Aangenaam moordverhaal
The Beverly Hillbillies
tonen perfecte timing
Voorzichtig baant het licht zich een weg
PZC
kunst cultuur
Manhattan
Murder
Mystery
VRIJDAG 15 JULI 1994 21
De nieuwste film van
Woody Allen,
Manhattan murder
mystery, zal zeker niet
gaan gelden als een van
zijn topstukken, maar je
kunt er wel zo'n twee uur
plezier aan beleven. Allen
zelf stond kennelijk ook
een vrij eenvoudige film
voor ogen, gezien het feit
dat hij er een samen met
Marshall Brickman
geschreven scenario voor
uit een bureaulade haalde,
dat hij aanvankelijk te
licht bevond.
Het kan te maken hebben met
de voetangels en klemmen die
op zijn cinematografische weg zijn
gekomen sinds Mia Farrow hem de
oorlog verklaarde. Alle vertrouw
de Allen-elementen zijn weer aan
wezig: Manhattan, hobbelige rela
ties, een film in een film ('Doublé
indemnity' van Billy Wilder) en be
kende gezichten, zoals van Diane
Keaton en (eerder aanwezig in Al
len's 'Crimes and misdemeanors')
Anjelica Huston en Alan Alda.
De vier bewegen zich in de hogere
regionen van het literaire wereldje
in de New Yorkse West Side. Larry
(Allen), redacteur bij een uitgeve
rij, is in de ogen van zijn, ooit ook in
het uitgeversvak werkzame vrouw
Carol (Keaton) een grijs muisje ge
worden. Zij hunkert naar avon
tuur. De bevriende schrijver Ted
(Alda) is pas gescheiden. Omdat
Larry vindt dat Ted wel erg veel
belangstelling voor Carol heeft,
probeert hij hem te koppelen aan
de weinig succesvolle, maar cha
rismatische schrijfster Marcia
(Huston).
Dat de twee betrokken paren res
pectievelijk bij elkaar blijven en
komen, heeft niets van doen met
Larry's koppelpraktijken. Carol
krijgt haar avontuur en dat brengt
allen nader tot elkaar. Op een
avond staan Larry en Carol met
hun buren in de lift en die nodigen
hen uit nog even iets te komen
drinken. De volgende dag blijkt de
buurvrouw te zijn overleden. Hart
stilstand, heet de doodsoorzaak te
zijn. Maar Carol vertrouwt het
zaakje niet, omdat ze, tijdens een
visite, op zoek naar koffiefilters in
het keukenkastje van de buurman
een urn met as ziet staan, terwijl de
buurman het net nog over de be
grafenis van zijn vrouw had. Ze be
sluit bij de buurman in te sluipen
en treft dan nog meer verdachte
omstandigheden aan.
Perfecte misdaad
Larry vind Carols bemoeienissen
onverantwoordelijk, maar moet
wel meedoen, omdat Ted in het
zaakje een steeds loyalere assis
tent van Carol wordt. Met haar
theorieën over de perfecte mis
daad raakt ook Marcia bij het stel
letje amateur-detectives betrok
ken.
Keaton zet Carol als een nuchtere,
zelfbewuste vrouw neer, die het
dankzij haar gevoel voor humor
uithoudt naast de neuroot Larry,
door Allen als vanouds met veel
verbale stroomversnellingen ge
speeld. Ook Alda kan 'zichzelf zijn
als een wat tragische cynicus en
Huston is niet onbekend met
filmselectie
IIIIIIIITTT
enigszins excentrieke types ('The
Adam's Family'), zodat ook zij in
deze film weer aardig uit de verf
weet te komen.
Manhattan Murder Mystery is on
derhoudend. meer niet. Dat er een
moord wordt gepleegd achter een
bioscoopdoek waarop een moord
wordt geprojecteerd is geen ver
rassing meer na een film van Allen
als 'The purple rose of Cairo', waar
in een acteur in en uit een film
stapt alsof het lijn 4 is. En het ner
veuze camerawerk, vooral als het
viertal om een cafétafel verzameld
zit, is ook niet nieuw. Waar we mee
te maken hebben is hopelijk een
tussendoortje, want Allen moet
ondanks zijn privé-perikelen toch
nog steeds in staat zijn het publiek
op wat voor wijze dan ook te verba
zen.
Rijk van Rotterdam
Manhattan Murder Mystery, te zien in
Cinema Middelburg.
Het wordt steeds moeilijker om
een oude televisieserie te noe
men, die in de afgelopen jaren nog
niet tot film is bewerkt. Deze week
is The Beverly Hillbillies aan de
beurt. In deze serie verhuisde een
boerenfamilie naar het sjieke Be
verly Hills om zo elke week de
vreemde aspecten van het grote
stadsleven te illustreren aan de
hand van het eenvoudige voor
beeld dat de boeren gaven. De
boertjes van buiten konden in Be
verly Hills gaan wonen, omdat ze
rijk geworden waren door de olie
die in hun achtertuin was gevon
den.
In de filmversie krijgt de familie
Clampett een miljard dollar voor
die olie. Dat geld vormt de plot van
het verhaaltje dat verzonnen is om
de verzameling grappen die ver
zonnen zijn bij elkaar te houden.
De bankdirecteur verandert van
wege dat miljard in een kruiperig
wezen dat het de Clampetts zo
goed mogelijk naar de zin wil ma
ken en een van zijn onderknuppels
probeert op alle mogelijke manie
ren dat miljard op zijn geheime
Zwitserse bankrekening te laten
bijschrijven. De Clampetts onder
tussen hebben nauwelijks aan
dacht voor het geld, omdat ze de
grootste moeite hebben met de
grote stadsmanieren. Dochter Elly
May werd te jongensachtig bevon
den door vader Jed en daarom
werd het besluit genomen om haar
te leren een vrouw te zijn in Bever
ly Hills. Oma Granny en neef Jeth-
ro gingen mee om voldoende men
sen te hebben voor komische si
tuaties.
Casting
De casting is in dit geval nog be
langrijker dan anders. Zijn de ge
kozen acteurs leuk genoeg om het
eenvoudige televisieplot te doen
vergeten? Dat is hier het geval.
Jim Varney is met zijn goede stem
als vader Jed het rustige middel
punt van de familie. Erika Eleniak
hoeft als Elly May niet meer te
doen dan mooi te zijn en af en toe
met een beer te worstelen om te la
ten zien dat haar vader haar als
een jongen heeft opgevoed. Cloris
Leachman zorgt voor het hilari
sche en hysterische onevenwicht
in de familie als Granny. Diedrich
Bader is de alleseter Jethro, waar
van het ontbreken van elk verstan
delijk vermogen steeds wordt uit
gelegd als boerenslimheid. Deze
mensen doen het naar vermogen
goed in de rollen die ze toebedeeld
zijn. De altijd betrouwbare Dab-
ney Coleman als de kruiperige
bankdirecteur zou de show hebben
gestolen als niet ook Lily Tomlin
meedeed als zijn assistente Miss
Hathaway.
De sfeer is door de regie van Sphee-
ris gemoedelijk, de grappen zijn
van een aanvaardbaar niveau en
de timing waarmee ze in beeld ge
bracht worden is perfect.
Piet van de Merwe
The Beverly Hillbillies, te zien in De Ko
ning Hulst, Luxor Theater Terneuzen,
Ledel Theater Oostburg, Roxy Bergen
op Zoom, Metropolis Antwerpen.
The Beverly Hillbillies: Aanvaardbare grappen.
Het lyrisch abstracte schilde
ren is geen nieuws meer. De
schilderijen van Jenny Verplanke
kunnen echter de toets van het
moderne verleden doorstaan. In
galerie Marquante, aan de Nieuw-
straat in Oostburg, zijn negen
werken van de Belgische kunste
nares te zien. Haar olieverven en
gouaches ontstaan geïmprovi
seerd. Vlekken en vegen groeien
uit tot composities waarin crème,
grijsblauw en warm bruin worden
afgewisseld met zwarte partijen.
De kleurvelden komen tot leven
doordat Verplanke er na de eerste
opzet aan verder schildert, zodat
er allerlei nuances en structuren in
te zien zijn. Omdat zij vanuit het
materiaal werkt en daar goed mee
om weet te gaan, blijft de verras
sing bestaan.
Breekbare lijnen, ze kunnen rood
zijn of wit, brengen extra span
ning. Het werk van Verplanke oogt
mooi, maar is meer dan dat. De
eeuwige tegenstelling licht-donker
staat voor hoop en wanhoop, liefde
en angst. Voorzichtig baant het
licht zich een weg door haar we
reld. Hoop overheerst.
Naast het werk van Verplanke zijn
vlotte, pretentieloze aquarellen en
een enkel schilderij te zien van ga
leriehoudster José van Zuilekom.
Klaprozen en andere bloemen uit
haar tuin, vereenvoudigd en direct
geschilderd. De houtobjecten van
Jan Goosen zijn technisch sterk:
golvende en kronkelende vormen,
zoals een vlam die door een ope
ning een weg zoekt naar omhoog.
Soms vind ik bepaalde ingrepen te
willekeurig. En thematisch zweeft
Goosen nog tussen nadrukkelijk
verwijzen en puur abstract. Een
keuze en een verdieping lijkt op
zijn plaats. Degelijk werk van vier
keramisten completeert de juli-ex-
positie. Met name de handgevorm-
de raku-potten van Luuk de Jong
vallen op door schitterende gla-
zuurcombinaties in hemelsblauw
en goud. Ik zie ze als een hommage
aan de keramiek van onze vroegste
voorouders.
Zomerexpositie Galerie Marquante in Oostburg.
Het zomeraanbod in het Zeeuwse
is groot en vaak op een breed pu
bliek gericht. Dat geldt zeker voor
beeldhouwer/schilder Jits Bakker,
die in de Grote Kerk te Veere me
nig bezoeker het genot der herken
ning zal geven: Een jonge moeder
die haar kind optilt, een stoet paar
den, liefdesparen in innige ver
strengeling, sporters en veel vrou
welijk schoon. Geen verrassende
onderwerpen, maai- kwaliteit zit
hem natuurlijk vooral in visie en
vorm. Jits Bakker is een veelzijdig
man, die met een grote vaardig
heid zijn onderwerpen treffend
weet weer te geven. Maai- hij houdt
mij teveel van effect. Hij heeft twee
benaderingen in zijn sculptuur:
een deel van de werken is vlot van
karakter met een ruw geboetseerd
oppervlak, een deel is juist glad,
rond en gepolijst. In de laatste ca
tegorie valt op dat Bakker stilerin
gen aanbrengt die mij irriteren. De
billen van een langgerekte schone
krijgen plotseling een min of meer
vierkante vorm, die geen extra
spanning brengt en niets toevoegt
aan de uitdrukking van de gestal
te. Stelselmatig worden ook alle
openingen in de soepel verstren
gelde paren opgevuld, wat hen
juist van spanning berooft. En de
van een levendiger oppervlak
voorziene figuren zijn erg voorspel
baar.
Bakker zet de buitenkant raak
neer, maar kan mij niet overtuigen
van het doorleefde innerlijk van
foto Charles Strijd
zijn vitale levensgenieters. In som
mige kleine beeldjes is het avon
tuur van de directe weergave wel
behouden. Van beeldjes als Stier of
Leesbankje zouden er meer mogen
zijn. Bakkers schilderijen, expres
sief opgezette landschappen in
heldere kleuren zien er vaak goed
uit. Maar waar hij de verf pasteus
gaat opbrengen, verschijnen vis
sersvloten zonder ziel, die blijven
steken in kitscherig gebruik van
paletmes. In de afdeling grafiek
konden slechts enkele kleine
naakten mij overtuigen.
Gevoel
Elly Mes heeft zich na haar ver
vroegd pensioen als lerares teke
nen volledig op haar eigen beel
dend werk gericht. In De Bewaer-
schole, Burgh-Haamstede, blijkt
dat haar sterkste kant ligt in haar
gevoel voor het materiaal. Waar zij
vandaar uit haar abstracte onder
waterwereld schept, houden haar
composities het oog geboeid en
kun je met haar meedromen. Gaat
zij met lijnen en kleur haar vlek-
kenwereld te zeer van extra's voor
zien, dan verliest de compositie sa
menhang. Haar Mandala's, cirkel
vormen die voorzichtig oplichten
vanuit een blauw of bruin fond,
zouden van mij spannender mo
gen. Als Mes in dezelfde techniek
Moeder en kind maakt, blijft de
voorstelling hangen in stilering. In
haar recentste werk laat zij de figu
ren meer vanuit het - in dit geval
pasteuze - schilderen ontstaan.
Die aanpak biedt mogelijkheden,
mits Mes in staat blijft af te stem
men op wat de verf biedt, zonder
zich erin te verliezen.
Experimenten
Ook Roelof Roth is zich pas op la
tere leeftijd op zijn artistieke ont
wikkeling gaan richten. In galerie
Noordhavenpoort pakt hij flink
uit. Roth weet nog te weinig wat hij
wil en verliest zich in uiteenlopen
de experimenten, die het atelier ei
genlijk nog niet moeten verlaten.
De handeling van zijn thema's -
vooral liefde, angst en relaties -
mist een overtuigende visie op
vorm en materiaal. Slechts in een
enkel werkje, zoals Zij zijn eikaars
gelijken weet Roth het beeld -
twee naakte vrouwen - te laden
met innerlijke kracht door een
subtiele versbehandeling.
Nico Out
Jenny Verplanke en anderen, Mar
quante, Oostburg. Tot en met 31 juli.
Jits Bakker, Grote Kerk, Veere. Tot en
met 24 juli.
Elly Mes, Bewaerschole, Burgh-Haam
stede. Tot en met 23 juli.
Roelof Roth, Noordhavenpoort, Zierik-
zee. Tot en met 21 juli.
Markiezenhof
De schilder Joop Mijsbergen expo
seert vanaf morgen, zaterdag in
het Markiezenhof in zijn geboorte
stad Bergen op Zoom. De oudste
werken op deze overzichtstentoon
stelling zijn twee tekeningen van
zijn studentenkot, die hij vervaar
digde op ongeveer twintigjarige
leeftijd en twee gouaches, met
zicht op de Sint Pauleskerk in Ant
werpen. Verder religieuze tekenin
gen en olieverven, aquarellen uit
de periode waarin hij bewaker was
in de haven van Rotterdam, zelf
portretten, landschappen en geën
gageerde werken. De opening is
vandaag, vrijdag, om 20.15 uur.
met een inleiding van de oud-di
recteur van de Koninklijke Acade
mie voor Schone Kunsten te Ant
werpen, graficus G. Gaudaan. Te
zien tot en met 4 september, dins
dag t/m zondag 11-17 uur.
Gale Richel
Wopje van de Kamp-Docter uit
Terneuzen exposeert vanaf don
derdag 21 juli aquarellen in Gale
Richel in Aardenburg en Marijke
Kok toont haar nieuwste collectie
poppen vanaf die datum. De
werken zijn te zien tot en met 2 ok
tober. De Aardenburgse galerie
houdt bovendien dit weekeinde, 16
en 17 juli, een expositie in de open
lucht van exotica, die eerder bin
nenshuis is getoond. Te zien zijn
schilderijen van André Naval uit
Haiti, houtsnijwerk van Ervin Ni
chols uit Jamaica, miniaturen van
A. Praats uit Jamaica en batik uit
Zuid-Afrika. Openingstijden: alle
dagen behalve op woensdag van 14-
17 uur.
Hondekoppen
Jacqueline Glerum uit Middel
burg exposeert hondekoppen ge
tekend met pastelkrijt, en stille
vens in aquarel en getekend met
grafietstift in de Middelburgse ex
positieruimte Multi Colour. Te be
zichtigen tot en met 6 augustus,
dinsdag t/m zaterdag van 10-17
uur.
Briefke
Marjan Kwaaitaal toont tot en met
vrijdag 26 augustus olieverfschil
derijen in galerie Het Gouden
Briefke in Middelburg. Tot die da
tum zijn er ook poppen en mario
netten van Anette Arzoni en hand-
bedrukte stoffen en kimono's van
Annemoon Mulder te zien. De gale
rie is dagelijks geopend van 10 tot
18 uur, op donderdag tot 21 uur en
zaterdag tot 17 uur.
Eizs
Acht leden van werkgroep Eizs to
nen werk met als thema zwart-wit
in hun galerie in Ellewoutsdijk. Er
zijn aquarellen, zijdeschilderingen
en cementen tuinschalen te zien,,
maar ook is er textiel, patchwork
en kleding. Te bezichtigen t/m 13
augustus: iedere zaterdag 11-17
uur.
Kruiningen
Bep van Hoorn exposeert aquarel
len, zoals landschappen, boerderij
en en portretten, in het gemeente
huis te Kruiningen. Te zien tot 30
september tijdens kantooruren,
maandag t/m vrijdag 9-16 uur.
Het overzicht van de lopende exposi
ties is te vinden op pagina 13
Alhambra
VLISSINGEN (01184-18810)
Striking distance. Zaterdag 21.30
uur.
My father the hero. Vandaag (vrij
dag) 19 en 21.30 uur, zaterdag en
zondag 14, 19 en 21.30 uur, maan
dag en dinsdag 20 uur, woensdag
14 en 20 uur.
Police Academy: A mission to
Moscow. Vandaag (vrijdag) 19 en
21.30 uur, zaterdag en zondag 14,
19 en 21.30 uur, maandag en dins
dag 20 uur, woensdag 14 en 20 uur.
Intersection. Vandaag (vrijdag),
zaterdag en zondag 19 en 21.30 uur,
maandag tot en met woensdag 20
uur.
Naked Gun 33 1/3. Vandaag (vrij
dag) 19 en 21.30 uur, zaterdag 14 en
19 uur, zondag 14. 19 en 21.30 uur,
maandag en dinsdag 20 uur,
woensdag 14 en 20 uur.
De Aristokatten. Zaterdag, zon
dag en woensdag 14 uur.
Cinema
Ledel Theater
OOSTBURG (01170-52735/53377)
Beverly Hillbillies. Maandag 14
uur.
Naked Gun 33 1/3. Vandaag (vrij
dag) en zaterdag 20 uur, zondag
14.30 en 20 uur.
Babar. Zaterdag en dinsdag 14.30
uur.
Cinemactueel
BERGEN OP ZOOM (01640-54886)
Les Visiteurs. Vandaag (vrijdag)
en zaterdag 14, 18.45 en 21.30 uur,
zondag 14.16.15,18.45 en 21.30 uur,
maandag tot en met woensdag 14
en 20 uur.
De Aristokatten. Vandaag (vrij
dag) en zaterdag 14 uur, zondag 14
en 16.15 uur, maandag tot en met
woensdag 14 uur.
Police Academy: A mission to
Moscow. Vandaag (vrijdag) en za
terdag 14, 18.45 en 21.30 uur, zon
dag 14, 16.15, 18.45 en 21.30 uur,
maandg tot en met woensdag 14 en
20 uur.
The Pelican Brief. Vandaag (vrij
dag) tot en met zondag 18.45 en
21.30 uur, maandag tot en met
woensdag 20 uur.
Roxy
MIDDELBURG (01180-13482)
The joy luck club. Vandaag (vrij
dag) 20 uur, zaterdag 22.30 uur.
The cook, the thief... Vandaag
(vrijdag) 22.30 uur.
Mad dog and glory. Zaterdag 20
uur.
Unforgiven. Zondag en woensdag
20 uur.
Manhattan murder mystery.
Maandag 20 uur.
Dances with wolves. Dinsdag 20
uur.
Die Blechtrommel'. Donderdag 20
uur.
Hof Domburg
DOMBURG (01188-3210)
Baloe ziet ze vliegen. Vandaag
(vrijdag) 19 uur.
Sleepless in Seatle. Vandaag (vrij
dag) 21 uur.
Grand Theater
GOES (01100-15165)
Naked gun 33 1/3. Vandaag (vrij
dag) en zaterdag 19 en 21.30 uur,
zondag 14, 19 en 21.30 uur, maan
dag en dinsdag 20 uur, woensdag
14 en 20 uur.
De Koning
HULST (01140-12030)
Beverly Hillbillies. Vandaag (vrij
dag) 14, 19.30 en 22 uur, zaterdag
19.30 en 22 uur, zondag 16.15,19 en
21.30 uur, maandag en dinsdag 19
en 21.30 uur, woensdag 14, 19 en
21.30 uur.
The Getaway. Vandaag (vrijdag)
en zaterdag 19.30 en 22 uur, zondag
16.15,19 en 21.30 uur, maandag tot
en met woensdag 19 en 21.30 uur.
Intersection. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 19.30 en 22 uur. zondag
tot en met woensdag 19 en 21.30
uur.
Police Academy: A mission to
Moscow. Vandaag (vrijdag) en za
terdag 19.30 uur, zondag 16.15 en
19 uur, maandag en dinsdag 19
uur, woensdag 14 en 19 uur.
Blink. Vandaag (vrijdag) en zater
dag 22 uur, zondag tot en met dins
dag 21.30 uur.
Ace Ventura. Vandaag (vrijdag) en
zaterdag 19.30 en 22 uur, zondag
16.15,19 en 21.30 uur, maandag tot
en met woensdag 14. 19 en 21.30
uur.
De Aristokatten. Vandaag (vrij
dag) 14 uur, zondag 16,15 uur,
maandag tot en met woensdag 14
uur.
Luxor Theater
TERNEUZEN (01150-20505)
Beverly Hillbillies. Dinsdag 14
uur.
Naked gun 33 1/3. Vandaag (vrij
dag) en zaterdag 19 uur.
Philadelphia. Vandaag (vrijdag)
en zaterdag 21.30 uur, zondag 20
uur.
De Aristokatten. Zaterdag 14 uur.
BERGEN OP ZOOM (01640-33434)
The Beverly Hillbillies. Vandaag
(vrijdag) en zaterdag 14, 18.45 en
21.30 uur, zondag 14, 16.30 en 20
uur, maandag tot en met woens
dag 14 en 20 uur.
The Conciërge. Vandaag (vrijdag)
en zaterdag 21.30 uur, zondag 16.30
en 20 uur, maandag tot en met
woensdag 20 uur.
Naked Gun 33 1/3. Vandaag (vrij
dag) en zaterdag 14 en 18.45 uur.
zondag en maandag 14 uur.
Free Willy. Dinsdag en woensdag
14 uur.
Antwerpen
Cartoon's 1 - The damned, dagel.
15.30 uur; Much ado about no
thing, vandaag (vrijdag) 20 en 22.15
uur; Blue velvet, zaterdag 20 en
22.15 uur; The misfits, zondag 20 en
22.15 uur; Shadows, maandag 20
uur; Faustrecht der Freiheit, dins
dag 20 en 22.15 uur; Just friends,
woensdag 20 en 22.15 uur; Salo, de
120 dagen van Sodom, vandaag
(vrijdag) en zaterdag 0.15 uur. Car
toon's 2 - Reservoir dogs, dagel. 18
uur, vandaag (vrijdag) en zaterdag
18 en 0.15 uur; Duck Soup, dagel.
16, 20 en 22 uur, maandag 16 en 20
uur.
Cartoon's 3 - Sunset boulevard, da
gel. 15.30 uur; Die Sehnsucht der
Veronika Voss, dagel. 18 uur; Me-
tisse, vandaag (vrijdag) en zater
dag 0.15 uur, woensdag 20 en 22.15
uur; Tout le monde n'a pas eu la
chanche d'avoir des parents com
munistes, vandaag (vrijdag) 20 en
22.15 uur; Les gens normaux n'ont
rien d'exceptionel, zaterdag en
dinsdag 20 en 22.15 uur; La nais-
sance de l'amour, zondag 20 en
22.15 uur; Tout qa, pour c;a, maan
dag 20 uur.
Calypso 1 - Four weddings and a
funeral ^dagel. 14,16.30,20 en 22.15
uur.
Calypso 2 - Ace Ventura, dagel. 14,
16, 18, 20 en 22 uur.
Calypso 3 - The getaway, dagel. 14,
16.30,19.30 en 22 uur.
Century 1 - Casque-blue, dagel. 14,
16,18, 20 en 22 uur.
Century 2 - De aristokatten, dagel.
14, 16 en 18 uur; Short cuts, dagel.
20 uur.
Century 3 - Duimelijntje, dagel. 14
en 16 uur; Close my eyes, dagel. 18
en 22.15 uur; Como agua para cho
colate, dagel. 20 uur.
Metropolis - vertoningen dagel.
om 14.30, 17, 20 en 22,30 uur: Rapa
Nui, Philadelphia, Beverly Hillbil
lies, Getting even with dad, Four
weddings and a funeral, The geta
way, Blink, On deadly ground, Ge-
ronimo, Police Academy 7, Inter
section, Wrestling Ernest Heming
way, The Pelican Brief, Naked
Gun 3, Ace Ventura, My father the
hero, Dream lover; overige verto
ningen dagel.: De Aristokatten.
14.30, 17 en 20 uur; Thumbelina,
Free Willy en My girl II, 14.30 en 17
uur; Shadowlands, Monolith en
Aristocats 20 en 22.30 uur; Hudsue-
ker Proxy en Schindler's list, 20
uur; In the name of the father, 22.30
uur.
Diane Keaton en Woody Allen in Manhattan
Murder Mystery.