdper
soon aan het denken. In de
vierde en laatste scène komt de
collega samen met de bakker
diens verjaardag vieren. Maar
het wordt geen feestdag. De te
rugblik op zijn leven maakt de
bakker alleen maar melancho-
lisch."
Voordat de twee actrices sa
men aan het schrijven slaan,
denken ze waarover de nieuwe
voorstelling moet gaan. Voor
'Brood' was hun eigen be
staansrecht als kunstenaar
aanleiding voor de voorstel
ling over bakkers. „We waren
nog niet zo lang van de mime-
opleiding. Dan ben je opeens
een theatermaker op wie nie
mand zit te wachten. Van het
kunstvak dat wij beoefenen is
het directe nut niet duidelijk.
Terwijl je toch hard werkt.
Misschien wel harder dan an
deren, dat weten we niet. On
dertussen heb je een uitkering
of moet je er baantjes naast
hebben om geld te verdienen.
Dat is niet altijd leuk. We vroe
gen ons af waarom we dit doen
en of anderen ook moeite heb
ben met de zingeving aan hun
beroep."
Verbazing
Maartje: „Daarbij raakten we
gefascineerd door de bakker.
Dat vinden we toch een verhe
ven beroep. Hij bakt brood,
werkt als anderen nog slapen
en iedereen wil hebben wat hij
maakt. Bovendien vinden we
brood iets mystieks hebben. Je
ruikt het, je ziet het en eet het -
brood is gewoon het allerbe
langrijkste om te eten. Maar
ondanks dat nut, kan een bak
ker zich toch ook dingen af
vragen." Daarbij kwam een
kinderlijke verbazing van de
twee over het feit dat brood
rijst.
Magne: „Net als Jezus met de
vijf broden en twee vissen die
hij vermenigvuldigt. Hier rijs
het." Maartje: „We dachten,
als we nu met een broodje be
ginnen, komt er vast een voor
stelling uit."
Brood of 't nut der dingen:
Goes 't Beest, vrijdag 29 ja
nuari om 20.30 uur.
ik uitstapjes kunnen maken
naar Berlijn en Londen. Ik
ontdekte toen dat het eigenlijk
een Europees probleem is,
want ook in die steden wordt
er geworsteld met dit dilem
ma. We zitten nu in een tijd van
pure verzakelijking. Alles wat
zich niet direct commercieel
bewijst of profijt oplevert,
wordt ter discussie gesteld.
Moeilijk
„Ik zit er echt mee. Ik vind to
neelspelen hondsmoeilijk en
ben er nog elke keer bang voor.
Als ik op een bepaalde manier
niet overtuigd ben van wat ik
op het toneel sta te zeggen, dan
lukt het me niet om goed te
spelen. Ik ben in 1986 op mijn
25ste"bij de Haagse Comedie
begonnen. Ik heb inmiddels in
veel stukken en films gestaan,
maar nu heb ik het gevoel dat
Angel Eyes
Het leven van Chet Baker,
trompettist'die goddelijk spel op
een smerige lepel vermengde
met dope en zo een levende le
gende werd', vormde de inspira
tiebron voor de voorstelling An
gel Eyes.
Jules Deelder schreef de tekst
John Buysman brengt de voor
stelling op de planken. Beide
Rotterdammers houden
jazz, vooral van de muziek van
de heroïneverslaafde Chet Ba
ker, die tien jaar geleden over
leed na een val uit een hotel
raam in Amsterdam.
Buysman, bekend van de Gam
ma-reclame en van de VPRO
serie Loenatik, is acteur en geen
muzikant. Hij weet Baker over
tuigend tot leven te brengen
drie fases van zijn leven: aan het
begin van zijn succes, als ge
vierd trompettist en als verlo
pen, eenzame junk.
Buijsman spreekt de tragische
maar swingende toneeltekst
van Angel Eyes -met een flinke
hoeveelheid schuttingwoor
den- solo uit: 'een eenzam?
tekst, die hij als muzikaï
acteert'. Muzikaal wordt hi] b
gestaan door zijn vader, zange
/gitarist Luut Buijsman en saxo
fonist Keimpe de Jong.
Angel Eyes is vrijdag te zien ir
het Arsenaaltheater in Vlissin
gen, de aanvang is 20.15 uur.
In David Hare's jongste stuk Volgens Myra vertolkt de
Amsterdammer Victor Löw (36) een eigengereide jonge
man die de sympathie van zijn schoonmoeder verspeelt
door onder meer haar zelfvertrouwen te ondermijnen met
kritische vragen over de huidige betekenis van het toneel.
Zij is namelijk een oudere en fanatieke actrice, die haar
hele leven in dienst stelt van het theater. Ingeborg Elzevier
speelt deze van nature koppige vrouw die ondanks tal van
grote tegenslagen het acteurschap trouw blijft.
door Max Smith
Haar schoonzoon voelt zich
sterker geroepen om niet zo
zeer de kunst als wel de smaak
van het grote publiek terwille
te zijn. Als televisiepresenta
tor van een populistisch
'kunst'-programma en als ma
ker van een gewelddadige
cultfilm wordt hij een nationa
le bekendheid. Maar dan ziet
hij in hoe inhoudsloos en onbe
duidend deze populariteit is.
Het komt na een dramatische
verwijdering tot een gevoelige
verzoening tussen hen beiden.
Commotie
Op een vroege morgen in het
Amsterdamse Café Cox legt
Victor Löw gloedvol uit dat in
Volgens Myra de huidige com
motie rond het toneelbestel is
te onderkennen. Die heisa is
begonnen met de officiële uit
latingen van de kersverse
staatssecretaris voor cultuur
Van der Ploeg, dat er door de
kunstsector veel publieksge-
richter gewerkt moet worden.
Toen volgde de discussienota
van enkele tonelisten die een
radicale verandering beplei
ten.
„Een heel jaar houdt me dat al
intens bezig: hoe kun je als ac
teur jezelf blijven en tegelij
kertijd een groter publiek be
reiken. Hoe kun je meer men
sen aanspreken, zonder jezelf
te verliezen in te ver doorge
voerde popularisatie? Die pro
blematiek wordt breed be
sproken in Volgens Myra. Zon
der dat het overigens alleen
maar daarover gaat."
„Door het succes van de film
'Karakter', waarin ik advo
caat De Gankelaar speel, heb
ik weer helemaal opnieuw
mijn plek moet hervinden. En
omdat Volgens Myra in de kern
hierover gaat, heb ik ja tegen
dit stuk gezegd."
Van de opwinding vergeet Vic
tor Löw de rest van zijn ontbijt
te verorberen. Met zo'n glans
rol als Soekarno bij Het Natio
nale Toneel, waarvoor hij in
1996 de Louis d'Or verwierf,
met andere geprezen vertol
kingen zoals in 'Clockwork
Orange', 'Een vijand van het
volk', met succesvolle tv-se-
ries als 'Tijd van leven' en
speelfilms, waaronder 'De drie
beste dingen' en 'Karakter' is
dit toch feitelijk zijn probleem
niet: Victor Löw weet klaar
blijkelijk kwaliteit aan popu
lariteit te koppelen. „Het is dat
je het zegt, maar die twijfel
blijft aan me knagen. Boven
dien raakt deze kwestie niet
alleen mij maar het hele to
neel, waarmee ik mij hecht
verbonden voel", reageert hij.
Volgens Myra, dinsdag 2
februari om 20 uur in het
Zuidlandtheater Terneu
zen, donderdag 25 februari
De Maagd Bergen op
Zoom.
Ingeborg Elzevier en Victor Löw in Volgens Myra.
foto Patrick Meis