Leonie gaat helemaal voor
haar band Grof Geschut
PZC
ScaleModels: staaltje van huidige kunnen
13
Dansvoorstelling
The Fall in 't Beest
Variëteiten met
Greene en Beysens
7 tot en met 13 oktober
Revelation
De zeven leden tellende muziekgroep Revela
tion uit de Oekraïne treedt een aantal keren op
in Zeeland.
De vier mannen en drie vrouwen bespelen bij
zondere instrumenten zoals de bandura en tre
den op in kleurrijke klederdracht. Zij zetten zich
'in voor de kinderen van Tsjernobyl en zijn in
i Nederland op uitnodiging van de stichting Zen-
I ding over Grenzen.
•wo. Ichtuskerk, Tholen, 20.00 uur
•vr. Grote Kerk, Terneuzen, 20.00 uur
•za. Hervormde kerk. Oostburg, 20.00 uur
Music Divine
Het Zwitserse ensemble A Cinque Voci brengt
het programma Music Divine.
Het gezelschap uit Winterthur bestaat uit de so
pranen Regine Andresen en Cornelia Bal-
tensperger, de alt Claudia Hold Bützer, de teno
ren Hans-Jakob Lutz en Daniel Leo Meier en de
bas Beat Merz en brengt madrigalen van Dow-
land, Tomkins, Weelkes, Marenzio, Montever
di, Franck en Lechner.
•do. Hervormde kerk, Kloosterzande, 20.00 uur
•vr. Koorkerk, Middelburg, 20.00 uur
Nicholas Martin
De Engelse organist Nicholas Martin bespeelt
het Compton-theaterorgel.
Martin had reeds op jeugdige leeftijd belang
stelling voor muziek en studeerde eerst piano
éfn daarna elektronisch orgel. Hij bespeelde het
jjrgel in de Tower Ballroom in Blackpool en is
vaste organist bij Turner's Musical Merry Go
Round, een pretpark met een Wurlitzer-theater-
orgel. Het programma omvat puur populaire
thuziek.
•vr. Concertzaal, Middelburg, 20.00 uur
Van Dik Hout
Je uit Den Helder afkomstige rockgroep Van
Jik Hout geeft een concert.
De formatie met zanger Martin Buitenhuis
kreeg bekendheid dankzij nummers als Stil in
fpij, Alles of niets, Meer dan een ander, Vier we
ken en Pijn. In het voorprogramma staat Grof
Geschut, met als harde kern Leonie van der
Klein, zang en akoestische gitaar, en Hans Pau-
itdes, bas. Van der Klein studeerde aan de klein
kunstacademie en Paulides maakte deel uit van
cabaretgroep De Types.
Zie ook elders op deze pagina.
•vr. Arsenaaltheater, Vlissingen, 21.00 uur
Nederlandse lied
Toppers van het Nederlandse lied zijn te be
luisteren in Goes.
f)e Zeeuwse zanger Bram Schrier stelde een
programma samen met onder anderen Mari
anne Weber, Harry Slinger, een deel van de
band Paradise, Nico Landers en Marleen, de
yvinnares van het laatste Jordaanfestival.
Discotheek El Toro, Goes, 22.00 uur
Cantate
In de Koorkerk wordt de cantate Gottes Zeit ist
I die allerbeste Zeit van J. S. Bach uitgevoerd.
{Vocale medewerking verleent het gemengd
koor Capella Terra Tremens onder leiding van
Henk J. Harinck. Solisten zijn de sopraan Ellen
jleijnse, de alt Nelleke Duiser, de tenor Joost
- van der Wulp en de bas Jan de Kam. De begelei
ding is in handen van Annemaerie de Beer en
Marja Smet op blokfluit, Heieen Jonker op altvi
ool en Femmie Klaassen en Rinus Hillebrand
op cello. Het continuo wordt gevormd door Jos
.Vogel, orgel, en Rinis Hillebrand, cello. Vogel
bespeelt het hoofdorgel. De algehele leiding is
in handen van Henk J. Harinck.
s«za. Koorkerk, Middelburg, 19.30 uur
{Jubileumconcert
lDb Christelijke Oratorium Vereniging Goes
'geeft een jubileumconcert ter gelegenheid van
jhet 80-jarig bestaan.
'Het circa 110 leden tellende koor brengt het
oratorium Messiah van George Fried rich Han
del. Onderwerpen zijn de aankondiging van de
geboorte van Christus, het gedenken van zijn
lijden en sterven en de betekenis van dit lijden
en sterven voor de gelovigen. Medewerking
verlenen de sopraan Ellen Schuring, de alt Ja-
kobijn Wallis, de tenor Frank Fritschy en de bas
Ramselaar. De begeleiding is in handen
het Dordts Kamerorkest en Janny Diele-
man op continuo-orgel. Dirigent is Izaak Ruis-
sen.
•za. Geerteskerk, Kloetinge, 19.30 uur
Stef Bos
Stef Bos geeft een zogenaamde kladvoorstel
ling van zijn nieuwe programma Zien.
Pe chansonnier van het literaire luisterlied
schrijft over de dingen die hem persoonlijk ra
ken. Hi) combineert poëtische teksten met ster
ke composities. In dit programma laat Stef Bos
een groot aantal pareltjes van zijn vorig cd's ho
ren, maar brengt hij ook gloednieuw werkten
gehore. Tijdenszo'n kladvoorstelling vertelt hij
ook over de oorsprong van die nieuwe num
mers en bespreekt ze met het publiek.
•za. De Zaete, Yerseke, 20.00 uur
Cantare
Het vocaal ensemble Cantare viert het vijfjarig
jestaan met een lustrumconcert.
Het programma omvat zowel oude als heden
daagse liederen, die allemaal a capella worden
gezongen, onder leiding van Jacqueline van
Trirum. Ter afwisseling treedt de Hongaarse gi-
"jriste Jülia Bognar op.
ra. Hervormde kerk, 's-Heer Abtskerke, 20.00
ur
Ireene/Beysens
ie pianist Burton Greene en de zangeres Patri-
ia Beysens treden voor het eerst samen op.
Ij presenteren een mengeling van geimprovi-
eerde muziek met jazzclassics, blues, klezmer
h sefardische liedjes.
'ie ook elders op deze pagina
ra. Kloveniersdoelen, Middelburg, 20.30 uur
Danceparty
Live acts maken onderdeel uit van de Toxic
Beats Danceparty.
Te verwachten zijn chemical, drum 'n' bass,
techno en electro, onder leiding van de Beats
Pp Je Fiets Crew.
•za. 't Beest, Goes, 21.00 uur
SVilla-Lobos
JHet duo Villa-Lobos geeft een concert.
Joop Koek, Spaanse gitaar, en Anna Knapp-
Stein, cello, brengen in deze unieke combinatie
het programma Van Ortiz tot Piazzolla, dat ro
mantische en virtuoze muziek uit vier eeuwen
Omvat, zoals van Beethoven, Tschaikowsky,
tölla-Lobos en Ravel.
>zo. Kapel van Sint Maarten, Hoogelande,
14.30 uur
Ivan Paduart
De Belgische pianist Ivan Paduart geeft een
jazzconcert met zijn kwartet.
Het Ivan Paduart Quartet wordt verder ge
vormd door de Amerikaanse saxofonist Bob
Malach en de Nederlanders Hein van de Geyn
3p contrabas en Hans van Oosterhout op
irums. Ditoptreden begint om 16.00 uur, nadat
oen eerst naar het Arno Francke Trio heeft kun-
ien luisteren.
rzo. Porgy Bess, Terneuzen, 15.00 uur
Elena Bezprozvannykh
De Russische pianiste Elena Bezprozvannykh
geeft een concert.
Zij speelt werken van Haydn, Chopin, Liszt en
Soriabine.
■zo. Arsenaaltheater, Vlissingen, 15.00 uur
Cindy Peres
Cindy Peres is te beluisteren in Panta Rhei.
Zoals gebruikelijk geeft elke zondagmiddag
sen ander muzikaal invulling aan de sfeer in het
vlissingse strandpaviljoen.
fzo. Strandpaviljoen Panta Rhei, Vlissingen,
17.00 uur
Secret
De band Secret bestaat uit muzikanten die al
jarenlang de Zeeuwse podia beklimmen.
Dat zijn Karin de Koek en Anneke van Hoote-
gem (zang), Alex van Hootegem (zang en gi
taar). Marlon Jordans (zang en bas), Peter
Wessel (gitaar), Aagje Feldbrugge (viool, man
doline en mandola) en Rob van Akkeren
(drums). Zij brengen het beste werkten gehore
Iran B-Sharp, Dreams die first, Jam Jam, enzo-
•zo. Café 't Schuttershof, Middelburg, 17.00
Swindle
Het Zeeuwse punkrocktrio Swindle is zondag
avond te beluisteren.
Dankzij een bijdrage aan de verzamel-cd Hol
landse Herrie II wordt de groep nu ook ge
vraagd voor optredens buiten de provincie en
kelfs in Duitsland.
'zo. Strandpaviljoen Panta Rhei, Vlissingen,
18.00 uur
Samenzang
Zondag wordt een koor- en samenzangavond
flehouden.
pledewerking verleent de zang- en muziek-
flrOfp Berea. De samenzang wordt begeleid
doorde organist Tim Bouwsma. Hetthema van
ue avond is Echt vrij... De organisatie is in han
den van een comité van mensen uit verschillen
de kerken
•o. Petruskerk, Vlissingen, 19.00 uur
amminga
rjoerd Tamminga bespeelt gedurende een uur
iet carillon.
famminga is stadsbeiaardier van Goes,
•ai. Grote Kerk, Goes, 13.30 uur
woensdag 7 oktober 1998
Voor iedereen was het al snel duidelijk, zowel voor de do
centen als voor haar zelf, dat ze haar eigen programma zou
schrijven en naam zou maken als solo-cabaretière. Maar
toen ze na vier jaar de kleinkunstacademie had afgerond
en al haar medeleerlingen hun pad inmiddels hadden uit
gestippeld, wist Leonie van der Klein ineens niet meer of
zij dit nu wel zo leuk vond. Sinds een jaar is ze frontvrouw
van de nieuwe Nederlandstalige band Grof Geschut en dat
werk heeft haar helemaal in z'n greep. ,,Je wilt op deze
leeftijd, ik ben nu 28, toch wel eens iets bereiken." De de-
buut-cd staat op stapel.
door Frans Doeleman
De in Soesterberg geboren
Leonie van der Klein bezocht
de Vrije School, die er om be
kend staat de creativiteit van
de leerlingen te stimuleren.
Vooral portrettekenen stond
Leonie wel aan en dat deed
haar overwegen naar de
kunstacademie te gaan. Met
haar broer en vrienden van
school richtte ze een cabaret
groepje op en de voorstelling
werd zo'n succes, dat haar
keus uiteindelijk op de klein
kunstacademie viel. Daar spe
cialiseerde Leonie, die ook
gitaar speelt, zich inhet schrij
ven van eigen teksten en lied
jes.
,,Ik was daar wel op mijn plek
en vond het allemaal heel erg
leuk. Ik heb in 1995 stage gelo
pen in de show Brigitte Kaan-
dorp chez Marcanti Plaza op
een vaste locatie in Amster
dam. Dat was een geweldige
ervax'ing. Maar toen ik dat jaar
van de school af kwam, wist ik
het eigenlijk ineens niet meer
en dacht wat moet ik nou toch
gaan doen. Ik ben nog doorge
drongen tot de finale van het
Amsterdams Kleinkunstfesti-
val in het jaar dat De Vliegen
de Panters, mijn klasgenoten,
wonnen, maar het optreden in
m'n eentje vond ik toch wel erg
eenzaam. De Vliegende Pan
ters zaten altijd gezellig met
z'n drieën in de kleedkamer. Ik
heb nog een poging gedaan
met iemand anders (Najib
Amhali) een voorstelling te
maken, maar dat is mislukt."
Leonie ging werken in thea-
ter-i-estaurants in Rottei'dam,
Den Haag, Leiden en Alphen
en daarnaast begeleidde ze
leerlingen op de kleinkunst
academie bij het maken van
een voox'stelling en gaf cursus
sen.
Leerschool
„Toen ik in die theater-restau
rants begon, dacht ik: met mijn
opleiding is dat kat in het bak
kie. Maar daar ben ik heel snel
van teruggekomen. Zo'n res-
taux'ant is misschien een veel
hardere leerschool dan de aca
demie. Ik heb ei'g veel moeten
leren. Het is echt een kunst om
mensen te vermaken die met
een grote groep in een zaal zit
ten, eigenlijk zichzelf al ver
maken en ondertussen ook nog
eens aan de di'ank en het eten
zitten, aan het ouwehoex'en
zijn en denken dat ze grappi
ger zijn dan jijDan ga je af en
toe heel erg op je bek, maar
daar leer je veel van.
„Mijn zangtalent ontdekte ik
al op de Vx'ije School, toen
mensen zeiden van, oh, wat
een mooi liedje en wat zing je
mooi. Ik heb op een gegeven
moment geprobeex'd met een
aantal mensen een bandje te
vormen, maar die zaten toch
iets op een andere lijn. Ze von
den mij te ambitieus, dus dat
ging uiteindelijk niet zo goed.
Toch vond ik het heel erg leuk
om mij alleen bezig te houden
met muziek en liedjes en dat
niet te hoeven afwisselen met
gesproken teksten. In een the-
atexvoorstelling zit een span
ningsboog van begin tot eind
en dat is iets heel pi'ecairs. Dat
moet je goed opbouwen, met
een mooie climax, daar moet je
helemaal inzitten om dat goed
te brengen. Bij het zingen van
bedjes heb je steeds een klein
boogje en kan je tussendoor
even pauze nemen voor je aan
het volgende spanningsboogje
begint. Dat vond ik een leuk
fenomeen, waar ik heel ont
spannen helemaal voor kon
gaan."
„In het theatex'-restaurant in
Den Haag leerde ik mijn huidi
ge band kennen. Obvier
Schutte, die daar technicus
was en gitaar speelt, hooi'de
mij mijn liedjes zingen en stel
de voor samen iets te doen. De
regisseur van het progi'amma
in dat restaurant, Hans Pauli
des, die cabaretervaring op
deed in de groep De Types (met
Rob Kamphues en Hans Rie-
mens), speelt bas en was ook
geïnteresseerd. Tenslotte
kwam het drummende broer
tje van Olivier, Lodewijk, er
bij. Dat was augustus voi'ig
jaar."
Theaterliedje
„Gezien mijn ervax-ingen met
dat andex-e bandje, dacht ik
dat dit ook wel niks zou wor-
den en hoopte eigenbj k dat het
allemaal niet dooi'ging, maar
ik wilde niemand meteen al te
leurstellen. We hebben zo'n
theatexTiedje van mij geno
men, iedereen bedacht z'n ei
gen dingetje en dat klonk heel
Leonie van der Klein: „We maken een vrij rauw Amerikaans rockgeluid." foto Ronald Emanuel
erg leuk. Toen werd ik toch wel
een beetje enthousiast. Ander
halve maand later lazen we in
de muziekkx'ant Oor dat er een
luisterdag was bij Columbia,
waar je met je demo naar toe
kon. We dachten, laten we dat
eens doen, voor de lol. We heb
ben snel alles opgenomen, de
naam Grof Geschut bedacht -
er zijn nog wel eens mensen die
denken dat we een hai'drock-
band zijn - dat bandje laten
horen en het was meteen raak.
Vanaf dat moment hebben we
een contract en zijn we bezig
aan een cd, die begin volgend
jaar moet uitkomen. De single
verschijnt in november."
„Het zwaartepunt ligt bij de
tekst, maar de muziek heeft
meer dan een ondersteunende
functie. De combinatie van
tekst en muziek is volgens mij
heel apart, maar wel herken
baar. De liedjes woi'den vaak
de tweede keer al meegezon
gen. We maken een vrij rauw
Ameiikaans rockgeluid. Mijn
teksten kunnen in px'incipe
ook theatei'liedjes zijn. Ze zijn
nogal direct en hebben een
sooit spreektaal in zich, die cy
nische opmei'kingen mogelijk
maken over ondex*werpen als
haat, nijd en jaloezie. Olivier,
die ook voor ons schrijft, heeft
een lyrischer benadering van
teksten. We hebben natuurlijk
ook onze invloeden. Ik luister
veel naar de wat ruigere vrou
wen, zoals Shexyl Cx'ow, Alanis
Morissette - vond ik een ver
ademing - en Skunk Anansie.
Olivier is beïnvloed door
Counting Crows en Britpop en
Hans is een fan van The Beat
les. Dat soort dingen komen
allemaal bij elkaar.
Verplichtingen
Wegens andere verplichtin
gen, die niet meer te combine-
i'en waren met het toenemende
aantal optredens, hebben Oli
vier en Lodewijk in volle har
monie Grof Geschut inmiddels
verlaten (ze maken wel de cd af
en Olivier blijft ook schrijven)
en zijn vervangen door Jelle
Kuijper (gitaar) en Tijn Teeu-
wesen (drums).
„Ik vind dit het allerleukste en
wil dit voorlopig blijven doen,
Hans en ik zijn heel ambitieus.
Je wil op deze leeftijd - Hans is
34 - toch iets bereiken. Wat er
ook gebeurt, we kiezen voor de
band. Daar gaan we helemaal
voor, voor honderd ©rocent. Er
wordt hoog ingezet, van alle
kanten. We hebben ontzettend
veel studi otij d gekregenHet is
een soort avontuur waar ik in
terecht ben gekomen en dat
mag voor mij nog heel lang du-
Grof Geschut speelt vrij
dagavond in het voorpro
gramma van Van Dik Hout
in het Arsenaaltheater in
Vlissingen (21.00 uur)
door Ernst Jan Rozendaal
ScaleModels
De Goese band ScaleModels laat weer
van zich horen. De groep die vorig jaar
tot Zeeuwse Belofte werd uitgeroepen
en het tijdens de Grote Px'ijs van Neder
land tot beste live-act schopte, heeft
een opvolger uitgebracht voor de minx-
cd Strike One Het is opnieuw geen
f langspeler. Op het nadrukkelijk als de-
mo-cd geafficheei'de album reflect
ivhat you are! staan vijf puntige pop
liedjes. Het zijn de ScaleModels zoals
we ze kennen: met de bijtende zang van
Eric de Vries, de pakkende akkoorden
van gitaidst Wilfred Goncalves en met
nog steeds het talent zeer aanstekelijke
refreinen te schrijven. De cd is nage
noeg live opgenomen in 't Beest in Goes
en dat is een verbetering ten opzichte
van de wat net klinkende voorganger.
De plaat is precies wat de titel belooft:
een staaltje van het huidige kunnen
van de ScaleModels. Dat is niet gering.
Toch een kanttekening. De uitspraak
van de teksten is soms zo overdreven
Engels, dat het bijna op het kaxikatu-
rale af is {unspoken). Je kunt ook te
Brits willen zijn.
door Gert Meijer
Republica
Met het typische radionummer Ready
To G|o introduceerde het Britse Repu
blica een frisse combinatie van dance
en rock, en het bleek een hitgevoelige
combinatie. De gelijknamige debuut-
cd had niet nog zo'n staaltje van pop-
vernuft in huis en op de opvolger Speed
Ballads (Deconstruction/BMG) blijkt
waarom: de koek is al op. Tsjonge, wat
is dit een saaie bedoening. Hoe de band
ook tekeer gaat, het rockt niet, het
groovet niet, het swingt niet, het doet
helemaal niks. Nou ja, Saffron blèrt
wat en haar bandleden stampen wat.
maar wat een gebrek aan schiijversta-
lent zeg. Misschien dat Try Everything
of Faster Faster nog enigszins boven de
grijze middelmaat uitsteken, maar dan
hebben we de lat wel heel laag gelegd.
Roddy Frame
Roddy Frame was ooit de drijvende
kracht achter Aztec Camera, de band
die vx'iendelijke en intelligente gitaar
liedjes maakte en een beetje als de
Schotse tegenhanger van The Smiths
werd gezien. Helaas werd Aztec Came
ra zo ongeveer per album minder en
werd het tijd om het roer om te gooien.
The North Star (Independien-
te/Epic/Sony Music) is Roddy solode
buut en klinkt nog het meest als de
plaat waax-mee zijn band destijds in
1983 begon, High Land Hard Rain. De
liedjes zijn teruggebracht tot hun es
sentie en daardoor heel puur. Maar te
gelijk ook een beetje vrijblijvend, om
dat Roddy Frame de passie en emotio
nele diepgang van collega singer/song-
writers mist.
Marc van Loon in de dansvoorstelling The Fall van Truus Bronk-
horst en Marien Jongewaard. foto Leo van Velzen
De door pers en publiek beju
belde dansvoox-stelling The
Fall, die eind vorig jaar in
première ging, is dit najaar
terug voor een tournee langs
de Nederlandse theaters. Op
vrijdag doet de voorstelling 't
Beest in Goes aan. De choreo
grafie van het stuk is in han
den van Truus Bronkhorst en
Marien Jongewaard,
Acht mannelijke dansers zet
ten een voorstelling neer over
mannengedi'ag. Zij voeren
een haast magisch, ritische
dans op over liefde, lijden en
mededogen. De dans is zowel
erotisch als explosief. Hilari
sche scènes worden afgewis
seld met verstilde momenten
en krachtexplosies. De vooi'
stelling wordt 'één van de be
langrijkste dansdocumenten,
van de jaren negentig' ge
noemd.
Choi'eografe Truus Bronk
horst maakt al twintig jaar
dansvoorstellingen. Ze ont
ving diverse prijzen, waaron
der de Gouden Theaterdans-.'
prijs en de Sonia Gaskell-
pi'ijs. Sinds vijf jaar werkt ze
samen met Marien Jonge
waard, die tevens artistieke
kracht is achter bewegings
theatergroep Nieuw-West.
The Fall, vrijdag, 't Beest,
Goes, 20.30 uur.
Toetsenist Burton Greene en zangeres Patricia Beysens
brengen zaterdag in het Centrum Nieuwe Muziek een ge
varieerd programma ten gehore. Zij presenteren een men
geling van geïmproviseerde muziek met jazz classics en
blues, klezmer en sefardische liedjes.
Zij treden voor het eerst op als
het Duo Greene Beysens
Beide artiesten werken echter
al zo'n twintig jaar samen,
waaiwan de laatste vier jaar
intensief in Greens succesvolle
groep Klezmokum.
De Amerikaan Greene speelt
piano enclavecimbel.Hij werd
als 25-jarige Chicago jazzpia
nist opgenomen in de groep
van bassist Alan Silva. Hij be
geleidde musici als Sam Rivers
en Albert Ayler. In 1969 vestig
de hij zich in Amsterdam om
vandaar uit in West- en Oost
Eui'opa concerten te geven. Op
zijn bejubelde Klezmokum-cd
combineert hij jiddische mu
ziek met moderne invloeden.
Zijn jazzpiano-achtei'grond
komt meer naar voren als hij
solo speelt. Blues, stride- en
boogie-woogiepatronen wor
den afgewisseld met jiddi
sche-, sefardische en wereld
muziek. Onlangs presenteerde
hij zijn solo-piano cd 'Shades
of Greene'.
Zangeres Patricia Beysens,
Rotterdamse van geboorte.
treedt sinds 1968 op met eigen
songs. Via woi'kshops bij Steve
Lacy en Clifford Thornton
maakte ze zich een lyrische
jazz-stijl eigen. In Duitsland
deed ze veel exvaring op met de
vexdolking van chansons van
Eisler en Dessau. Eind jaren
zeventig begonnen Beysens en
Greene hun samenwerking
met het spelen van Indische-,
Middeleeuwse- en Renaissan
cemuziek in combinatie met
jazz.
Zeeland kent Patricia Beysens
vooral van het befaamde
Zeeuwse locatietheater- en
muziekensemble St. Juttemis,
opgericht door Dies le Due en
Nick van Raay. Daaiïn speelde
de zangeres ook de flügelhorn
enpocketptrumpet. Beyens
woont en werkt in Antwerpen,
waar ze een eigen jazzkwartet
heeft waarmee ze Duitse en ei
gen songs vertolkt.
Zaterdag, Centrum Nieu
we Muziek, Middelburg,
20.30 uur.
Vic Chesnutt
Vic Chesnutt zingt vanuit een rolstoel,
maar het enige ondei-werp waar hij nog
niet over gezongen heeft is uitgerekend
die rolstoel. Omdat hij geen rijmwoord
op wheelchair weet, placht hij steevast
te zeggen. Dat lijkt me stug, van Fred
Astaire tot I feel fair, nietwaar, maar
wat maakt het uit: Chesnutt heeft nog
genoeg andere items. Die liggen ook op
zijn nieuwe album The Salesman And
Bemadette (Pinnacle/Zomba-Rough
Trade) weer op het pei'soonlijke vlak en
zijn gewoontegetrouw een tikje surrea
listisch, met deze keer speciale aan
dacht voor honden en katten. Vooral
muzikaal is deze cd een van de leukere
van Chesnutt. Hij wordt begeleid door
de neo-countrygitaarband Lambchop
en dat betekent een verrijking van de
toch al kleurrijke en intrigerende lied
jes. In Woodrow Wilson komt boven
dien Emmylou Harris om de hoek kij
ken.