Ziekenhuis vangt atv soepel op
Fietsbeleid is vooral papieren kwestie
Nekletsel na aanrijding bij Biervliet
Rechtbank oordeelt
aanzienlijk milder dan
Openbaar Ministerie
zeeland
Vrijkomende uren worden vrijwel volledig opgevuld
Koffieshops werken met ZCAD samen
weekenddiensten
Hulst treedt streng op
tegen herrieschoppers
vrijdag 3 oktober 1997
door Theo Giele
MIDDELBURG - De Middel
burgse rechtbank heeft gisteren
tegen vier verdachten aanzien
lijk milder gevonnist dan door
officier van justitie mr. J. Valen-
te twee weken geleden was ge-
eist. Van de in totaal 69 maan
den gevangenisstraf waarom
het Openbaar Ministerie in di
verse zaken had gevraagd ble
ven bij de vonnissen 18 maan
den gevangenisstraf en 480 uur
dienstverlening over.
Voor de afpersing van twee Bel
gische drugstoeristen had Va-
lente de rechtbank gevraagd
een twintigjarige Terneuzenaar
vijftien maanden gevangenis
straf op te leggen. De rechtbank
oordeelde dat de rol van de ver
dachte in de afpersingszaak,
waarbij ook nog twee anderen
waren betrokken, een straf van
die zwaarte niet rechtvaardig
de. De rechtbank legde de
Terneuzenaar 240 uur dienst
verlening op en zes maanden
voorwaardeli jke celstraf.
Een Iraanse asielzoeker werd
door de rechtbank veroordeeld
tot een werkstraf van 240 uur en
drie maanden voorwaardelijk
wegens poging tot zware mis
handeling. Hoewel het slachtof
fer zijn aangifte had ingetrok
ken en de dader had vergeven,
had officier Valente twee weken
geleden nog om twaalf maanden
onvoorwaai'delijke gevangenis
straf gevraagd.
Een 19-jarige man zonder vaste
woon- of verblijfplaats en een
24-jarige Goesenaar zijn door
de Middelburgse rechtbank ver
oordeeld tot negen maanden ge
vangenisstraf wegens het bero
ven van een 69-jarige man in
Goes. Bovendien moet het duo
het slachtoffer de 2780 terug
betalen. De rechtbank achtte
het niet bewezen dat de twee
oveivallers de man zouden heb
ben geschopt nadat hij op de
grond was gevallen. Officier van
justitie Valente had twee weken
geleden nog twee jaar cel tegen
de 19-jarige geëist en achttien
maanden tegen de 24-jarige
Goesenaar.
Pluk-ze
De rechtbank tikte bij het voor
lezen van het vonnis tegen een
26-jarige Vlissinger het Open
baar Ministerie op de vingers
over de toepassing van de zoge
heten Pluk-ze-wetgeving. Die
wet is ingesteld om criminele
zoals drugssmokkelaars, te tie
fen in hun portemonnee. H
wedei*rechtelijk verkreg
voordeel, ofwel hun crimiiw
winsten, kan hen zo word-
ontnomen.
Gehakketak
Naast twaalf maanden gevaj
genisstraf wegens inbi-aak
het verzilvei-en van gestolg
cheques had officier van justiji
mr. Y.Willems 1242,50 aan ei
minele winst van de verdacl;
gevorderd. De Vlissinger we-,
vei-oordeeld tot negen maand;;
gevangenisstraf, maar voort:
toepassen van de Plukze-wt-
geving voelde de rechthei
niets.
Het gehakketak tussen de ac
klager en de verdediging over:
hoogte van kleine crimimi
winsten lijkt de rechtbar
steeds meer te irriteren. ,.B
vendien heeft deze verdaefcj
geen enkele draagkracht. Dec:
ficier had moeten weten dat
behandeling van dit soort \t-
deringen tot niets leidt. De vo
dering is dus niet ontvankelijk
vonniste de rechtbank. De ve
dachte moet wel 157,50 bet-
len aan een van de benadeelde
Officier eist
terugbetaling
drugswinsten
doorTheo Giele
MIDDELBURG - Drie jaar b
hij van de heroïne af kunm
blijven, maar op Moederdag ve
dit jaar ging het weer mis. B
veertigjarige Vlissinger na
toen een 'kwai-t', ging inkop;
doen op het station in Rotte:
dam en voor hij het goed en m
besefte handelde hij in de dm
Voor het dealen van heros
stond de man gisteren terect'
voor de rechtbank in Middej
burg. Volgens officier van just
tie mr. AS. Flikweert had c
man een maand of drie weid
lijks zo'n 35 gram verhandel!
De officier schatte de netto-0[j
brengst op 26.250 schatte. Dj
ci-iminele winst moet de mancj
grond van de zogeheten Plukzj
wetgeving worden ontnomd;
meende hij
Verder werd een gevangeniïj
straf van negen maanden geëis?
door Manon Kotvis om meer mensen in te zetten
TERNEUZEN - De 36-urige
werkweek die Zeeuwse zieken
huizen gisteren invoerden blijkt
geen grote problemen op te leve
ren. Het lukt vrijwel alle zieken
huizen de vrijkomende uren te
herbezetten. En waar het geld
Minder geld
voor vernieuwen
steden en dorpen
DEN HAAG - Zeeland kan vol
gend jaar ruim tien miljoen gul
den voor stads- en dorpsver
nieuwingvan het Rijk tegemoet
zien. Dat is ruim twintig pro
cent minder dan dit jaar.
De verlaging vloeit voort uit de
afspraak dat het Rijk de stads-
vemieuwingsgelden geleidelijk
aan zou verminderen. Middel
burg krijgt 2,6 miljoen gulden,
Vlissingen 1,3 miljoen gulden en
Schouwen-Duiveland ruim 1,5
miljoen gulden. De provincie
Zeeland, die het geld onder de
rest van de Zeeuwse steden en
dorpen verdeeld, krijgt 5,6 mil
joen gulden. De'Tweede Kamer
moet overigens nog met de ver
deling instemmen. Onder het
vorige kabinet is het beleid en
het budget voor stadsvernieu
wing vastgelegd tot 2005. Het
Rijk trok daar 11 miljard gulden
voor uit. Per vier jaar wordt de
bijdrage verlaagd. Het kabinet-
Kok heeft echter besloten om na
2000 extra geld uit te trekken
omdat in 2005 lang niet overal
de vernieuwing voltooid is. Hoe
het geld na 2000 wordt verdeeld,
moet nog duidelijk worden.
Werkstraf voor
rol in afpersing
MIDDELBURG - De Middel
burgse rechtbank heeft een
twintigjarige Terneuzenaar
veroordeeld tot 240 uur dienst
verlening op zes maanden voor
waardelijke celstraf.
De man had twee weken geleden
terecht gestaan voor zijn rol in
de afpersing van twee Belgische
di-ugstoeristen. Officier van jus
titie mr. J. Valente had een ge
vangenisstraf van vijftien
maanden tegen de Terneuze
naar geëist.
ontbreekt, wordt dit opgelost
door effectiever te werken.
In de nieuwe CAO is afgespro
ken dat na de invoering van de
verkorte werkweek zoveel mo
gelijk uren herbezet zullen wor-
den. Als leidraad voor 'zoveel
mogeli jk' wordt tachtig procent
genomen. „We nemen aan dat
we dat halen", zegt dii-ecteur G.
Ramaekers van het Ziekenhuis
Zeeuws-Vlaanderen. Hij legt
uit dat dit op drie manieren
wordt bereikt. In de eerste
plaats is er een aantal nieuwe
vacatures die nog vervuld wor
den of al vervuld zijn. Ten twee
de gaat een aantal parttimers
meer uren werken. En ten derde
wordt een deel van het budget
dat beschikbaar is om te herbe
zetten, besteed aan het opvijze
len van het loon van deeltijd
werkers. Dit houdt in dat
parttimers hetzelfde aantal
uren blijven werken voor meer
loon. Normaal gesproken moet
een deeltijdkracht bij invoering
van een verkorte werkweek ook
minder gaan werken, maar in de
ziekenhuizen kregen ze toege
zegd hetzelfde aantal uren te
mogen blijven werken.
Keuzes maken
Omdat honderd procent herbe
zetting financieel niet mogelijk
is, moeten de ziekenhuizen keu
zes maken. Voorzitter T. van
Ombergen van de Onderne
mingsraad van Ziekenhuis Wal
cheren: „In totaal wordt 65 pro
cent herbezet, maar als je alleen
kijkt naar de herbezetting op de
werkvloer en dus de leidingge
vende functies weglaat, is dat
zo'n tachtig procent."
Ook het ziekenhuis Dirksland
legt haar prioriteiten bij de zorg
voor de patiënten. Hoofd perso
neel en organisatie W. Pansier:
„In theorie krijg je toch minder
handen aan het bed, maar in de
praktijk hoeft dat niet zo uit te
pakken. Een goede werkverde
ling' kan dit opvangen." C. De
Jong, assistente van de Raad
van Bestuur van het Ooster-
scheldeziekenhuis, sluit zich bij
deze stelling aan: „We kunnen
niet voor honderd procent hei-
bezetten, maar we hebben be
sloten dat we dit alleen doen op
plaatsen waar het van vitaal be
lang is. Het belangrijkste is dat
de continuïteit van de zorg
woi'dt gewaarborgd."
BIERVLIET - Een 24-jarige vrouw uit IJ-
zendijke is gisteren gewond geraakt bij een
botsing op de Rijksweg 61 ter hoogte van
Biervliet.
De automobiliste werd met nekletsel en
schaafwonden overgebracht naar het zie
kenhuis in Terneuzen. Twee andere betrok
kenen kwamen met de schrik vrij
Het ongeluk gebeurde even voor half tien
gisterochtend op de kruising van de Braak
manlaan en de N61. Een 21-jai*ige vracht
wagenchauffeur uit Yerseke zag te laat dat
twee auto's voor hem, bestuurd door de IJ-
zendijkse en een 32-jarige vrouw uit Bier
vliet, stilstonden. Hij botste achterop een
van de wagens. De auto van het slachtoffer
werd volledig vernield.
foto Charles Strijd
door Willem van Dam
MIDDELBURG - De exploitanten van de
zes koffieshops op Walcheren waar legaal
softdrugs worden verkocht, zijn bereid sa
men te werken met het Zeeuws Consultatie
Bureau voor Alcohol en Drugs (ZCAD). Het
gaat daarbij met name om preventie-activi
teiten.
Het ZCAD is verheugd over de toezegging
van de koffieshophouders. iHieruit blijkt
dat zij geen ordinaire geldgraaiers zijn' die
zich niet bekommeren om de risico's die ge
bruikers kunnen lopen, zei ZCAD-directeur
J. T. van den Broek donderdag bij de presen
tatie van een rapport, waarin een beeld
wordt geschetst van de zes gedoogde koffie
shops op Walcheren.
Bijna een jaar lang bezochten een preven
tiewerker van het ZCAD en de straathoek-
werker van de Stichting Huiskamerproject
voor Druggebruikers (HKPD) wekelijks de
Walcherse 'canabistro's. Ook werden ruim
honderd bezoekers geënquêteerd.
Verslaafd
Uit het onderzoek blijkt dat de zes koffie
shops (vier in Middelburg, twee in Vlissin
gen) per dag in totaal gemiddeld zo'n 240
klanten trekken. Zestig' procent van hen ge
bruikt dagelijks en wordt door het ZCAD
beschouwd als een groep die verslaafd
dreigt te worden of dat inmiddels al is.
Het werkelijke aantal gebruikers dat door
het ZCAD tot de risicogroep wordt gere
kend, ligt vermoedelijk vele malen hoger.
Op Walcheren zijn naar schatting ruim
veertig illegale verkooppunten. Die konden
om voor de hand liggende redenen niet bij
het onderzoek worden betrokken. In het
rapport wordt onder meer een 'keiharde
aanpak' bepleit van de illegale verkoop
adressen om meer grip te kunnen krijgen op
het totale softdrugsbeleid.
Schatting
Geschat wordt dat ruim 5000 Walcherse
jongeren tussen de 15 en 25 jaar ooit soft
drugs hebben gebruikt. Voor dagelijkse ge
bruikers liggen de schattingen op rond de
240.
Om financiële redenen beperkte de ZCAD-
studie zich tot Walcheren. Mogelijk zullen
vergelijkbare onderzoeken in de toekomst
ook in andere Zeeuwse regio's worden ge
houden.
4 en 5 oktober 1997
CENTRAAL ALARMNUMMER
112
Huisartsen:
Vlissingen, zat. 0.00-24.00 uur:
F. Legemate, Troelstraweg 411, tel.
(0118)468021.
zon. 0.00-24.00 uur:
R. M. Thiadens, Zuiderbaan 23, tel,
(0118)464633.
Spreekuur 12.30-13.00 en 17.30-
18.00 uur.
Middelburg, vrij. 17.00-zat. 23.00
uur:
R. R. Lankhorst, Seisweg 29, tel.
(0118)639933.
zat. 23.00-zon. 23.00 uur:
J. K. Dominicus, Dam 30, tel. (0118)
639933.
Spreekuur 12.30-13.00 en 17.30-
18.00 uur.
Gezondheidscentrum Middelburg-
Zuid, Souburg, Nieuwland en Arne-
muiden,
zat. 0.00-24.00 uur:
waarnemend arts, tel. (0118)
627664.
zon. 0.00-24.00 uur:
H. Meijer, Kanaalstraat 70, Oost-
Souburg, tel. (0118)461212.
Spreekuur 12.30-13.00 en 17.30-
18.00 uur.
Gapinge, Grijpskerke, Oostkapelle,
Serooskerke, Vrouwenpolder,
Veere en Zanddijk:
R. Ubels en M. J. J. Helmes, 't Plein
2, Serooskerke, tel. (0118) 591212.
Domburg, Aagtekerke, Westkapel-
le, Meliskerke, Zoutelande, Koude-
kerke en Biggekerke, vrij. 18.00-
zon. 24.00 uur:
W. Spekhorst, J.W. Schuurman
straat 6, Domburg, tel. (0118)
581271.
Biggekerke en Meliskerke (artsen
Bouwense en Stutterheim), vrij.
18.00-ma 08.00:
B. Bouwense, Valkenisseweg 14,
Biggekerke, tel. (0118) 552190.
Tandartsen:
Walcheren:
H. Oosterhof, Gerbrandystraat 17:
Vlissingen, tel. (0118) 465326.
Spreekuur 11.00-12.00 uur.
Patiënten tandarts P. van Mallan:
praktijknummer bellen.
Verloskundigen:
Vlissingen, vrij. 09.00-ma. 09,(
uur:
H. Hament, tel.(0118)471140.
Middelburg, don. 19.00-zon. 19.t
uur:
M. de Jonge, tel. (0118) 616761.
Dierenartsen:
Landbouwhuisdieren: tel. (011:
633803.
Kleine huisdieren:
A.L. Hoogveld en R.B.M. Meeste:
Korte Noordstraat 61, Middelbur:
tel. (0118) 637077.
Spreekuur 11.00-12.00 en 17.0!
18.00 uur.
Dierenartsen praktijk 'Oostkapelk
Oude Domburgseweg 33a te Ooa
kapelle, landbouwhuisdieren if
(0118) 581443, gezelschapsdier;!
tel. (0118) 582985.
Dierenarts A. Meijns:
Oostkapelseweg 12, Grijpskerk
tel. (0118) 593060.
Dierenartsenpraktijk Meliskerke:
R. Roskam, Kelderweg 1tel. (011:
592838.
Apotheken:
Middelburg:
L. v. d. Boogert, Vrijlandstraatx
tel. (0118) 627471.
Vlissingen:
Apotheek Singel, Singel 9, t?
(0118)412730.
Thuiszorg:
Walcheren:
voor gezinsverzorging, wijkverps
ging en uitleen verpleegartikele
tel. 06-53863677.
doorConny van Gremberqhe
HULST - Cafébezoekers die het
in Hulst te bont maken zullen in
het vervolg door het Openbaar
Ministerie vervolgd worden we
gens lokaalvredebreuk. Met de
ze aanpak hopen de gemeente
Hulst, de plaatselijke horeca en
de lokale politie de Hulster bin
nenstad in de toekomst te kun
nen vrijwaren van massale
vechtpartijen en relletjes.
Het voorbije jaar was het een
aantal weekeinden vrij onrustig
in de Hulster binnenstad. Er
werd gevochten en er werden
vernielingen aangericht. De in
cidenten waren voor horeca, ge
meente en politie aanleiding om
nieuwe afspraken te maken hoe
in de toekomst opgetreden moet
worden tegen klanten die straf
bare feiten plegen of andere ca
fégangers en personeel ernsu
lastigvallen. De drie part™
hebben deze week overeenstem
ming bereikt over een te volgt
aanpak. Als cafégangers vol
problemen zorgen in de Hulst?
kroegen, dan zullen zij door!
politie worden aangehoudene
worden vervolgd voor lokaï
vredebreuk. Dit vergrijp wow
aangemerkt als een misdrijf
zwaarder bestraft dan overt™
dingen. Daarnaast wordt he:
rieschoppers de toegang tot ve:]
schillende horecapanden on:
zegd. Het verbod geldt voorl
tien zaken in de Reynaertsts?
die de aanpak onderschrijven!
Volgens R. de Meyei\ hoofd Jur.
dische Zaken van de gemeentj
Hulst, ligt het in de lijn der vet
wachtingen dat nog meer how
ca-ondernemers voor de nieuw
aanpak zullen kiezen.
Ooit wordt de Stationsbrug in Middelburg het domein van langzaam verkeer, nooddiensten en
openbaar vervoer; tot dat moment is het nog een knelpunt voor fietsers. foto Lex de Meester
Op de fietsstraat in aanleg hebben fietsers voorrang en worden auto's slechts gedoogd.
foto Willem Mieras
door Edith Ramakers en René Schrier
VLISSINGEN - Mobiliteitsplannen,
fietsstructuurnota, hoofdstructuur-
wegenplan of fietsnetwerken. Allerlei
mooie namen zijn er bedacht om het
fietsen naar de stadscentra Goes, Vlis
singen en Middelburg aantrekkelijker
te maken. De ideeën zijn goed, maar
vaak verdwijnen ambitieuze projec
ten in de bureaulade en wordt maar
een gedeelte van de herinrichting uit
gevoerd. De hoge kosten dwingen tot
het stellen van prioriteiten, die vaak
niets met fietsen te maken hebben. De
auto blijft de heilige koe, ondanks
rapporten waarin staat dat de centra
autoluw moeten worden.
De roep van de fietsers is duidelijk. Ze
willen directe, logische verbindingen.
Als er geen samenhang in een route is,
kiezen ze die zelf, ook al is dat niet toe
gestaan.
Of zoals Riet Beukert van de Eerste
Nederlandse Fietsers Bond (ENFB)
zegt: „In Middelburg leidde vroeger
een houten wandelbrug naar de bi
bliotheek en het gerechtsgebouw.
Daar maakten ook fietsers veelvuldig
gebruik van. Ongeveer drie jaar gele
den werd besloten daar een nieuwe
brug te plaatsen. Dan speel je toch in
op de functie die de brug in de loop dei-
jaren heeft gekregen. Dat is niet ge
beurd, Het is weer een wandelbrug ge
worden, fietsers rijden er weer over
heen en zijn strafbaar. Maar het is toch
logisch dat ze de drukke Koningsbrug
willen mijden en niet willen omrij
den."
De fietser kiest de snelste verbinding
en aan afstappen heeft hij een hekel.
Liever riskeert hij een overtreding. In
de Vlissingse Walstraat wordt het
f ietsverbod frequent genegeerd. Bij de
hei-inrichting van de Walstraat in
1990 werd besloten er een voetgan
gersdomein van te maken. Ook na de
winkelsluiting zijn fietsers niet wel
kom in het winkelgebied. „En natuur
lijk rijden er fietsers en brommers. De
ENFB heeft er destijds voor gepleit
om fietsers toe te laten na sluitings
tijd- Maar dat zou gewenning in de
hand werken, zei het gemeentebe
stuur, waardoor overdag fietsers dooi
de Walstraat zouden rijden. Daarna is
er een discussie gevoerd over een ver
binding achter de Walstraat langs, via
de Hellingbaan, de Vrijgang naar de
Steenen Beer", merkt Wim Harwig
van de ENFB uit Vlissingen op.
Verdraaid
Maar dat leverde niets op. De politiek
verdraaide het plan, herinnert Har
wig zich. Ook auto's en vrachtwagens
moesten van die verbinding achter
langs gebruik kunnen maken. „Het
fietspad werd een brede weg voor ge
motoriseerd verkeer. De wethouder
rekende voor dat die uitbreiding acht
miljoen kostte. Een gedeelte van het
terrein van de Schelde moest opge
kocht worden, een electriciteitshuisje
verplaatst en enkele tuintjes ingekort.
De ENFB sprak over uitsluitend een
fietspad. Dan ben je met minder dan
een miljoen klaar. Het hele plan werd
van tafel geschoven en nu rij den er dus
fietsers en brommers door de Wal
straat."
Aders
De gedachte om alleen voor fietsers
voorzieningen te treffen was geen se
rieuze gedachte voor het merendeel
van de bestuurders. Toch lijkt het tij
gunstiger te worden voor de fietser. In
Vlissingen wordt momenteel in de
Paul Krugerstraat aan beide zijden
een vrijliggend fietspad aangelegd.
Vier belangrijke aders moeten fietsers
snel naar het centrum leiden. Fred
Slager, ambtenaar sector stadsont
wikkeling van de gemeente Vlissingen
legt uit de Koningsweg te willen door
trekken naar de Gravestraat.
Scheepswerf De Schelde moet dan
wel eerst uit het centrum van Vlissin
gen zijn vertrokken naar het Sloege-
bied. Wanneer dat gebeurt is nog on
gewis. Maar de verbinding aan de
achterkant van de Walstraat wordt
dan jaren later aangelegd.
Ook in Middelburg wordt momenteel
bij de renovatie van de Kleverskerk-
seweg ruim baan voor de fietsers ge
maakt. En als de drukke Stations-
brug, zoals in de bedoeling ligt, ooit
voor alleen langzaam verkeer,, open
baar vervoer en nooddiensten wordt
opengesteld, is ook dat knelpunt op
geheven. De Dammenroute moet dan
wel eerst aangelegd mogen worden.
Anders dan in Middelburg" en Vlissin
gen praat het gemeentebestuur van
Goes al sinds 1980 over een fietsbe
leid. Toen verscheen het fietsroute
plan. Vervolgens was het fietsnetwerk
in 1993 onderdeel van het mobiliteits
plan. Toch worden fietsvoorzieningën
in Goes in de praktijk alleen aange
legd als ze mee kunnen liften met an
dere projecten zoals rioleringswerken
of straatreconstructies, vertelt amb
tenaar Hans Feij van de afdeling
stadsontwikkeling. Met de invoering
van betaald parkeren besloot het
toenmalige gemeentebestuur de op
brengsten gedeeltelijk voor het fiets
beleid te bestemmen. Inmiddels gaat
al het parkeergeld dat overblijft naar
de pot bovenwijkse voorzieningen en
is er van de mooie voornemens van
destijds nog maar weinig over. Nog
zo'n voorbeeld; de wijk Goese Meer.
Gloednieuw, maar fietspaden ontbre
ken. Reden: het plan stamt nog uit de
tijd van voor het mobiliteitsplan. En
nu roepen de bewoners dat ze fietspa
den willen.
Fietsstraat
Desalniettemin doet Goes het zo
slecht nog niet vergeleken met Vlis
singen en Middelburg als het gaat om
een fietsvriendelijk beleid. De ge
meente is nu zover dat er als onderdeel
van het fietsnetwerk een fietsstraat
wordt aangelegd, van de wijk O ver
zuid tot bij een flinke fietsenstalling
in het centrum. Op die fietsstraat
wordt de auto getolereerd, maar is hij
ondergeschikt aan fietsen en brom
fietsen. Het GroenLinks-raadslid A A
van Oosten staat al jaren bekend als
een fervent pleitbezorger van het rij
wiel. Waar het in Goes aan ontbreekt,
is een goede planning. Een duidelijk
schema waarin van jaar tot jaar staat
welke werkzaamheden er in het kader
van het fietsbeleid worden uitge
voerd, vindt hij.
Middenstand
Wat in de binnenstad van Goes wel op
valt is dat de fietser nagenoeg overal
in beide richtingen mag rijden en zich
niks aan hoeft te trekken van eenrich
tingsverkeer. Dat is een maatregel die
op zich niet veel hoeft te kosten en die
voor fietsers veel gemak met zich mee
brengt. Alleen in de winkelstraten
wint de commercie het nog ajtijd van
de fietser.
Het was ook mede onder druk van de
middenstand dat een meerderheid
van de gemeenteraad besloot een
streep te halen door het plan om op de
vier hoeken van de Goese markt elk
vij ftig fietsenrekken te plaatsen. Zelfs
het geld had het college van B en W al
gevonden.
Van Oosten: „Het valt me wel op dat
dat de middenstand in Goes behoor
lijk wat invloed heeftMaar j ade wet
houder die verantwoordelijk is voor
openbare werken en dus ook het fiets
beleid, is zelf voorzitter van de mid
denstandscentrale geweest. Gelukkig
zie ik hem nogal eens op een fiets dooi
de stad rijden."